Oficial: Noul Pagani Huayra aduce furtuna in lumea supercarurilor
Botezat dupa un vant sud-american, noul-si-opulentul Pagani Huayra se pregateste sa cauzeze o adevarata furtuna in lumea supercarurilor. Cea mai noua creatie a constructorului italian va debuta in primavara acestui an la Geneva Motor Show 2011, prilej cu care isi va intalni si unul dintre viitorii adversari - Lamborghini LP700-4.
Chiar daca rivalul sau din Sant'Agata Bolognese ramane momentan sub cortina, noul-si-impresionantul Pagani Huayra face astazi cunostinta cu lumina reflectoarelor. Supercarul din Modena se prezinta in detaliu, sosind la timp pentru a capta toata atentia iubitorilor de supercaruri. Primele impresii? Cea mai noua creatie a constructorului italian lasa deoparte aspectul extrem cu care ne-a obisnuit de-a lungul timpului modelul Zonda, Huayra urmand a fi blamat si pentru faptul ca renunta la motorizarea aspirata in favoarea unui propulsor supraalimentat cu doua turbine.
In cazul in care aceste doua mici "neplaceri" nu iti vor cauza nici un fel de sentiment negativ, atunci e timpul sa notezi detaliile noului supercar italian. Sub capota, Pagani Huayra ascunde un motor V12 biturbo cu o capacitate cilindrica de 6.0 litri, de provenienta Mercedes AMG, ce livreaza celui aflat la volan nu mai putin de 700 cai putere si un imens cuplu de 1.000 Nm. Suna... extrem, nu-i asa? Adauga o transmisie secventiala in sapte trepte si o greutate de aproximativ 1.350 kilograme, iar performantele vor fi... astronomice: acceleratia de la 0 la 100 km/h se anunta in doar 3.2 secunde, in timp ce viteaza maxima urmeaza a atinge bariera celor 370 km/!
Din punct de vedere estetic, este putin probabil ca cel mai nou supercar al italienilor sa castige admiratia prea multor fani. Pagani Huayra a fost creat pentru a fi unul si acelasi lucru cu aerodinamica, de aici si flapsurile ajustabile. In plus, un alt element principal in designul noului supercar il reprezinta usile gullwing, un amanunt ce ar putea cauza reactii negative in lant. Alte detalii includ caroserie din fibra de carbon, sasiu monococ realizat dintr-o combinatie carbon/titan si, nu in ultimul rand, sistem de franare cu discuri carbon-ceramice. Interiorul poate fi condiserat un pas inainte in comparatie directa cu Zonda, cockpitul noului model laudandu-se cu insertii de piele, fibra de carbon, aluminiu si un ecran touchscreen ce reprezinta practic centrul de comanda al supercarului.
Noul Pagani Huayra va debuta in primavara acestui an la Geneva Motor Show, urmand a fi disponibil pentru un pret de aproximativ 1.000.000 euro.