Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 5

Reply
 
Thread Tools
Old 06-12-09, 22:54   #1
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default E28 - 528i to 535i

M-am gandit sa va prezint si eu masina mea. Este vorba despre un seria 5 e28 din 86. Masina a avut un motor de 2800 in mintile lui.
Acum 2 zile a fost finalizata o actiune strict de reconditionare a compartimentului motor. Motorul a fost schimbat cu unul de 3500 de pe un M535i tot e28 cu compresie marita(10:1 fata de 8:1), 218 cai si un cuplu de 310Nm.
Am incercat sa schimb cat mai multe piese si sa le cumpar noi, si cred ca in final am reusit sa iau mai mult decat un "basic" pentru buna functionare a masinii.

Piese schimbate:
-set garnituri motor
-simeringuri motor
-suporti motor
-Ulei motor Castrol RS, ulei cutie si servodirectie tot Castrol
-filtre
-bujii
-curele
-furtune racire
-furtune benzina
-furtun ambreiaj
-furtun presiune ambreija
-antigel
-furtune de presiune servo
-furtune siliconice vacuum de la Racing Nick
-toate garniturile de cupru
-sonde de temperatura Ecu
-izolatie compartiment motor
-releu incarcare alternator
-bendix starter
-garnituri cilindru frana
-pompa apa
-patina lant distributie
-ghidaj lant distributie
-cablu acceleratie
-simeringuri cutie de viteze
-flanse amortizoare fata+spate
-capete de bara
-bucsi pivoti
-bielete antiruliu fata
-amortizoare intarite (codescu)
-flansa coloana de directie
-discuri fata spate ATE
-placute
-garnituri etrieri
-flansa cardan
-rulment cardan
-simeringuri cutie
-tampon timonerie
-cilindru ambreiaj cutie
-garnituri cilindru ambreiaj pedalier
-aripi
-maciulie schimbator
-manson maciulie schimbator
-capac tablou sigurante
si multe altele

Revenind la restaurarea compartimentului motor, acesta a fost dezechipat complet si pregatit pentru grunduit si pentru vopsit. In primele poze este masina cu motorul de 2,8 inainte de a fi dezechipat si vopsit. Dupa a urmat montarea izolatiei de pe panoul ignifug (compusa dintr-o folie termoizolanta si o alta folie in dreptul evacuarii mai eficienta la caldura iar pe margini izolata cu banda de aluminiu foarte groasa).
Motorul a fost desfacut pana la ultimul surub, curatat, vopsit si reasamblat. In poze puteti sa vedeti starea motorului before si after. Capacul de la tacheti,cel de la distributie,chiuloasa,baia de ulei si carcasa filtrului de ulei au fost polishate.
Pentru galeria de admisie, alternator, aparatoarea de plastic de la capacul de delcou si canalul de la fisele de bujii am ales un Wrinkle paint adus din state.
Galeria de evacuare a fost inlocuita cu niste serpi originale de m30 luati tot de pe M.
Un alt detaliu la motor a fost schimbarea surburilor, piulitelor si saibelor cu altele de alama.
Tot in decursul acestei actiunii am umblat si la articulatia fata, unde am schimbat mai tot ce era imbatranit si dus din cauza varstei. Am reusit sa pun mana si pe un struts bar fata Hartge (intra tot in categoria pieselor polishate) si inca unul pentru oalele spate.
S-a lucrat si la instalatia electrica unde au fost schimbati toti papuci rupti, schimbat varnishul crapat si curatate toate contactele.
Actiunea a fost mult mai ampla decat pare pentru ca s-a urmarit o restaurare la detaliu si a avut loc intr-un viitor atelier de restaurari auto.
Acum urmeaza revopsirea capotei fata si adaptarea unei bari de e34.
Voi revenii in viitorul apropiat si cu prezentarea altor proiecte la care lucram cum ar fii:
-bmw e12 care va primi un motor de 5000 v12 cu cutie manuala cu a 1-a in jos
-e34 525ix

Deocamdata va las sa vedeti pozele de pe parcursul restaurarii:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0001.jpg
Views:	207
Size:	466.0 KB
ID:	1207983   Click image for larger version

Name:	IMG_0002fara_nr.JPG
Views:	219
Size:	121.1 KB
ID:	1207984   Click image for larger version

Name:	P1010012.JPG
Views:	132
Size:	598.2 KB
ID:	1207985  

Click image for larger version

Name:	P1010067.JPG
Views:	141
Size:	633.5 KB
ID:	1207986   Click image for larger version

Name:	P1010069.JPG
Views:	154
Size:	635.0 KB
ID:	1207987   Click image for larger version

Name:	P1010081.JPG
Views:	99
Size:	650.8 KB
ID:	1207988  

Click image for larger version

Name:	DSC01072.JPG
Views:	100
Size:	674.0 KB
ID:	1207989   Click image for larger version

Name:	DSC01078.jpg
Views:	103
Size:	673.3 KB
ID:	1207990   Click image for larger version

Name:	DSC01116.JPG
Views:	154
Size:	818.2 KB
ID:	1207991  

Click image for larger version

Name:	DSC01134.JPG
Views:	105
Size:	742.4 KB
ID:	1207992   Click image for larger version

Name:	DSC01130.JPG
Views:	65
Size:	667.6 KB
ID:	1207993   Click image for larger version

Name:	DSC01131.JPG
Views:	82
Size:	810.4 KB
ID:	1207994  

Click image for larger version

Name:	P1010059.JPG
Views:	134
Size:	688.1 KB
ID:	1207995   Click image for larger version

Name:	P1010130.JPG
Views:	83
Size:	711.6 KB
ID:	1207996   Click image for larger version

Name:	P1010132.JPG
Views:	64
Size:	600.8 KB
ID:	1207997  

Click image for larger version

Name:	P1010118.JPG
Views:	93
Size:	602.3 KB
ID:	1207998   Click image for larger version

Name:	P1010119.JPG
Views:	102
Size:	620.2 KB
ID:	1207999   Click image for larger version

Name:	P1010123.JPG
Views:	77
Size:	612.3 KB
ID:	1208000  

Click image for larger version

Name:	P1010133.JPG
Views:	142
Size:	655.3 KB
ID:	1208001   Click image for larger version

Name:	P1010134.JPG
Views:	71
Size:	540.7 KB
ID:	1208002   Click image for larger version

Name:	P1010135.JPG
Views:	72
Size:	650.6 KB
ID:	1208009  

Click image for larger version

Name:	P1010136.JPG
Views:	121
Size:	622.3 KB
ID:	1208010   Click image for larger version

Name:	P1010140.JPG
Views:	72
Size:	625.9 KB
ID:	1208011   Click image for larger version

Name:	P1010143.JPG
Views:	65
Size:	636.8 KB
ID:	1208012  

Click image for larger version

Name:	P1010144.JPG
Views:	105
Size:	632.9 KB
ID:	1208013   Click image for larger version

Name:	P1010146.JPG
Views:	53
Size:	692.9 KB
ID:	1208014   Click image for larger version

Name:	P1010147.JPG
Views:	62
Size:	682.0 KB
ID:	1208015  

Click image for larger version

Name:	P1010148.JPG
Views:	65
Size:	647.5 KB
ID:	1208016   Click image for larger version

Name:	P1010149.JPG
Views:	96
Size:	662.0 KB
ID:	1208017   Click image for larger version

Name:	P1010151.JPG
Views:	61
Size:	588.4 KB
ID:	1208018  

Click image for larger version

Name:	P1010154.JPG
Views:	94
Size:	630.1 KB
ID:	1208019   Click image for larger version

Name:	P1010158.JPG
Views:	74
Size:	663.2 KB
ID:	1208020   Click image for larger version

Name:	P1010159.JPG
Views:	126
Size:	690.4 KB
ID:	1208021  

Click image for larger version

Name:	P1010164.JPG
Views:	97
Size:	587.6 KB
ID:	1208022   Click image for larger version

Name:	P1010165.JPG
Views:	79
Size:	556.7 KB
ID:	1208023   Click image for larger version

Name:	P1010166.JPG
Views:	225
Size:	655.3 KB
ID:	1208024  

Click image for larger version

Name:	P1010167.JPG
Views:	69
Size:	614.2 KB
ID:	1208025   Click image for larger version

Name:	P1010170.JPG
Views:	90
Size:	614.8 KB
ID:	1208026   Click image for larger version

Name:	P1010178.JPG
Views:	83
Size:	610.3 KB
ID:	1208027  

Click image for larger version

Name:	P1010001.JPG
Views:	116
Size:	620.3 KB
ID:	1208028   Click image for larger version

Name:	P1010006.JPG
Views:	63
Size:	586.8 KB
ID:	1208041   Click image for larger version

Name:	P1010007.JPG
Views:	61
Size:	530.7 KB
ID:	1208042  

Click image for larger version

Name:	P1010011.JPG
Views:	79
Size:	567.1 KB
ID:	1208043   Click image for larger version

Name:	P1010014.JPG
Views:	69
Size:	632.4 KB
ID:	1208044   Click image for larger version

Name:	P1010016.JPG
Views:	59
Size:	595.3 KB
ID:	1208045  

Click image for larger version

Name:	P1010017.JPG
Views:	109
Size:	610.2 KB
ID:	1208046   Click image for larger version

Name:	P1010018.JPG
Views:	43
Size:	568.1 KB
ID:	1208047   Click image for larger version

Name:	P1010019.JPG
Views:	52
Size:	639.4 KB
ID:	1208048  

Click image for larger version

Name:	P1010020.JPG
Views:	52
Size:	621.7 KB
ID:	1208049   Click image for larger version

Name:	P1010021.JPG
Views:	45
Size:	636.2 KB
ID:	1208050   Click image for larger version

Name:	P1010026.JPG
Views:	65
Size:	662.4 KB
ID:	1208056  

Click image for larger version

Name:	P1010029.JPG
Views:	93
Size:	599.1 KB
ID:	1208057   Click image for larger version

Name:	P1010052.JPG
Views:	119
Size:	641.0 KB
ID:	1208058   Click image for larger version

Name:	P1010057.JPG
Views:	194
Size:	654.2 KB
ID:	1208059  

Click image for larger version

Name:	P1010063.JPG
Views:	368
Size:	697.5 KB
ID:	1208060   Click image for larger version

Name:	P1010064.JPG
Views:	154
Size:	634.9 KB
ID:	1208061   Click image for larger version

Name:	P1010104.JPG
Views:	76
Size:	680.0 KB
ID:	1208062  

Click image for larger version

Name:	P1010107.JPG
Views:	88
Size:	627.7 KB
ID:	1208063  

Last edited by evildeath; 06-12-09 at 23:21.
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 06-12-09, 22:55   #2
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: Bmw e28 528i to 535i (motor m30 de pe un m5)

urmeaza sa mai pun cateva poze dar ieri si alaltaieri a fost in teste si nu am apucat sa-i fac
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 06-12-09, 23:25   #3
ursaru'

Stage 3
 
ursaru''s Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 129
Default Re: Bmw e28 528i to 535i

O lucrare foarte frumoasa si foarte bine facuta din ce se vede in poze,respect pentru munca depusa ! BFT .
ursaru' is offline   Reply With Quote
Old 07-12-09, 12:09   #4
nigger
Toyota Driver

Stage 5
 
nigger's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 308
Member of:
[Toyota]
Default Re: E28 - 528i to 535i

foarte frumos.....bravo
nigger is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 18:35   #5
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: E28 - 528i to 535i

multumesc pentru aprecieri. masina se comporta exceptional, motorul e in mintile lui trage cum trebuie. Singura problema e ca se limiteaza in 6000 de ture si momentan nu am avut ocazia sa incerc alt ecu sa vad daca el este de vina. Cand se face frumos afara o sa revin cu urmatoarele modificari. primele o sa fie niste frana de e34 v8 pe fata
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 18:39   #6
bmwowners

Stage 5
 
bmwowners's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 386
Default Re: E28 - 528i to 535i

Respect pentru astfel de proiecte!
bmwowners is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 18:42   #7
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: E28 - 528i to 535i

ma bucur ca iti place. sper in curand sa revin si cu proiectul unuia din colegii mei si anume un seria 5 e12 cu motor de 5000 v12 si cutie manuala "dogleg". este un proiect foarte interesant mai ales pentru toata munca si toate actiunile custom.

Last edited by evildeath; 03-01-10 at 18:53.
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 21:06   #8
bmwowners

Stage 5
 
bmwowners's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 386
Default Re: E28 - 528i to 535i

M-ar interesa astfel de poriecte sa le prezint pe siteul meu! Te rog da-mi un PM cu id tau!
bmwowners is offline   Reply With Quote
Old 03-01-10, 21:09   #9
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: E28 - 528i to 535i

ai pm
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 04-01-10, 00:44   #10
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: E28 - 528i to 535i

Quote:
ma bucur ca iti place. sper in curand sa revin si cu proiectul unuia din colegii mei si anume un seria 5 e12 cu motor de 5000 v12 si cutie manuala "dogleg". este un proiect foarte interesant mai ales pentru toata munca si toate actiunile custom.
Exista ceva din proiectul asta sau sunt povesti cu zane ? Intreb deoarece am auzit de tzshpe proiecte cu V12 dar de pornit vre unu pe altceva decat seria 7 nu prea am vazut Ma rog a fost unu cu ani in urma da nu era BMW deci nu se pune ....
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-10, 01:40   #11
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: E28 - 528i to 535i

Quote:
Originally Posted by Ford_V6 View Post
Exista ceva din proiectul asta sau sunt povesti cu zane ? Intreb deoarece am auzit de tzshpe proiecte cu V12 dar de pornit vre unu pe altceva decat seria 7 nu prea am vazut Ma rog a fost unu cu ani in urma da nu era BMW deci nu se pune ....
da exista... si daca ai auzit de foarte multe proiecte ai fii vazut ca in afara v12 de bmw de pe seria 7 s-a pus pe extraordinar de multe masini . de la urs pana la replici de lamborghini. sunt chiar firme in marea britanie care comercializeaza kit-uri de ambreiaj pentru manuala de v12, ca sa nu mai vorbim si de carburatoare. si ca sa crezi uite cateva poze de cand era pus motorul pe masina pentru masuratori.
o sa apara si thread-ul asta doar ca nu a fost timp. e mult mai mult de povestit decat la e28
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1010125.JPG
Views:	343
Size:	721.2 KB
ID:	1247833   Click image for larger version

Name:	P1010127.JPG
Views:	218
Size:	625.1 KB
ID:	1247834   Click image for larger version

Name:	P1010129.JPG
Views:	214
Size:	617.4 KB
ID:	1247835  


Last edited by evildeath; 04-01-10 at 01:45.
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 04-01-10, 19:51   #12
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: E28 - 528i to 535i

https://forum.4tuning.ro/123-masina-m...ml#post2946329

am grabit prezentarea proiectului pentru nerabdatori. :P urmatoarele vor fii despre 2 motociclete BMW si anume R60/2(terminata) si R12(in lucru).
evildeath is offline   Reply With Quote
Old 08-01-10, 07:10   #13
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: E28 - 528i to 535i

salut, felicitari pentru proiect, pare facut bine si serios

vis-a-vis de limitare, problema cred ca este legata de conceptia 12v si galeria de admisie relativ restrictiva fata de o multi-clapeta. Asta inseamna ca nu prea mai "respira" cum trebuie la turatii mari.

daca o sa te uiti pe dyno-sheet-uri de M30 o sa vezi ca e normal. Si al nostru (tot E28, voi mai lua si un E34 tot 3.5) pus pe dyno dupa 5000 incepe sa scada cuplul, oricum am fost multumit de rezultate (200cp la volanta si 310Nm aproape constanti intre 2000-5000rpm) mai ales avand in vedere ca nu e reglat cum trebuie motorul samd. a fost doar un test-run.

Multa bafta cu celelalte proiecte !
XSW is offline   Reply With Quote
Old 08-01-10, 07:16   #14
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: E28 - 528i to 535i

O completare, daca te referi la limitatorul electronic de turatie si nu la faptul ca incepe sa nu prea mai "traga" dupa 5000-5500 atunci da, e vorba de soft-ul din ecu. Fie te duci la specialisti sa ti-l rescrie fie poti sa te "risti" cu un chip luat de pe ebay, am vazut pe la vreo 35 euro, cred ca as lua si eu unul macar de curiozitate. Iti ridica limitatorul ceva mai sus, dar nu stiu daca are rost, motorul asta nu prea e de turatii inalte in configuratia standard. De asemenea vezi ca vinde cineva multe bucati dintr-un motor M5 fara bloc pe bazarul 4tuning, poate n-ar strica sa ii dai un telefon daca stai ok cu banii
XSW is offline   Reply With Quote
Old 09-01-10, 13:28   #15
evildeath

Stage 4
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 260
Default Re: E28 - 528i to 535i

mersi pentru pontul cu anuntul cu tipului cu M5

legat de limitare nu ma refeream la faptul ca nu mai imi trage dupa 6000 ci ca efectiv nu mai urca... foarte probabil sa fie si din ecu... o sa caut unu de test si daca chiar de la el el, probabil ca am sa comand unul de pe ebay ca sunt foarte ok la preturi
evildeath is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -