Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 16-10-09, 00:41   #91
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

Simplificand discutia si vorbind correct despre motoare putem sa departajam cele trei tipuri de eficeineta care influenteaza in mod direct randamentul motorului.
EFICIENTA MECANICA
EFICIENTA VOLUMETRICA
EFIEIENTA TERMICA
Crescand EFICIENTA se poate realize functionare mai performanta.
Injectia de apa are un rol foarte bine definit cand se utilizeaza la motoare.
In primul rand face o racire a camerei de ardere, permitand atunci obtinerea unei EFICIENTE TERMICE superioare. Este o buna metoda de a contracara aparitia detonatilor. In general se utilizeaza la motoarele supraalimentate fiind echivalentu cresterii cifrei octanice a benzinei.
Cifra octanică (C.O.) sau indice octanic arată rezistenţa la detonaţie a unui combustibil (ex. benzină ) pentru motoarele cu aprindere din exterior. În practică, s-a observat că apariţia fenomenului de „ciocănire” sau „detonaţie” a motorului se produce din cauza unei arderi anormale a carburantului, ceea ce duce la micşorarea puterii motorului. Cifra octanică (C.O.) a unei benzine se poate îmbunătăţi prin adaos de mici cantităţi de antidetonanţi care împiedică combustia detonantă în motoare
Acest efect permite setare noua mai agresiva, adica, compresie mai mare, statica sau dinamica resultant o crestere a randamanetului.
Fara o setare noua, sau fara noi modificari adecvate puterea nu apare singura.
Exista cazul particular in care o masina este setata exagerat de sus, functioneaza periculos cu detonatii, temp exaggerate sa creasca puterea odata ce primeste apa, insa un motor setac correct, care ofera o functionare optima nu creste automat puterea la aparitia apei.
Poti verifica asta pe un stand dyno facand teste repetate.
Majoritatea injectilor de apa folosesc un mixt de apa cu alcool in proportie de 50/50% eventual si cateva molecule de ulei care greseaza instalatia.
Metanolul(CH30H) este de obicei cel mai bun prieten al apei in acest tip de injectie, sistem cunoscut ca system anti-detonant sau ADI.
Într-un motor cu piston, injectarea iniţială de apă raceste amestecul de combustibil-aer în mod semnificativ, care creşte densitatea acestuia şi, prin urmare, cantitatea de amestec, care intră în cilindru. Un efect suplimentar vine mai târziu în timpul combustiei, atunci când apa absoarbe cantităţi mari de energie termică în care se vaporizeaza, reducerea temperaturii de vârf şi de formarea NOx, precum şi reducerea cantităţii de energie termică absorbită în pereţii cilindrului.

Alcoolul este de asemenea mult mai rezistent la detonare decat benzina. Rezultatul net este o rata mai mare pentru cifră octanică ce va sprijini ratele foarte mari de compresie sau cresterea presiuni foarte mult inante de momentul de detonare.
Ca efewct secunfdar este posibilitatea de a inhioba arderea de a apare ardere incompleta…
Economia de carburant poate fi îmbunătăţita utilizand injecţie de apă, deşi efectul pe cele mai multe motoare cu nici o alta modificare, cum ar fi sprijinit în amestec, compreie, avans pare a fi destul de limitate sau chiar neglijabil, în unele cazuri.
Controlul asupra injecţie de apă este important. Acesta trebuie să fie injectata numai atunci când motorul este foarte încărcat şi acceleratia este larg deschisă. În caz contrar, apa injectarea se poate ineca, pur şi simplu motorul …
Foarte putine automobile folosesc astfel de sisteme de “siguranta-performanta”, existand in trecut modele de la Chrisler si Saab 99 turbo, iar odata cu introducerea intercoolerului s-a cam renutat la aceasta idée.
In genral masinile oferite spre vanzare de producator au supradimensionat sistemele care ajuta racirea aerului sau introduce in gestiunea electronica protectii astfel incat injectia de apa montata pe acestea fara alte interventii nu aduc rezultate remarcabile sau chiar sunt zero.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 20-10-09, 07:36   #92
o_kh3

Stage 5
 
o_kh3's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,663
Member of:
[VW]
Default Re: CP fara a creste consumul de carburant

site-ul ala e facut la misto? WOLSVAGEN, PORSHE sigur ai sa vinzi la greu cu site-ul ala.....
o_kh3 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -