Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 20-07-06, 20:46   #61
Nautilus

Stage 5
 
Nautilus's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Oras: Bucuresti
Age: 34
Posts: 2,096
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Quote:
Originally Posted by fox_golf
okay.. tota lumea a vorbit de cip.. dar au uitat sa specifice un singur lucru.. cipul i-ti injumateteste si viata motorului...
Viata turbinei poate, dar a motorului nu prea cred. Ai vazut motor clasic (carburator + aprindere cu delcou) distrus fiindca i-ai dat benzina prea multa, avans prea mare etc? Poate s-au intamplat unele defectiuni in cazuri extreme, dar tot sunt reparabile. Si motoarele moderne cu ECU au limitari care te impiedica sa le faci praf cat timp conduci normal

~Nautilus


__________________
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blogul incomod al lui Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 24-07-06, 14:08   #62
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Oras: Bucuresti
Age: 30
Posts: 998
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

La cresterea avansului sau la imbogatirea amestecului la MAS, presiunea medie efectiva din cilindru nu creste prea mult. La chiptuningul de MAC, se creste doza de combustibil pe ciclu si avansul la injectie, ceea ce duce la cresterea presiunii medii efective din cilindru, cu solicitari crescute asupra componentelor mecanismului motor si a lagarelor acestuia.
Turatia maxima la MAC nu poate fi crescuta fara sa apara fum negru, asa ca se indeasa mai mult aer in cilindru si mai mult carburant. Creste presiunea medie efectiva, creste cuplul si deci si puterea maxima. Voi ati vazut ce cuplu litric are un 535d sau E320 cdi?
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-07, 19:59   #63
Danyel27

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Buzau
Age: 41
Posts: 20
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

dc gasesti o combinatie intre gaz si benzina poate rezolvi ceva....o combinatie in gen NOS .... gaz imbunatatit cu benzina sau invers...da dc gasesti sa-mi spui si mie.
Danyel27 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-07, 21:34   #64
keeekeeess

Stage 1
 
Join Date: Mar 2007
Oras: iasi
Age: 25
Posts: 19
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Am vazut pe siteurile firmelor care fac chiptuning ca cica iti scade si consumu si ai si mai multi cp..poi aia mint cu nesimtire. Daca ar fii asa de ce nu ar face 'chiptuning' din fabrica.

De ce naiba costa asa de mult chiptuningul ? 350euro+tva .. ce dracu fac inventeaza cate un program pentru fiecare masina? Poi ei vin cu laptopu iti baga mufa USB (na..ce fel de mufa o fii acolo) in computeru de bord si iti suprascriu datele. Ce-i asa de complicat de merita 400 de euro? Si 100 ii mult. Ii ca si cum ai schimba softu la un tel mobil
keeekeeess is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 14:42   #65
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Bucuresti
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Quote:
Originally Posted by keeekeeess View Post
Am vazut pe siteurile firmelor care fac chiptuning ca cica iti scade si consumu si ai si mai multi cp..poi aia mint cu nesimtire. Daca ar fii asa de ce nu ar face 'chiptuning' din fabrica.

De ce naiba costa asa de mult chiptuningul ? 350euro+tva .. ce dracu fac inventeaza cate un program pentru fiecare masina? Poi ei vin cu laptopu iti baga mufa USB (na..ce fel de mufa o fii acolo) in computeru de bord si iti suprascriu datele. Ce-i asa de complicat de merita 400 de euro? Si 100 ii mult. Ii ca si cum ai schimba softu la un tel mobil
fiindca nu e copy-paste , e facuta de un inginer care trebuie sa stie ce face acolo..
si consumul ramane neschimbat DACA MERGI LA FEL K INAINTE..K DACA INAINTE MERGEAI BATRANESTE LA CONSUM SI DUPA CHIP TUNING K AI VAZUT K AI MAI MULTI CAI , II DAI CA NEBUNU, NORMAL K O SA ITI IA MAI MULT..
MASINILE SUNT OPTIMIZATE DIN FABRICA PENTRU UN CONSUM OPTIM CU PERFORMANTE CAT MAI BUNE IN ACELE LIMITE DE CONSUM SI NECESITATI ALE UNEI FAMILII NORMALE..si dc sa iti modifice un motor de 90 sau de 105 cai TDI din fabrica sa ti-l faca si mai aproape de 131 cai TDI PD (ca sa dau exemplu din gama VW) knd pot sa iti ceara mult mai multi bani pt aceeasi putere.. bineinteles k nu zic k motorul este identic.. un motor TDI PD nu este la fel de muncit k un tdi de 105 cai kre este dus la 120 din chip tuning..
asta ar fi diferenta..fiabilitatea scade, dar nu simtitor..ideea e k merita treaba, si la orice modificare fizica trebuie sa faci una soft ulterior
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 20:27   #66
Danyel27

Stage 1
 
Join Date: Jan 2007
Oras: Buzau
Age: 41
Posts: 20
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

daca softu la masini ar fi de tel. mobil ar avea si o dacie din 75, si n-ar costa atat. Crezi ca notebok-ul, cablul si programele cresc in copaci? ....Atunci le-ar avea toti pomicultorii. Da cat invata ala de le baga acolo te-ai gandit?
Danyel27 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 20:46   #67
andreiuuu

Stage 3
 
andreiuuu's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Oras: Slatina
Age: 26
Posts: 110
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Renault megane 1.9dci am facut craiova pitesti mers frumos relativ 120 asa.. mi a luat 7.2 . Acolo mi am pus filtru de aer sport si la intoarcere i am dat intra 2 a asa prin oras sa vad cum e si la intoarcere mers cu 140 160 si consum 6.4 . Ce zice ti de asta.. Eu cred ca daca ti pui mai multi cai putere dar nu foarte multi motoru misca caroseria aia grea mai usor , ma refer la mers usor . Nu stiu daca vb prostii nu sunt sigur de asta doar imi dau cu parerea dar daca masina trage aeru ala mai usor si mai direct si nu se chinuie si cu o evacuare sport iese mai usor .. daca mergi cum mergeai inainte eu zic ca o sa ti scada consumu . Si cu ciptuning depinde pe care ti l faci . Am vazut ca la multe scrie clar cu cat% iti consuma mai putin. Poate sa fie si d ala care obliga pompa sa arunce mai multa motorina si ti da multi mai multi cai putere.. ee acolo iti consuma mai mult . dar depinde la ce rpm e programat sa faca treaba asta. Mai tine ti minte la nfs undergr 2 la ECU cand ne jucam cu graficu ala cand ni le tunam si unii dintre noi ne prindeam urechile .. e asa am vazut si la tv ca fac japonezii cu lapetoapele programeaza ECU pt cuplu si alea alea.. daca unii si au dat seama de niste metode sa mareasca puterea la motor cu un consum mai mic de combustib asta e...
__________________
andreiuuu is offline   Reply With Quote
Old 08-09-07, 21:07   #68
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Bucuresti
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Quote:
Originally Posted by ecopower View Post
"Exista vreo metoda de a mari CP la o masina fara a mari consumul de carburant?"
Categoric exista!
Vezi linkul:
http://www.**********/catalog/3770127...inii-tale.html
si da un mail la autoro82@gmail.com
asta s-a dovedit ca nu merge..nu merg capsule si alte prostii in benzina.. e vorba de cum mergi si cat de bine intretinut este motorul..
atata tot..
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 08-09-07, 22:25   #69
ecopower

Stock
 
Join Date: Aug 2007
Oras: Satu Mare
Posts: 3
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Interesant este ca milioane de oameni il folosesc si merge. A intrat si incepe sa fie folosit in 195 de tari. Il foloseste Marina SUA, Armata Franceza, exista nenumarate teste oficiale cu diferite masini si teste de laborator, toate pozitive. Problema e ca trebuie sa cunosti modul de folosire si are efect sigur.
ecopower is offline   Reply With Quote
Old 09-09-07, 02:39   #70
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Oras: Constanta
Age: 29
Posts: 500
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

@ecopower dovedeste prin date concrete ,demostrate stiintific ce fac acele capsule si CUM reduc consumul,noxele,uzura motorului. Altfel nu mai scrie pe toate forumurile de pastilele tale minunate ---tehnologie NASA ---.

Un sfat si pentru amatorii de chiptuning: intrebati-i pe cei care va lucreaza masina ce parametri va schimba si de ce.Orice gainar cu KWP2000 si un cd cu harti luat cu 200 euro de pe ebay poate sa faca chiptuning...dar nimeni nu va garanteaza ca va mai tine turbina sau ambreiajul 5 sau 10k.
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 05-10-07, 22:13   #71
Chelie77

Stage 1
 
Join Date: Sep 2007
Oras: Bucuresti
Age: 37
Posts: 17
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Am si eu o intrebare..deci posed un seat ibiza 1,9 sdi,50KW, 68 CP...se poate mari puterea motorului,se merita si bineinteles, cum!?
Chelie77 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-07, 23:12   #72
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Oras: Bucuresti
Age: 28
Posts: 47
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Quote:
Originally Posted by zbuciumus View Post
Domnilor, SE POATE PUTERE MAI MARE SI CONSUM MAI MIC IN ACELASI TIMP. Dar doar in cazul motoarelor aspirate benzina. In cazul lor fabricantul face la sarcina max amestecul mai bogat decat cel care da puterea maxima. Tunerul de fapt face amestecul mai sarac verificand care este cel care da puterea maxima de fapt. Optimizand avansul se mai scoate ceva putere din aceeasi cantitate de benzina. Deci cu pedala la maxim un motor aspirat bine tunat va injecta mai putina benzina si totusi va avea o putere mai mare, deci un randament mai mare. Deci pentru aceeasi putere data constanta(ca sa nu comparam cai cu magari) un motor cu un rndament mai mare va consuma mai putin.

Evident ca la motoarele turbo prin tuning se mareste presiunea de supraalimentare si apoi trebuie amestecul readus la normal, rezultand o crestere de putere procentual mai mare ca la aspirat. Dar asta inseamna ca cu pedala la max vom avea timp de injectie mai mare si un randament mai scazut energetic(mai sunt si alte aspecte). Toate premizele teoriei de mai sus au presupus consum pentru sarcina maxima, dar evident ca consumul minim vine in zona sarcinilor partiale. Aici (aproape) toate masinile merg cu lamda 1 deci prin tuning poti doar sa modifici avansul si practic neumbland la benzina pe dyno modifici ca sa obtii puterea max in fct de avans. Din nou un tuning de calitate scade consumul.

Cum fac asta la un motor aspirat si unde ???
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 05-10-07, 23:19   #73
B85YCS

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Oras: Bucuresti
Age: 28
Posts: 47
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
total fals, uzura motorului e data de stilul de condus al soferului scopul in care e folosita masina, sau de un chip PROST facut.
da exemplu de un chip tunning bun in buc!! pls
B85YCS is offline   Reply With Quote
Old 06-10-07, 20:16   #74
andreiuuu

Stage 3
 
andreiuuu's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Oras: Slatina
Age: 26
Posts: 110
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

CP fara a creste consumul de carburant: reducerea greutatii la masina
andreiuuu is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 01:37   #75
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Oras: Constanta
Age: 29
Posts: 500
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Quote:
Originally Posted by andreiuuu View Post
CP fara a creste consumul de carburant: reducerea greutatii la masina

Unul din putinele posturi scrise cu cap de pe topicul asta ..totusi nu castigi mai multi cp.

Respectele mele andreiuuu
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning