https://www.youtube.com/watch?v=Yh08PU8leIY
Racing Code are placerea de a anunta, in premiera nationala, aparitia primului ECU stand-alone, pentru tuning,
proiectat si realizat in Romania de catre departamentul R&D Electronics Racing Code.(Departament din care face
parte si subsemnatul).
Avand in componenta sa ingineri cu o experienta de peste 10 ani in proiectarea sistemelor electronice
industriale de comanda si achizitie de date, (high speed data acquisition systems and controls) R&D Electronics
Racing Code are contacte directe cu principalii producatori de componente electronice pentru ECU din industria
automotive: Freescale Semiconductor(ex Motorola Semiconductor) - VW Audi ,Renesas Technology - Subaru Mitsubishi,
Texas Instruments s.a.
R&D Electronics Racing Code beneficieaza de un laborator ce respecta toate normele din Industria Electronica
productie/cercetare, incepand cu Standardele de protectie ESD (Electrostatic discharge) cat si normele de
proiectare IPC
http://www.ipc.org/default.aspx IPC-7711/IPC-7721 pentru care avem diplome nominalizate persoanelor
ce desfasoara activitatea de proiectare.
Calculatorul auto (ECU) prezentat in continare este urmasul primului model dezvoltat de Racing Code in 2008 (NBC) (
https://www.youtube.com/watch?v=bN1PGMdZN0c ),
model ce se afla la ora actuala pe unele Subaru STI si Mitsubishi EVO9, preluand unele functii de la calculatorul
principal. (dar nu ca un sistem piggy-back).
ECU Name : ECC1280
Production Year: 2009
Function: Full Stand Alone ECU
Usage: 4 cyl four-stroke engines
Injection type: sequential or batch injection
Ignition: sequential or waste spark
Load definition: MAP, MAP-BAP, TPS or custom formula
Functions:
- Fuel-load main: Up to 24x24 user defined table (depends on the application)
- Fuel corrections: crank, engine temperature, intake air temperature, Tip-in
- Ignition-load main: Up to 24x24 user defined table (depends on the application)
- Ignition correction: crank, engine temperature, intake air temperature
- Idle control
- Lambda control (narrow band)
- Boost control - 2 programs per each gear (up to 24 distinct tables, four per each six gear)
- NOS control - automatic ON, with NOS/Fuel pressure shut down protection
- user configurable auxiliary output frequency (high current): 17-400 Hz fixed frequency with variable PWM (used
for variable intake, exhaust cams control)
- Input Filters type: FIR or DSP (user configurable)
- Loops control: Full PID implemented (user configurable) or PIDS with slew rate control
- Miscelanos: Ignition cut change gear, ALS, Shift Lamp etc
- State of the art IGBT ignition drivers with variable Dwell time control.
- Variable end/start injection point (Load defined)
- Automotive grade 40 MIPS RISC processor
Testele s-au incheiat de curand cu succes, in prezent se lucreaza pentru a fi configurat (presetat) prin scrierea
software-lui de configurare GUI, specific pentru anumite tipuri de masini respectand particularitatile acestora si
oferind utilizatorului (tunerului) usurinta in setare.
De asemenea se lucreaza pentru a oferi calculatorul in sistem Plug-in inlocuind astfel ECU de fabrica fara
adaptoare. Masinile vizate aici fiind Subaru STI 2008 si Mitsubishi EVO X.
Nu in ultimul rand il vom oferi si in sistem Plug-in pentru Dacia Logan !!! Binenteles folosind doar o parte din
functiile sale.
Ultimul proiect custom incheiat de Racing Code in colaborare cu Marsil Auto este o masina de colectie Triumph
Spitfire MK4 iar pentru managementul sistemului de injectie electronica ce a inlocuit carburatorul Webber DCOE45,
s-a folosit o varianta "saracita" a calculatorului nostru.
Modificarile majore efectuate pentru transformarea carburator -->EFI TBI (cu clapeta pe fiecare cilindru) necesita
o configurare ECU destul de delicata pentru o functionare ireprosabila avand in vedere comportamentul "rapid" al
admisiei cu patru clapete cat si a ambitiei noastre de a defini load=MAP nu TPS. Acest lucru oferind o functionare
mai corecta dar cu conditia de configurare perfecta a functiei Tip-in (fiind in acest caz complet neliniara).
https://www.youtube.com/watch?v=Yh08PU8leIY