In caz ca nu stiati, si masinile pot fi personaje de poveste, capabile sa “creasca” intr-o saptamana cat altele intr-un an… daca sunt hranite cu ‘jarul’ corespunzator.
Acesta este si cazul masinii de fata, o Honda S2000 turbo care a ajuns in garajul Exelixis Motorsport cu 389CP si a iesit triumfatoare dupa 2 saptamani nechezandu-si toti cei 624 de cai prin ambele tobe spre disperarea vecinilor.
Dar sa incepem, targetul final al proiectului era 500CP +. Pentru inceput, masina a fost testata pe dyno ca sa vedem cum stau lucrurile de fapt. Cu ocazia asta, am aflat ca era capabila de 389CP, dar pe o plaja redusa de ture si cu ceva chin. Continuand cercetarile, am descoperit o multitudine de piese si modificari care fie nu ajutau, fie erau de calitate indoielnica.
Astfel a inceput sa se contureze lista cu ce trebuia modificat si inlocuit, adaugat.
Primul a picat sistemul de evacuare care, desi avea in componenta o frumusete de catback din titan, era pentru aspirat. Au avut aceeasi soarta si turbina, o lamentabila creatie a industriei chinezesti de specialitate, galeria de evacuare ce incepuse sa cedeze ‘psihic’ , cele doua BOV atmosferice no name (nu ma intrebati de ce erau doua ) si sistemul piggyback AEM care, in ciuda celor mai bune intentii, mai mult incurca decat ajuta.
Odata scapati de toate aceste minusuri mecanice si electronice, a inceput reconstructia.
Prima la apel a fost o turbina GT35 si o galerie de evacuare noua pt wastegate-ul extern Tial 44mm.
In acest moment a intrat in scena maestrul Mihail, pentru executia sistemului de evacuare cu diametrul de 80mm, care sa permita o evacuare corespunzatoare a gazelor, plus o adaptare a tubulaturii wastegate-ului .