Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 02-12-08, 14:45   #1
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

FRAS neaga existenta unei etape in care a murit un pilot!

„Ca la noi la nimenea” se aplica si in automobilismul sportiv romanesc. Dupa ce campionatele interne au fost dominate clar de pilotii straini care au venit sa dea lectii „incepatorilor” romani, un nou scandal loveste Federatia Romana de Automobilism Sportiv: in Campionatul National de Viteza in Coasta titlul de campion a fost acordat ilegal si pe nedrept unui pilot care se pare ca are trecere mare printre oficiali.

Tot baletul in jurul titlului de campion a pornit de la reguli inexistente in marile campionate din strainatate, dar impamantenite la noi, cum ar fi minunata regula N-3 in urma careia un pilot isi poate elimina la sfarsitul campionatului cele mai slabe trei rezultate din participarile sale. Nimic deosebit pana aici. Dar ca sa iasa campionul care trebuie, Federatia a mers mai departe si a dat reguli noi peste cele aprobate la inceput de campionat, doar-doar or iesi calculele mai bine. Nu a mers si au trebuit sa improvizeze altceva: au anulat o etapa care avea ca punct central moartea unui pilot!

Astfel, luptele pentru ocuparea primei pozitii s-au dat in jurul etapei de la Resita, desfasurata in 5 iunie, cand Laurentiu Moldovan, o istorie a acestui sport, si-a pierdut viata chiar pe probe, ca si concurent. In urma intelegerilor ocupantilor primelor 3 pozitii, Lucien Hora, Heinz Gollner si Daniel Onoriu, in etapa de la Resita nu a punctat nimeni. In memoria lui Lenti Moldovan, etapa a fost declarata incheiata fara castigator.

La final de campionat, dupa indelungile sedinte si negocieri ale conducerii Federatiei cu contestatarii, s-a decis anularea etapei de la Resita, stergerea ei cu totul din etapele Campionatului 2008, ca si cum ea nu ar fi avut niciodata loc, astfel incat regula N-3 sa avantajeze pe „campionul agreat de federatie”.

Singura pozitie clara a clasamentului final a fost locul III, care a revenit pilotului bucurestean Daniel Onoriu. “A fost un an greu, cu o lupta frumoasa intre mine, Hora si Gollner. Am castigat etape pe rand, cand eu, cand ei. E drept ca eu am avut si ghinioane, si multe probleme tehnice pe care le pun pe seama mecanicilor cu care am lucrat pana la un moment dat. Cand mi-am dat seama ca e bataie de joc, mi-am readus echipa de mecanici cu care am debutat anul trecut. 2008 a fost frumos pentru ca lupta a devenit mai grea, eram trei care ne luptam de multe ori in aceeasi secunda. Acum, sincer, sunt dezamagit de modul in care s-a incheiat campionatul si s-au decis castigatorii. Singura pozitie clara la final a fost doar a mea: m-am plasat pe locul 3 si sunt bucuros ca am mai terminat un an cu podium”, a declarat Daniel.

Desi a participat la Festivitatea de Premiere, prezenta lui Daniel Onoriu a fost una de scurta durata. “Nu prea aveam ce sa sarbatoresc. Pentru mine, acest final a fost cu gust amar. Nu recunosc podiumul! Cred ca actualul „campion” si-a dobandit titlul prin negarea mortii lui Lenti Moldovan si prin multe manevre ilegale. Etapa de la Resita a avut loc! Acolo a murit unul de-al nostru! Noi toti am acceptat sa NU PUNCTAM la Resita. Cum sa stergem cu buretele tocmai acea etapa? Am avut costuri, cheltuieli ca si piloti. Nu mi se pare corect si stiu ca in acest moment, singurul CAMPION pentru mine este Lucien Hora!”, a continuat Daniel Onoriu, vizibil marcat de absenta colegilor de la UCM Resita din seara festivitatii de premiere.

Majoritatea celor prezenti la ceea ce ar fi trebuit sa fie Festivitatea de Premiere FRAS 2008 l-au sustinut pe Daniel in pozitia pe care a adoptat-o: “Am facut ceea ce nu am crezut ca voi face vreodata: mi-am luat cupele, am intors spatele asa-zisului “campion” si am plecat! Este o rusine ca s-a ajuns aici! Un campion trebuie respectat, dar trebuie sa castige respectul colegilor sai. Cum am putea noi sa respectam un campion fals? Nici nu vreau sa ma gandesc cum s-a simtit Hora cand s-a vazut cu titlul luat pe nedrept, doar pentru ca “sistemul” (ca sa nu zic Federatia) e coruptibil!”, a incheiat pilotul Daniel Onoriu.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Cu_spatele.jpg
Views:	706
Size:	6.15 MB
ID:	716535   Click image for larger version

Name:	foto-GABI TOMESCU (51).jpg
Views:	752
Size:	6.45 MB
ID:	716536  
__________________
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 02-12-08, 16:22   #2
UNLORD

Stage 5
 
UNLORD's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Pai cam aceasi bataie de joc ca si in majoritatea sporturilor romanesti. Pacat, eu oricum nu mai uit la sport romanesc ca nu am ce sa vad, indiferent de competitie.
UNLORD is offline   Reply With Quote
Old 02-12-08, 17:05   #3
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Si cand te uiti afara, in WRC, cand anul trecut s-a dus lupta pana in ultima etapa parca...ce spectacol este, chiar si acum, cand Loeb si Citroen, cam fac legea.
__________________


De ce sa-ti iei audi????? Cand exista ALFA ROMEO
si pentru ca n-am avut bani nici de audi nici de Alfa Romeo, mi-am luat Peugeot.
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 02-12-08, 18:37   #4
cata_cve

Stage 3
 
Join Date: May 2008
Posts: 75
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

un *** fratilor am fost aproape la toate etapele de vtm sa te folosesti de moarte unui pilot pt a lu campionatu este josnic
rusine pt audi team si in special lui goellner adevaratu compion dupa cum a precizat si ono este si va ramane hora asta pana il va bate ono bata onoooooooooooo!!!!!!!!!!!!!
cata_cve is offline   Reply With Quote
Old 02-12-08, 20:35   #5
Victor_WRC
VW Driver


Stage 5
 
Victor_WRC's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,607
Member of:
[4Tuning International]
[4Rally]
[VW]
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Stau si ma gandesc daca ar trebui sa ne mai surprinda ceva in aceasta tara.Deci daca ai ajuns sa profiti pe seama unui om care a murit pentru a lua un titlu asta inseamna ca nu ai pic de suflet,demnitate si SPIRIT DE COMPETITIE SI FAIRPLAY !!!
Victor_WRC is offline   Reply With Quote
Old 02-12-08, 23:00   #6
Radoo_84

Stage 4
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 232
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Quote:
Originally Posted by cata_cve View Post
un *** fratilor am fost aproape la toate etapele de vtm sa te folosesti de moarte unui pilot pt a lu campionatu este josnic
rusine pt audi team si in special lui goellner adevaratu compion dupa cum a precizat si ono este si va ramane hora asta pana il va bate ono bata onoooooooooooo!!!!!!!!!!!!!
Corect !!! Aceeasi parere am si eu, nu te poti folosi de moartea unui coleg ca pentru o cupa
Radoo_84 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-08, 09:34   #7
BRAVO

Stage 5
 
BRAVO's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 304
Member of:
[Fiat]
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

un articol interesant,care nu face decat sa intareasca ideea ca traim intr-o tara bananiera unde totul este posibil chiar daca nu esti blonda siliconata......
BRAVO is offline   Reply With Quote
Old 03-12-08, 10:32   #8
Kent8

Stage 5
 
Kent8's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

traim in romania si asta ne ocupa tot timpul
Kent8 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-08, 18:27   #9
D R A
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 316
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Adevaratii campioni sunt pe strada .
Adevaratii campioni castiga totul la miimea de la finish.
Adevaratii campioni stiu ceea ce inseamna respectul fata de munca celorlati.
Nu mai pun la socoteala toti banii , timpul si noptile nedormite pentru pregatirea unei curse .
Doar ei stiu ceea ce inseamna munca titanica de a fi acolo la start .
Doar ei stiu ce inseamna sa aduni bani de la sponsori si din PROPIUL BUZUNAR ca sa fi acolo.
De ce toate lumea fuge de sporturile cu motor?
Poate din aceasta cauza : unul castiga pe asfalt iar altul injunghie miseleste.
Lupti un campionat intreg esti in frunte finish de finish si surpriza .... pierzi .
Te mai poti apuca sa faci o scoala de pilotaj, sa iti cumperi si pregatesti o masina cand vezi toate astea ?
Cu o astfel de atitudine niciodata nu vom progresa .

Felicitari Daniele pentru pozitia ta fereritoare la acest caz .
Dai dovada ca intai te respecti pe tine si implicit ii respecti pe ceilalti (evident pe cine merita)
Lucien Hora este ADEVARATUL castigator fara doar si poate .
Titlu castigat PE ASFALT .

Rusine Fras .

Poate la anu se va schimba ceva,
dar greu de crezut.

Asfalt uscat tuturor!
D R A is offline   Reply With Quote
Old 03-12-08, 22:04   #10
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

RUSINE!!!
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 04-12-08, 12:03   #11
ono41

Stage 5
 
ono41's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Ma bucur ca sunteti alaturi de campionul real al acestui sezon: Lucien Hora
ono41 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-08, 18:50   #12
alex MG ZR 160

Stage 5
 
alex MG ZR 160's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,218
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

iarasi niste decizi FRAS condus de echipa de la brasov ................

deja nu mai e nici asta sport ,
iar bine zicea la un moment dat un pilot participant "in varsta" MA FURATI PE CONOMETRELE MELE

rusine si iarasi rusine.
alex MG ZR 160 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-08, 23:54   #13
wazzaaa

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 56
Exclamation Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Quote:
Originally Posted by boy_wonder View Post
[B][SIZE="3"]Tot baletul in jurul titlului de campion a pornit de la reguli inexistente in marile campionate din strainatate, dar impamantenite la noi, cum ar fi minunata regula N-3 in urma careia un pilot isi poate elimina la sfarsitul campionatului cele mai slabe trei rezultate din participarile sale.
Probabil pilotul care gandeste asa este mai nou in cursele auto. Poate ca nu vede rostul regulii "n-3" si nu stie ca ea a fost aplicata vreme de decenii in "marile campionate din strainatate", precum Formula 1 sau WRC.

In Formula 1, "n-x" s-a aplicat pana in sezonul 1990 (inclusiv) cand s-au luat in considerare pentru clasamentul pilotilor doar 11 dintre cele 16 curse (asadar, "n-5"). S-au intamplat si lucruri mai ciudate, cum ar fi in 1963, cand au fost 10 curse si s-au luat in considerare cele mai bune 6 rezultate. Campionul din acel an - Jim Clark - a reusit 7 victorii si un loc doi. Asadar, i s-au scazut punctele pentru o victorie si un loc doi.

Ratiunea regulii "n-3" sau "n-x" este ca pilotii care nu au posibilitatea sa participe la absolut toate etapele sezonului sa aiba totusi sansa la o clasare buna in clasamentul final al sezonului. Asadar, nu participi la o anumita "dubla" de CVCR pentru ca este departe si cheltuiesti prea multi bani cu deplasarea. Si atunci obtii zero puncte, pe care poti apoi sa le scazi din punctajul tau general.

Regula asta mentine sanse egale si pentru cei care nu au bani sa vina la toate etapele. E drept, cand un pilot are o gramada de bani, merge la toate etapele si tot isi ia bataie, ar vrea sa nu existe regula "n-x" ca sa iasa el campion. Dar sa spui ca regula este proasta inseamna ca de fapt nu o intelege.

Last edited by wazzaaa; 05-12-08 at 00:02.
wazzaaa is offline   Reply With Quote
Old 05-12-08, 00:35   #14
alex MG ZR 160

Stage 5
 
alex MG ZR 160's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,218
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

@wazzaaa nimeni nu cred ca a comentat regula de N-x sau n-3 sau n-2 care a fost aplicata si in anii trecuti . aici cred ca vorba de altceva .
Cam dupa ce am inteles eu treburile si de pe alte forumuri in timpul etapei de la resita s-a hotarat sa nu se acorde puncte celor care au participat , deci se facuse o urcare conometrata sa se putea tine cont de aia - in memoria celul ce a fost Lenti Moldovan.
la sfaritul anului isi da cineva seama ca daca face N-3 din 16 etape campion era Hora , dar daca se face N-3 din 15 etape campion iese altcineva care in confrutare directa l-a invins.

de ce revii sa anulezi o etapa din 04 iulie 2008 tocmai in 26 noiembrie 2008?????

aici e problema adevarata si nu ca calculul de n-3 sau n-x si unde a fost folosit??

De a lungul anilor au fost etape unde au murit si oameni si s-au anulat direct a doua zi toata etapa ( poiana brasov accident baldescu ) sau multe alte etape.


Campioni se fac pe traseu nu pe hartie cum este obiceiul la noi.


ROG sa nu denaturam acest topic prin scandal.
alex MG ZR 160 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-08, 09:52   #15
wazzaaa

Stage 2
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 56
Default Re: Scandal in Federatia Romana de Automobilism Sportiv

Quote:
Originally Posted by alex MG ZR 160 View Post
ROG sa nu denaturam acest topic prin scandal.
Pai voi ati scris "Scandal" in titlul acestui topic.
wazzaaa is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -