Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 5

Reply
 
Thread Tools
Old 04-12-12, 13:13   #1
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 84
Default bmw 520i

Va salut.

De curand m-am hotarat sa achizitionez un bmw 520i.in zilele ce urmeaza o sa incep sa vizitez diverse masini si as dori daca se poate sa ma atentionati la ce anume sa fiu atent,.... care sunt punctele slabe....ale acestui model, si cum pot identifica problemele....
am tot citit zilele astea pe net si pe forum dar as fi bucuros daca mi-ati face si voi o trecere in revista a punctelor ce trebuiesc avute in vedere atunci cand se achizitioneaza un astfel de model.
freefly is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 15:20   #2
DEI-DEI

Stage 3
 
DEI-DEI's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 108
Default Re: bmw 520i

Quote:
Originally Posted by freefly View Post
Va salut.

De curand m-am hotarat sa achizitionez un bmw 520i.in zilele ce urmeaza o sa incep sa vizitez diverse masini si as dori daca se poate sa ma atentionati la ce anume sa fiu atent,.... care sunt punctele slabe....ale acestui model, si cum pot identifica problemele....
am tot citit zilele astea pe net si pe forum dar as fi bucuros daca mi-ati face si voi o trecere in revista a punctelor ce trebuiesc avute in vedere atunci cand se achizitioneaza un astfel de model.
depinde ce model de seria 5 vrei?
e34 , e39 sau poate vrei e60 glumesc
spune si tu ce model ai vrea si o sa te ajutam
e34, e39, e60 sunt modele de caroserie
__________________

Last edited by DEI-DEI; 04-12-12 at 15:27.
DEI-DEI is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 15:48   #3
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 84
Default Re: bmw 520i

am omis sa scriu.Modelul este E34.
freefly is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 15:51   #4
DEI-DEI

Stage 3
 
DEI-DEI's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 108
Default Re: bmw 520i

Quote:
Originally Posted by freefly View Post
am omis sa scriu.Modelul este E34.
cu cat dai mai mult cu atat masina nu va avea probleme.
ce suma esti dispus sa dai pe masina?
DEI-DEI is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 15:53   #5
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 84
Default Re: bmw 520i

in jur de 200o euro.in principiu urmaresc sa gasesc ceva care sa fie funcional si apoi sa investesc in timp in ea.Dar intre timp sa ma pot folosi de ea.
freefly is offline   Reply With Quote
Old 05-12-12, 00:01   #6
warhammer23

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 93
Default Re: bmw 520i

520i E34 a avut 2 motoare de 2L

M20
- 2 valve per cilindru
- distributia pe curea
- ~ 130 cai cu 160 nm cuplu
- trebuiesc reglati tachetii la intervale


M50
- 4 valve per cilindru
- distributia pe lant
- ~ 150 cai cu 190 nm cuplu
- tacheti hidraulici/ autoreglabili
- si el sub 2 forme - vanos / fara vanos (distributia variabila)

fara vanos


cu vanos ('unflatura aceea in bot la motor)


Teoretic ar fi indicat sa il iei cu motorul M50 non vanos ca ai si putere mai multa si avantaje cu distributia pe lant si fara reglaj la tacheti.Si non vanos - cat mai simplu cat mai bine.La fel recomand pe cutie manuala.
Insa cea de sus devine nula dacaa nu a fost ingrijita masina.

In principiu E34 e o masina foarte solida, motoarele sunt la fel foarte rezistente. Probleme apar la ea doar din neglijenta.

La vechime ei nu prea mai conteaza nr de km si ce motor are atat timp cat a fost ingrijita.

Eu unul detin e34 cu m50 am la bord aproape juma de milion de km si o am de 4 ani timp in care am bagat numai consumabile.
La fel m-am axat si eu mecanic sa fie cat mai ok, estetic/optic cu timpul.

Daca vrei sa o tii pe mai mult timp si taxa la impozit nu ar fi un impediment,un 525i ar fi si mai bine.(tot M50)
Consum la fel dar mai multa putere 192 cai cu 245 cuplu.
Ba mai mult primesti si discuri ventilate pe fata si posibil cu cutie de viteze manuala ZF (aceasi cutie care s-a pus pana pe E36 M3 de 3L)

Ce sa fi atent la ea, pai cam ca la orice masina sh.
Iar la ea specific, nu stiu pune multe intrebari posesorului gen cand a schimbat ultima ora ulieul (si de care), bujiile, filtrele, franele, lichidul de racire etc sa afli indicii daca s-a interesat macar ca sa aiba grija de ea.
Acul de racire sa stea fix pe mijloc dupa ce s-a incalzit masina - orice peste indica ceva probleme (vasc pe moarte etc)


Succes.

Last edited by warhammer23; 05-12-12 at 00:16.
warhammer23 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-12, 08:35   #7
freefly

Stage 3
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 84
Default Re: bmw 520i

Eu nu am mai avut masina cu diferential.... intrebarea mea ar fi urmatoarea : Cum pot vedea daca exista jocuri la diferential ?
freefly is offline   Reply With Quote
Old 05-12-12, 11:58   #8
tmDNSe30

Stage 5
 
tmDNSe30's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 330
Default Re: bmw 520i

Quote:
Originally Posted by freefly View Post
Eu nu am mai avut masina cu diferential.... intrebarea mea ar fi urmatoarea : Cum pot vedea daca exista jocuri la diferential ?
diferentialul huruie daca este pe duca...
tmDNSe30 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-12, 14:15   #9
shox

Stage 4
 
shox's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
Default Re: bmw 520i

Sa fi atent la rugina de la praguri pe dedesupt.Am inteles ca este o problema des intalnita .
shox is offline   Reply With Quote
Old 05-12-12, 18:40   #10
cosmin_jur

Stage 5
 
cosmin_jur's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 441
Default Re: bmw 520i

In 2000 de euro iti iei e 34 bun, sa fii atent la caroserie pe dedesupt, du-o pe un canal sau elevator, uita-te sa nu aiba scurgeri de ulei, motorul trebuie sa mearga lin, realantilul stabil, sa se accelereze si detureze liniar. Dai o tura vezi sa nu trepideze transmisia, sau sa aiba socuri. Verifica caseta de directie prin miscari scurte stanga dreapta sa nu aibe joc ca e o boala la e34. In rest sa stii ca sunt niste tancuri si daca o iei intretinuta si in stare buna nu vei avea probleme cu ea.
cosmin_jur is offline   Reply With Quote
Old 05-12-12, 21:29   #11
shox

Stage 4
 
shox's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
Default Re: bmw 520i

Are mare dreptate domnul cosmin.Sa ti cont de ce a spu
s dumnealui.
shox is offline   Reply With Quote
Old 06-12-12, 10:26   #12
DEI-DEI

Stage 3
 
DEI-DEI's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 108
Default Re: bmw 520i

pentru diferential : -bagi in treapta 1 de viteze si o sui pe elevator. apoi te duci si misti de planetare fata, spate in sensul de rotatie al rotilor . daca jocul este mare inseamna ca s-a tras ceva de masina. sau cu motorul pornit calci ambreiajul si cuplezi treapta 1 de viteza, daca nuturile pe care intra planetarele sunt uzate vei auzi un zgomot metalic un fel de poc sau trosc. BAFTA LA ACHIZITIONARE
DEI-DEI is offline   Reply With Quote
Old 06-12-12, 12:44   #13
dragomir_tibi

Stage 5
 
dragomir_tibi's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 483
Default Re: bmw 520i

ma cu 2000 de euro ar trebui sa iti iei un e34 ok inmatriculat pe romania adica cu mici probleme un pic de rugina, un pic tapiteria uzata, un pic de ulei aiurea aruncat pe la o garnitura.....daca vrei inmatriculat la bulgari mergi intro tara straina iti cumperi unu de acolo care sa fie foarte ok si ai scapat de griji

cu toate ca multi de pe forum au masini inmatriculate pe BG nu ti-as recomanda la bugetul tau mai bine pe romania cu mici defecte....ca piese de e34 cam toata lumea are...am observat ca orice posesor de e34 dupa ceva timp isi mai cumpara unul de piese nu ca ar fi o masina rea doar de dragul de a tot shimba chestii "sa vedem cum i-ar sta mai bine"
__________________
e34 Rullzzzz
dezmembrez e34 https://forum.4tuning.ro/461-dezmembr...ng/page-3.html
dragomir_tibi is offline   Reply With Quote
Old 06-12-12, 13:41   #14
shox

Stage 4
 
shox's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
Default Re: bmw 520i

Quote:
Originally Posted by dragomir_tibi View Post
ma cu 2000 de euro ar trebui sa iti iei un e34 ok inmatriculat pe romania adica cu mici probleme un pic de rugina, un pic tapiteria uzata, un pic de ulei aiurea aruncat pe la o garnitura.....daca vrei inmatriculat la bulgari mergi intro tara straina iti cumperi unu de acolo care sa fie foarte ok si ai scapat de griji

cu toate ca multi de pe forum au masini inmatriculate pe BG nu ti-as recomanda la bugetul tau mai bine pe romania cu mici defecte....ca piese de e34 cam toata lumea are...am observat ca orice posesor de e34 dupa ceva timp isi mai cumpara unul de piese nu ca ar fi o masina rea doar de dragul de a tot shimba chestii "sa vedem cum i-ar sta mai bine"
De acord cu tine tibi. Si eu ma gandeam sa mai iau una de peste hotare pentru piese in stare buna sa fie acolo la bine si la rau si de ce nu poate si pentru un facelift.
__________________
Route 66
shox is offline   Reply With Quote
Old 09-12-12, 10:19   #15
DYC88

Stage 3
 
DYC88's Avatar
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 133
Default Re: bmw 520i

Seria 5 E34 a fost introdus in anul 1988, ca predecesor al lui E28, si productia lui a continuat pana in anul 1995 pentru versiunea sedan si 1996 pentru versiunea touring.
Modelele produse au fost : 518i,518g,520i,524TD,525TD,525TDS,525i,525ix,530i, 535i,540i,M5.

In 1988 primele modele de E34 au avut disponibile motoare de generatie veche, preluate de la E30 si E28. Astfel 520i avea motor M20B20 de 129hp, 525i avea motor M20B25 de 170hp, 535i avea motor M30B35 de 211hp, 524TD avea motor M21D24 de 115hp. Singurul model diferit de E28 a fost 530i, care inlocuia vechiul 528i, si care a primit un motor M30B30 de 188hp.

In 1989 a fost introdus 518i cu motorul M40B18 113hp preluat de pe E30.

In 1990 au fost introduse noile motoare M50 cu 24 de supape iar 520i si 525i, au primit motoare de 150hp respectiv 192hp. Modelul 530i a fost scos din productie.

In 1991 a fost inlocuit modelul 524TD cu noul 525TDS cu motor M51D25 de 141hp.

In 1992 a aparut varianta touring si modelul 525ix cu tractiune integrala. Pentru inceput varianta touring a fost disponibila doar ca model 520i,525i,525ix. Totodata, toate modelele au primit primul facelift, mici modificari de interior,oglinzi de E36, si un tehnical update, motoarele M50 devenind M50TU cu tehnologie VANOS.

Din 1993, au fost introduse noile motoare M60B30, M60B40 pe modelele 530i, 540i cu 218hp respectiv 286hp, motorul M43B18 de 114hp pe modelul 518i, motorul M51D25 pe 525TD. Toate aceste modele au fost produse si in varianta touring. De asemenea s-a renuntat la modelul 535i.

In 1994 a urmat un al doilea facelift, fata masinii fiind modificata si incepand sa dezvaluie din design-ul viitorului E39.

1995 inceteaza productia modelului E34 sedan. Se continua pana in iarna lui 1996 cu varianta touring, care primeste si un nou model, 518g bivalent, cu GPL.

Modelul M5 a fost introdus pe piata in toamna lui 1988 cu un motor S38B36 de 315hp. In 1992 este inlocuit motorul de 315hp cu unul nou S38B38 de 340hp. In 1994 ,o data cu noul facelift, M5-ul primeste pachetul Nurburgring, cutie cu 6 viteze, oglinzi stil M3, o noua suspensie si un nou model de jante de aliaj. De asemnenea, in onoarea celor doi piloti Winkelhock si Cecotto,campioni la categoria turisme, sunt lansate modele M5 editie limitata, create dupa specificatiile si optiunile celor 2 piloti.

In paralel cu variantele de fabrica, sunt disponibile modele de E34 modificate de specialistii de la Aplina si Schnitzer. Astfel,pe baza motorului M30B35 apar modelele Alpina B10 de 254hp, B10 Biturbo de 360hp si AC Schnitzer S5 de 258hp. Ulterior o data cu aparitia motoarelor V8, apar Alpina B10 4.0 de 315hp si Alpina B10 4.6 de 340hp, si este disponibila cutia de viteze automata Switchtronic cu schimbator pe volan.

Date tehnice E34:

Model Motor Putere Viteza Maxima 0-100km/h Perioada Consum

518i M40B18 113Hp 192km/h 12.4s 89-93 8.2/10.9
518i M43B18 115Hp 198km/h 12.4s 93-95 7.9/10.5
520i M20B20 129Hp 204km/h 11.9s 88-90 9.2/13.6
520i M50B20 150Hp 211km/h 10.6s 90-95 8.3/11.6
525i M20B25 170Hp 221km/h 9.5s 88-90 8.5/13.1
525i M50B25 192Hp 230km/h 8.6s 90-95 8.2/12.1
525ix M50B25 192Hp 220km/h 9.5s 92-95 9.0/12.4
530i M30B30 188Hp 227km/h 8.6s 88-90 9.2/15.9
530i M60B30 218Hp 235km/h 7.7s 93-95 9.8/14.6
535i M30B35 211Hp 235km/h 7.7s 88-92 9.8/14.6
540i M60B40 286Hp 240km/h 6.8s 83-95 9.6/17.2

M5 S38B36 315Hp 250km/h 6.3s 88-91 9.4/18.1
M5 S38B38 340Hp 250km/h 5.9s 92-95 9.7/17.3

524TD M21D24 115Hp 192km/h 12.9s 88-92 6.6/9.4
525TD M51D25 115Hp 194km/h 12.9s 93-95 6.9/9.3
525TDS M51D25 143Hp 207km/h 11.0s 91-95 6.9/9.1


Consumul este calculat la 120km/h constant si oras.

Profilul cumparatorului de E34, dupa luni de zile de stat cu masina in targ si multe discutii cu zeci de gura-casca si "specialisti" de BMW, ar putea fii urmatorul:

In primul rand,este sau a fost posesor de BMW, in general modele mai vechi. Foarte rar se intampla cand cineva care nu are vreo pasiune pentru BMW sau care nu a condus vreodata unul, sa se gandeasca sa isi cumpere un E34. Si chiar daca ii face cu ochiul vreun model, pana la urma se va hotari pentru o masina mult mai ieftin de intretinut. Cel care cauta E34 doreste in primul rand un plus de confort (cu siguranta s-a saturat de suspensia rigida de la seria 3), apoi un plus de usurinta in condus, datorita servofranei si servodirectiei, a motoarelor de generatie mai noua si mai puternice si nu in ultimul rand gamei mai largi de optiuni. Deasemenea, nu doreste o sportivitate accentuata, dorind mai mult o masina eleganta si mai discreta. In capul listei celor care cauta E34 se afla motoarele cu 24 de valve, mai ales 525i, cu Vanos daca este posibil, apoi cele diesel, preferat este 525TDS si mai la coada cele cu motoare de generatie vechi si cilindree mare. M5 este o aparitie mai mult decat discreta pe soselele noastre, datorita numarului foarte redus in care a fost importat. Optiunile cele mai cautate sunt aerul conditionat si gadget-urile electrice. Tapiteria de piele nu este cautata pentru ca in general timpul isi spune cuvantul si majoritatea sunt foarte uzate.
Nu o sa vedeti la volan foarte des, femei, pentru ca este o masina destul de mare si greoi de condus intr-un trafic infernal.

Pretul unui E34 este dictat in foarte mare masura de starea in care se afla, si variaza intre 3500-6500 de euro. In general cele ieftine sunt masini in stare proasta, modele '88-'90 si fara multe optiuni. Piesele de schimb second-hand, desi sunt foarte usor de gasit, sunt tinute la preturi ridicate de pretul pieselor de ursulet, de aceea intretinerea este mult mai scumpa. Alt motiv este si ca piesele noi au inceput sa fie de foarte proasta calitate, majoritatea preferand sa cumpere second dar original, decat noi si facute pe vapor.

Conteaza foarte mult si cine vinde masina. In general clientii sunt speriati de pustii care le forjeaza la maxim, sau de cei care nu dispun de finante pentru a le intretine. Multi prefera sa cumpere de la persoane mai in varsta,care poseda masina de mai mult timp si care au un grad mai mare de seriozitate. De asemenea am observat ca se feresc si de cei care stiu prea multe despre BMW, probabil ca de frica ascunderii cu multa usurinta a defectelor. Singurul avantaj al celor care vand un E34 este ca au clienti specifici, care sunt in cautarea unuia bun, si care pana la urma il va lua pe cel la care raportul pret/stare tehnica este cel mai satisfacator. Dezavantajul este ca majoritatea clientilor cunosc modelul foarte bine, si e greu pentru vanzator sa ajunga la o intelegere foarte buna pentru el.
DYC88 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -