Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 03-10-13, 20:28   #1
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Ce parere aveti despre acest mit.
Pareri?

Last edited by SEBASTIAN; 05-10-13 at 21:58.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 04-10-13, 01:14   #2
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

cu noile instalatii...nici o diferenta sesizabila de putere la utilizare normala cu o setare buna si un consum cu max 10% mai mare in cazul unei instalatii de buna calitate... eu tocmai ma pregatesc sa fac trecerea de.la diesel la gpl...la noi ink gpl pe diesel e cam ozn..
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 04-10-13, 07:15   #3
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

Diesel nu se converteste la GPL functioneaza simultan cu injectia de motorina doar ca functionmeaza ca un catalizator de ardere.
Si in Romania se foloseste destul de des, existand flote diesel echipate cu GPL. Dar asta e alta discutie aici sa ne concentram pe versusul cu benzina.

Noile instalatii GPL pentru motoarele pe benzina sunt destul de performante, putin dificile pentru modelel euro 5 si 6 dar pana in prezent la noi nu a ajuns la testat nici o masina cu GPL setata CORECT.
Majoritatea dispun de autocalibrare si de mici ajustari, facute emiric cam dupa ureche. Nu am vazut nici un specialist in setari GPL care sa folosesca sculele adecvate.

In continuare este de discutat despre benzina VS GPL si legendele care apar in randul pasionatilor, adevar sau minciuna?
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 04-10-13, 10:57   #4
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

Avem specialisti in setarea corecta a instalatilor GPL. Unii dintre cei mai buni se gasesc aici: http://www.instalatii-gpl-auto.ro/de...-vernesti.html
Am testat pe dyno un 2.0tfsi functionand cu GPL si apoi cu benzina. Softul folosit a fost unul "light" dar pot spune ca masina functiona la parametri mult mai ok pe gaz decat pe benzina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2.0TFSI BENZINA.JPG
Views:	338
Size:	178.8 KB
ID:	2866100   Click image for larger version

Name:	2.0TFSI GPL.JPG
Views:	314
Size:	175.7 KB
ID:	2866101  
__________________
www.powertechperformance.ro
CHIPTUNING, ANULARE DPF TEL: 0722 340 445
0766 658 781
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 04-10-13, 21:07   #5
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

Putrere nu este egal corect.
Poti pune graficele suprapuse pe aceeasi fisa sa se vada exact si eventual curba de AFR?
Eu nu cunosc setarile care erau la softul respectiv insa daca cumva un soft pe benzina este modificat astfel incat in anumite zone sa fie avansul prea mare si sa fie functionarea in zona de detonatii sau predetonatii pe GPL sunt sanse sa functioneze corect si sa faca o putere mai mare.

Oricum nu este un examplu bun deoarece nu poti face un versus Benzina - GPL cand vorbesti de un motor cu injectie directa si probabil ca sti foarte bine la ce ma refer si cum functioneaza instalatia de GPL la FSI, TSI, TFSI si care mai sunt injectate direct cu benzina.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 05-10-13, 11:36   #6
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

Sunt o gramada care stiu sa seteze intalatia de GPL si au scule profi.Nu dupa ureche.
Din cate am inteles ar fi avantaje la GPL avand cifra octanica mai mare ca benzina.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 05-10-13, 13:32   #7
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

cifra octanica intr.adevar mai mare dar putere calorica inferioara...o alta problema de luat in considerare e calitatea scazuta si inegala a gazului. la motoarele cu injectie directa merge cam 80 gaz cu 20 b3nzina si aici intervine finetea reglarii...


sebi zi.mi si mie te.rog unde pun eu gpl la diesel...chiar si neomologat...stiu cum functioneaza dar pana cum n.am gasit unde doar nordservice din craiova au facut ceva experiente...mersi
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 05-10-13, 17:50   #8
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 4 BENZINA vs GPL

Quote:
Originally Posted by cangri View Post
Sunt o gramada care stiu sa seteze intalatia de GPL si au scule profi.Nu dupa ureche.
Din cate am inteles ar fi avantaje la GPL avand cifra octanica mai mare ca benzina.
Poate ca ai dreptate insa nu am vazut nici un AFR setat corect la masinile alimentate cu GPL care au fost testate.
Avantajul este ca riscul de detonatie este mai mic chiar daca setarea este usor eronata, iar la masinile care cer o benzina foarte buna sau au un soft cu o setare de avans prea "agresiva" in timpul comutarii cu GPL senzorul de detonatie nu mai aude detonatii si nu mai face corectii care duc puterea in jos.
Quote:
Originally Posted by Bytzu View Post
cifra octanica intr.adevar mai mare dar putere calorica inferioara...o alta problema de luat in considerare e calitatea scazuta si inegala a gazului. la motoarele cu injectie directa merge cam 80 gaz cu 20 b3nzina si aici intervine finetea reglarii...


sebi zi.mi si mie te.rog unde pun eu gpl la diesel...chiar si neomologat...stiu cum functioneaza dar pana cum n.am gasit unde doar nordservice din craiova au facut ceva experiente...mersi
Cea mai mare experienta o au cei din Craiova, dar daca nu te intelegi cu ei o sa o rezolvam aici.
Nu e greu de setat GPL-ul la injectie directa e doar altceva insa nevoie de finete e la orice instalatie montata pe masini moderne mai ales pe euro 5 si 6.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-10-13, 09:56   #9
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Doar atatea opinii, pentru ca sunt deja multe masini cu intalatie LPG pe strada si cred ca forum.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 13:37   #10
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Am dezbătut subiectul cu foarte multe persoane, atât posesoare cât și care nu posedă.

Toți posesorii (aici enumăr așa scurt VW Beatle 2.0, Opel Calibra 2.0 NE, Dacia 1410 injecție, Dacia Logan 1.4 MPI)sunt extrem de mulțumiți. Toți spun FIX același lucru : „consumu' a crescut umpic...maxim 10-15%, trage cam la fel (unii zic foarte puțin mai prost, alții zic că trage umpic mai bine pe gaz), în rest...fac plinu' cu 120 de lei și mă plimb de-mi vine rău”. Unii dintre ei au mers foarte mulți km de gaz, și în afară de întreținerea sistemului de GPL, nu au intervenit probleme suplimentare sau costuri suplimentare.

Toți cei care nu au avut niciodată gaz, cu care am vorbit zic că trage foarte prost, că strici motorul repede și că nu merită că e o porcărie, dar ei personal nu au avut niciodată.

Eu unul am făcut teste cu un Cielo model korean care fusese convertit la gaz (că au venit Cielo și de fabrică pe gaz). Când am preluat mașina mergea pe gaz. Am făcut câteva plecări...i-am dat-o umpic pe ture...după care am trecut-o pe benzină, am mers umpic „să se curețe de gaz”, apoi am reluat aceleași teste. Cu 2 oameni în mașină, nu am reușit nici unul să sesizăm diferențele de „cum trage”. Este foarte probabil să fi fost o diferență, dar noi nu am simțit-o. Singurele diferențe notabile au fost faptul că pe gaz nu mai era limitată...și a urcat cielo-ul la 120 pe ceas în treapta 2, turometrul fiind lipit de capăt, și desigur...diferența de costuri când ne-am oprit să alimentăm.

Nu are rost să vorbesc despre logane taxi...care au sute de mii de km pe gaz.

Eu personal nu mi-aș pune pe mașina curentă gaz, mașina având un consum foarte foarte bun pe benzină, care pe mine nu mă deranjează. La mers 80-90 ia puțin sub 5 dacă nu suntem 4 în mașină...și prin oraș îmi stă pe la 8...poate 8.5...mers fix cum îmi vine mie, nu la consum.

Concluzia...fiecare o trage pentru el.
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 11-10-13, 19:29   #11
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Se pare ca esti printre putinii de aici care si-au facut o idee despre asta.
Tu ce crezi pana la urma la nivel de performante, GPL este sub sau peste benzina?
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-10-13, 20:18   #12
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

peste...cu un consum mai mare bineinteles...
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 13-10-13, 21:20   #13
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

In mod cert pentru a obtine lucru mecanic ai nevoie si de erergie pe care masinile si-o iau din aer din arderea de combustibil.
Acum proportia, cat de completa este arderea si multe altele pot influenta consumul, nu ma refeream la consum in momentul puterii de varf.
Putere de varf separat benzina vs GPL si consum la o utilizare normala, un consum mediu.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 15-10-13, 06:01   #14
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Din pacate pana acum noi tot ce am testat cu instalatie GPL ... valorile de AFR (amestec ) nu erau deloc corecte.
Montatorii si cei care le seteaza acolo probbabil nu au cunostintele si sculele necesare sa faca reglaje corecte, ei vin si fac o autocalibrare apoi cateva ajustari dupa ureche.
Masinile merg insa nu ajung la adevaratul potential si de multe ori risca motorul, probabil ca mereu auziti discutii despre arderea uscata, despre uzura prematura, supape arse...
Aceste defecte se asociaza gresit cu GPL, de fapt se datoreaza nu atat GPL -ului cat setarii defectuase.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 15-10-13, 15:48   #15
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mythbusters 5 BENZINA vs GPL

Logan 1.6 MPI
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DL16MPIgpl.jpg
Views:	295
Size:	106.1 KB
ID:	2872827  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -