M-am gandit sa va prezint si eu masina mea. Este vorba despre un seria 5 e28 din 86. Masina a avut un motor de 2800 in mintile lui.
Acum 2 zile a fost finalizata o actiune strict de reconditionare a compartimentului motor. Motorul a fost schimbat cu unul de 3500 de pe un M535i tot e28 cu compresie marita(10:1 fata de 8:1), 218 cai si un cuplu de 310Nm.
Am incercat sa schimb cat mai multe piese si sa le cumpar noi, si cred ca in final am reusit sa iau mai mult decat un "basic" pentru buna functionare a masinii.
Piese schimbate:
-set garnituri motor
-simeringuri motor
-suporti motor
-Ulei motor Castrol RS, ulei cutie si servodirectie tot Castrol
-filtre
-bujii
-curele
-furtune racire
-furtune benzina
-furtun ambreiaj
-furtun presiune ambreija
-antigel
-furtune de presiune servo
-furtune siliconice vacuum de la Racing Nick
-toate garniturile de cupru
-sonde de temperatura Ecu
-izolatie compartiment motor
-releu incarcare alternator
-bendix starter
-garnituri cilindru frana
-pompa apa
-patina lant distributie
-ghidaj lant distributie
-cablu acceleratie
-simeringuri cutie de viteze
-flanse amortizoare fata+spate
-capete de bara
-bucsi pivoti
-bielete antiruliu fata
-amortizoare intarite (codescu)
-flansa coloana de directie
-discuri fata spate ATE
-placute
-garnituri etrieri
-flansa cardan
-rulment cardan
-simeringuri cutie
-tampon timonerie
-cilindru ambreiaj cutie
-garnituri cilindru ambreiaj pedalier
-aripi
-maciulie schimbator
-manson maciulie schimbator
-capac tablou sigurante
si multe altele
Revenind la restaurarea compartimentului motor, acesta a fost dezechipat complet si pregatit pentru grunduit si pentru vopsit. In primele poze este masina cu motorul de 2,8 inainte de a fi dezechipat si vopsit. Dupa a urmat montarea izolatiei de pe panoul ignifug (compusa dintr-o folie termoizolanta si o alta folie in dreptul evacuarii mai eficienta la caldura iar pe margini izolata cu banda de aluminiu foarte groasa).
Motorul a fost desfacut pana la ultimul surub, curatat, vopsit si reasamblat. In poze puteti sa vedeti starea motorului before si after. Capacul de la tacheti,cel de la distributie,chiuloasa,baia de ulei si carcasa filtrului de ulei au fost polishate.
Pentru galeria de admisie, alternator, aparatoarea de plastic de la capacul de delcou si canalul de la fisele de bujii am ales un Wrinkle paint adus din state.
Galeria de evacuare a fost inlocuita cu niste serpi originale de m30 luati tot de pe M.
Un alt detaliu la motor a fost schimbarea surburilor, piulitelor si saibelor cu altele de alama.
Tot in decursul acestei actiunii am umblat si la articulatia fata, unde am schimbat mai tot ce era imbatranit si dus din cauza varstei. Am reusit sa pun mana si pe un struts bar fata Hartge (intra tot in categoria pieselor polishate) si inca unul pentru oalele spate.
S-a lucrat si la instalatia electrica unde au fost schimbati toti papuci rupti, schimbat varnishul crapat si curatate toate contactele.
Actiunea a fost mult mai ampla decat pare pentru ca s-a urmarit o restaurare la detaliu si a avut loc intr-un viitor atelier de restaurari auto.
Acum urmeaza revopsirea capotei fata si adaptarea unei bari de e34.
Voi revenii in viitorul apropiat si cu prezentarea altor proiecte la care lucram cum ar fii:
-bmw e12 care va primi un motor de 5000 v12 cu cutie manuala cu a 1-a in jos
-e34 525ix
Deocamdata va las sa vedeti pozele de pe parcursul restaurarii: