Quote:
Originally Posted by BH 59 FIF
Domnilor, as avea nevoie de un sfat si cred ca pe topicul asta am cele mai mari sanse de a afla raspunsul. Nu e neaparat ontopic da' nici foarte departe de subiectul discutiei.
Am achizitionat 2 flanse antivibratoare pentru carburatoare orizontale. Problema cu care ma confrunt consta in aceea ca in momentul de fata flansele nu sunt chiar complete. Cu alte cuvinte, trebuie gasita o modalitate de a "lipi" cele doua elemente ale flansei. Din cate mi s-a comunicat acestea au fost folosite in vremurile bune in competitii asa ca mai mult ca sigur v-ati mai intalnit cu problema asta. Am inteles ca initial erau tinute laolalta prin intermediul unui furtun rezistent la benzina. Sa incerc si eu varianta asta sau exista alte variante mai bune? Multumesc anticipat pentru orice sfat.
|
Hai sa-ti dau si eu o solutie :
Sudeaza in argon flansele alea din imagine in asa fel incat sa rezulte un ansamblu rigid intre chiulasa si rampa de carburatoare si tine cont neaparat de unghiul de 5 grade dintre carburatoare si orizontala.
Nu conteaza ce fel de carburatoare orizontale folosesti (DELLORTO sau WEBER) de curse sau de strada important este sa respecti cateva reguli simple.
Prima regula este cum ti-am spus mai sus ungiul de 5 grade.
O alta regula si cea mai importanta este calibrarea carburatoarelor functie de capacitatea cilindrica si turatia maxima a motorului pe care il faci tu. Si ca sa te fac sa intelegi te rog sa te gandesti la un motor ca la un aspirator....adica ce trage motorul pe admisie scoate pe evacuare.
Cantitatea maxima de aer admis implicit evacuat functie de capacitatea cilindrica si turatie maxima (aria bazei cilindrului inmultit cu inaltimea adica cursa inmultit cu numarul de cilindri inmultit cu turatia maxima la care vrei sa ajungi) sunt factorii care stau la baza alegerii corecte ca si dimensionare pentru rampa de carburatoare care pot fi de mai multe diame pe cilindru ....38/40/45).....si asta te rog sa o iei ca pe o abordare simplista....daca intram in rezonanta si cum sudezi tevile de la galeria de evacuare in asa fel in cat o explozie de la un piston sa faca extractie de gaze la alt piston intram in amanunte care nu-si au rostul aici...
O alta regula de baza (si cred ca asta te interesa pe tine) este legata de uzura prin transmiterea vibratiilor motorului la rampa de carburatoare....de inteles avand in vedere uzurile ce s-ar produce prin vibratii la plutititoare si cuiele poanto.
Dupa ce ai sudat tot ansamblul frezeaza asa cum a spus si Cornel canalele pentru patru inele de caucic o-ring-uri si monteaza arcuri la buloanele de prindere intre rampa de carburatoare si galerie pentru a face ansamblul elastic.
Nu uita sa pui un sprijin intre blocul motor si rampa de carburatoare prevazut cu un cuplaj elastic.
Atat pentru inceput...