Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 04-02-11, 08:59   #1
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default LANCIA FULVIA 1600 HF

O noua runda de setari pentru un vehicul istoric inscris in copetitiile de viteza pe traseu montan.


https://www.youtube.com/watch?v=wXMhqheE5iw
https://www.youtube.com/watch?v=T_wkXzjKhMs

Aici sunt imagini din sesiunile mai vechi:





Urmeaza imaginile de la ultima setare, care a aduc un aport important de putere pentru un motor de 1600cc, +10% .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SAM_2029.JPG
Views:	146
Size:	70.1 KB
ID:	1856145   Click image for larger version

Name:	SAM_2030.JPG
Views:	102
Size:	63.8 KB
ID:	1856146   Click image for larger version

Name:	SAM_2037.JPG
Views:	134
Size:	51.1 KB
ID:	1856147  

Click image for larger version

Name:	SAM_2039.JPG
Views:	202
Size:	75.9 KB
ID:	1856148   Click image for larger version

Name:	SAM_2047.JPG
Views:	125
Size:	45.0 KB
ID:	1856149   Click image for larger version

Name:	SAM_2049.JPG
Views:	156
Size:	47.5 KB
ID:	1856150  

Click image for larger version

Name:	SAM_2052.JPG
Views:	90
Size:	55.5 KB
ID:	1856151   Click image for larger version

Name:	SAM_2053.JPG
Views:	106
Size:	58.8 KB
ID:	1856152   Click image for larger version

Name:	SAM_2056.JPG
Views:	107
Size:	66.0 KB
ID:	1856153  

__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by SEBASTIAN; 04-02-11 at 09:05.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 12:10   #2
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Foarte frumoasa masina. Proprietarul e acelasi?

Daca tot suntem la "dyno tuning"....cat a scos cu noile carburatoare?...o fisa ceva...daca se poate. Cuplul ar trebui sa fie interesant
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 04-02-11, 15:49   #3
miron_tdi

Stage 1
 
miron_tdi's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 21
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

O masina deosebita, o legenda pentru adevaratii pasionati.
miron_tdi is offline   Reply With Quote
Old 05-02-11, 22:54   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Quote:
Originally Posted by Bong View Post
Foarte frumoasa masina. Proprietarul e acelasi?

Daca tot suntem la "dyno tuning"....cat a scos cu noile carburatoare?...o fisa ceva...daca se poate. Cuplul ar trebui sa fie interesant
Carburatoarele nu sunt noi ci arata ca noi.
Au fost trimise la reconditionat in Germania si au venic chiar destul de bine reglate.
La o astfel de masina cuplul este penalizat fiind importanta puterea.
Nimeni la curse nu sta sa vada cuplul maxim, cursa se desfasoara in mare parte cu mult peste aceasta turatie de cuplu.

Valorile pentru aceasta masina momentan sunt confidentiale.
Proprietarul a ramas acelasi Dl. Tariceanu, un cunoscut om politic cu inclinatii liberale.

Quote:
Originally Posted by miron_tdi View Post
O masina deosebita, o legenda pentru adevaratii pasionati.
Cu siguranta asa este, a scris istorie si inca mai are ceva de spus.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 07-02-11, 10:07   #5
TwentyOne
VW Driver

Stage 5
 
TwentyOne's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 736
Member of:
[VW]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Valorile pentru aceasta masina momentan sunt confidentiale.
Fara supărare, respect ce faceţi voi acolo, dar care mai este rostul topicului dacă nu prezinţi fişa dyno?
Presupun că ăsta este rostul acestei secţiuni, de a vedea valorile modificărilor aduse maşinii, nu doar pentru a ne prezenta maşinile care vă ajung pe mānă.
__________________
Golf mk2 Gti 16v
TwentyOne is offline   Reply With Quote
Old 07-02-11, 10:10   #6
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Cuplul maxim e petnur care toti bagam banii si timpul in moatore...nu puterea, ca ea se calculeza din cuplu si turatie...

Cred ca ai vrut sa spui ca la motorul asta cuplul maxim e mai sus decat la unul normal, aproape de puterea maxima...cum e sin normal la o masina de curse. Cu taote asta parere mea ca nu are cuplu maxim mia mult de 170-180Nm si astfel dupa sunet are cam 150-160 cai

In schimb mi se pare ca trompetele isprea lungi daca nu dorim puterea maxima peste 8000 rpm...care nu era cazul la acesta.
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook

Last edited by Hexer; 07-02-11 at 10:12.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-02-11, 20:08   #7
law53

Stage 4
 
law53's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

in competitii nu prea conteaza cat este cuplul maxim ci puterea, alias caii putere, pt ca se merge foarte turat, deasupra cuplului maxim.
law53 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-11, 20:16   #8
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Doamne ajutama de experti....

puterea este calculat din cuplu si turatie...

Iar cuplul maxim o pui unde vrei pe plaja de turatii prin modificarea axei, admisie, evacuarii, compresiei...

De asta motoarele de circuit au putere mai mare decat cele de rally asfalt, si cele de rallycross si mia putina putere, dar cuplu assemanator, dar amplasat pe o alta plaja de turatii...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-02-11, 20:57   #9
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Doamne ajutama de experti....

puterea este calculat din cuplu si turatie...

Iar cuplul maxim o pui unde vrei pe plaja de turatii prin modificarea axei, admisie, evacuarii, compresiei...

De asta motoarele de circuit au putere mai mare decat cele de rally asfalt, si cele de rallycross si mia putina putere, dar cuplu assemanator, dar amplasat pe o alta plaja de turatii...
Hexer dragule, cifrele oferite de tine sunt o pura fantezie lafel ca si abordarea prin care tragi concluzii dupa filmulete.

La un motor de acest tip este foarte greu sa obtii o valoare de cuplu mai mare jos si putere sus, adica sa mentii cuplul.
Cuplul unei masini de F1 este foarte mic in comparatie cu performantele ei dar daca inmultesti ceva cu 20 000 da foarte mult.

Quote:
Originally Posted by law53 View Post
in competitii nu prea conteaza cat este cuplul maxim ci puterea, alias caii putere, pt ca se merge foarte turat, deasupra cuplului maxim.
Este o remarca corecta.
Cuplul maxim poate fi mai mic in zona de maxim, dar cuplul la turatia respectiva cea de putere trebuie sa fie mai mare. Varful de cuplu poate fi mai mic dar puterea mai mare la final.
Pentru o mai buna intelegere se poate discuta concret folosind urmatoarea formula:
P(KW)= C(Nm) x N(RPM)/ 9549
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 07-02-11, 21:14   #10
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Hexer dragule, cifrele oferite de tine sunt o pura fantezie lafel ca si abordarea prin care tragi concluzii dupa filmulete.
La un motor de acest tip este foarte greu sa obtii o valoare de cuplu mai mare jos si putere sus, adica sa mentii cuplul.
Cuplul unei masini de F1 este foarte mic in comparatie cu performantele ei dar daca inmultesti ceva cu 20 000 da foarte mult.


Deci confirmi ce spuneam mai sus , iar daca nu are puterea ce spunema eu mai sus, ceva nu e in cap la acest motor...cel putin dupa trompeta si carb trebue sa scaota undeva intre 150-160 cai undeva intre 7200-7700rpm.


F1 avea 270Nm la v10 si un bmep 14.3 bari...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 12:49   #11
law53

Stage 4
 
law53's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Doamne ajutama de experti....

puterea este calculat din cuplu si turatie...

Iar cuplul maxim o pui unde vrei pe plaja de turatii prin modificarea axei, admisie, evacuarii, compresiei...

De asta motoarele de circuit au putere mai mare decat cele de rally asfalt, si cele de rallycross si mia putina putere, dar cuplu assemanator, dar amplasat pe o alta plaja de turatii...
da fratele meu, dar in rally nu prea intereseaza pe nimeni unde este cuplul maxim, pt ca turatiile stau desupra culpului maxim, se merge foarte turat.
normal ca puterea se calculeaza din cuplu si turatie.
__________________
bmw 530 & cali turbo+++
law53 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 16:06   #12
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

asta era ideea.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 18:12   #13
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Presupunand ca s-a plecat de la 132 de cai cat avea cea mai puternica varianta de raliu foarte multi cai in plus n-ar fi putut avea iar cuplul sper sa ma insel dar 170Nm cu cea mai mare generozitate....
Poate se hotaraste domnul Tariceanu sa divulge marele secret mare...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 18:39   #14
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Quote:
Originally Posted by law53 View Post
da fratele meu, dar in rally nu prea intereseaza pe nimeni unde este cuplul maxim, pt ca turatiile stau desupra culpului maxim, se merge foarte turat.
normal ca puterea se calculeaza din cuplu si turatie.
La motorul de rally macadam cuplul maxim e pe la 5300-5800, cel de asfalt 6000-6300 iar puterea maxima undeva la 7500-8000 respectiv 7700-8200.
La cele de circuit cuplul maxima cam la 7000-7300 iar puterea maxima la 8300-9000, depinde de clasament, la fostii DTM puterea maxima iesre la 9500 si cuplul maxima la 8300.

Despre ce vorbim...sa nu uitam ca mai e si cutia de viteza, care la fiecare schibmare e bine sa nu pica mai mult decat de la puterea maxima la cuplul maxim, de asta is de aruncate cutiile de strada, care pica intre trepte 4500-2800, prectic nu o poti folosi cu un motor facut ca pica sub cuplul maxim si nu ai putere sa accelerezi.

Se poate observa faorte bine rapoartele la cutii care difera de la macadam, la asflat si circuit reflectand unde are cuplu maxim si putere maxima motorul.

Cred ca era destul de usoara explicatia de ce e prostie sa vorbim ca cuplul e la turatii mici, ca la mine 6000 nu e putin, sa nu comapram motorarele du curse cu cele de strada ca e diferenta extrem de mare, aici ne intereseaza numai un interval unde merge motorul bine, sub care nu circuli numai cand pornesti sau nu te stii...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 10-02-11, 21:57   #15
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: LANCIA FULVIA 1600 HF

Aici nu mai este vorba atat de mult de cifre cat de ceea ce reprezinta masina aia, ca exista si ca e intreaga.
O legenda functionala mai rar pe la noi
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -