Va salut!
Pentru inceput as dori sa precizez ca imi place sa scriu si am impresia ca voi scrie ceva la acest Thread...asa ca pregatiti-va sa cititi(daca doriti, nu va oblig) si sa va dati cu parerea despre masina mea BMW E36 318i din 1990 la care tin foarte mult.
Unii useri ma mai cunosc de pe site si probabil ca sunt mai familiarizati cu stilul meu si cu faptul ca scriu mult. Sunt om, zic eu, serios , scriu civilizat, fara sa atac pe nimeni si doresc sa am parte de niste comentarii(daca voi avea comentarii) civilizate. Daca primesc unul ofensator/incisiv sau jignitor, nu voi raspunde acelui mesaj...asa zic eu ca e cel mai bine. Daca voi primi critici/observatii, scrise civilizat, voi raspunde cand pot, cu mare bucurie.
Va multumesc pentru intelegere!
De mult doream sa-mi fac un "Thread" cu masina mea. Am vazut ca, au mai pus si altii, poze cu masinile lor stock (probabil viitoare masini tunate) si astfel, m-am gandit ca nu as comite nicio crima daca as impartasi cu voi pasiunea mea pentru aceasta masina...BMW E36.
E un E36 clasic, venit din fabrica fara foarte multe dotari. Masina a fost adusa din Suedia, o tara incredibil de frumoasa si civilizata cu niste drumuri impecabile. Cred ca, ziua cand a venit in Romania, este "zi de doliu" pentru ea(nu si pentru mine)
) (5 Septembrie 2008.), parasind astfel acel "taram de basm" si.....venind aici, pe drumurile noastre. Soarta asta...
"Dragostea" mea pentru BMW isi are "nucleul" candva,demult. Cand eram mic, mai exact. Tiu minte ca imi doream foarte, foarte mult o masinuta Mercedes. Si in cele din urma, parintii mi-au cumparat o masinuta....BMW M3 E36!(aceea a fost, in timp, jucaria mea preferata.Am spus "in timp" pentru ca, la inceput nu-mi placea...doream Mercedes, nu? Vremea trecea si masinuta incepea sa-mi placa din ce in ce mai mult...).
Am crescut...si a venit, incet incet, dorinta de a fi sofer si de a avea propria masina. Imi doream(precum in copilarie) un Mercedes!
Si astfel, cautarile pe toate site-urile cu masini SH au inceput. Nu aveam inca varsta necesara, dar, pentru mine nu conta prea mult...Legislatia o stiam foarte bine inca de la 16 ani, iar de condus, am invatat cat de cat primele miscari pe o Dacie 1310. Dar aveam ambitie si...doar mai putin de 2 ani ma desparteau sa fiu, in sfarsit, sofer!
Tata a venit cu ideea sa facem o excursie pana in Suedia. Suna excelent.Am mai fost acolo, dar aveam doar 6 ani.
Stiam de BMW-ul verisoarei mele. Il lauda mai tot timpul. "Ca de cand il am nu am avut nicio problema cu el", ca "merge foarte bine" , ca "nu i s-a stricat nimic de cand o am" ....d'astea. Reactia mea, tot timpul, era: "Yeeah so what???" Nu ma interesau BMW-urile.Imi placeau, dar nu doream sa am BMW.
Am ajuns in Suedia. Ne-am acomodat...etc. Ne-am vazut si cu vara mea. Am discutat diverse lucruri si pana la urma,am ajuns la discutia...."si am inteles ca sunteti in cautarea unei masini? Am eu BMW-ul de vanzare. Mi-am luat o Aygo, consum foarte mic, tot ce-mi trebuie si ma gandeam sa-mi dau BMW-ul". Tata era interesat. Eu....nu(prea)...eram mai mult curios sa stiu cum arata acea masina "foarte buna, solida,care merge foarte bine"
)
Am ajuns in parcare..."Uite-o" Eu: "Not bad!" Lui tata i-a placut din prima clipa.
Am luat-o la un "test drive"(tata conducea, eu nu aveam permis). Mergea excelent. Pornea la sfert. Tinuta de drum foarte buna. Incepea sa-mi surada ideea s-o ducem la noi in Romania.
Momentul "magic" s-a produs intr-o dupa-amiaza cand lumea dormea, obosita in urma unui drum de la Helsingborg. Eu...am luat cheile de la masina si m-am dus pana la ea, in parcare. Luasem cu mine un CD cu albumul "Master of Puppets" - Metallica(albumul meu preferat de la ei si in vremea aia, eram innebunit dupa melodia "The thing that should not be"). Deschid masina, pun CD-ul si il ascult....de 2 ori! In tot acest timp, "analizam" masina. Mi-a placut enorm! De-atunci, parca, mi-a intrat in vene "dragostea" fata de BMW.
In momentul cand a trebuit sa plecam din Suedia si "s-o luam" spre Romania, aveam emotii mari. Eram singuri intr-o masina veche de 17 ani(se putea intampla orice...) si ma tot gandeam ca daca se intampla ceva....ce putem face?
Ei bine, dupa 2 zile si o noapte de condus, dupa aprox. 2400 km. am ajuns in Romania, in Bucuresti, la mine in curte. Masina s-a comportat de parca ar fi fost noua!
(Off-topic: Si ca sa fie povestea spusa pana la capat,precizez ca la nici doua saptamani de cand am adus E36-le in tara, in garaj m-am trezit cu un E90 nou-nout, venit din ....showroom-ul "Automobila Bavaria" ! Aceea a fost una din cele mai fericite zile...nu-mi venea sa cred...DOUA BMW-uri???? Era prea de tot...Si intr-un moment de "filozofie", analizand toate evenimentele de cand eram mic pana in prezent, am ajuns la aceasta concluzie: "Nu mi-a placut BMW-ul, dar BMW-ul m-a placut pe mine")
De-atunci si pana astazi,E36 isi face la fel datoria. Vremea trecea, eu am invatat sa conduc pe ea in poligonul Ilioara din Bucuresti. La cat am "frecat-o", ma mir ca nu "i s-a dus" ambreiajul...sau ca nu i s-a stricat ceva. Am luat carnetul cu succes si astfel, masina mi-a fost "predata". Alaturi de ea am fost si la mare si la munte...am plimbat fete, "tovarasi", rude,etc. O spal(des) eu singur la mine in curte si dupa fiecare spalare, am o satisfactie enorma cand stiu ca arata bine si e curata in urma efortului meu. MERITA fiecare picatura de sudoare. Masina sta in garaj, iarna e la "caldurica", cum se murdareste putin, intra la "baie", e parfumata, are consumabilele schimbate la timp.....o intretin cat de bine pot, cu toata dragostea. Numai un mare pasionat de E36 cunoaste acel "feeling"...
Caracteristici: motorul este M40B18 cu 83KW - 111 cai pentru mine ARHISUFICIENTI. Motorul isi face datoria foarte bine cand mai doresc sa "apas pedala". Recunosc ca pe la 18 ani, fiind proaspat sofer am mai avut tentatia sa o "calc"...(insa ma bucur ca m-am mai linistit, fara sa suport unele consecinte).Consum decent,undeva pe la 13 in oras in conditii de trafic aglomerat(unde toate masinile consuma mai mult...), insa am mers cu masina in Bucuresti in perioada sarbatorilor de iarna, unde era mai liber traficul si am scos un consum de ~10. Ulei nu mananca, nu scoate niciun fel de fum, la relanti "toarce" ca o "matza"...Per total, sunt foarte multumit de motor.
Culoarea masinii este rosu "Hellrot". O culoare foarte frumoasa(preferata mea pt. E36). Nu a fost niciodata revopsita. Este culoarea din fabrica.
"Muzica", pentru mine, se aude excelent in aceasta masina. Boxele din usile fata sunt originale din fabrica(1990) si se aud foarte bine si astazi. Iar boxele din spate sunt Boschmann - se aud bine si ele, imi place bass-ul. CD-player'ul este Pioneer. E adevarat ca nu am subwoofer sau boxe foarte puternice, dar astea de pe ea, reprezinta tot ce-mi trebuie(deocamdata).
Husele, stiu, arata urat si sunt puse "aiurea". Insa, masina de cand exista a avut huse pe scaune si rezultatul este clar: scaunele arata ca noi daca dai jos acele huse. Insa, pana acum nu m-a interesat prea mult sa le schimb Acum, chiar ma intereseaza, pentru ca acestea "si-au facut datoria". Urmeaza alte huse.
Jantele...se pare ca sunt AEZ Dion pe 15'(cu ele am cumparat masina). La inceput nu-mi placeau, dar cu timpul au inceput sa-mi placa, mai ales cum se vad daca sunt perfect curate. Le pastrez...
Cauciucurile, Dayton D210 205/60/15 de vara, foarte bune pana acum.
Mentionez ca, in 4 ani de cand o am, in afara de consumabile, niste busce, rulmenti, niste garnituri("chichite" adica, mai putin importante) si ce e mai semnificativ cat de cat - amortizoarele pe spate(care nu au fost scumpe), nu am schimbat absolut nimic la ea, fara sa am nicio problema cu aceasta masina in tot acest timp.(si credeti-ma ca pana sa am BMW, am avut, mai demult, Dacii,un Fiat Uno,s.a....si STIU ce inseamna sa ai PROBLEME cu masina...).
Planuri de viitor: Ei bine,aceasta masina, NU va beneficia de niciun tuning.
Pur si simplu, este o masina care o sa moara la mine...
E o masina de suflet pe care o voi pastra,tot timpul, exact asa cum este ea. Mentionez ca, ea din fabrica, avea pragul si ambele bare fata/spate vopsite gri. Nu mi-a placut cum aratau si astfel le-am vopsit in culoarea caroseriei. Cam asta e singurul lucru pe care l-am facut. Acum, in octombrie o s-o duc la ITP si cu aceasta ocazie am s-o scap de rugina, sper eu, definitiv(are putina pe langa rotile din spate, dar nu se oberva pentru ca sunt urme mici si nu au "patruns" vopseaua si mai are pe sub praguri). Nu se prea observa, insa vreau sa scap complet de ele.
Doresc astfel, in trafic, conducand constiincios/prudent si pastrand masina in conditii cat mai bune, sa arat tuturor celorlalti soferi care catalogheaza BMW-urile E36 ca fiind niste "masini de cocalari", ca exista si soferi de E36 civilizati in trafic, care-si respecta masinile si care ii respecta si pe ceilalti participanti la trafic.
Planuri de viitor in ceea ce priveste tuning-ul am. Doresc sa-mi cumpar un E36(sau E30) 325i sau 318is coupe si s-o "modific" asa cum imi place mie. Insa nu chiar acum...iar, E36-le 318i va ramane o masina clasica care, sper eu, ca va arata din ce in ce mai bine si fara vreun Body-kit M.
Se poate. Eventual...poate, depinde cat de bine voi sta d.p.d.v. financiar pe viitor, se va transforma intr-un....sleeper
. Nu se stie niciodata!
Pe final, va multumesc celor care ati avut rabdare sa cititi si sa ma iertati pentru faptul ca am scris un "roman"....Stiu ca nu toti avem timp sa citim atat de mult, insa... mai scurt de atat, nu puteam.
Va multumesc si va urez tuturor o zi buna! Si sa va stapaniti fara evenimente neplacute masinile(indiferent ce masina)!
PS: Aveti si cateva poze cu ea
Sper sa va placa.