Quote:
Originally Posted by phaeton
Tot un raspuns concret as vrea si eu daca se poate.
Fiesta 2010 1.25i 82 cai. (Euro 5)
Masina merge mult. Inca am dubii daca sa i pun GPL sau nu.
Prin raspuns concret inteleg recomand instalatia x, y sau z. O setare corecta costa ... atat, iar beneficiile vor fii urmatoarele...
Multumesc
|
E vorba de principiu, iar ca sa fie inteles exemplele sunt indispensabile.
La puterea de 82hp pe motor aspirat configurarea se face asa:
Puterea x 1.25 = 82 x1.25 = 102 hp. Deci se cere o instalatie care sa acopere cu cel putin 25% peste puterea maxima nominala declarata de producator.
In acest caz trebuie o instalatie de putere de peste 100hp.
Injectoarele e bine sa fie unele rapide, cu o latenta mica iar acum pe piata Hana se misca bine desi sunt ceva mai scumpe.
Recomandarea mea este
Tomasetto cu injectoare
Hana si controler
Stag 4.
Este o configuratie stabila, cu performante foarte bune, testata, e putin mai scumpa dar nu exagerat.
Discutam si de BRC care este tot o instalatie buna, optiunea doi.
Quote:
Originally Posted by all24
Iti recomand sa mergi la Vernesti si sa iti pui o instalatie BRC (cu toroidala o sa coste cam 2800ron). Cei de acolo stiu sa faca setarile ca lumea si o sa te tina multi ani fara nicio interventie. Trebuie doar revizia la 20k km. Alt loc foarte bun este la Sebigaz unde mi-am pus eu. Au preturi considerabil mai bune (eu am dat cam 2350ron cu toroidala si un calculator cu o groaza de setari) si sunt la fel de profesionisti. Singura diferenta pe care o stiu eu e ca uneori la Tomasetto trebuie sa ii mai faci cate o recalibrare. Recalibrarea aia dureaza 10 minute si e moca daca o faci la ei+ ca poti sa iti alegi o groaza de setari precum: la ce temperatura sa intre pe gaz, daca sa porneasca direct pe gaz cand e motorul peste o anumita temperatura, daca vrei sa iti intre pe benzina la turatia x etc.
Este o afacere foarte buna si in cativa ani o sa faci niste economii colosale.
Sa nu crezi ca vei merge la jumatate din pret, pentru ca alea sunt exagerari. Daca o sa ai un drum de 300km sa zicem (consum 6,5 benzina/8 pe gaz), te va costa 120 lei pe benzina iar pe gaz vreo 70 lei.
Economia reala e undeva la 40-45%, dar foarte mult oricum.
O alta problema pe care si`o pun multi este siguranta. Adevarul e ca daca intra vreodata in masina ta din spate atat de rau, nu o sa reziste masina cat o sa reziste butelia. Iar un combustibil, fie el benzina,gaz sau kerosen de Mig-uri nu ia foc asa de nebun.
|
Este bine sa aud ca sunt oameni care seteaza corect aceste instalatii, doar ca sincer sunt si putin sceptic.
Fara a avea pretentia ca le-am vazut noi pe toate, am testat si noi cateva care ne-au trecut prin mana, nu putine. Tot ce am testat, absolut tot erau destul de departe de ceea ce trebuia sa fie cu adevarat, oamenii folosindu-le asa fiind bucurosi de economia obtinuta, fara a se gandi prea mult la efectele secundare pe termen lung.
Toti posesorii de instalatii GPL intervievati au spus ca pe masininile lor nu a masurat, logat nimeni AFR in mod corect. Eventual s-a pus o sonda de gaze in toba, la spate la mers in gol. Astanu e corect si de aici pleaca problemele.
Nu stiu daca stii ce este un senzor AFR si cum functioneaza el, cum se utilizeaza si importanta citiri corecte a AFR. Este obligatoriu la fiecare masina in parte sa se monteze dupa autocalibrare sezor AFR si sa se mearga cu masina in toate sarcinile, sa se regleze corect factorul de corectie pe fiecare sarcina in parte.
Nu-i nimic ca nu se stie, unul din rolurile noastre aici este sa si educam lumea, astfel incat sa nu creada catot ce zboara se mananca.
Diferenta la un mers normal vara pe masina de cca. 90hp motor mic aspirat a fost cam asa:
- 11.6 Benzina
- 12.3 GPL
Cifrele astea ne duc spre o diferenta de cca. 6% si daca luam in calcul 10% tot e foarte bine, dar asta e deja pesimist la o masina nesetata corespunzator.
Asta incsemna cam 50% cost mai mic pe 100km/parcursi.
La mine, eu merg cu un cost de 45%, dar poate e un caz foarte fericit, deja dieselul nu imi mai este avantajos.
Asa cum spui un 0.55 din pretul de benzina este oricum excelent si total realizabil, dar tindem la mai bine.
Noi setam mai multe tipuri de instalatii, dintre care enumar in ordinea optiunilor
Tomasetto si BRC.
Ambele sunt foarte bune insa este putin mai buna la partea de setari Tomasetto, avand un controler avansat cu o interfata de comunicare si harti cu rezolutie mai ridicate.
Pentru achizitionare si montaj nu avem intelegere cu nimeni, nu stim cine este cel mai bun dar am colaborat cu Dl. Codin care raspunde la 0784347484.