Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 15-10-13, 21:52   #16
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

volvo

gpl vs benzina stock vs stok si rc vs rc
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	V7025tRC.jpg
Views:	259
Size:	135.0 KB
ID:	2873190   Click image for larger version

Name:	V7025tstock.jpg
Views:	186
Size:	135.6 KB
ID:	2873191  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 15-10-13, 23:15   #17
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

ce spui tu acolo e.perfect ad3varat....o problema ar fi uzura prematura a scaunelor supapelor...sau asa cum zic boii nostri de mecanici de coltu strazii industrial 14 se scurteaza supapele...adica in fiecare molecula de gpl e un chinez mic care roade supapa...dar unde?


si la soft de putere? pana unde poti merge safe?
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode

Last edited by Bytzu; 15-10-13 at 23:20.
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 16-10-13, 10:13   #18
TAZ

Stage 5
 
TAZ's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 607
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Subiectul este foarte interesant si chiar ar fi bine de stiut cine poate face reglaje corecte.
Ai avut si ceva subaru in Vs?
TAZ is offline   Reply With Quote
Old 16-10-13, 11:42   #19
Andrei80

Stage 3
 
Andrei80's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 92
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Chiar ma interesa si pe mine, pentru ca vreau sa-mi iau un Forester si as prefera XT-ul de 2.0 variantei NA(din motive usor de inteles ). Din pacate, desi e un lucru foarte comul sa ai GPL pe varianta aspirata, pe turbo nu prea am vazut si nici macar nu am gasit unde as putea sa-mi pun ulterior...
__________________
Subaru Forester XT 2007 2.5T
Ex. Forester 2006 XS 2.0 NA MT
Andrei80 is offline   Reply With Quote
Old 16-10-13, 17:59   #20
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by Bytzu View Post
ce spui tu acolo e.perfect ad3varat....o problema ar fi uzura prematura a scaunelor supapelor...sau asa cum zic boii nostri de mecanici de coltu strazii industrial 14 se scurteaza supapele...adica in fiecare molecula de gpl e un chinez mic care roade supapa...dar unde?


si la soft de putere? pana unde poti merge safe?
Mult din treaba asta cu uzura este mit si un mit sustinut de proasta setare.
EGT foarte mare datorat unui amestec si avans neadecvat poate "manca" din supape. Meseriasii o dau pe GPL ca e ... de fapt ei nu stiu, chiar nu stiu sa seteze GPL, habar nu au cum se mananca asta, incerca ca pe benzina dar fara nici un feedback... sonde, AFR, EGT... macar atat.

Quote:
Originally Posted by TAZ View Post
Subiectul este foarte interesant si chiar ar fi bine de stiut cine poate face reglaje corecte.
Ai avut si ceva subaru in Vs?
Reglajele corecte le putem face si noi dar depinde de ceea ce este montat pe masina si de controlerul GPL(ECU de GPL).
Daca avem un montaj corect nu mai exista probleme de nici un fel.
Acum o instalatie foarte buna este cum am mai spus Tomasetto cu controler Stag.
Graficele puse sunt masurate la masini setate de noi, din pacate nu mereu ne ajuta partea de montaj atat ca executie dar si conceptual.

Quote:
Originally Posted by Andrei80 View Post
Chiar ma interesa si pe mine, pentru ca vreau sa-mi iau un Forester si as prefera XT-ul de 2.0 variantei NA(din motive usor de inteles ). Din pacate, desi e un lucru foarte comul sa ai GPL pe varianta aspirata, pe turbo nu prea am vazut si nici macar nu am gasit unde as putea sa-mi pun ulterior...
Nu am avut ocazia sa setam un Subaru cu motor de 2.0Turbo cu instalatie GPL insa este lafel ca la restul de masini.
Am setat mai multe modele cu GPL si turbo, chiar si EVO , iar rezultatul a fost foarte bun.
Daca vrei pe cineva pentru montaj pot sa-ti recomand desi nu avem o colaborare directa sa-ti pot da si un pret mai bun.
Ideal daca te intereseaza consumul este sa-i facem un ECO Tuning pe benzina moment in care masina castiga si vreo 10hp, iar apoi setam si GPL.
Ai sa ramai socat de functionare.

Spun ca este ideal sa se seteze ecu masinii astfel incat motorul sa mearga cat mai bine cu corectii cat mai mici, ecu masinii fiind dirijorul principal, cel de GPL "copiind" oarecum fnctionarea acestuia.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by SEBASTIAN; 16-10-13 at 18:01.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-10-13, 18:29   #21
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Lada Niva 1.7i

Dupa cum se poate vedea puterea utilizand GPL este mai mare cu 5HP.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	benzvsgpl.jpg
Views:	155
Size:	3.50 MB
ID:	2873603  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-10-13, 09:56   #22
TAZ

Stage 5
 
TAZ's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 607
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
.........Acum o instalatie foarte buna este cum am mai spus Tomasetto cu controler Stag............
Pe net am gasti ca subaru vine echipat din fabrica cu instalatie GPL si asta ar fi:
BRC Secvent 24 MY07

Oare care ar fi mai indicata? Tomasetto sau BRC?
__________________
TAZ is offline   Reply With Quote
Old 17-10-13, 12:24   #23
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Tomasetto este mai moderna si permite setari superioare.

Last edited by SEBASTIAN; 17-10-13 at 12:32.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 28-10-13, 18:36   #24
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Acum vreo luna mi-am pus si eu GPL pe Peugeot 206 1.4i. Nu se simt cine-stie-ce pierderi de putere, intr-adevar e un pic mai lenta, dar nu cu mult. Consumul a scazut in draci, deci asta ma multumeste.

Ce nu inteleg eu e de ce uneori se alimenteaza pana la 6.500 rpm (unde am limitarea si pe benzina) si uneori nu vrea sa se accelereze mai departe de ~5.000 rpm.
La fel am patit cand ma grabeam foarte tare si am descoperit ca pe gaz nu prinde mai mult de 170 orice i-as face.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 28-10-13, 19:59   #25
racingcode

Stage 3
 
racingcode's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 155
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

eMH - Se intelege foarte bine ce vrei sa spui.
In ce priveste consumul, probabil ca te-ai referit la faptul ca a scazut suma de bani alocata combustibilului. Nu e imposibil sa consume mai putin GPL decat benzina insa e mai greu sa fie asa.
Ceea ce simti probabil ca este o proasta reglare de amestec GPL si nimic mai mult.
Pana in prezent nu am descoperit nici o instalatie GPL setata corect de montator sau vre un specialist in setari GPL, asta nu insemna ca nu exista, ci mai degraba ridica procentul masinilor setate mediocru.

Este greu de pus un diagnostic de la distanta, functionarea trebuie analizata si nu e corect sa-ti dai cu parerea. Un lucru este cert instalatia GPL comanda doar injectia de GPL si totul se rezuma la amestec.

Nu cred ca este cazul sa enumeram din nou cat de periculos este un amestec eronat, ce deranj poate sa faca.

Singurul lucru pe care-l putem face in cazul tau, si cel mai recomandat este sa incepem cu o testare profi.
La noi o testare dyno costa 50 Euro pentru modele 4x2, sa spunem in jur de 200RON.
Putem sa te sprijinim printr-un test platit de tine, la pret de un simplu test dyno, iar aici iti vom oferi:
- testare dyno pe benzina
- testare dyno pe GPL
- monitorizarea amestecului benzina si GPL.

La final are sa existe o fisa dyno comparativa benzina vs GPL si un diagnostic penru functionarea cu GPL. In final pentru astea platesti. Oricum sper sa observi ca pretul este mai mic de jumate tinand cont de cate teste se fac si monitorizarile incluse.
Avand concluziile date poti merge sa setezi mai corect amestecul sau dupa caz putem interveni si noi, insa asta e o alta discutie.
__________________
www.racingcode.ro
racingcode is offline   Reply With Quote
Old 29-10-13, 18:08   #26
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

O sa iti dau un pm in seara asta, sunt mai multe de discutat pe marginea subiectului.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 01-11-13, 01:37   #27
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Inca nu a venit nici un mesaj de la tine.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 07:50   #28
tambourine_man

Stage 1
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 18
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Salut,

interesanta tema, pacat ca nu sunt mai multe opinii argumentate pe experiente reale.
Experienta mea cu GPL s-a oprit la masini cu carburator (Lada, Dacia, Volvo 440, Nissan 2.
asa ca nu cred ca as putea contribui cu ceva relevant pentru ce exista acum pe masini.

Eu am fost multumit de cum au functionat la vremea respectiva, singurele puncte slabe fiind calitatea extrem de diversa a gazului de la furnizori diferiti si pierderea de putere la altitudine mare.
tambourine_man is offline   Reply With Quote
Old 06-06-14, 20:21   #29
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Noile instalatii de LPG nu mai au probleme la altitudine , cel putin nu mai mari ca la benzina, au senzor de presiune diferential.
Calitatea LPG este intradevar ciudata si variabila, cele mai bune referinte fiind pentru Agip.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 24-06-14, 20:32   #30
CYBERBOB

Stage 3
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 111
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Salutare!

Ma gandeam la o treaba, nu cumva motoarele natural aspirate cu raport mare de compresie de ex 11:1, sunt avantajate de rezistenta la detonatii mai ridicata a GPL-ului fata de benzina? Chiar daca are capacitatea calorica mai mica decat benzina, avand rezistenta la detonatii mai mare, se pot obtine performante mai bune cu GPL modificandu-se avansul si cantitatea de combustibil injectata?
CYBERBOB is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -