Seria 5 E34 a fost introdus in anul 1988, ca predecesor al lui E28, si productia lui a continuat pana in anul 1995 pentru versiunea sedan si 1996 pentru versiunea touring.
Modelele produse au fost : 518i,518g,520i,524TD,525TD,525TDS,525i,525ix,530i, 535i,540i,M5.
In 1988 primele modele de E34 au avut disponibile motoare de generatie veche, preluate de la E30 si E28. Astfel 520i avea motor M20B20 de 129hp, 525i avea motor M20B25 de 170hp, 535i avea motor M30B35 de 211hp, 524TD avea motor M21D24 de 115hp. Singurul model diferit de E28 a fost 530i, care inlocuia vechiul 528i, si care a primit un motor M30B30 de 188hp.
In 1989 a fost introdus 518i cu motorul M40B18 113hp preluat de pe E30.
In 1990 au fost introduse noile motoare M50 cu 24 de supape iar 520i si 525i, au primit motoare de 150hp respectiv 192hp. Modelul 530i a fost scos din productie.
In 1991 a fost inlocuit modelul 524TD cu noul 525TDS cu motor M51D25 de 141hp.
In 1992 a aparut varianta touring si modelul 525ix cu tractiune integrala. Pentru inceput varianta touring a fost disponibila doar ca model 520i,525i,525ix. Totodata, toate modelele au primit primul facelift, mici modificari de interior,oglinzi de E36, si un tehnical update, motoarele M50 devenind M50TU cu tehnologie VANOS.
Din 1993, au fost introduse noile motoare M60B30, M60B40 pe modelele 530i, 540i cu 218hp respectiv 286hp, motorul M43B18 de 114hp pe modelul 518i, motorul M51D25 pe 525TD. Toate aceste modele au fost produse si in varianta touring. De asemenea s-a renuntat la modelul 535i.
In 1994 a urmat un al doilea facelift, fata masinii fiind modificata si incepand sa dezvaluie din design-ul viitorului E39.
1995 inceteaza productia modelului E34 sedan. Se continua pana in iarna lui 1996 cu varianta touring, care primeste si un nou model, 518g bivalent, cu GPL.
Modelul M5 a fost introdus pe piata in toamna lui 1988 cu un motor S38B36 de 315hp. In 1992 este inlocuit motorul de 315hp cu unul nou S38B38 de 340hp. In 1994 ,o data cu noul facelift, M5-ul primeste pachetul Nurburgring, cutie cu 6 viteze, oglinzi stil M3, o noua suspensie si un nou model de jante de aliaj. De asemnenea, in onoarea celor doi piloti Winkelhock si Cecotto,campioni la categoria turisme, sunt lansate modele M5 editie limitata, create dupa specificatiile si optiunile celor 2 piloti.
In paralel cu variantele de fabrica, sunt disponibile modele de E34 modificate de specialistii de la Aplina si Schnitzer. Astfel,pe baza motorului M30B35 apar modelele Alpina B10 de 254hp, B10 Biturbo de 360hp si AC Schnitzer S5 de 258hp. Ulterior o data cu aparitia motoarelor V8, apar Alpina B10 4.0 de 315hp si Alpina B10 4.6 de 340hp, si este disponibila cutia de viteze automata Switchtronic cu schimbator pe volan.
Date tehnice E34:
Model Motor Putere Viteza Maxima 0-100km/h Perioada Consum
518i M40B18 113Hp 192km/h 12.4s 89-93 8.2/10.9
518i M43B18 115Hp 198km/h 12.4s 93-95 7.9/10.5
520i M20B20 129Hp 204km/h 11.9s 88-90 9.2/13.6
520i M50B20 150Hp 211km/h 10.6s 90-95 8.3/11.6
525i M20B25 170Hp 221km/h 9.5s 88-90 8.5/13.1
525i M50B25 192Hp 230km/h 8.6s 90-95 8.2/12.1
525ix M50B25 192Hp 220km/h 9.5s 92-95 9.0/12.4
530i M30B30 188Hp 227km/h 8.6s 88-90 9.2/15.9
530i M60B30 218Hp 235km/h 7.7s 93-95 9.8/14.6
535i M30B35 211Hp 235km/h 7.7s 88-92 9.8/14.6
540i M60B40 286Hp 240km/h 6.8s 83-95 9.6/17.2
M5 S38B36 315Hp 250km/h 6.3s 88-91 9.4/18.1
M5 S38B38 340Hp 250km/h 5.9s 92-95 9.7/17.3
524TD M21D24 115Hp 192km/h 12.9s 88-92 6.6/9.4
525TD M51D25 115Hp 194km/h 12.9s 93-95 6.9/9.3
525TDS M51D25 143Hp 207km/h 11.0s 91-95 6.9/9.1
Consumul este calculat la 120km/h constant si oras.
Profilul cumparatorului de E34, dupa luni de zile de stat cu masina in targ si multe discutii cu zeci de gura-casca si "specialisti" de BMW, ar putea fii urmatorul:
In primul rand,este sau a fost posesor de BMW, in general modele mai vechi. Foarte rar se intampla cand cineva care nu are vreo pasiune pentru BMW sau care nu a condus vreodata unul, sa se gandeasca sa isi cumpere un E34. Si chiar daca ii face cu ochiul vreun model, pana la urma se va hotari pentru o masina mult mai ieftin de intretinut. Cel care cauta E34 doreste in primul rand un plus de confort (cu siguranta s-a saturat de suspensia rigida de la seria 3), apoi un plus de usurinta in condus, datorita servofranei si servodirectiei, a motoarelor de generatie mai noua si mai puternice si nu in ultimul rand gamei mai largi de optiuni. Deasemenea, nu doreste o sportivitate accentuata, dorind mai mult o masina eleganta si mai discreta. In capul listei celor care cauta E34 se afla motoarele cu 24 de valve, mai ales 525i, cu Vanos daca este posibil, apoi cele diesel, preferat este 525TDS si mai la coada cele cu motoare de generatie vechi si cilindree mare. M5 este o aparitie mai mult decat discreta pe soselele noastre, datorita numarului foarte redus in care a fost importat. Optiunile cele mai cautate sunt aerul conditionat si gadget-urile electrice. Tapiteria de piele nu este cautata pentru ca in general timpul isi spune cuvantul si majoritatea sunt foarte uzate.
Nu o sa vedeti la volan foarte des, femei, pentru ca este o masina destul de mare si greoi de condus intr-un trafic infernal.
Pretul unui E34 este dictat in foarte mare masura de starea in care se afla, si variaza intre 3500-6500 de euro. In general cele ieftine sunt masini in stare proasta, modele '88-'90 si fara multe optiuni. Piesele de schimb second-hand, desi sunt foarte usor de gasit, sunt tinute la preturi ridicate de pretul pieselor de ursulet, de aceea intretinerea este mult mai scumpa. Alt motiv este si ca piesele noi au inceput sa fie de foarte proasta calitate, majoritatea preferand sa cumpere second dar original, decat noi si facute pe vapor.
Conteaza foarte mult si cine vinde masina. In general clientii sunt speriati de pustii care le forjeaza la maxim, sau de cei care nu dispun de finante pentru a le intretine. Multi prefera sa cumpere de la persoane mai in varsta,care poseda masina de mai mult timp si care au un grad mai mare de seriozitate. De asemenea am observat ca se feresc si de cei care stiu prea multe despre BMW, probabil ca de frica ascunderii cu multa usurinta a defectelor. Singurul avantaj al celor care vand un E34 este ca au clienti specifici, care sunt in cautarea unuia bun, si care pana la urma il va lua pe cel la care raportul pret/stare tehnica este cel mai satisfacator. Dezavantajul este ca majoritatea clientilor cunosc modelul foarte bine, si e greu pentru vanzator sa ajunga la o intelegere foarte buna pentru el.