Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 5

Reply
 
Thread Tools
Old 09-12-12, 10:20   #16
DYC88

Stage 3
 
DYC88's Avatar
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 133
Default Re: bmw 520i

Fiabilitatea unui E34 depinde in cea mai mare masura de proprietar.Din punct de vedere al caroseriei,este o masina foarte solida si fara probleme de tinichigerie.Foarte rar am vazut E34 cu semne de uzura a caroseriei sau rugina,poate doar in urma unor reparatii superficiale dupa accident.Acest lucru este un mare atuu,pentru ca se elimina o grija foarte mare fata de modelele anterioare.
Problemele comune pentru E34 sunt mai mult de natura electrica si sunt foarte des intalnite.Sigurante care se ard,relee care pica,gadget-uri care refuza sa mai functioneze,delcou si bobine de inductie sensibile,porniri greoaie,descarcari surpriza de baterie,sensori care nu mai functioneaza,conexiuni electrice care se intrerup.
Caseta de directie de tip melc,isi creaza un joc in timp care poate fii adjustat pana la un moment,dupa care devine enervant si caseta trebuie schimbata.Levierul de comanda si bucsa semicaseta,sunt iar foarte sensibile la uzura.Bieletele antiruliu sunt printre primele care se uzeaza.Sunt destul de rezistente bucsile din brate si rotulele.Dar in cazul in care se uzeaza,ustura rau de tot la buzunar,un brat nou costand in jur de 2-3 milioane.Telescoapele sunt si ele destul de rezistente,dar o data cu uzura,creeaza un balans care se simte la hop-uri si la smuciri stanga-dreapta de volan.Din punct de vedere al suspensiei,este o masina mult mai asezata pe strada decat E39 si chiar mult mai manevrabila.Nu se intampla ca in E39 sa iti vina cu ameteli daca stai pe bancheta din spate.La puntea spate foarte rar apar probleme,doar bucsile din capul telescoapelor creand probleme.Apar probleme si cu rulmentii de la roti,huruitul enervant in timpul mersului sunt un semn ca trebuie schimbati.Din pacate au un pret foarte mare noi,multa lume prefera second.
Un mare neajuns este foarte proasta iluminare produsa de faza scurta.Noaptea e foarte obositor condusul.Iar solutiile tehnice pentru sporirea vizibilitatii pe timp de noapte sunt inexistente.Eventual cine are bani poate cumpara instalatie de xenon,care a fost disponibila de fabrica,dar foarte rar intalnita.
Probleme mari sunt si cu esapamentul.De obicei toba finala,se mai intampla si cazuri cu cea mica.De asemnea garniturile de la galeriile de evacuare se uzeaza si motorul devine mai zgomotos.De preferabil toba spate sa fie schimbata si nu reparata pentru ca nu trece mult timp pana se fisureaza din nou.
Apar mai rar probleme cu diferentialul,planetare sau cardan.De obicei discul flexibil si rulmentul central al cardanului se uzeaza.
Cutiile de viteza manuale sunt rezistente.Cele automatice sunt mai problematice,si preferabil de evitat.Uzura se produce de obicei la rulmentul de presiune.
Motoarele de generatie noua nu necestita o foarte mare atentie,daca primesc uleiul potrivit si sunt facute schimburile la timp,rezista foarte mult.Nici nu au nevoie de intretinere,neavand nevoie de reglaj de tacheti,acestia fiind hidraulici.Uleiul bun schimbat la timp le prelungeste viata.Probleme apar mai mult la partea electrica a motorului,dar nimic special fata de celelalte motoare.
Problemele motoarelor de generatie veche sunt arhicunoscute,fiind motoare preluate de pe modele anterioare.
In principiu,E34 este un model rezistent si fiabil,dar in momentul in care ceva pica si nu este schimbat la timp,atrage dupa el multe alte probleme.

518i este un model nereusit de E34.Puterea motorului este foarte mica fata de greutatea caroseriei.Sunt destul de rare si in general nu sunt cautate.Vin si cu foarte putine optiuni din fabrica.

520i M20 consuma foarte mult,avand la fel ca si 518i prea putina putere.Consumul este mai mare si decat 525i M20.Acesta este cu mult superior,si este de preferat unui 520i.Sunt insa mai usor de intretinut,pentru ca se gasesc foarte multe piese de motor.

520i M50 este o masina foarte fiabila,dar pentru ca multi au abuzat de puterea relativ mica a motorului,sunt predispuse la mai multe probleme ca si 525i M50.Acesta din urma beneficiind de o putere mare si performante mai ridicate,fiind cel mai cautat model.

525ix nu mi s-a parut cu nimic deosebit.Foarte greu pleaca de pe loc,poate pentru ca are ASC+T permanent.Este foarte scumpa intretinerea,iar problemele cel mai dese se intalnesc la planetarele de pe fata.Toate piesele difera fata de un E34 clasic,si se gasesc foarte greu second hand.

530i M30 este o alegere foarte proasta,iar cei de la BMW si-au dat seama la timp si l-au scos repede din productie.Putere prea mica si consum mare.Mult inferior unui 525i din aceeasi generatie.

535i M30 are un motor foarte fiabil,si care a fost usor de preparat pentru avea puteri mult mai mari decat cea de fabrica.Singura problema la el este ungerea proasta de la axa cu came,datorita unei conducte foarte subtiri care din cauza uleiului prost sau vechi se infunda si duce la uzuri premature ale axei.Consumul mare il face mai putin cautat,dar performantele il apropie un pic de M5.

530i si 540i M60 sunt motoare puternice si cu cuplu mare.Destul de rare pe la noi.Problemele lor ar fii legate de materialul din care este facut blocul,nikasil,care in timp se uzeaza datorita sulfului din benzina.

524TD,525TD,525TD sunt si ele foarte populare.Singurele defecte sunt legate de sensibilitatea la caldura,e de ajuns sa il incalzesti o data,ca poti sa arunci _chiulasa_.Asta se intampla mai ales primavara cand termostatele de obicei pica,sau vara pe caldura cand sunt alergate exagerat.La 524,probleme mari sunt cu pompa de motorina.De la motorina proasta,se uzeaza peretii cilindrului din pompa si motorul incepe sa aiba un tremurat puternic si neregulat.

Nu am avut din pacate posibilitatea sa probez pana acum un model touring,si nici un V8.

Din toate modelele de E34,525i este preferatul meu,si are cel mai bun raport fiabilitate/performante/consum.Pentru sportivitate,535i reuseste sa te amageasca ca esti intr-un M5,dar consumul este mai mare.Pentru consum,525TDS este ideal.M5-ul nu poate fii descris in cuvinte,asa ca nici nu o sa o fac,mai ales ca nu am fost decat pasager intr-unul.

Cine doreste sa cumpere un E34 ar fii indicat sa urmareasca urmatoarele lucruri:

In primul rand,motorul.Uleiul trebuie verificat,sa nu fie ars,sa nu miroasa a benzina,sa nu fie foarte gros desi motorul este cald,eventualele scurgeri,filtrul de aer sa fie curat,fara ulei in el,la relantiu sa nu aiba variatii sau vibratii.Se asculta pentru a sesiza eventualele zgomote neregulate ale motorului.Se lasa motorul pornit o perioada buna de timp,si urmarita temperatura apei.Gazele nu trebuie sa fie uleioase sau albastrui.Vascocupla,compresorul de clima,pompa de servo trebuie verificate.Se accelereaza motorul (nu la maxim ca nu are nici un sens) pentru a se urmari reactia lui,daca raspunde rapid la si liniar la accelerare.
Cutia trebuie sa intre usor in viteza cand este incalzit motorul,ambreiajul trebuie sa prinda cam pe la mijlocul cursei.

Se merge cu masina in proba.Se verifica jocul casetei de directie,orice miscare scurta a volanului fara reactie imediata din partea directiei arata ca este uzata caseta.Se incearca o miscare larga stanga-dreapta din volan,ca si cum ati incerca sa evitati un obstacol.Masina trebuie sa stea lipita de sosea,orice balans inseamna ca telescoapele sunt uzate.Se incearca frana de mana,se merge foarte incet si se trage frana,daca masina nu se lasa de spate uniform,si una din parti coboara prima,atunci placutele pe spate sunt duse.Se merge pe un drum mai prost si se asculta zgomotele facute de suspensie.Daca simtiti in volan soc si o nesiguranta in directie cand treceti peste gropi,atunci rotulele sunt uzate.Daca se aud zgomote infundate,bucsile de la brate sunt uzate.Toate acestea trebuie obligatoriu verificate si pe o rampa.Se verfica mai ales rotulele sa nu aiba capul lovit cu ciocanul sau gaurit fin si umplut cu teflon,acestea fiind remedii de moment pentru rotule uzate.Orice crapatura pe partea de cauciuc a unei bucse inseamna ca trebuie schimbata.Totodata,este verificat esapamentul.
In mers,se face o accelerare puternica,urmata de o frana de motor si o accelerare imediata,se urmaresc eventualele zgomote de la cardan sau cutie.Se incearca si o plecare de pe loc rapida (nu forja),unele motoare uzate au tendinta de a pica in bot in loc sa plece rapid.

Se verifica electronica masinii.Geamurile,oglinzile,trapa,aerul conditionat,alarma etc.Se verifica suruburile care tin ceasurile.Fiind fine,foarte usor se vad zgarieturi pe langa ele sau urechiusele rupte.Asta poate arata ca s-a umblat la bord.Kilometrajul dat inapoi se verifica la cele electronice,dand jos bordul si verificata o mufa maronie sau albastra(depinde de an) care trebuie sa fie practic capsata pe bord,daca plasticurile care trebuie sa o tina de bord sunt rupte,inseamna ca a fost scoasa si modificata memoria din ea.Eventual se verifica seria scrisa pe spatele bordului,sa corespunda cu seria caroseriei.Daca masina are Check Control,se face testul cesurilor din bord si se urmareste F.G. NR,adica numarul caroseriei.Daca nu corespunde cu seria masinii sau cu actele ei,ceva nu este in regula.Seria caroseriei este batuta sub stergatorul din dreapta,eventual se da jos plasticul si se urmaresc urme de sudura.

Pentru accidente anterioare,se urmaresc liniile masinii,usile sa se deschida si inchida usor,distantele dintre componente sa fie egale.Se urmareste vopseaua ramasa pe chedere,pe la geamuri,la imbinarile dintre aripi si caroserie,pe bratele portbagajului si capotei.De preferat verificata asezarea rotilor,in cazuri de accidente grave,foarte greu se mai poate aduce lonjeroanele la forma initiala,iar rotile pot fi una in fata celeilalte cu cativa mm.
DYC88 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-12, 10:20   #17
DYC88

Stage 3
 
DYC88's Avatar
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 133
Default Re: bmw 520i

Ideal cred eu este sa nu dati toti banii din buzunar pentru o anumita masina,indiferent cat de tentanta ar fii.Puteti sa ajungeti in situatia sa descoperiti dupa cateva luni ca mai trebuie bagati bani in ea si poate sa nu aveti de unde sa ii scoateti,asa ajungeti sa va complaceti cu situatia si problemele chiar sa se inmulteasca.Preferabil ca anumite reparatii sa le faceti personal decat sa va incredeti in vanzator.In general articulatii,suspensie.Mai bine luati o masina cu probleme la partea tehnica,o parte din bugetul pentru masina o puneti deoparte pentru reparatii,si nu sunteti stresat ca poate maine pica ceva.Astfel aveti si incredere ca masina nu va lasa cand va e lumea mai draga,si va puteti incumeta si la "cascadorii" daca vreti.

Cu siguranta ca multe din defectele de mai sus se regasesc pe aproape toate E34 care sunt in tara,nu cred ca exista vreunul impecabil.Trebuie insa stiut dinainte si luat in calcul costul remedierii.

copyright @WLF - BMWclub.ro
DYC88 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-12, 12:59   #18
dragomir_tibi

Stage 5
 
dragomir_tibi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 483
Default Re: bmw 520i

asta da documentatie
dragomir_tibi is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -