Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 04-03-11, 19:15   #1
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default W.T.C.C.-2011

21 de mașini la startul sezonului 2011

Curitiba se întoarce în calendarul WTCC
Video: Retrospectiva sezonului 2010 în 10 minute
Monteiro și-a reînnoit contractul cu SEAT
Video: Selecțiuni din etapele 1 și 2 de la Macau
Al șaptelea sezon de la reînființarea Mondialului de Turisme a adus o lista de înscrieri respectabilă ca număr de concurenți și competitivitate a materialului de concurs

Temerile privind eventuale reduceri de efectiv în rândul piloților prezenți pe grila de start în 2011 s-au dovedit nefondate, chiar dacă retragerea BMW i-a lăsat pe cei de la Chevrolet în postura de unică echipă de uzină implicată în Campionatul Mondial de Turisme. Chiar și cu trecerea la motoarele de 1,6 litri turbo, WTCC va începe în 2011 cu mai multe mașini decât la etapa de deschidere a sezonului trecut, care adunase la start 19 mașini.

"Suntem mulțumiți să avem o grilă de start cu 21 de mașini, în ciuda recesiunii care încă mai afectează activitățile motorsportive din toată lumea" , a declarat Marcello Lotti, directorul WTCC, cu prilejul conferinței de presă în care a fost lansat oficial noul sezon.

Trecând în revistă echipele angrenate în acest sezon, constatăm că Chevrolet și-a păstrat "falanga" formată din campionul en-titre Yvan Muller, Rob Huff și Alain Menu - piloții care au adus titlul constructorilor în vitrina producătorului american - cărora li se va alătura încă un Chevrolet Cruze pentru brazilianul Carlos Bueno, însă numai la etapa sa de casă de la Curitiba. Echipa privată Bamboo Engineering va alinia două modele Chevrolet Lacetti mai vechi pentru Darryl O'Young și Yukinori Taniguchi.

Chevrolet vs. echipele independente

Formația independentă SUNRED va fi din nou principala ambasadoare a mărcii SEAT, având dreptul să înscrie modelul León cu motor de 2,0 litri TDI. Gabriele Tarquini și Tiago Monteiro vor fi vârfurile de lance ale echipei, secondați de Fredy Barth și Michel Nykjaer, ambii având câte un sezon de experiență în WTCC, precum și de Aleksei Dudukalo și Pepe Oriola, acesta din urmă fiind un spaniol de numai 16 ani.

BMW încă prepară mașini pentru numeroase echipe independente, dintre care se remarcă italienii de la ROAL Motorsport cu pilotul olandez Tom Coronel, respectiv Proteam Racing cu spaniolul Javier Villa, ex-pilot de monoposturi în GP2. Ungurul Norbert Michelisz, câștigătorul-surpriză al manșei a doua de la Macau anul trecut, continuă cu echipa sa Zengő-Dension, însă trece de la SEAT la volanul unui BMW 320 TC.


Suedezii de la Polestar Racing vor participa cu un singur Volvo C30 cu motor pe bioetanol, pilotat de Robert Dahlgren, prospectând eventualitatea unei implicări de uzină începând de anul viitor. Publicația britanică Autosport a dezvăluit că japonezii de la Subaru sunt interesați și fac demersuri să debuteze în campionat din 2012, iar Marcello Lotti a precizat că are promisiuni din partea a 20 dintre piloții acestui sezon că vor rămâne în WTCC și pentru anul competițional următor.

Prima etapă de anul acesta va avea loc la Curitiba (Brazilia), pe 19-20 martie. Întreg sezonul WTCC 2011 este transmis în exclusivitate de Eurosport.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	646685-7839151-458-238.jpg
Views:	52
Size:	22.7 KB
ID:	1902788   Click image for larger version

Name:	690396-8276235-317-238.jpg
Views:	64
Size:	18.9 KB
ID:	1902789  
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 04-03-11, 19:17   #2
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Monteiro și-a reînnoit contractul cu SEAT

Unul dintre performerii sezonului trecut va rămâne în WTCC, anunțând că 2011 este anul în care va fructifica la maxim experiența celor 90 de starturi pe scena mondială a curselor de turisme

Ex-pilotul de F1 Tiago Monteiro și-a prelungit contractul cu SEAT și echipa SunRed, cea care pregătește de concurs mașinile constructorului spaniol, pentru al cincilea sezon consecutiv în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), la comenzile unui SEAT León turbodiesel. Portughezul în vârstă de 34 de ani participă în cursele de turisme din 2007, imediat după ce a încheiat socotelile cu Formula 1, campionat în care a reușit o clasare pe podium (la Marele Premiu al Statelor Unite 2005, pentru team-ul Jordan).

Tranziția de la cursele de monoposturi la cele de turisme a decurs fără probleme de adaptare, statisticile sale în WTCC fiind și ele mai mult decât onorabile: patru victorii, 12 finișuri pe podium, două clasări în pole-position și patru recorduri pe tur, luând startul la volanul mașinilor SEAT în fiecare dintre cele 90 de participări ale sale.

"Sunt fericit că SEAT și partenerii noștri și-au pus încrederea în mine și sunt emoționat să concurez pentru încă un an într-un campionat care a devenit, din toate punctele de vedere, unul dintre cele mai bune din lume", a declarat Monteiro, ocupant al locului cinci în ierarhia finală a stagiunii 2010, cu victorii pe două circuite iberice: Estoril și Valencia.

Alături de Monteiro, echipa semi-oficială SunRed va alinia la startul sezonului WTCC 2011 o "falangă" cosmopolită, formată din piloții Gabriele Tarquini (Italia), Michel Nykjaer (Danemarca), Fredy Barth (Elveția), Alexander Dudukalo (Rusia) și Josep Oriola (Spania). Cu toate că Mondialul de Turisme are în 2011 un program competițional destul de încărcat (24 de etape, între 20 martie și 20 noiembrie), pilotul lusitan intenționează să participe și la alte competiții la care a fost prezent în trecut: cursa de 24 de ore de la Le Mans și cel puțin o rundă în campionatul australian V8 Supercar.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	642870-7801004-317-238.jpg
Views:	47
Size:	21.1 KB
ID:	1902790  
Daniel_DRV is offline  
Old 06-03-11, 19:01   #3
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Hmm mai multe detalii despre regulament cum vor puncta motoarele de 1.6T si 2.0TDI?Chevrolet au prima sansa au echipa de uzina si cei mai experimentati piloti sunt de urmarit cei doi tineri Michelisz si Nykjaer..

Lista oficiala
1 Chevrolet Yvan Muller (FRA) Chevrolet Cruze 1.6T
2 Chevrolet Robert Huff (GBR) Chevrolet Cruze 1.6T
3 Lukoil - SUNRED Gabriele Tarquini (ITA) SEAT León 2.0 TDI
4 Lukoil - SUNRED Aleksei Dudukalo (RUS) SEAT León 2.0 TDI
5 Zengö-Dension Team Norbert Michelisz (HUN) BMW 320 TC
6 Chevrolet Carlos "Cacá" Bueno (BRA) * Chevrolet Cruze 1.6T
7 SEAT Swiss Racing by SUNRED Fredy Barth (CHE) SEAT León 2.0 TDI
8 Chevrolet Alain Menu (CHE) Chevrolet Cruze 1.6T
9 bamboo-engineering Darryl O'Young (HKG) Chevrolet Lacetti
10 bamboo-engineering Yukinori Taniguchi (JPN) Chevrolet Lacetti
11 Liqui Moly Team Engstler Kristian Poulsen (DNK) BMW 320 TC
12 Liqui Moly Team Engstler Franz Engstler (DEU) BMW 320 TC
14 Deteam KK Motorsport Marchy Lee Ying Kin (HKG) BMW 320 TC
15 ROAL Motorsport Tom Coronel (NLD) BMW 320 TC
17 SUNRED Michel Nykjćr (DNK) SEAT León 2.0 TDI
18 SUNRED Tiago Monteiro (PRT) SEAT León 2.0 TDI
20 Proteam Racing Javier Villa García (ESP) BMW 320 TC
21 Proteam Racing Fabio Fabiani (ITA) BMW 320si
25 Proteam Racing Mehdi Bennani (MAR) BMW 320 TC
30 Polestar Volvo Robert Dahlgren (SWE) Volvo C30
35 Wiechers-Sport Urs Sonderegger (CHE) BMW 320 TC
74 SUNRED Pepe Oriola (ESP) SEAT León 2.0 TDI

CALENDAR

1 & 2 18/20 March Curitiba Brazil
3 & 4 22/24 April Zolder Belgium
5 & 6 14/15 May Monza Italy
7 & 8 03/05 June Marrakech Morocco
9 & 10 18/19 June Brno Czech Republic
11 & 12 01/03 July Porto Portugal
13 & 14 15/17 July Donington UK
15 & 16 30/31 July Oschersleben Germany
17 & 18 03/04 September Valencia Spain
19 &20 21/23 October Suzuka Japan
21 & 22 04/06 November Guangdon China
23 & 24 17/20 November Guia Macau
__________________
adrian78bmw is offline  
Old 07-03-11, 22:40   #4
NOScox

Stage 5
 
NOScox's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 340
Default Re: W.T.C.C.-2011

Chevrolet Cruze 1.6T are motorul de astra 1.6T? adica este plecat de la unul de serie?
NOScox is offline  
Old 12-03-11, 18:53   #5
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Etapa din Maroc a fost anulată

Campionatul Mondial de Turisme a exclus din calendarul 2011 runda ce urma să se desfășoare pe spectaculosul circuit stradal din Marrakech și s-ar putea îndrepta către România

După ce campionatul IRC a renunțat la escala sa anuală în Argentina, iar Formula 1 și GP2 Asia au anulat sau cel puțin amânat etapa din Bahrain, a venit rândul WTCC să renunțe la o etapă confirmată de anul trecut pentru acest sezon: competiția organizată pe străzile capitalei marocane Marrakech (3-5 iunie).

Un comunicat de presă emis de Federația Internațională a Automobilului (FIA) precizează că oficialii WTCC au solicitat ca data cursei să fie ștearsă din calendar "întrucât promoterul local nu a fost în măsură să respecte condițiile organizării evenimentului".

În premieră pentru o țară africană, Marocul a fost gazda unei etape WTCC începând din 2009. Anul acesta, Campionatul Mondial de Turisme urma să fie însoțit în programul weekendului de concurs de două etape din cadrul Auto GP, în locul campionatului de Formula 2, care în 2010 își programase etapele în dechiderea celor de WTCC.

Marcello Lotti, directorul organizatoric al WTCC, și-a afirmat simpatia pentru organizatorii nord-africani: "Marocul este singura țară din Africa, în prezent, care găzduia un eveniment auto de clasă mondială. După toată munca și considerabilele investiții în infrastructură întreprinse de promoterul local și de guvernul marocan, este regretabil să vedem etapa din Marrakech scoasă din calendar. Știu că organizatorii au făcut tot ce le-a stat în puteri pentru a evita această decizie tristă".

Lotti a declarat că preferă să înlocuiască etapa de la Marrakech cu o altă cursă, în loc să reducă programul competițional din acest sezon la 11 etape. "Negociem în acest moment cu două circuite central-europene pentru a desfășura o cursă la aceeași dată. În decurs de o lună ar trebui să putem face un anunț oficial cu privire la această etapă", a declarat italianul, lăsând să se întrevadă posibilitea desfășurării cursei fie în Ungaria, fie pe circuitul stradal din București.

Anularea rundei de la Marrakech este a doua schimbare operată de WTCC la interval de o lună, după înlocuirea pistei braziliene de la Interlagos cu cea de la Curitiba, pentru prima etapă din 2011, pe 18-20 martie.
Daniel_DRV is offline  
Old 15-03-11, 13:43   #6
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Duminică ora: 13:00 prima cursă pe Eurosport 2 Etapa din Brazilia, (45 minute)
17:45 a 2 cursă pe Eurosport etapa din Brazilia (75 minute)
Daniel_DRV is offline  
Old 15-03-11, 14:49   #7
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Chevrolet Cruze aleargă în WTCC 2011 cu un motor de 1.6 litri şi 310 CP

Chevrolet a prezentat modelul cu care va concura în ediţia 2011 a campionatului WTCC. Cruze-ul în cauză va fi echipat cu un motor turbo de 1.6 litri care va oferi 310 CP şi 335 Nm.

Cei de la Chevrolet au prezentat modelul de concurs care va fi utilizat în sezonul 2011 al campionatului WTCC. Odată cu noul sezon, cei de la FIA au impus reguli noi pentru acest campionat, care implică renunţarea la motoarele aspirate de 2.0 litri în favoarea unor propulsoare turbo de 1.6 litri. Cei de la Chevrolet n-au făcut excepţie de la regulă şi au montat o unitate care oferă 310 CP şi 335 Nm.

Pentru a adapta noul propulsor, cei de la Chevrolet au făcut numeroase modificări, printre care se numără schimbarea sistemului de răcire, modificarea unităţilor auxiliare, suspensia faţă schimbată, aerodinamica îmbunătăţită şi distribuţia greutăţii schimbată. În mod surprinzător, cei de la Chevrolet au preferat să rămână la versiunea sedan a lui Cruze, deşi modelul a debutat anul acesta în versiune hatchback cu cinci uşi. Se pare că cei de la Chevrolet au considerat că versiunea sedan este mai uşor de modificat din moment ce există deja un model de competiţie bazat pe aceasta, iar timpul nu era în favoarea lor.

Piloţii participanţi nu au fost schimbaţi, conform unuia dintre cele mai vechi principii din sportul cu motor: nu schimba niciodată o echipă câştigătoare! În calitate de Campion mondial, Yvan Muller conduce un autovehicul cu numărul 1 pe caroserie, în timp ce Rob Huff, recrutat recent de publicaţia The Sun pentru a scrie articole despre WTCC de-a lungul întregului sezon, va fi numărul 2. Alain Menu va fi numărul 8, întrerupând intenţionat ordinea numerelor pentru a se prezenta cu "numărul norocos" al lui Louis Chevrolet în acest an centenar foarte special pentru Chevrolet. Septembrie 2010 a marcat începutul unei faze decisive de dezvoltare şi testare. Înaintea cursei de la Curitiba care va deschide acest sezon, au fost efectuate teste care au însumat 4500 km, spre mulţumirea piloţilor şi inginerilor. Chevrolet a fost primul producător de la WTCC gata de curse cu noul autovehicul şi speră ca experienţa câştigată să îl ajute să îndeplinească obiectivele de fiabilitate impuse de noile reguli, care permit doar o schimbare de motor per autovehicul în 2011.

Chevrolet va participa în Brazilia şi cu un al patrulea autovehicul, uşor de recunoscut după neobişnuita culoare portocalie, acesta fiind încredinţat eroului local Carlos "Cacá" Bueno. Datorită susţinerii oferite de iCarros şi Itaú Bank, asul campionatului brazilian de 34 de ani va avea posibilitatea de a străluci în faţa publicului de acasă, în cadrul celei de-a doua curse a sa cu modelul Cruze, după debutul la WTCC în etapa de la Brands Hatch de anul trecut.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	468018l.jpg
Views:	54
Size:	202.1 KB
ID:	1919482  
adrian78bmw is offline  
Old 17-03-11, 14:03   #8
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Pe Eurosport deci :
Duminică ra 17:45 etapa de la Brazilia. (Live)
ora 19:00 etapa de la Brazilia (Live)
şi pe Eurosport 2 am scris mai sus...
Daniel_DRV is offline  
Old 21-03-11, 11:59   #9
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Campionul en-titre critică sistemul de calificări

Yvan Muller și Rob Huff - vârfurile de lance ale echipei oficiale Chevrolet în WTCC au pus sub semnul întrebării schimbarea modului de alcătuire al grilei de start în manșa a doua

Regulamentul calificărilor din acest sezon și formatul grilei în manșa a doua a etapelor de Campionatului Mondial de Turisme (WTCC) au fost modificate în câteva puncte cheie în acest sezon. Unii piloți nu sunt convinși de avantajele acestor schimbări, anticipând tacticizarea excesivă a calificărilor.

Ca și până acum, sesiunea de calificări va fi împărțită în două secțiuni - Q1 și Q2. Toate mașinile vor lua parte la Q1, însă numai cele mai rapide zece mașini vor fi autorizate să participe în Q2, cea care va defini lista de start în manșa întâi.

Noutatea provine din faptul că grila din cursa a doua va fi alcătuită pe baza ordinii inversate a primilor zece piloți din Q1. Până anul trecut, ierarhia la start în cursa a doua era bazată pe rezultatele manșei întâi, inversându-se ordinea primilor opt clasați.

"Strategia mea este să fiu în pole position, iar aceasta înseamnă să mă străduiesc să termin pe locul al zecelea în Q1" , a declarat britanicul Rob Huff (Chevrolet), ocupantul locului trei la finele stagiunii 2010.

Rob Huff și coechipierul său Yvan Muller, campionul en-titre al WTCC, sugerează că piloții care țintesc titlul vor fi tentați să-și propună clasarea la mijlocului plutonului de circa 20 de mașini, în loc să încerce să ruleze la maximum în calificări.

"Va fi pentru prima dată în cariera mea când nu voi forța la 100% în calificări" , a întărit francezul Yvan Muller (41 de ani), care a declarat fără echivoc că sistemul adoptat în prezent este o eroare: "Nu sunt sigur dacă se mai poate schimba regulamentul în cursul acestui sezon, dar cred că organizatorii ar trebui să ia în considerare acest lucru".

WTCC nu este singura disciplină din motorsport care a adoptat o procedură extremă de alcătuire a grilei de start pentru dinamizarea competiției, campionatul IndyCar anunțând recent că ordinea pornirii în cursă va fi trasă la sorți.
Daniel_DRV is offline  
Old 21-03-11, 12:00   #10
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Huff în pole-position la Curitiba

Pilotul englez de la Chevrolet a încheiat pe primul loc în calificările pentru prima manșă a cursei de debut a sezonului 2011, în timp ce coechipierul Alain Menu va fi primul la start în manșa a doua

Englezul Rob Huff (foto dreapta) a spulberat șansa coechipierului Yvan Muller (stânga) la un hat-trick de clasări în pole-position pe circuitul brazilian de la Curitiba, înregistrând cel mai rapid timp în sesiunea a doua a calificărilor pentru prima cursă WTCC din acest sezon.

Ploaia și-a făcut apariția pe finalul sesiunii decisive (Q2), împiedicându-i pe ceilalți piloți să bată timpul lui Huff. Campionul en-titre Yvan Muller va lua startul din prima linie a grilei alături de Huff, iar poziția din a treia va lua startul un alt reprezentat Chevrolet, pilotul local Carlos ("Cacá") Bueno, triplu campion de turisme al Braziliei și posesor al unui wildcard pentru această etapă de Mondial.

Locul patru i-a aparținut celui mai bine clasat pilot independent, Michel Nykjaer de la SUNRED SEAT, imediat în fața unui alt danez, Kristian Poulsen (Engstler BMW). Singurul Volvo prezent la Curitiba, cel al suedezului Robert Dahlgren se va lansa în cursă de pe locul 12 pe grilă, după ce a fost eliminat din sesiunea inițială a calificărilor (Q1).

Menu a riscat și a câștigat

Grila de start manșei a doua, determinată în acest sezon pe baza ordinii inversate a primilor zece piloți la capătul Q1, va fi condusă de un alt reprezentant al echipei oficiale Chevrolet, veteranul elvețian Alain Menu. Deși în prima fază Menu pierduse "loteria" calificările, clasându-se pe 11 în Q1 după o evoluție deliberat încetinită, fostul dublu campion de turisme al Marii Britanii a fost promovat pe 10 după retrogradarea conaționalului Fredy Barth (SUNRED SEAT), care nu a respectat procedura de cântărire a mașinii după calificări.

Noul regulament al ordinii de start în manșa a doua a creat situații confuze, piloții de top stând în expectativă. Portughezul Tiago Monteiro a fost creditat cu cel mai rapid timp în Q1, astfel că va lua startul de pe locul 10 în manșa a doua. "A fost o strategie proastă", a declarat nemulțumit Monteiro performerul fără voie al Q1.

"Din acest motiv nu-mi place noul sistem de calificare, pentru că este prea multă așteptare și joc tactic. Este exact ceea ce s-a întâmplat. Ar fi trebuit să mi se spună că piloții Chevrolet nu forțează" , a încheiat fostul pilot de Formula 1 care aleargă pentru în WTCC pe o mașină SEAT León 2.0 TDI.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	702274-8394945-317-238.jpg
Views:	53
Size:	18.3 KB
ID:	1928262  
Daniel_DRV is offline  
Old 21-03-11, 20:04   #11
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: W.T.C.C.-2011

Huff și Menu au triumfat pentru Chevrolet

Prima cursă de WTCC a sezonului 2011 a furnizat o dublă victorie a piloților constructorului american, în cele două manșe braziliene de la Curitiba

Odată cu trecerea la motoarele turbo de 1,6 litri, Campionatul Mondial de Turisme (WTCC) a intrat într-o nouă eră, iar cea care a profitat cel mai mult de pe urma tranziției a fost echipa de uzină Chevrolet, ale cărei mașini sunt preparate de antrepriza britanică Ray Mallock Ltd.

Manșa întâi s-a încheiat cu victoria lui Rob Huff (Chevrolet), britanicul lansat în cursă din pole-position luându-i fața campionului en-titre Yvan Muller pentru numai 0,8 secunde la linia de finiș. Brazilianul Carlos Bueno a ocupat poziția a treia în manșa întâi, întregind un podium integral Chevrolet la Curitiba. Olandezul Tom Coronel (BMW) a încheiat pe locul al patrulea, în postura de "cel mai bun dintre ceilalți", la capătul unei curse puțin spectaculoase. Pilotul SEAT cel mai bine clasat a fost campionul din 2009, Gabriele Tarquini, abia pe locul al șaptelea.

Luptă încinsă în manșa a doua

Manșa secundă a fost în bună măsură influențată de controversatul sistem de calificare, elvețianul Alain Menu (Chevrolet) fiind beneficiarul plecării din pole-position. Cu toate acestea, Coronel a fost vedeta startului de pe loc, reușind să demareze mai eficient decât adversarii, grație mașinii sale cu tracțiune spate. Pilotul olandez care participă în WTCC încă de la reînființarea campionatului, s-a înscris în primul viraj din postura de lider și a reușit să se distanțeze rapid în debutul cursei.

În spatele său, piloții Chevrolet în frunte cu Menu care a pierdut două locuri la start au început să recupereze terenul, fiind cei mai rapizi de pe circuit. Menu a explicat ulterior plecarea slabă de pe grilă prin faptul că nu a avut ocazia să exerseze starturile de pe loc cu noua mașină. Depășirile la nivelul întregului pluton de concurenți a pus la grea încercare oglinzile mașinilor, însă atenția s-a concentrat asupra luptei pentru victorie dintre Coronel și Menu.

În turul al zecelea, Alain Menu l-a împins ușor pe Coronel în primul viraj, forțânu-l pe olandez să iasă cu roțile pe iarbă. Ambii au rulat în paralel până la următoarea turnantă, însă cel care a avut resursele de putere să treacă în față a fost Menu. Veteranul elvețian (47 de ani) i-a dedicat această victorie tatălui său, decedat în toamna trecută, în ajunul finalei WTCC de la Macau. Coronel s-a clasat al doilea, în timp ce "armada" Chevrolet formată din Muller, Huff și Bueno a ocupat în formație locurile 3-5. Imediat în urma lor, Gabriele Tarquini a fost din nou cel mai bine clasat reprezentant al casei SEAT.

Runda a doua a campionatului este programată pe 24 aprilie, la Zolder, fostul circuit de Formula 1 al Belgiei.
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -