Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 01-06-12, 13:14   #61
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Niki Lauda a sintetizat într-o singură frază modul în care s-a schimbat Formula 1 în ultimele decenii:

“Dacă aş fi concurat acum, nu numai că aş fi avut mai mulţi bani, dar aş fi avut şi mai multe urechi!”

Să le luăm pe rând.

Salariile din Formula 1 sunt confidenţiale, motiv pentru care toate datele sunt estimative. Chiar şi aşa, sumele vehiculate sunt suficient de elocvente pentru a ne face o idee concretă.

În 1977, sezonul în care a obţinut al doilea titlu mondial, Lauda a avut un salariu de numai 250.000 de dolari, pentru ca la al treilea titlu din 1984 să fie recompensat cu 4 milioane de dolari.

În schimb, anul trecut, Sebastian Vettel a încasat 11 milioane de dolari de la Red Bull, însă salariile altor piloţi sunt ameţitoare: Fernando Alonso câştigă 30 de milioane de euro pe an la Ferrari, în timp ce Lewis Hamilton este pe punctul de a primi o ofertă de 100 de milioane de lire sterline pentru cinci ani, adică 20 de milioane de lire anual.

Cât despre siguranţă, este suficient să menţionăm că Ayrton Senna a fost în 1 mai 1994, adică în urmă cu 18 ani, ultima victimă a unui accident mortal pe un circuit de Formula 1. Dacă luăm în calcul doar perioada 1971 – 1986, care marchează debutul şi ultima retragere a lui Lauda din Marele Circ, observăm că austriacul a fost martor la nu mai puţin de nouă accidente fatale petrecute în timpul unor curse de Formula 1.

Prin urmare, Lauda are perfectă dreptate când spune că ar fi câştigat mai mulţi bani dacă ar fi concurat în prezent în Formula 1, pe lângă securitatea net superioară.

Ironia este că, pentru a ajunge să te bucuri de aceste avantaje, ai nevoie de… bani. Cu alte cuvinte, banul la ban trage…
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 06-06-12, 20:34   #62
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Să mai credem aşa ceva, sau acum toţi vor doar publicitate bazată pe tipicele promisiuni româneşti ?, dar putem admira creativitatea virtuală care e chiar frumoasă.

Proiectul ambiţios a stârnit interesul investitorilor

Când nume mari în cursele motorizate precum Tilke şi Apex manifestă interes faţă de planurile tale, ştii că ai creat ceva valoros. Acest lucru i s-a întâmplat arhitectului clujean Mihai Matei, care a proiectat un spectaculos circuit de Formula 1, circuit pe care îl puteţi admira în galeria foto.
Clujul în F1?
Locul ales de clujean este situat într-o mică depresiune aflată lângă ieşirea de pe Autostrada Transilvania dinspre Cluj, pe locul unei betoniere folosite la procurarea de materiale pentru autostradă. Depresiunea ar asigura izolarea fonică, dar şi terenul necesar pentru un traseu spectaculos de mare viteză, numărul de curbe şi declivitatea circuitului fiind proiectate pentru a genera un circuit tehnic care se mulează pe situl geografic.

Cu o lungime totală de 6.105 metri şi 20 de viraje, circuitul ar asigura o linie dreaptă de 710 metri şi ar fi caracterizat prin succesiuni de curbe care cer o tehnică superioară de pilotaj, urmate de linii drepte care permit depăşirile spectaculoase.
Spre deosebire de alte proiecte făcute doar pentru publicitate, cel creat de arhitectul clujean se remarcă prin modul compact în care este desenat circuitul, astfel încât plasarea tribunelor permite spectatorilor să vadă mari părţi din circuit. Tribuna oficială are 7.600 de locuri, celelalte tribune însumând un total de 27.400 de locuri.

Pe sit mai sunt amplasate şi alte construcţii care arată seriozitatea cu care a fost gândit circuitul, ţinând cont de reglementările FIA şi FIM - construcţii administrative, un Centru Motor Sport cu zonă de divertisment, zonă de simulatoare F1, zone de restaurante, cafenele şi magazine de suveniruri, precum şi un muzeu şi o librărie de specialitate.
Circuitul ar mai include un hotel de 4 stele cu 80 de camere, restaurant şi zonă belvedere cu terasă de vară, precum şi aproximativ 10.000 de locuri de parcare, un circuit de karting cu utilităţile aferente, tribune pe gazon şi zonă de campare.

Cât de fezabil e proiectul?
Mihai Matei consideră că un parteneriat public-privat ar fi cea mai bună variantă. Conform arhitectului, "în urma discuţiei cu Tilke şi Apex am înţeles că acest gen de investiţie se face treptat, începându-se construcţia la pistă, clădirea cu boxe şi tribuna oficială, iar ulterior restul construcţiei. În primă fază costurile ar fi de circa 15 milioane de euro exceptând terenul."
Interesul manifestat de celebrele firme de motor-sport şi reacţia favorabilă pe care a întâlnit-o românul nostru la expoziţia motor-sport de la Koln ar trebui să fie o încurajare pentru orice investitor dispus să aducă competiţiile sportive de mare viteză la Cluj.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	80
Size:	508.3 KB
ID:	2457981   Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	82
Size:	446.3 KB
ID:	2457982   Click image for larger version

Name:	03.jpg
Views:	83
Size:	496.9 KB
ID:	2457983  

Click image for larger version

Name:	04.jpg
Views:	78
Size:	468.1 KB
ID:	2457984   Click image for larger version

Name:	07.jpg
Views:	83
Size:	337.1 KB
ID:	2457986   Click image for larger version

Name:	08.jpg
Views:	79
Size:	355.8 KB
ID:	2457988  

Click image for larger version

Name:	circuit.jpg
Views:	78
Size:	43.5 KB
ID:	2457990   Click image for larger version

Name:	cladire-centrala-1.jpg
Views:	82
Size:	348.6 KB
ID:	2457991   Click image for larger version

Name:	cladire-centrala-3.jpg
Views:	80
Size:	231.6 KB
ID:	2457992  

Click image for larger version

Name:	cladire-centrala-4.jpg
Views:	77
Size:	296.4 KB
ID:	2457993   Click image for larger version

Name:	pituri-2.jpg
Views:	80
Size:	352.3 KB
ID:	2458001   Click image for larger version

Name:	pituri-mare.jpg
Views:	82
Size:	333.6 KB
ID:	2458002  

Daniel_DRV is offline  
Old 06-06-12, 20:37   #63
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

În aceast weekend vom avea ocazia să vizionăm încă o etapă de Formula 1 pe minunatul circuit Gilles Villneuve din Montreal. Pista cu o lungime de 4,36 km a fost dată spre utilizare în anul 1978 purtând numele Notre Damme. În 1982 circuitul a luat numele celebrului pilot canadian Gilles Villneuve, după moartea acestuia.
Gilles Villneuve şi-a început cariera de pilot de la o vârstă fragedă în cursele de snowmobil. Mai târziu, canadianul a intrat în Formula Atlantic, unde a câştigat un titlu în anul 1976, urmând ca în anul 1977 să piloteze pentru McLaren în Marele Premiu al Marii Britanii. În 1978 Villneuve s-a mutat la Scuderia Ferrari, unde a râmas până la moartea sa din 1982. În cei cinci ani de carieră în Formula 1, canadianul nu a câştigat nici un titlu, dar nu rezultatele vorbesc cel mai bine despre acest magnific pilot. Gilles Villneuve rămâne în inimile multor fani pentru agresivitatea şi talentul de care dădea dovadă în spatele volanului.

În 1982 Villneuve se bătea cu coechipierul său de la Frrari, Pironi, pentru locul şase în calificările din etapa din Belgia de la Zolder. Canadianul a dat tot ce a putut în ultimul tur, dar în virajul Terlamenbocht s-a întâlnit cu Jochen Mass, care se deplasa cu o viteză net inferioară. Mass l-a observat pe Villneuve şi a ieşit de pe trasă, dar pilotul Ferrari a gândit la fel. După accidentul produs la 220 km/h, monopostul Ferrari a zburat aproape 100 m, iar la aterizare l-a aruncat pe Gilles Villneuve cu tot cu scaun în gardul de protecţie. Primul medic sosit la faţa locului a constatat că pilotul canadian nu respiră, dar avea puls. La spital analizele au arătat că legenda canadiană a suferit o fractură la gât, iar în acea seară a trecut în nefiinţă.

Chiar dacă nu a avut rezultatele lui Senna sau lui Schumacher, Gilles Villneuve a fost unul dintre cei mai iubiţi piloţi de Formula 1. După moartea sa, circuitul canadian Notre Damme a primit numele său, iar la intrarea pe circuitul Fiorano se poate vedea bustul fostului pilot al Scuderiei. Gilles Villneuve l-a lăsat în urmă pe fiul său Jaques Villneuve. Acesta a câştigat în 1997 titlul de campion în Formula1, fiind şi acum singurul pilot canadian care a reuşit această performanţă. Pentru a comemora geniul fostului pilot de Formula 1, canadienii au scris în dreptul liniei de start-sosire mesajul "Salut Gilles".

Peste doar câteva zile vom avea ocazia să îi vedem "la birou" pe cei mai buni piloţi din lume în a şaptea etapă din calendarul Formula 1 2012. Circuitul este unul foarte dificil din cauza prafului şi a rezidurilor care ajung pe trasa ideală în timpul cursei. Circuitul are porţiuni foarte rapide, pe care se ating viteze de peste 300 km/h, dar şi zone în care tracţiunea este asigurată doar de anvelope din cauza vitezelor mici. Câştigătorul de anul trecut este Jenson Button, dar pilotul britanic se află acum într-o perioadă cu rezultate foarte slabe. Pirelli propune pentru această etapă pneurile soft şi supersoft.

foto: Gilles Villenueve Monza 1981
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	villeneuve-monza-1981.jpg
Views:	80
Size:	29.5 KB
ID:	2458003  
Daniel_DRV is offline  
Old 08-06-12, 12:29   #64
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Cum se comportă o maşină de NASCAR pusă faţă în faţă cu un monopost de Formula 1? Red Bull ne dă răspunsul printr-o "linuţă" inedită care a avut loc în Elveţia anul trecut.

video: https://www.youtube.com/watch?feature...v=Cm9dP8_EOss#!
Daniel_DRV is offline  
Old 08-06-12, 12:32   #65
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Sezonul 2012 al Formulei 1 continuă să fie unul imprevizibil, iar Lewis Hamilton şi Michael Schumacher au potenţialul de a deveni al şaptelea câştigător în tot atâtea curse.

După victoria lui Mark Webber din Marele Premiu al statului Monaco, 2012 a devenit primul sezon din istoria Formulei 1 în care şase piloţi câştigă câte o cursă în primele şase etape, însă recordul poate fi îmbunătăţit la sfârşitul acestei săptămâni în Canada.

Lewis Hamilton şi Michael Schumacher se numără printre piloţii de top care nu au câştigat nicio cursă în 2012, dar care au obţinut performanţe remarcabile la Montreal: pilotul echipei McLaren a obţinut două victorii şi trei pole position-uri în cele patru prezente în Canada, iar germanul a triumfat de nu mai puţin de şapte ori aici pe parcursul carierei.

În plus, Lotus a demonstrat de asemenea că are potenţialul de a obţine rezultate bune, însă pentru acest lucru Kimi Raikkonen trebuie să-şi îmbunătăţească performanţele în calificări.

MICI RETUŞURI TEHNICE
În mod tradiţional, echipele nu pregătesc update-uri semnificative pentru Marele Premiu al Canadei, însă ediţia din acest an are câteva excepţii.
Red Bull Racing este nevoită să schimbe designul podelei pentru a elimina "găurile" din partea frontală a pneurilor spate, după ce FIA a decis că acestea sunt neregulamentare.
În plus, presa italiană susţine că Ferrari va reveni la sistemul de evacuare de la începutul sezonului, întrucât echipa a remediat problemele cu comportamentul pneurilor, iar monopostul are nevoie de o tracţiune cât mai bună pe circuitul canadian.
Între timp, rivalii de la McLaren speră să revină în lupta pentru victorie după rezultatele dezamăgitoare din Monaco, iar Mercedes speră să profite de inovatorul sistem DDRS, pe care îl poate folosi pe parcursul a 63% din tur în calificări.

CIRCUITUL DE LA MONTREAL
Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun. De asemenea, circuitul stradal beneficiază de nu mai puţin de cinci zone de frânare violentă, un alt parametru important pe care echipele trebuie să-l ia în calcul.
În schimb, se preconizează că eficienţa sistemului Drag Reduction System (DRS) va fi mai mică decât anul trecut, întrucât în 2012 piloţii vor avea la dispoziţie o singură zonă de depăşire, amplasată pe lunga linie dreaptă care precede ultimul viraj. În plus, piloţii vor putea activa sistemul pe parcursul a numai 600 de metri, întrucât anul trecut depăşirile din această zonă au fost prea uşoare.

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT
Lungime tur 4.361 km
Numar tururi 70
Distanta totala 305.3 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

La fel ca anul trecut, Pirelli va furniza pneuri supersoft şi soft pentru Marele Premiu al Canadei, aceleaşi pe care piloţii le-au avut la dispoziţie şi la Monaco. Dacă în Principat cei mai mulţi piloţi au optat pentru o strategie cu o singură oprire la boxe, la Montreal situaţia are potenţialul de a fi diferită, din cauza naturii abrazive a circuitului.

INFORMAŢII METEO

Vremea de la Montreal se va deteriora pe parcursul weekendului, potrivit primelor estimări ale meteorologilor. Astfel, prima sesiune de antrenamente libere va avea loc pe un circuit uscat, în timp ce a doua ar putea fi afectată de câţiva stropi de ploaie.

Piloţii vor avea ocazia să-şi demonstreze abilităţile în antrenamentele şi calificările de sâmbătă pe un circuit uscat, însă situaţia pentru cursa de duminică este incertă. În noaptea de sâmbătă spre duminică va începe o ploaie persistentă care va continua inclusiv dimineaţă şi există şanse mari ca precipitaţiile să nu se oprească nici până la ora cursei.

REZULTATELE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Marele Premiu al Canadei a absentat din calendarul Formulei 1 în 2009, însă McLaren şi-a adjudecat victoria în ultimele două ediţii.

Sezon Castigator
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Robert Kubica (BMW-Sauber)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)
2006 Fernando Alonso (Renault)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI
Michael Schumacher a câştigat de şapte ori Marele Premiu al Canadei (1994, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003 şi 2004), fiind urmat de Nelson Piquet cu trei victorii. În plus, germanul a plecat de şase ori din pole position şi a terminat de 12 ori pe podium în 17 curse;
În ultimul deceniu, doar trei curse canadiene au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position (Alonso în 2006, Hamilton în 2007 şi 2010); Montreal este circuitul pe care în 2007 Hamilton a obţinut prima victorie din carieră;
Red Bull Racing nu a câştigat niciodată Marele Premiu al Canadei. Acesta este singurul circuit din actualul calendar pe care campioana mondială nu a triumfat (cursa americană de la Austin se va desfăşura în premieră în acest an);
Cursa de anul trecut a fost afectată semnificativ de ploaie şi a devenit cea mai lungă cursă de Formula 1 din istorie: Jenson Button a trecut primul linia de sosire după patru ore, patru minute şi 39.537 secunde.
PROGRAM

Marele Premiu al Canadei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 8 iunie 17:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 8 iunie 21:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 9 iunie 17:00 DigiSport 2
Calificari sambata, 9 iunie 20:00 DigiSport 2
Cursa duminica, 10 iunie 21:00 DigiSport 1
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	453982l.jpg
Views:	76
Size:	65.0 KB
ID:	2459732   Click image for larger version

Name:	471172l.jpg
Views:	78
Size:	92.0 KB
ID:	2459733   Click image for larger version

Name:	651001l.jpg
Views:	84
Size:	75.0 KB
ID:	2459734  

Click image for larger version

Name:	787343l.jpg
Views:	78
Size:	58.2 KB
ID:	2459735  
Daniel_DRV is offline  
Old 08-06-12, 12:34   #66
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Michael Schumacher a transmis un puternic mesaj rivalilor că se aşteaptă să lupte pentru victorie în Canada, pe baza performanţei obţinute în calificările de la Monaco.

Michael Schumacher nu a terminat nicio cursă mai sus de locul 10 în acest debut de sezon şi a acumulat doar două puncte în primele şase etape, însă germanul este optimist cu privire la şansele pe care le are în Marele Premiu al Canadei.
Pe baza rezultatelor convingătoare din calificări şi, mai ales, a pole position-ului obţinut la Monaco pe care nu l-a putut păstra din cauza unei penalizări, pilotul echipei Mercedes consideră că va fi capabil să obţină o performanţă majoră în Canada.
Întrebat dacă poate deveni al şaptelea câştigător în cea de-a şaptea cursă a anului, el a făcut aluzie la cele şapte titluri mondiale şi a replicat:
"Să spunem doar că îmi place numărul şapte. Circuitul de la Montreal este cu siguranţă direcţia potrivită pentru monopost. Am văzut la Monaco că putem fi puternici şi aici este o situaţie similară care ar putea fi de bun augur pentru noi. Sunt foarte încrezător. Dacă ne gândim la perioada de la revenire şi până acum, probabil acum suntem cel mai aproape de a avea un rezultat bun în acest weekend".

Schumacher susţine că una dintre explicaţiile pentru revirimentul celor de la Mercedes este înţelegerea modului de funcţionare a pneurilor în funcţie de temperatură, astfel că previziunile meteo devin cruciale pentru stabilirea setărilor.

"Cred că am fost destul de buni după Malaysia. Am înţeles foarte bine monopostul şi am reuşit să avem curse consistente din acel moment. Totul depinde de înţelegerea monopostului. Vremea are un rol crucial, în special în privinţa temperaturii din ziua de duminică, pentru că lucrezi la setări de sâmbătă şi nu poţi schimba nimic pentru duminică. Aşa că trebuie să prezici cum va fi", a mai precizat el.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	912213l-290x0-w-870b53ff.jpg
Views:	76
Size:	7.9 KB
ID:	2459736  
Daniel_DRV is offline  
Old 08-06-12, 12:37   #67
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Fernando Alonso nu este impresionat de poziţia de lider din clasamentul general şi spune că acest loc este important doar la finalul campionatului.

Fernando Alonso a devenit lider în clasamentul general după Marele Premiu al statului Monaco şi are un avans de trei puncte în faţa lui Sebastian Vettel şi Mark Webber, chiar dacă Ferrari a avut un debut modest de sezon.
Dublul campion mondial admite însă ca aceasta poziţionare nu îl avantajează în acest stadiu al campionatului şi crede că rezultatele din cursa următoare de la Montreal vor reprezenta un indicator mai bun pentru actuala formă a Scuderiei Ferrari.
"Să fiu lider în campionat este doar începutul, este un punct de plecare, pentru că obiectivul final este să fiu liderul campionatului după ultima cursă din Brazilia din luna noiembrie. Este un campionat lung şi primele şase curse ne-au adus suficiente puncte pentru a fi lideri, dar suntem conştienţi că trebuie să îmbunătăţim. Trebuie să facem monopostul mai rapid, să muncim din greu, să nu facem greşeli şi să fim constanţi, ceea ce nu este uşor de realizat în acest campionat", a declarat spaniolul.
Totuşi, Alonso este optimist cu privire la performanţele pe care Ferrari le poate obţine în Marele Premiu al Canadei şi insistă ca cel mai important lucru este să termine în puncte.
"Cred că am îmbunătăţit monopostul de la începutul sezonului, iar Canada va reprezenta un test bun în această privinţă. Sper ca în acest weekend să vedem un Ferrari competitiv şi asta ar fi foarte important pentru noi, nu numai pentru această cursă, ci şi pentru restul sezonului. Nu văd niciun motiv pentru care Ferrari nu ar trebui să fie competitiva în Canada, luptând pentru poziţiile de top la finalul cursei. Nu este uşor să câştigi curse, nici să termini pe podium, dar este important să câştigi puncte şi să fii constant în rezultate", a adăugat el.

Fernando Alonso avertizează că Formula 1 îşi poate pierde credibilitatea dacă se transformă într-o loterie în care orice pilot care câştiga o cursă.

Sezonul 2012 este unul dintre cele mai imprevizibile şi echilibrate din istoria recentă a Formulei 1, după ce şase piloţi au câştigat câte o cursă în primele şase etape, iar acest lucru este apreciat de fani după dominaţia lui Sebastian Vettel de anul trecut.
Cu toate acestea, Fernando Alonso avertizează că Formula 1 riscă să-şi piardă credibilitatea şi să se transforme într-o loterie.
"Este un sezon fantastic, pentru că este imprevizibil. Este bine pentru audienţă, este bine pentru sport să aducă atenţie curselor. Pe de altă parte, ne putem pierde credibilitatea. Nu putem pierde calitatea ca cele mai bune echipe, cei mai buni piloţi şi cele mai bune strategii să câştige curse, pentru că în acest moment din exterior pare că în fiecare cursă poate câştiga oricine."
"Nu contează talentul, nu contează echipa sau performanţa, este ca o loterie. Ce obţii în Formula 1 nu este prin şansă. Trebuie să fie clar că, dacă câştigi o cursă, se întâmplă pentru că ai făcut o treabă bună. Şi nu cred că acest lucru este clar pentru toată lumea în acest moment", a precizat spaniolul într-un interviu acordat postul de televiziune CNN.
Alonso a devenit lider în clasamentul general după Marele Premiu al statului Monaco, însă a admis că nu are nicio idee dacă va putea deveni campion mondial, în contextul rezultatelor surprinzătoare din acest debut de sezon.
"Lucrurile sunt complexe şi cred că lupta pentru titlu va fi echilibrată. Nu există un singur monopost care să domine sezonul, aşa cum s-a întâmplat în ultimii doi ani. Cred că vom fi acolo. Nu ştiu dacă vom fi campioni, dar sunt sigur că vom lupta până în ultima cursă", a adăugat el.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	116436l-290x0-w-1b93c8a9.jpg
Views:	77
Size:	9.4 KB
ID:	2459743  
Daniel_DRV is offline  
Old 10-06-12, 13:28   #68
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Sebastian Vettel a dominat autoritar calificările pentru Marele Premiu al Canadei şi, după ce a fost cel mai rapid în Q1 şi Q2, a stabilit timpul de referinţă şi în sesiunea care a decis pole position-ul.

Cronometrat cu 1:13:784, pilotul echipei Red Bull Racing l-a devansat cu trei zecimi de secundă pe Lewis Hamilton de la McLaren în ciuda faptului că echipa a fost obligată să modifice designul podelei.

În acelaşi timp, Ferrari a confirmat progresele din ultima perioadă şi a ocupat locurile trei şi şase prin Fernando Alonso şi Felipe Massa, între cei doi intercalându-se Mark Webber (Red Bull) şi Nico Rosberg (Mercedes).

Felipe Massa continuă de asemenea să dea semne de revenire prin locul şase, fiind urmat pe grilă de Romain Grosjean (Lotus), Paul di Resta (Force India) şi Michael Schumacher.

Pilotul echipei Mercedes spera să lupte pentru victorie, însă nu a reuşit mai mult de locul nouă şi l-a devansat doar pe Jenson Button, singurul pilot care a preferat să utilizeze pneuri soft în locul cauciucurilor supersoft în ultima parte a calificărilor. Britanicul a avut însă numeroase probleme în acest weekend şi mizează pe o intrare cât mai târzie la boxe pentru a recupera poziţii la volanul monopostului McLaren.

Marea surpriză a celei de-a două părţi a fost eliminarea lui Kimi Raikkonen, pilotul echipei Lotus ratând prezenta în ultimul act pentru numai 0.050 secunde.


Canada - Rezultate calificări:

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m13.784s
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m14.087s + 0.303
3. Fernando Alonso Ferrari 1m14.151s + 0.367
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m14.346s + 0.562
5. Nico Rosberg Mercedes 1m14.411s + 0.627
6. Felipe Massa Ferrari 1m14.465s + 0.681
7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m14.645s + 0.861
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m14.705s + 0.921
9. Michael Schumacher Mercedes 1m14.812s + 1.028
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m15.182s + 1.398
Q2 cut-off time: 1m14.680s Gap **
11. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m14.688s + 0.501
12. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m14.734s + 0.547
13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m14.748s + 0.561
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m15.078s + 0.891
15. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m15.156s + 0.969
16. Bruno Senna Williams-Renault 1m15.170s + 0.983
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m15.231s + 1.044
Q1 cut-off time: 1m15.552s Gap *
18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m16.263s + 1.602
19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m16.482s + 1.821
20. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m16.602s + 1.941
21. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m17.492s + 2.831
22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m17.901s + 3.240
23. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m18.255s + 3.594
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m18.330s + 3.669
Daniel_DRV is offline  
Old 10-06-12, 23:33   #69
AG11KIN

Stage 2
 
AG11KIN's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Extraordinară victorie a lui Lewis Hamilton în Canada, după o strategie excelentă cu două opriri. Spre diferență de multe curse din ultima vreme, cea de azi a fost cu adevărat activă, electrizantă. Ce să mai vorbim de strategiile de pneuri care-au făcut diferența, tinerii Grosjean și Perez ieșind pe podium, în fața campionilor mondiali Vettel și Alonso. Bineînțeles, din nou am fost martori ai unui nou abandon marca Schumi, a cărui aripă flexibilă spate a rămas deschisă distrugându-i apăsarea la sol pe viraje.

O cursă superbă, sunt convins că cine-a urmărit-o îmi poate da dreptate. Totodată, un record unic în Formula 1, primul sezon în care primele 7 grand prix-uri au 7 câștigători diferiți, e prima dată când se întâmplă asta de la debutul competiției în 1950.

Situația în campionat s-a modificat destul de mult după etapa canadiană, Lewis trecând pe primul loc cu 2 puncte în fața fostului conducător Alonso, și cu 3 puncte în fața campionului mondial en-titre Vettel. Urmează Valencia pe 24 iunie!
AG11KIN is offline  
Old 11-06-12, 12:28   #70
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

eram curios cum avea pneurile Hamilton, deoarece din spate se apropia R.Grosjean......)) cea mai frumoasă etapă din acest sezon...
Daniel_DRV is offline  
Old 11-06-12, 14:48   #71
AG11KIN

Stage 2
 
AG11KIN's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Absolut superbă. Și îndrăznesc să zic că mi se pare și cel mai frumos sezon din ultimele..
AG11KIN is offline  
Old 11-06-12, 14:49   #72
onymen

Stage 5
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 453
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

S-a incapatanat Alonso sa nu mai intre pentru ca l-a vazut si pe Vettel ca nici el nu intra si o fi zis ca daca intra ramane Vettel sa castige,dar a iesit urat rau
Ce rau imi pare,cand am vazut cum pierde secunde bune pe tur,pfff...
onymen is offline  
Old 11-06-12, 21:42   #73
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

premiera absoluta. 7 curse, 7 castigatori diferiti.
cine castiga pana la urma titlul?
ondin is offline  
Old 12-06-12, 13:52   #74
onymen

Stage 5
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 453
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

Buna intrebare,cine castiga titlul?)
Habar nu are nimeni,cred..
onymen is offline  
Old 12-06-12, 20:29   #75
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula 1- Stiri,Evenimente,Monden 2012

mai sunt 13 etape....totul este posibil, clasamentul a început să se strângă şi la echipe...mi-ar plăcea să se decidă titlul şi la piloţi şi echipe în ultima etapă...
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -