ALTELE
Topic pentru cei care:
-fie vor sa-si repare singuri, cat mai ieftin piesele de caroserie avariate din propria culpa ori de catre vandali nedepistati, factori fizici/chimici etc.; -fie vor sa supravegheze cum un tinichigiu/pregatitor/vopsitor procedeaza cum trebuie atunci cand repara o masina in baza unei polite de asigurare, contra cost ori pentru a ajuta un amic etc. si sa se asigure ca iese treaba cum trebuie; -fie le face placere sa lucreze doar ei la masina lor si vor sa faca totul singuri. |
Re: ALTELE
3 Attachment(s)
Studiez de ceva timp pe baietii care se ocupa cu modificari din fibra aici pe forum .
Am o nelamurire , ce se pune peste spuma inainte de a pune fibra ?Sau nu se pune nimic ? Spuma e speciala sau e spuma normala folosita in constructii ? |
Re: ALTELE
Se foloseste spuma normala, de constructii. Conditia e sa nu fie foarte expandabila, sa creasca in volum cat mai putin dupa aplicare.
Ca metoda de lucru, nu se aplica toata din prima, ci treptat, in cantitati cat mai mici pentru a nu avea suficienta forta atunci cand creste in volum, astfel incat sa se dezlipeasca de pe suprafata aplicata, sa patrunda prin piese etc. (de exemplu, am lucrat mai demult la modificarea unei capote, incercand sa-i adaug pe centru o suprafata mai inaltata, iar prin aplicarea unei spume prea expandabile si in cantitati mari, aceasta a spart o placa de fibra de sticla de minim 2 mm grosime, iesind prin ea). Spuma alba de termopane mi s-a parut foarte buna. La contactul cu fibra de sticla (in timpul reactiei) spuma isi modifica forma, deci trebuie separata cumva. In functie de ce vrei sa faci, sunt 2 variante: a)daca vrei sa faci piesa din spuma direct si sa o imbraci in fibra, poti sa aplici un strat subtire de chit auto pe spuma; chiar daca ramane acolo chitul, va adera foarte bine pe fibra aplicata ulterior (de fapt fibra va adera pe chit), iar spuma poti sa o lasi acolo sau sa o elimini cu nitrodiluant, printr-un orificiu in stratul de fibra; b)daca spuma o folosesti doar ca model, pe care ulterior il matritezi, poti folosi orice altceva ca sa-i dai forma finala, cum ar fi: ipsos, euroglet, chit etc., insa dupa aplicarea acestora si inainte de matritare trebuie sa izolezi foarte bine modelul de spuma, folosind ziare, scotch sau un strat gros de ceara demulanta + alcool polivinilic. Daca aplici fibra direct pe spuma, in oricare din cazuri, spuma se va deforma cu mult timp inainte ca fibra sa se rigidizeze, iar forma ce va rezulta va fi foarte greu de corectat dupa aceea. |
Re: ALTELE
2 Attachment(s)
Foarte interesant ! Cum voi dispune de ceva timp voi incerca sa fac asa ceva :D
Inainte voi face ceva experimente pe o bara sperta sa vad ce si cum ! |
Re: ALTELE
2 Attachment(s)
Quote:
sa iti raspund un pic mai bine decat colegul ..nu se da absolut nimik peste spuma .depinde de norocu tau cum nimeresti spuma...unele se ''topesc''altele nu ....sau se da o rasina care nu topeste materialele de gen polistiren etc ...eu am folosit-o cand am facut caroseria din imagine...e undeva la 15 euro litru si se da un star superficial ...nu intra multa .... si chitul tpeste spuma ....plus ca se si ingreuneaza .... |
Re: ALTELE
[QUOTE=quick_5hifter;3797973].
La contactul cu fibra de sticla (in timpul reactiei) spuma isi modifica forma, deci trebuie separata cumva. In functie de ce vrei sa faci, sunt 2 variante: SPUMA NU FACE REACTIE CU RASINA ...IN CEL MAI BUN CAZ O TOPESTE ....A FACE REACTIE INSEAMNA CA SPUMA II SCHIMBA PROPRIIETATILE RASINEI ....... |
Re: ALTELE
[QUOTE=kinderu;3966090]
Quote:
sau mai poti cumpara filler romanesc de la policolor diluat putin si dat cu un penson lasat la uscat si dupa ia turnata fibra e tot aceleo numai ca na fiecare cum vrea si cum isi permite eu prefer produsele novol sunt mult mai profi si au si accelerator de uscare pentru produsele pe baza de rasini si de diluanti care eu il folosesc de la lacuri filler si vopsea si chit absolut la ori ce produs de exemplu am dat cu filler la - 10grade C SI in 25 de minute era uscat incercati si nu o sa va para rau credeti-ma cu stima |
Re: ALTELE
Quote:
|
Re: ALTELE
da sunt destule chituri si materiale de exemplu fiiern novol 330 e extraordinar de bun
mod.edit : nu mai da "quote" mesajului anterior |
Re: ALTELE
ce intrebare am, am vazut pe youtube ca la incinte, si la altele ptr boxe, folosesc un fel de material , gen o carpa, ceva..... poate fi orice fel de material , sintetic, bumbac, etc. peste care se da cu rasina? sau trebuie un anumit fel de material? :D va multumesc!
|
Re: ALTELE
nu cred ca o sa conteze neaparat din ce este facut materialul ci mai degaraba conteaza sa fie cat mai elastic pentru a putea intinde cat mai usor
|
Re: ALTELE
aha ! mersi mult! eu credeam ca daca e ceva sintetic , plastic, sa nu se topeasca de la reactia cu rasina! multumesc
|
Re: ALTELE
Corect gandit.
Se foloseste doar panza de bumbac,in si altele de gen,deci nimic sintetic. |
Re: ALTELE
salut .am si eu o intrebare ,doresc schimbarea pasajelor de pe aripile spate .cum credeti ca este mai bine sa le sudez ,autogen sau argon?multumesc
|
Re: ALTELE
Electric.
Cu oxiacetilenic se deformeaza tabla . |
All times are GMT +2. The time now is 17:28. |
- Copyright 2024 4Tuning