Pentru discutii legate de acest post va rog accesati acest link
https://forum.4tuning.ro/viewtopic.php?p=336978#336978
As vrea sa-i multumesc si pe acesta cale lui Florin (userul lui pe forum este: zbuciumus) de la MasterTuner (
http://www.mastertuner.ro ) pentru invitatia facuta de a face un dyno test (care de fapt au fost mai multe)
Pe partea de dyno ce am putut sa observ a fost buna repetabilitate a rezultatelor in aceleasi conditii, lucru care este foarte important pentru un astfel de dispozitiv, in curand vor fi disponibile si graficele si o sa se vada liniile de la mai multe teste care practic se suprapun.
Ce am observat pe partea legata de puterea motorului (fapte din care multi ar trebuii sa traga invataminte)
#test cu masina exact cum merg eu pe strada cu ea: putere ~240CP (motor)
#test cu sonda de AFR infipta in una din evacuarile tobei: rezultat oarecum surprinzator
utere ~230CP (practic o pierdere de ~10CP doar prin simplul fapt ca s-a introdus o sonda groasa cam cat un trabuc in una din cele doua evacuari ale tobei finale)
#test fara filtru de aer pur si simplu am desfacut cutia de la filtru si am lasat-o asa: putere ~260CP (nu pot spune exact daca sonda de AFR era montata sau nu, dar mentinez ca filtrul meu de aer a fost schimbat de curand deci nu poate fi vorba de filtru imbaxit)
Concluzia mea e ca un filtru sport si o evacuare bine gandita te pot ajuta sa castigi caluti buni, si nu sta treba cum zic unii ca nu castigi nici un cal ci doar urca mai repede in ture.
Ultimul subiect care merita mentionat este cel al curbelor de putere si cuplu (chiar si de AFR) care cu toate ca eu sunt incantat de rezultatele obtinute graficele nu sunt nici pe departe cum ar trebuii sa fie si anume
stock: 169CP@6400rpm si 228Nm@3800rpm
acuma: 239CP@4750rpm si 358Nm@4750
practic se observa ca se obtine puterea maxima si cuplul maxim la ~aceiasi turatie, dupa care ambele scad destul de brusc, si asta din cauza ca presiunea dupa o anumita turatie incepe sa scada, turbina iese relativ repede din zona de eficienta si incepe sa ma traga in jos pe turatii mari + ca din chip i-am dat benzina cam multa si o cam inec nitel tot pe turatii mari, iar in zona de putere maxima e amestecul un pic cam sarac.
Cel mai important lucru desprins din discutia cu Florin a fost ca el poate sa realizeze \"Dyno Tuning\", adica modifica anumite setari ale motorului (benzina, avans, presiune daca e cazul ...) si rezultatul il vede in timp real, astfel se garanteaza rezultate mult mai bune decat in cazul montarii unui chip care vine gata facut , nepersonalizat (diferenta de pret fiind justificata pe deplin) (undeva la 7-15 CP castig peste un chip normal pe motoare de 100-150CP fara cresteri de presiune... doar prin optimizarea amestecului si mici reglaje ale avansului)
Concluzia finala: Testul pe dyno la MasterTuner m-a ajutat sa-mi fac o idee mult mai clara despre ce poate masina, si mai ales sa vad unde trebuie sa fac niste ajustari de finete pentru a creste fiabilitatea motorului (amestecul prea sarac nu-i face bine) si bineinteles pentru a-i creste puterea (prea multa benzina ineaca motorul si creste si consumul nejustificat).
Recomandarea mea: Un test pe dyno merita pe deplin sa fie facut indiferent de stadiul in care se afla masina cu modificarile, si odata ajuns acolo sigur o sa va arate Florin ce puteti obtine peste un chip normal, (din spusele lui cei mai surprinsi sunt cei cu masini aspirate pe benzina) si poate va face cu ochiul si un UniChip sau daca aveti carburatie se pot face reglaje si in acest caz (poate suna a reclama postul asta, ce pot spune e ca am fost acolo am facut cateva teste datorita amabilitatii lui Florin si am fost foarte multumit drept urmare acest post pozitiv la adresa lui si a firmei MasterTuner).
Acolo am dat si de Lucian si FUG foarte bine dispusi si pusi pe glume dar asta e o alta poveste care ar fi offtopic aicea
in continuare cateva poze si o sa apara si graficele cat de curand
PS: thx RoSonic ai reusit sa recuperezi acest post