Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   4 Speed Squad (https://forum.4tuning.ro/57-4-speed-squad.html)
-   -   Nissan 200SX RS13 CA18DET (https://forum.4tuning.ro/57-4-speed-squad/9279-nissan-200sx-rs13-ca18det.html)

200SX 29-10-05 20:57

Nissan 200SX RS13 CA18DET
 
9 Attachment(s)
Deoarece cursa de azi a fost pentru mine destul de reusita, si probabil ca multi se intreba ce modificari am adus masinii m-am gandit sa fac acest topic

este vorba de un Nissan 200SX RS13 cu motor CA18DET fabricat in 1990
date ale producatorului:
1809 cmc 16V turbina Garrett T25 - 0.6 bari
169 CP
228 Nm
1230 Kg
0-100km/h 6.9s
tractiune spate (diferentialul nu e autoblocant)

dupa ce anul trecut am venit tractat de la Craiova dupa ce am rupt/topit ambreiajul chiar inainte de cursa, am inceput sa modific masina in ordinea urmatoare si dupa fiecare modificare am facut teste cu G-Tech (la dyno nu ma duc prea curand, asa ca valorile prezentate in continuare sunt valorile aratate de G-Tech aicea tre' sa-i multumesc lui Hondaru ca mi l-a lasat pe perioda cat a fost plecat, valorile reprezinta o medie obtinuta in urma mai multor teste)

1) Ambreiaj SPEC Stage 3 si bujii NGK BPCR6E-IX-11 (sper sa nu fi gresit codul bujiilor oricum NKG iridium cu indice termic 6)
- 154CP (pe G-Tech) si 7.17s suta

2) Chip facut de mine pe baza unei harti de la Horseham Developements (stage 1) si am adaugat un indicator de presiune pentru turbo
- 174CP pe G-Tech si 6.67s suta

3) am montat un intercooler imens in locul celui vechi (cel nou are un radiator de 600x300x75mm cu guri de 75mm)
- 177CP pe G-Tech suta n-am mai facut-o

4) (aceste modificari au fost facute vineri si testele vineri noapte - adica ieri)
dimineata:
a) montat pompa de benzina Walbro de 255LPH si 60PSI
b) montat un dispozitiv intre turbina si actuator cu care sa pot sa modific presiunea
seara:
a) montat BOV
b) ridicat presiune la 1 bar (pe treapta 1, 2 ,3 am fix 1 bar pe treapta 4 imi scade in 0.5 bari chestia asta e foarte enervanta dar nu am stiut ce sa ii fac)
rezultat:
-202-204 CP pe G-Tech 0-100 dezastruos 6.6s din cauza tractiunii proste care am capat-o in treapta 1 si 2 (trec de suta cu treapta 2)


deci asta e tot cu ce m-am prezentat azi la curse, o masian de ~200CP la roti (conform G-Tech) si care sigur nu are mai mult de 230CP la volanta

PS: e posibil ca asta sa fi fost ultima cursa din acest an, asa ca pana in primvara - vara o sa apara o alta serie de modifcari (specifice stage 2) iar acele modificari vor fi prezentate tot asa dupa o cursa legala spre sfarsit de sezon

PPS: volanta standard, suspensie standard, jenti/cauciucuri standard, admisie standard, evacuare standard, turbina standard

alex_maxx 29-10-05 23:13

nici nu ma pot sa ma gandesc cum o sa se miste masina ta dupa ce o sa reusesti sa schimbi si turbina,evacuarea si admisia......wwwooooowwww :))....bafta!....sper sa ai banii necesari sa iasa ceva frumos !

daniel 30-10-05 00:41

frumoasa masina !!! :!: :D
repet un tuninh exterior si e o masina belea.. :P
sau macar niste jante de 16,si un eleron micutz...

bogdanlascu 30-10-05 00:42

si un set de anvelope pt spate ceva lat si cu aderenta mare

florian_ford 30-10-05 01:48

bravo 200 sx-ule.felicitari

mara 30-10-05 12:18

Super baiat super masina, ai muncit mult ptr. acest rezultat. Felicitari sx! Se pare ca nu vei mai avea nevoie de sufa mult timp de acum ...... :wink:

DnI 30-10-05 12:25

felicitari 200sx`ule pentru masina

se pare ca te-ai aruncat la un tuning mai serios si mult mai profesional decat majoritatea... tobe, chip si filtru :lol: :lol:

Aki 30-10-05 15:14

Felicitari nebune! :D
Sa nu uitzi ca te-am dat si eu cu masina, dupa ce imi pusesem chip-ul....deci...astept invitatia :P
See ya

200SX 30-10-05 15:22

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"Aki\"
Felicitari nebune! :D
Sa nu uitzi ca te-am dat si eu cu masina, dupa ce imi pusesem chip-ul....deci...astept invitatia :P
See ya

considara-te invitat din start, asa ca la urmatoarea cursa te astept sa te dau o tura ;)

zetemte 30-10-05 18:16

Felicitari mele.

Asteptam sa vedem trubo mai mare :D

200SX 30-10-05 22:22

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"zetemte\"
Felicitari mele.
Asteptam sa vedem trubo mai mare :D

mersi inca odata pt felicitari, cat despre turbo mai e ceva pana acolo

maryo 31-10-05 09:51

Felicitari!
La mai mare-masina iti merge foarte bine!

SV-05-YBG 21-12-05 08:50

multa bafta in continuare si felicitari pentru ce ai facut pana acum.

200SX 20-01-06 19:13

4 Attachment(s)
Pentru discutii legate de acest post va rog accesati acest link
https://forum.4tuning.ro/viewtopic.php?p=336978#336978

As vrea sa-i multumesc si pe acesta cale lui Florin (userul lui pe forum este: zbuciumus) de la MasterTuner ( http://www.mastertuner.ro ) pentru invitatia facuta de a face un dyno test (care de fapt au fost mai multe)

Pe partea de dyno ce am putut sa observ a fost buna repetabilitate a rezultatelor in aceleasi conditii, lucru care este foarte important pentru un astfel de dispozitiv, in curand vor fi disponibile si graficele si o sa se vada liniile de la mai multe teste care practic se suprapun.

Ce am observat pe partea legata de puterea motorului (fapte din care multi ar trebuii sa traga invataminte)

#test cu masina exact cum merg eu pe strada cu ea: putere ~240CP (motor)
#test cu sonda de AFR infipta in una din evacuarile tobei: rezultat oarecum surprinzator:putere ~230CP (practic o pierdere de ~10CP doar prin simplul fapt ca s-a introdus o sonda groasa cam cat un trabuc in una din cele doua evacuari ale tobei finale)
#test fara filtru de aer pur si simplu am desfacut cutia de la filtru si am lasat-o asa: putere ~260CP (nu pot spune exact daca sonda de AFR era montata sau nu, dar mentinez ca filtrul meu de aer a fost schimbat de curand deci nu poate fi vorba de filtru imbaxit)

Concluzia mea e ca un filtru sport si o evacuare bine gandita te pot ajuta sa castigi caluti buni, si nu sta treba cum zic unii ca nu castigi nici un cal ci doar urca mai repede in ture.

Ultimul subiect care merita mentionat este cel al curbelor de putere si cuplu (chiar si de AFR) care cu toate ca eu sunt incantat de rezultatele obtinute graficele nu sunt nici pe departe cum ar trebuii sa fie si anume

stock: 169CP@6400rpm si 228Nm@3800rpm
acuma: 239CP@4750rpm si 358Nm@4750

practic se observa ca se obtine puterea maxima si cuplul maxim la ~aceiasi turatie, dupa care ambele scad destul de brusc, si asta din cauza ca presiunea dupa o anumita turatie incepe sa scada, turbina iese relativ repede din zona de eficienta si incepe sa ma traga in jos pe turatii mari + ca din chip i-am dat benzina cam multa si o cam inec nitel tot pe turatii mari, iar in zona de putere maxima e amestecul un pic cam sarac.

Cel mai important lucru desprins din discutia cu Florin a fost ca el poate sa realizeze \"Dyno Tuning\", adica modifica anumite setari ale motorului (benzina, avans, presiune daca e cazul ...) si rezultatul il vede in timp real, astfel se garanteaza rezultate mult mai bune decat in cazul montarii unui chip care vine gata facut , nepersonalizat (diferenta de pret fiind justificata pe deplin) (undeva la 7-15 CP castig peste un chip normal pe motoare de 100-150CP fara cresteri de presiune... doar prin optimizarea amestecului si mici reglaje ale avansului)

Concluzia finala: Testul pe dyno la MasterTuner m-a ajutat sa-mi fac o idee mult mai clara despre ce poate masina, si mai ales sa vad unde trebuie sa fac niste ajustari de finete pentru a creste fiabilitatea motorului (amestecul prea sarac nu-i face bine) si bineinteles pentru a-i creste puterea (prea multa benzina ineaca motorul si creste si consumul nejustificat).

Recomandarea mea: Un test pe dyno merita pe deplin sa fie facut indiferent de stadiul in care se afla masina cu modificarile, si odata ajuns acolo sigur o sa va arate Florin ce puteti obtine peste un chip normal, (din spusele lui cei mai surprinsi sunt cei cu masini aspirate pe benzina) si poate va face cu ochiul si un UniChip sau daca aveti carburatie se pot face reglaje si in acest caz (poate suna a reclama postul asta, ce pot spune e ca am fost acolo am facut cateva teste datorita amabilitatii lui Florin si am fost foarte multumit drept urmare acest post pozitiv la adresa lui si a firmei MasterTuner).

Acolo am dat si de Lucian si FUG foarte bine dispusi si pusi pe glume dar asta e o alta poveste care ar fi offtopic aicea

in continuare cateva poze si o sa apara si graficele cat de curand

PS: thx RoSonic ai reusit sa recuperezi acest post

Lucian 20-01-06 20:00

Adik faptul ca uitasei limba romana timp de 2-3 secunde e off-topic ? A fost o gluma buna si fara urmari neplacute . (sincer ne puneam probleme inainte daca ai probleme cu inima)


All times are GMT +2. The time now is 00:52.

- Copyright 2024 4Tuning