05-06-08, 12:31
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 698
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Originally Posted by hho_primo
desi pot sa spun ca ma descurc destul de bine la engleza, cand a vorbit collin mcrae in filmuletul ala mi-a fost destul de greu sa ma obisnuiesc cu "engleza lui"
|
Da stiu , a trebuit sa ma uit de mai multeori sa inteleg ce vrea sa zica . Vezi ca mai sunt si altele in care explica diverse chestii.
|
|
|
05-06-08, 21:09
|
#17
|
Stage 3
Join Date: Jun 2007
Posts: 131
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
pana la urma nu cred ca a inteles nimeni ce inseamna concret APEL CONTRA APEL!!!!!
ONO poti sa explici pe intelesul nostru ce inseamna concret aceasta notiune???si la ce se refera?
|
|
|
06-06-08, 01:03
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
De obicei apel contra apel se foloseste pe macadam, pt ca se merge mai mult cu spatele (de-a latu) iar apel contra apel se face in virajele de viteza mica (gen ac de par)
Exemplu: Inainte de un viraj de stanga arunc masina inspre dreapta si imediat spre stanga. Transferul de mase e mult mai pronuntat iar masina pleaca (de spate) mult mai usor dupa care dozez acceleratia si iese un drift perfect. In caz ca nu mi-a iesit ma folosesc de frana de mana iar virajul iese asa cum vreau ( Nu mereu pt ca nu sunt pilot de top)
Pe asfalt mesul corect si apropiat de perfectiune se merge ca la circuit, adica curat, fara ca masina sa gliseze.
PS. Nu stiu daca m-am facut inteles, v-am spus mai sus ca stau prost la capitolul teorie.
Last edited by ono41; 06-06-08 at 01:08.
|
|
|
06-06-08, 09:22
|
#19
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [MACS]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
chiar te-ai facut inteles...se pare ca le ai totusi si cu teoria
am si eu o intrebare...pozitia la volan care trebuie sa fie?
eu am observat ca un reglaj al scaunului care iti faciliteaza urcatul in masina nu este neaparat o pozitie buna de condus...eu unu prefer sa stau cu scaunul cat mai in fata si spatarul cat mai drept cand ma apuc de nebunii pentru ca ma simt mai aproape de masina, chiar daca am 1.85 si arat caraghios , ceva de genul ''incepatoare''
|
|
|
06-06-08, 11:33
|
#20
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Scaunul tre sa fie reglat astfel incat cand se calca pedala de ambreaj piciorul sa fie cat mai intins (adica drept).....a nu se intelege ca tre sa apesi pedala cu varful piciorului sau cu unghia ...iar spatarul.....nu mai stiu exact dar coatele tre sa formeze daca imi aduc bine aminte un unghi de 90 grade sau mai mic. Deasemenea piciorul stang nu se tine pe ambreaj.....ci in stanga lui....pe "ridicatura aia". Se observa la masinile de curse (nu toate) ca este montata o alta "pedala falsa" (daca se poate numi asa) langa ambreaj care este la acelasi nivel cu ambreajul astfel incat sa faciliteze apasarea pedalei . Sper ca am reusit cat de cat sa explic pe intelesul celor interesati.
__________________
2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
|
|
|
06-06-08, 23:56
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
oricum un curs de pilotaj am inteles ca costa undeva intre 680-1000 euro.
http://www.pilotaj-auto.ro/cursuri.htm
la titi aur este...mult mult mai scump
http://www.titiaur.ro/forum/showthread.php?t=1
am vazut ca titi aur misca mainile intr`un anumit fel pe volan.
la fel ca pilotii francezi, pilotii scandinavi misca altfel mainile pe volan, ei nu "trag de volan" ci`l "imping" in directia dorita.
in masina este indicat sa stai cu picioarele cat mai "drepte" sau intinse pentru o pozitie cat mai buna.
mainile trebuie sa fie aproape intinse.
daca mai retin bine, am citit undeva, mainile trebuie ca fie la unchi de 140-160 grade.
|
|
|
08-06-08, 17:37
|
#22
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [MACS]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
trasul volanului are avantajele lui doar in acele de par, sa fii putin mai brutal....am incercat si eu pe strada si pot sa spun ca nu mai fac ...daca nu e un viraj foarte strans nu are rost sa tragi de el
|
|
|
09-06-08, 15:24
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
titi aur o facut scoala de pilotaj undeva in franta prin 88 parca...de aia trage si nu impinge de volan
|
|
|
10-06-08, 16:22
|
#24
|
Stage 3
Join Date: Jun 2007
Posts: 131
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Originally Posted by ono41
De obicei apel contra apel se foloseste pe macadam, pt ca se merge mai mult cu spatele (de-a latu) iar apel contra apel se face in virajele de viteza mica (gen ac de par)
Exemplu: Inainte de un viraj de stanga arunc masina inspre dreapta si imediat spre stanga. Transferul de mase e mult mai pronuntat iar masina pleaca (de spate) mult mai usor dupa care dozez acceleratia si iese un drift perfect. In caz ca nu mi-a iesit ma folosesc de frana de mana iar virajul iese asa cum vreau ( Nu mereu pt ca nu sunt pilot de top)
Pe asfalt mesul corect si apropiat de perfectiune se merge ca la circuit, adica curat, fara ca masina sa gliseze.
PS. Nu stiu daca m-am facut inteles, v-am spus mai sus ca stau prost la capitolul teorie.
|
am inteles.e o tehnica pe care o folosesc dar care nu stiam ca se numeste asa.eu ii spuneam balans si intradevar e eficienta doar pe macadam.
|
|
|
11-06-08, 00:29
|
#25
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,008
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Diferenta intre scoala pe care o detine Titi Aur si celelalte este foarte mare si a si sa va explic de ce:
1 Are cea mai mare experienta in sportul cu motor
2 Multi din pilotii de top din zilele noastre au fost elevii lui
3 Eu inainte de ma apuca de curse eram doar un nebun ce mergea tare pe strada dar asta nu ma ajutat mai deloc la curse, am facut un curs privat cu Titi Aur iar eu cred ca rezultatele au fost destul de bune (a doua mea cursa din cariera am castigat-o iar la final de sezon am termiant in postura de vicecampion)
4 Are masini foarte profesionale si toate tipuril de tractiuni:
Tractiune fata: Renault CLIO 2000,
Tractiune spate: Bmv ursulet
Tractiune 4x4: Mitsubishi Evo 9
PS. Sfatul meu sincer este sa-l contactati si faceti cursuri cu Titi Aur pentru ca va explica atat de mult si va arata sa mergeti atat de mult incat e imposibil sa nu devii mai bun dupa 1 cursa la Titi Aur Racing Shool
Numai bine si bafta tuturor!
Daniel Onoriu
|
|
|
11-06-08, 01:15
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 698
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Originally Posted by ono41
........PS. Sfatul meu sincer este sa-l contactati si faceti cursuri cu Titi Aur pentru ca va explica atat de mult si va arata sa mergeti atat de mult incat e imposibil sa nu devii mai bun dupa 1 cursa la Titi Aur Racing Shool
Numai bine si bafta tuturor!
Daniel Onoriu
|
Probabil la el o fi cel mai bine sa mergem....Dar din pacate este mult prea scump si multa lume nu-si permite.
Dar stii cum e... Dai un ban dar stai in fata
P.S. Si eu sunt fan Titi Aur.
|
|
|
11-06-08, 16:04
|
#27
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Spre deosebire de altii eu la capitolul teorie sunt ok , la practica ma sinucid =)). O scoala de pilotaj iti da posibiltatea sa poti invata de la cei cu experienta . Despre chestia cu apel la apel.....nu am auzit de o asemenea denumire ( nu prea sunt unblat ) , in schimb am auzit si probat pendulul si dublu pendul ...triplu pendul ( vezi jean ragnotti pe youtube) . Cat despre pozitia la volan lucrurile sunt foarte simple : cu cat stai ca o babuta la volan cu atat e mai bine . Dupa umilele mele cunostinte legate de fizica si anatomie , am putere mai mare daca sunt aproape de volan decat daca sunt departe ( logic nu?!!! ) . Ca sa imi asez scaunul , intind mana dreapta spre volan cu incheietura palmei pe partea de sus a volanului . In acelas timp umarul trebuie sa imi stea lipit de scaun . Sacrifici picioarele pentru maini . Piciorul nu trebuie sa stea intins perfect pentru ca incepi sa te intinzi dupa pedale . Sa explic pozitia picioarelor nu prea ma pricep , trebuie sa vad , ideea este sa nu te intinzi .
Parerile sunt impartite important e sa te simti tu ca pilot stapan pe masina....nu invers
|
|
|
11-06-08, 16:23
|
#28
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
In masina de curse, scaunul nu prea iti permite reglajul spatarului asa ca iti faci reglajul dupa picioare. Scaunul poti sa il ajustezi fata-spate si sus-jos.
|
|
|
11-06-08, 16:24
|
#29
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [MACS]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
exact...trebuie sa te simti tu cat mai bine..eu personal daca stau ca o babuta ma simt mai legat de masina....o simt mai bine
|
|
|
11-06-08, 19:09
|
#30
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
__________________
drive like a devil feel like a god
|
|
|
|
|