@ 1oNuTz99 : Multumesc foarte mult ! ; 240sx ti-a raspuns corect la intrebare !
Masina momentan este in asteptare de EVACUARE
.
Practic este gata... porneste la sfert... i s-a facut schimbu de ulei etc etc , dar pana nu va fi efectuata evacuarea nu putem monta botul deoarece locul este foarte mic si nu permite sudorului sa-si ia masuratorile potrivite .
Totul merge tzipla... !
Zilele acestea tatal meu a vorbit cu ceva oameni iscusiti din Rally si nu numai , in legatura cu pozitia casetei de directie despre care multi spun pro alti contra.
Raspunsul lor a fost pozitiv si clar , explicat in mai multi termeni mecanici .
S-au discutat majoritatea problemelor care "SA ZICEM" ca ar putea aparea , iar fiecare are cate o rezolvare rapida si foarte simpla .
Am pus si cateva poze despre paralelismul rotilor directoare .
Despre teoria unghiului de directie Ackerman.
La baza acestor poze este doar Matematica.
In principiu este ca un diferential Sudat . Razele pe care rotile le parcurg sunt diferite !
Asa cum pe spate daca 2 roti trag in acelasi timp , una dintre ele o sa scartaie , pe fata este umpic diferit si mai dificil de explicat dar aproximativ asemanator.
Se tine cont de latimea masini si de unghiul maxim de virare al casetei .
Se poate observa imaginile de mai jos cum rotile nu sunt paralele ci se intalnesc intr-un punct .
Acest Ackerman este destul de complex !
Nu am timp este 11:00 PM .... maine ma trezesc la 5 asa ca nu pot sa explic toate lucrurile care trebuiesc intelese . Sunt cateva mici formule matematice si marje de unghiuri intre roti pentru ca directia sa fie Tzipla !
O seara buna !
P.s : Pentru cei care sunt pasionati...toate acestea necesita Matematica cls 6/7a si Fizica Mecanica , probabil la Profesionala . (daca se mai fac astfel de lucruri)