Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 24-06-14, 21:33   #31
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Da asa este! E ca un combustibil de curse mediocru, dar mai bun decat o benzina de pompa romaneasca.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 24-06-14, 21:47   #32
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Valabil si pentru motoarele turbo, doar ca aici trebuie facut soft special pt folosirea GPL.
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 25-06-14, 07:12   #33
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Si pentru aspirate si pentru turbo instalatiile GPL trebuiesc reglate custom, de preferat pe dyno cu monitorizare astfel incat rezultatul sa fie cel dorit. Din pacate instalatiile de GPL nu regleza si avansul.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 31-10-14, 06:47   #34
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

O setare facuta de montator poate sa fie foarte periculoasa si poate deteriora motorul grav.
O sonda de AFR este sfanta, de aici plecand toata "distractia", iar cei care monteaza autocalibreaza, apoi se joaca putin la factorul de corectie cam cum cred ei si gata, dar nu e chiar asa de simplu...
Uitati ce urmari pot aparea, asa ca nu va jucati cu focul.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	136
Size:	65.5 KB
ID:	3044072   Click image for larger version

Name:	11Mitsi-Head.jpg
Views:	123
Size:	23.9 KB
ID:	3044073   Click image for larger version

Name:	Bent-Valves-Caused-By-A-Broken-Timing-Belt.jpg
Views:	150
Size:	20.9 KB
ID:	3044074  

Click image for larger version

Name:	bujgpl05939.jpg
Views:	136
Size:	2.64 MB
ID:	3044075  
Attached Images
 
Attached Images
File Type: gif i9.gif (15.0 KB, 21 views)

Last edited by SEBASTIAN; 31-10-14 at 19:04.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 31-10-14, 17:34   #35
r0n1n

Stage 4
 
r0n1n's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 224
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Concret, pe cine recomanzi pt instalare gpl?
r0n1n is offline   Reply With Quote
Old 31-10-14, 20:27   #36
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Nu e important montatorul si vanzatorul, e important sa alegi ceea ce trebuie si sa setezi corect. In general firmele care monteaza lucreaza bine, doar ca nu au cunostintele necesare si nici sculele ca sa seteze corect.
Care este aplicatia ta, despre ce masina vorbim si ce putere dezvolta?
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 01-11-14, 08:04   #37
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Tot un raspuns concret as vrea si eu daca se poate.
Fiesta 2010 1.25i 82 cai. (Euro 5)
Masina merge mult. Inca am dubii daca sa i pun GPL sau nu.
Prin raspuns concret inteleg recomand instalatia x, y sau z. O setare corecta costa ... atat, iar beneficiile vor fii urmatoarele...

Multumesc

Last edited by phaeton; 01-11-14 at 08:06.
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 01-11-14, 11:50   #38
all24

Stage 1
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 13
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by phaeton View Post
Tot un raspuns concret as vrea si eu daca se poate.
Fiesta 2010 1.25i 82 cai. (Euro 5)
Masina merge mult. Inca am dubii daca sa i pun GPL sau nu.
Prin raspuns concret inteleg recomand instalatia x, y sau z. O setare corecta costa ... atat, iar beneficiile vor fii urmatoarele...

Multumesc
Iti recomand sa mergi la Vernesti si sa iti pui o instalatie BRC (cu toroidala o sa coste cam 2800ron). Cei de acolo stiu sa faca setarile ca lumea si o sa te tina multi ani fara nicio interventie. Trebuie doar revizia la 20k km. Alt loc foarte bun este la Sebigaz unde mi-am pus eu. Au preturi considerabil mai bune (eu am dat cam 2350ron cu toroidala si un calculator cu o groaza de setari) si sunt la fel de profesionisti. Singura diferenta pe care o stiu eu e ca uneori la Tomasetto trebuie sa ii mai faci cate o recalibrare. Recalibrarea aia dureaza 10 minute si e moca daca o faci la ei+ ca poti sa iti alegi o groaza de setari precum: la ce temperatura sa intre pe gaz, daca sa porneasca direct pe gaz cand e motorul peste o anumita temperatura, daca vrei sa iti intre pe benzina la turatia x etc.
Este o afacere foarte buna si in cativa ani o sa faci niste economii colosale.
Sa nu crezi ca vei merge la jumatate din pret, pentru ca alea sunt exagerari. Daca o sa ai un drum de 300km sa zicem (consum 6,5 benzina/8 pe gaz), te va costa 120 lei pe benzina iar pe gaz vreo 70 lei.
Economia reala e undeva la 40-45%, dar foarte mult oricum.
O alta problema pe care si`o pun multi este siguranta. Adevarul e ca daca intra vreodata in masina ta din spate atat de rau, nu o sa reziste masina cat o sa reziste butelia. Iar un combustibil, fie el benzina,gaz sau kerosen de Mig-uri nu ia foc asa de nebun.

Last edited by all24; 01-11-14 at 12:01.
all24 is offline   Reply With Quote
Old 01-11-14, 16:27   #39
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by phaeton View Post
Tot un raspuns concret as vrea si eu daca se poate.
Fiesta 2010 1.25i 82 cai. (Euro 5)
Masina merge mult. Inca am dubii daca sa i pun GPL sau nu.
Prin raspuns concret inteleg recomand instalatia x, y sau z. O setare corecta costa ... atat, iar beneficiile vor fii urmatoarele...



Multumesc
E vorba de principiu, iar ca sa fie inteles exemplele sunt indispensabile.
La puterea de 82hp pe motor aspirat configurarea se face asa:

Puterea x 1.25 = 82 x1.25 = 102 hp. Deci se cere o instalatie care sa acopere cu cel putin 25% peste puterea maxima nominala declarata de producator.
In acest caz trebuie o instalatie de putere de peste 100hp.
Injectoarele e bine sa fie unele rapide, cu o latenta mica iar acum pe piata Hana se misca bine desi sunt ceva mai scumpe.

Recomandarea mea este Tomasetto cu injectoare Hana si controler Stag 4.
Este o configuratie stabila, cu performante foarte bune, testata, e putin mai scumpa dar nu exagerat.
Discutam si de BRC care este tot o instalatie buna, optiunea doi.


Quote:
Originally Posted by all24 View Post
Iti recomand sa mergi la Vernesti si sa iti pui o instalatie BRC (cu toroidala o sa coste cam 2800ron). Cei de acolo stiu sa faca setarile ca lumea si o sa te tina multi ani fara nicio interventie. Trebuie doar revizia la 20k km. Alt loc foarte bun este la Sebigaz unde mi-am pus eu. Au preturi considerabil mai bune (eu am dat cam 2350ron cu toroidala si un calculator cu o groaza de setari) si sunt la fel de profesionisti. Singura diferenta pe care o stiu eu e ca uneori la Tomasetto trebuie sa ii mai faci cate o recalibrare. Recalibrarea aia dureaza 10 minute si e moca daca o faci la ei+ ca poti sa iti alegi o groaza de setari precum: la ce temperatura sa intre pe gaz, daca sa porneasca direct pe gaz cand e motorul peste o anumita temperatura, daca vrei sa iti intre pe benzina la turatia x etc.
Este o afacere foarte buna si in cativa ani o sa faci niste economii colosale.
Sa nu crezi ca vei merge la jumatate din pret, pentru ca alea sunt exagerari. Daca o sa ai un drum de 300km sa zicem (consum 6,5 benzina/8 pe gaz), te va costa 120 lei pe benzina iar pe gaz vreo 70 lei.
Economia reala e undeva la 40-45%, dar foarte mult oricum.
O alta problema pe care si`o pun multi este siguranta. Adevarul e ca daca intra vreodata in masina ta din spate atat de rau, nu o sa reziste masina cat o sa reziste butelia. Iar un combustibil, fie el benzina,gaz sau kerosen de Mig-uri nu ia foc asa de nebun.
Este bine sa aud ca sunt oameni care seteaza corect aceste instalatii, doar ca sincer sunt si putin sceptic.
Fara a avea pretentia ca le-am vazut noi pe toate, am testat si noi cateva care ne-au trecut prin mana, nu putine. Tot ce am testat, absolut tot erau destul de departe de ceea ce trebuia sa fie cu adevarat, oamenii folosindu-le asa fiind bucurosi de economia obtinuta, fara a se gandi prea mult la efectele secundare pe termen lung.
Toti posesorii de instalatii GPL intervievati au spus ca pe masininile lor nu a masurat, logat nimeni AFR in mod corect. Eventual s-a pus o sonda de gaze in toba, la spate la mers in gol. Astanu e corect si de aici pleaca problemele.

Nu stiu daca stii ce este un senzor AFR si cum functioneaza el, cum se utilizeaza si importanta citiri corecte a AFR. Este obligatoriu la fiecare masina in parte sa se monteze dupa autocalibrare sezor AFR si sa se mearga cu masina in toate sarcinile, sa se regleze corect factorul de corectie pe fiecare sarcina in parte.
Nu-i nimic ca nu se stie, unul din rolurile noastre aici este sa si educam lumea, astfel incat sa nu creada catot ce zboara se mananca.

Diferenta la un mers normal vara pe masina de cca. 90hp motor mic aspirat a fost cam asa:
- 11.6 Benzina
- 12.3 GPL
Cifrele astea ne duc spre o diferenta de cca. 6% si daca luam in calcul 10% tot e foarte bine, dar asta e deja pesimist la o masina nesetata corespunzator.
Asta incsemna cam 50% cost mai mic pe 100km/parcursi.
La mine, eu merg cu un cost de 45%, dar poate e un caz foarte fericit, deja dieselul nu imi mai este avantajos.
Asa cum spui un 0.55 din pretul de benzina este oricum excelent si total realizabil, dar tindem la mai bine.

Noi setam mai multe tipuri de instalatii, dintre care enumar in ordinea optiunilor Tomasetto si BRC.
Ambele sunt foarte bune insa este putin mai buna la partea de setari Tomasetto, avand un controler avansat cu o interfata de comunicare si harti cu rezolutie mai ridicate.

Pentru achizitionare si montaj nu avem intelegere cu nimeni, nu stim cine este cel mai bun dar am colaborat cu Dl. Codin care raspunde la 0784347484.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 01-11-14, 17:06   #40
all24

Stage 1
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 13
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Eu am recomandat firma de la Vernesti+ Sebigaz din Buzau pentru ca din Bucuresti am auzit multe cazuri nefericite precum:
-furtune prinse prost din care au rezultat scapari de gaz=>consum crescut
-setari esuate complet,chiar si dupa mai multe incercari=> crestere de consum enorma (de la 7 litri la 12-13 litri/100km)
-putere slaba, diferite probleme de functionare a calculatorului gpl etc.
90% din problemele de care am auzit au fost pe partea de software.
Ma bucur ca exista cineva in Bucuresti care se pricepe si la care se poate apela pentru niste setari eficiente.
all24 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-14, 12:04   #41
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
[...]
O parere despre Landi Renzo?
eMH is offline   Reply With Quote
Old 03-11-14, 13:14   #42
r0n1n

Stage 4
 
r0n1n's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 224
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Nu e important montatorul si vanzatorul, e important sa alegi ceea ce trebuie si sa setezi corect. In general firmele care monteaza lucreaza bine, doar ca nu au cunostintele necesare si nici sculele ca sa seteze corect.
Care este aplicatia ta, despre ce masina vorbim si ce putere dezvolta?
Vreau sa pun gpl pe 525i e60, motor 2.5 218cp.
r0n1n is offline   Reply With Quote
Old 03-11-14, 14:15   #43
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by eMH View Post
O parere despre Landi Renzo?
Am testat, dar nu am setat, teoretic este buna, destul de ieftina insa la masini mai noi preferam controler mai bun cu soft mai bun.

Quote:
Originally Posted by r0n1n View Post
Vreau sa pun gpl pe 525i e60, motor 2.5 218cp.
O idee excelenta insa la masinile cu injectie directa nu recomadam asta.
Modele cu injectie directa vor merge combinat benzina si GPL nu doar GPL.
Eficienta nu e suficient de mare si e destul de complicat, acesta fiind din nou un "avantaj" al injectiei directe.
Noi putem seta si astfel de instalatii insa parerea mea este ca e o complicatie care nu merita deranjul.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 03-11-14, 16:51   #44
r0n1n

Stage 4
 
r0n1n's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 224
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Sigur nu faci o confuzie?
Eu stiam ca motoarele cu cod n53 au injectie directa.
Eu faceam referire la 525i cu motor n52b25.
r0n1n is offline   Reply With Quote
Old 03-11-14, 18:34   #45
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Mi-a scapat amanuntul cu 2.5 m-am gandit la altceva.
La injectie normala si mai ales pe BMW este manusa.
Merita facuta investitia!
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -