23-04-10, 13:47
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
ALTELE
Topic pentru cei care:
-fie vor sa-si repare singuri, cat mai ieftin piesele de caroserie avariate din propria culpa ori de catre vandali nedepistati, factori fizici/chimici etc.;
-fie vor sa supravegheze cum un tinichigiu/pregatitor/vopsitor procedeaza cum trebuie atunci cand repara o masina in baza unei polite de asigurare, contra cost ori pentru a ajuta un amic etc. si sa se asigure ca iese treaba cum trebuie;
-fie le face placere sa lucreze doar ei la masina lor si vor sa faca totul singuri.
Last edited by aleks; 02-11-10 at 12:06.
|
|
|
08-11-10, 22:26
|
#2
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 2,804
Member of: [4Tuning International] [2 Roti] [BMW]
|
Re: ALTELE
Studiez de ceva timp pe baietii care se ocupa cu modificari din fibra aici pe forum .
Am o nelamurire , ce se pune peste spuma inainte de a pune fibra ?Sau nu se pune nimic ?
Spuma e speciala sau e spuma normala folosita in constructii ?
|
|
|
09-11-10, 15:07
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: ALTELE
Se foloseste spuma normala, de constructii. Conditia e sa nu fie foarte expandabila, sa creasca in volum cat mai putin dupa aplicare.
Ca metoda de lucru, nu se aplica toata din prima, ci treptat, in cantitati cat mai mici pentru a nu avea suficienta forta atunci cand creste in volum, astfel incat sa se dezlipeasca de pe suprafata aplicata, sa patrunda prin piese etc. (de exemplu, am lucrat mai demult la modificarea unei capote, incercand sa-i adaug pe centru o suprafata mai inaltata, iar prin aplicarea unei spume prea expandabile si in cantitati mari, aceasta a spart o placa de fibra de sticla de minim 2 mm grosime, iesind prin ea).
Spuma alba de termopane mi s-a parut foarte buna.
La contactul cu fibra de sticla (in timpul reactiei) spuma isi modifica forma, deci trebuie separata cumva. In functie de ce vrei sa faci, sunt 2 variante:
a)daca vrei sa faci piesa din spuma direct si sa o imbraci in fibra, poti sa aplici un strat subtire de chit auto pe spuma; chiar daca ramane acolo chitul, va adera foarte bine pe fibra aplicata ulterior (de fapt fibra va adera pe chit), iar spuma poti sa o lasi acolo sau sa o elimini cu nitrodiluant, printr-un orificiu in stratul de fibra;
b)daca spuma o folosesti doar ca model, pe care ulterior il matritezi, poti folosi orice altceva ca sa-i dai forma finala, cum ar fi: ipsos, euroglet, chit etc., insa dupa aplicarea acestora si inainte de matritare trebuie sa izolezi foarte bine modelul de spuma, folosind ziare, scotch sau un strat gros de ceara demulanta + alcool polivinilic.
Daca aplici fibra direct pe spuma, in oricare din cazuri, spuma se va deforma cu mult timp inainte ca fibra sa se rigidizeze, iar forma ce va rezulta va fi foarte greu de corectat dupa aceea.
|
|
|
09-11-10, 15:27
|
#4
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 2,804
Member of: [4Tuning International] [2 Roti] [BMW]
|
Re: ALTELE
Foarte interesant ! Cum voi dispune de ceva timp voi incerca sa fac asa ceva
Inainte voi face ceva experimente pe o bara sperta sa vad ce si cum !
|
|
|
08-01-11, 19:09
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Jun 2010
Posts: 242
|
Re: ALTELE
Quote:
Originally Posted by SAX1987
Foarte interesant ! Cum voi dispune de ceva timp voi incerca sa fac asa ceva
Inainte voi face ceva experimente pe o bara sperta sa vad ce si cum !
|
pe topicul de matrite o poza cu un eleron prelungit ...spuma care se poloseste o o spuma poliuretanica de modelare ....
sa iti raspund un pic mai bine decat colegul ..nu se da absolut nimik peste spuma .depinde de norocu tau cum nimeresti spuma...unele se ''topesc''altele nu ....sau se da o rasina care nu topeste materialele de gen polistiren etc ...eu am folosit-o cand am facut caroseria din imagine...e undeva la 15 euro litru si se da un star superficial ...nu intra multa ....
si chitul tpeste spuma ....plus ca se si ingreuneaza ....
__________________
tune your dreams
|
|
|
08-01-11, 19:13
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Jun 2010
Posts: 242
|
Re: ALTELE
[QUOTE=quick_5hifter;3797973].
La contactul cu fibra de sticla (in timpul reactiei) spuma isi modifica forma, deci trebuie separata cumva. In functie de ce vrei sa faci, sunt 2 variante:
SPUMA NU FACE REACTIE CU RASINA ...IN CEL MAI BUN CAZ O TOPESTE ....A FACE REACTIE INSEAMNA CA SPUMA II SCHIMBA PROPRIIETATILE RASINEI .......
|
|
|
27-02-11, 14:51
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
|
Re: ALTELE
[QUOTE=kinderu;3966090]
Quote:
Originally Posted by quick_5hifter
.
La contactul cu fibra de sticla (in timpul reactiei) spuma isi modifica forma, deci trebuie separata cumva. In functie de ce vrei sa faci, sunt 2 variante:
SPUMA NU FACE REACTIE CU RASINA ...IN CEL MAI BUN CAZ O TOPESTE ....A FACE REACTIE INSEAMNA CA SPUMA II SCHIMBA PROPRIIETATILE RASINEI .......
|
da asa lucrez si eu cu spuma de constructii dar dupa ce o modelezz ii dau omina fina de chit usor novol si dil slefuesc la forma finala si dupa aia torn fibra si daca vrea clientul se poate lasa spuma pentru cresterea duritatii spoilarului sau se poate da jos foartte usor cu o perie de sirma pentru bormasina si ai rezolvat problema
sau mai poti cumpara filler romanesc de la policolor diluat putin si dat cu un penson lasat la uscat si dupa ia turnata fibra e tot aceleo numai ca na fiecare cum vrea si cum isi permite
eu prefer produsele novol sunt mult mai profi si au si accelerator de uscare pentru produsele pe baza de rasini si de diluanti care eu il folosesc de la lacuri filler si vopsea si chit absolut la ori ce produs
de exemplu am dat cu filler la - 10grade C SI in 25 de minute era uscat
incercati si nu o sa va para rau
credeti-ma
cu stima
|
|
|
28-02-11, 23:41
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: ALTELE
Quote:
Originally Posted by criminales
.... dupa ce o modelezz ii dau omina fina de chit usor novol si dil slefuesc la forma finala si dupa aia torn fibra...
|
De ce nu folosesti chit pulverizabil?La fel de eficace ,dar mult mai rapid.
|
|
|
01-03-11, 10:58
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
|
Re: ALTELE
da sunt destule chituri si materiale de exemplu fiiern novol 330 e extraordinar de bun
mod.edit : nu mai da "quote" mesajului anterior
Last edited by turbojack; 01-03-11 at 13:32.
|
|
|
03-03-11, 12:00
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Sep 2010
Posts: 194
|
Re: ALTELE
ce intrebare am, am vazut pe youtube ca la incinte, si la altele ptr boxe, folosesc un fel de material , gen o carpa, ceva..... poate fi orice fel de material , sintetic, bumbac, etc. peste care se da cu rasina? sau trebuie un anumit fel de material? va multumesc!
|
|
|
03-03-11, 19:53
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 494
Member of: [Competitor CNCA] [DACIA]
|
Re: ALTELE
nu cred ca o sa conteze neaparat din ce este facut materialul ci mai degaraba conteaza sa fie cat mai elastic pentru a putea intinde cat mai usor
|
|
|
05-03-11, 20:37
|
#12
|
Stage 4
Join Date: Sep 2010
Posts: 194
|
Re: ALTELE
aha ! mersi mult! eu credeam ca daca e ceva sintetic , plastic, sa nu se topeasca de la reactia cu rasina! multumesc
|
|
|
06-03-11, 14:42
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: ALTELE
Corect gandit.
Se foloseste doar panza de bumbac,in si altele de gen,deci nimic sintetic.
|
|
|
10-05-11, 20:56
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 411
|
Re: ALTELE
salut .am si eu o intrebare ,doresc schimbarea pasajelor de pe aripile spate .cum credeti ca este mai bine sa le sudez ,autogen sau argon?multumesc
|
|
|
11-05-11, 03:40
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: ALTELE
Electric.
Cu oxiacetilenic se deformeaza tabla .
|
|
|
|
|