BMW (F32) 428i
Probabil ca suntem primii care am accesat ecu acestui model in Romania. In cazul de fata vorbind despre o masina produsa in 2014(fiind in garantie si fiind destul de rar vandute nu vom afisa imagini ce permit identificarea).
Pentru a putea accesa softul din acest ecu se aplica tehnica "BOOT MODE", fapt care este posibil daca ai cunostintele, caificarea si sculele necesare. Din pacate partea cu calificarea nu e serios luata in seama, nu numai in Romania chiar si de firme din strainatate, iar asa ajung sa se sperie oamenii ca le cedeaza calculatoarele cand vor sa faca chiptuning mai ales la aceste modele.
Chiar si deschiderea ecu este putin mai alabicata la acest tip de ecu deoarece mufele de conectare au o pozitie deosebita fata de cele de pana acum, sau mai bine spus mai rar intalnita mai ales la Bosch.
Lafel de nefireasca este si pozitionarea ecu sub capota motorului, montat cumva deasupra motorului pe un suport de AL-Mg, insa este relativ usor de ajuns la el. Un mare minus este faptul ca este asezat pe motor si preia caldura si vibratiile, dar daca ei au facut asta ...
Comunicarea initial se face doar cu ecu deschis si conectat direct, iar ulterior la unele modele prin OBD, desigur dupa deblocare.