Intr-un segment de piata dominat de grupul VAG prin motorul sau 2,0TFSI indiferent ca este montat pe o Cupra un GTI sau un S3 mai exista si alegeri alternative.
Alegere alternativa nu inseamna automat ‘the best from the rest’, cat poate o dorinta de a nu te conforma trendului sau o afinitate mai mare catre un alt brand.
Ei bine care a fost motivatia lui Florin cand a ales Fordul Focus ST nu stim si nici nu tinem neaparat sa aflam, deoarece pentru noi a fost mult mai interesant sa vedem dezvoltarea acestui proiect, lucru care nu s-a intamplat peste noapte ci in etape ce s-au intins pe parcursul unor luni bune.
Inceputul a fost clasic ca pentru orice masina turbo, evacuare turboback Milltek si kit intercooler Forge.
Dupa cateva luni, cand deja a intervenit binecunoscuta rutina in orice relatie om-masina, perioada in care ajungi sa realizezi punctele forte, dar si pe cele slabe ale partenerei, a venit momentul unor noi picanterii de natura sa revitalizeze senzatiile in cadrul cuplului mai sus mentionat.
Drept urmare au fost integrate o admisie CAI Puma Speed, un set de amortizoare Bilstein B6, un blocant Quaife, discuri de frana fata-spate cu clopot din ergal Omni Competition impreuna cu placute de frana Omni Competition si furtunase de frana cu camasa metalica Goodridge.
Rezultatul dupa acest set de upgradeuri a fost o masina foarte bine echilibrata din toate punctele de vedere insa careia parca ii lipsea ceva, un factor X greu de definit dar pe care totusi nu il poti ignora .
Si astfel au mai trecut cateva luni bune in care Florin a incercat sa identifice acel factor X, iar cand a reusit acesta s-a numit Dream Science Stage 4.
Combinand piesele deja existente cu turbina AET K6 hibrid, injectoarele de 440 cc, oilcoolerul de Focus RS Mk2 si o resoftare specifica pentru noua configuratie, oferita tot de catre Dream Science, rezultatul a facut sa merite asteptarea.
Daca nu ne credeti…….il puteti intreba pe Florin.