Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 02-06-08, 23:42   #1
hho_primo

Stage 1
 
hho_primo's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 12
Default Scoala De Pilot Raliu

Cred ca e timpul, si multi dintre voi s-ar putea sa fiti deacord cu mine, cred ca e timpul sa punem niste intrebari celor care au facut scoala de pilot raliu, celor care au ceva experienta, si rog pe cineva sa imi explice urmatorii termeni:
Se abordeaza urmatoarele capitole:
• Pozitia corecta la volan (care e pozitia corecta in definitiv?-are vreo legatura cu cea care te invata la scoala de soferi)
• Circulatia mainilor pe volan(cum se procedeaza)
• Pozitia picioarelor pe pedale(care e cea corecta)
• Accelerarea(multi piloti castiga/pierd timp la start, care e cea mai eficienta metoda de plecare, cum folosesti corect cuplul motor, turatiile masini, implicit turometrul)
• Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )-ce inseamna frana neconventionala
• Traiectoria(poate fi cumva un ESP-uman)
• Controlul masinii in derapaj
• Transfer de mase(la ce se refera)
• Apel contra apel(ce inseamna)
hho_primo is offline   Reply With Quote
Old 03-06-08, 01:39   #2
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Poziţia corectă a mâinilor pe volan !



__________________
DelSol D13Z6
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 03-06-08, 12:28   #3
Perfect Auto
Peugeot Driver

Stage 5
 
Perfect Auto's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,990
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by hho_primo View Post
Cred ca e timpul, si multi dintre voi s-ar putea sa fiti deacord cu mine, cred ca e timpul sa punem niste intrebari celor care au facut scoala de pilot raliu, celor care au ceva experienta, si rog pe cineva sa imi explice urmatorii termeni:
Se abordeaza urmatoarele capitole:
• Pozitia corecta la volan (care e pozitia corecta in definitiv?-are vreo legatura cu cea care te invata la scoala de soferi)
• Circulatia mainilor pe volan(cum se procedeaza)
• Pozitia picioarelor pe pedale(care e cea corecta)
• Accelerarea(multi piloti castiga/pierd timp la start, care e cea mai eficienta metoda de plecare, cum folosesti corect cuplul motor, turatiile masini, implicit turometrul)
• Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )-ce inseamna frana neconventionala
• Traiectoria(poate fi cumva un ESP-uman)
• Controlul masinii in derapaj
• Transfer de mase(la ce se refera)
• Apel contra apel(ce inseamna)

Salut.
Vad ca esti din resita.Aveti echipa acolo de ce nu ii intrebi.Si un curs......se face intr-un weekend dupa care ai voie sa te dai.Este cam 300 euro sau ceva de genu`.Daca iti explica cineva scris sigur nu intelegi nimic.
Perfect Auto is offline   Reply With Quote
Old 03-06-08, 16:39   #4
hho_primo

Stage 1
 
hho_primo's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 12
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

stiu ca nu inteleg, dar am vrut sa intreb ce inseamna franarile alea, poate ne ajuta cineva cu niste filme, cum a facut si Gabi
hho_primo is offline   Reply With Quote
Old 03-06-08, 17:00   #5
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Daca ar fi filmulete cum a pus Gabi.....nu ar mai exista scoli de pilotaj...si toata lumea le-ar face dupa televizor . Lasand gluma la o parte.....dupa un asemenea curs afltfel ai sa intelegi condusul.....implicit pilotajul...tehnicile de pilotaj. Nu stiu cat sunt in masura sa imi dau cu parerea...dar am sa incerc sa ajut :
-franarea varf-calcai nu stiu cat sa mai practica in ziua de azi...avand in vedere ca masinile de curse (ex:evo) au als (anti lag sistem) iar aceasta tehnica impiedica acest lag care il avea turbina prin scaderea in turatii. Cat despre franatul cu stangul.....nu stiu cat e de recomandat pt noi muritorii de rand...avand in vedere ca la prima frana riscam sa iesim prin parbriz .....chiar si asa unii piloti inca se adapteaza cu aceasta tehnica (ex: daurette). Retrogradarea in treptele de viteza se face trecand prin toate treptele de viteza dar calcand si frana....nu ii dai din 5-2, 5-4, 4-3, 3-2.
-traiectoria este f importanta , de ea depinzand viteza cu care se iese din viraj , NU ARE IMPORTANTA VITEZA CU CARE INTRII IN VIRAJUL RESPECTIV......CI VITEZA CU CARE IESI DIN VIRAJ. Deasemenea cand sunt doua viraje "legate" se "sacrifica" primul pentru al doilea......adica viteza de iesire din al doilea viraj sa fie cat mai mare.
Cam atat pt azi ca tre sa plec....am sa completez maine restul ce mai stiu si sper sa fiu inteles...poate nu am explicat pe intelesul tuturor.
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-08, 19:22   #6
ono41

Stage 5
 
ono41's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Eu stau mai prost la capitolul teorie si imi e foarte greu sa-ti explic pe tastatura ce inseamna apel contra apel. Uite un filmulet de anul trecut de la raliul Hunedoarei de la super speciala (prima proba castigata din cariera mea) si uita-te atent in virajele de 1 (cele de viteza mica sau mai bine spus in acele de par)

Bafta!

https://www.youtube.com/watch?v=btmdB9F8neM
__________________
www.ono41.ro (NOU)
ono41 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-08, 09:35   #7
giubau_v8


Stage 5
 
giubau_v8's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[MACS]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
-traiectoria este f importanta , de ea depinzand viteza cu care se iese din viraj , NU ARE IMPORTANTA VITEZA CU CARE INTRII IN VIRAJUL RESPECTIV......CI VITEZA CU CARE IESI DIN VIRAJ. Deasemenea cand sunt doua viraje "legate" se "sacrifica" primul pentru al doilea......adica viteza de iesire din al doilea viraj sa fie cat mai mare.

o discutie cu un participant la vtm la buzau viza exact acest aspect, multi piloti intra tare in viraj si ies cu masinile subturate, astfel pierzand timp important...

filmuletul pus de ono este educativ si iti poti da seama cam cum se abordeaza un ac de par in mare, dar ca sa faci asa ceva trebuie sa te ajute si masina...

p.s. m-i se pare un topic util de unde am avea ce sa invatam.... asteptam cat mai multe opinii de la piloti...din cate stiu eu sunt cativa care alearga la vtm, chiar si cnr
giubau_v8 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-08, 22:42   #8
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Stai linistit ca din teorie mare lucru nu intelegi....adica intelegi dar e mai greu cu practica.....stii vorba aia mai veche . Acest lucru tine de experienta.....dar cel mai mult de talent.....poate vad eu inteles ascuns in postul tau...dar sigur vrei "s-o dai de-a latu`" nu?
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 00:31   #9
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Super tare frate!!! Cand am citit "Poziţia corectă a mâinilor pe volan !" am zis in gandul meu "ce...imi spune si asta ca trebuie sa tin ambele maini pe volan si nu una pe volan una pe schimbator???" si cand am vazut filmuletul...am zis...daaaaaaaamn!!! Ce precizie poti avea in luarea virajelor dar un aspect trebuie luat in considerare....SA AI SERVO!!! Daca nu ai servo...la un sfert de tura esti in copac =))...oricum educativ tare filmuletul...mai vreau!!!
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 00:39   #10
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by morpheusmaster View Post
[...] cand am vazut filmuletul...am zis...daaaaaaaamn!!! Ce precizie poti avea in luarea virajelor dar un aspect trebuie luat in considerare....SA AI SERVO!!! [...]
Referitor la filmul cu Titi Aur... ieri am fost la Tg Jiu, dar nu am mers pe Rovinari, ci pe Ţicleni, oraşul cu cea mai lungă strada principală din România. Ca să ajung în Tg Jiu, am mers printr-o pădure cu o grămadă de curbe de diferite dificultăţi şi... am încercat să pun în practică ce-am văzut în cele vreo 20 de vizionări. Chiar funcţionează !
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 01:16   #11
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Da, imi dau seama...si nu am spus ca NU functioneaza...am spus doar ca masina pe care ne arata el acolo are servo...si de ex la o masina fara servo...e alta mancare de peste!!! Nici nu mam indoit ca nu functioneaza...
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 01:21   #12
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by morpheusmaster View Post
Da, imi dau seama...si nu am spus ca NU functioneaza...am spus doar ca masina pe care ne arata el acolo are servo...si de ex la o masina fara servo...e alta mancare de peste!!! Nici nu mam indoit ca nu functioneaza...
Am uitat să spun... mă cam dor mâinile, că maşina cu care am fost, era un Oltcit
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 01:22   #13
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Man...pozitia mainilor pe volan...felul in care sa misti mainile in viraje si bla bla bla e valabil pe orice masina ...normal...dar nu esti si tu de acord ca masina aia avea servo? si ca ce a zis el acolo cu sfertu/jumatatea/3 sferturi le faci din atatea miscari doar daca ai servo?
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 01:27   #14
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by morpheusmaster View Post
Man...pozitia mainilor pe volan...felul in care sa misti mainile in viraje si bla bla bla e valabil pe orice masina ...normal...dar nu esti si tu de acord ca masina aia avea servo? si ca ce a zis el acolo cu sfertu/jumatatea/3 sferturi le faci din atatea miscari doar daca ai servo?
Că e nevoie de servo pentru un rezultat BUN, sunt total de acord cu tine ! Mişcările astea le poţi face cu orice maşină, pentru că depinde şi viteza cu care abordezi virajele.

Gabi is offline   Reply With Quote
Old 05-06-08, 10:38   #15
maniacu_mnc

Stage 5
 
maniacu_mnc's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 698
Default Re: Scoala De Pilot Raliu

Quote:
Originally Posted by ono41 View Post
Eu stau mai prost la capitolul teorie si imi e foarte greu sa-ti explic pe tastatura ce inseamna apel contra apel. Uite un filmulet de anul trecut de la raliul Hunedoarei de la super speciala (prima proba castigata din cariera mea) si uita-te atent in virajele de 1 (cele de viteza mica sau mai bine spus in acele de par)

Bafta!

https://www.youtube.com/watch?v=btmdB9F8neM
M-am uitat atent la filmuletul pus de tine, si din ce inteleg eu apel contra apel inseamna "scandinavian flick" ??? Corecteaza-ma daca gresesc.

Pt. hho_primo

Aici gasesti explicatia pt. majoritatea tehnicilor de pilotaj

https://www.youtube.com/watch?v=hwqmZFhI0co

P.S. Bani sa fie pt sportul asta ca sunt convins ca romania are mult potential din punct de vedere al pilotilor.
Foarte buna ideea topicului, asteptam pilotii de raliuri sa ne impartaseasca din experienta lor, eu sunt foarte interesat de setup-ul unei masini de raliuri.

Last edited by maniacu_mnc; 05-06-08 at 10:41.
maniacu_mnc is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -