Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce tip de motor preferati?
Motoare "clasice" (benzina\motorina) 79 69.91%
Motor electric 34 30.09%
Voters: 113. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 13-05-09, 14:06   #31
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

o conversie al unei masini normale cu motor electric costa cam 10000 euro, dar merita fiecare banut. alimentarea se poate face cu o turbina eoliana care daca stii sa o construiesti nu costa nici un ban si mai face si energie in continuu si gratuit, iar un golf cu motor electric ar accelera pana la 100 sub 5 secunde, depinde si de cate baterii ii pui. viteza maxima poate atinge 200, dar va trebui sa adaptezi ambreiajul masinii la unul electric. daca as avea bani mias face o conversie pe electric, doar asa sa le dau rusine la multe masini cu pretentii si f scumpe. dar deocamdata e destul petrol pt inca 50 ani si trebuie sa savuram motoarele cu aprindere.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 08:48   #32
3TURBOnos
Banned

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 187
Exclamation Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

cu timpul costurile vor scadea considerabil, dar asta numai cand or sa se produca masini elecrice la scara larga.

a aparul opel ampera, dar sa vedem cum se descurca in afara hartiei.
3TURBOnos is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 10:16   #33
flaviuf

Stage 5
 
flaviuf's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 415
Member of:
[RENAULT]
[Old School Cars]
[4Rally]
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Momentan prefer motorul clasic. Peste cativa ani cand cele electrice se isi vor imbunatati infrastructura si vor fi mult mai performante, mai vedem...desi parerea mea personala este ca pana nu se vor epuiza resursele de petrol nu se vor face mari progrese in cele electrice - cred ca producatorii mari de petrol fac presiuni in acest sens. Doar n-o sa dea faliment peste noapte.

@Darkjedi - e prima data cand aud de posibilitatea unei conversii...stii ceva concret? Exista firme care fac asa ceva? Da-ne te ro mai multe detalii.
__________________
F..k NATO! f..k USA! f..k Bill Clinton! Asta-i gara mea!
flaviuf is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 13:57   #34
AlexandruHD

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Turbine eoliene pe masini, la scara larga e o prostie. Recent am vazut ca americanii au muncit ani de zice sa faca un design de turbina eoliana care sal puna pe cladiri... adica sa nu creeze turbulente dar tot creeaza anumite neplaceri si tocmai deasta se pun in numar mic. Acum, imagineazati ce-ar insemna 150 de masini cu asa ceva intr-un tunel... Sau mai mult, pe o autostrada foarte aglomerata. Gandeste-te ce turbulente poate creaa chestiuta aia la 120km/h. Deci tu mergi linistit dar aia din spate ce zic =))?
AlexandruHD is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 22:29   #35
BAMBAKE

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 251
Talking Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Quote:
Originally Posted by AlexandruHD View Post
Turbine eoliene pe masini, la scara larga e o prostie. Recent am vazut ca americanii au muncit ani de zice sa faca un design de turbina eoliana care sal puna pe cladiri... adica sa nu creeze turbulente dar tot creeaza anumite neplaceri si tocmai deasta se pun in numar mic. Acum, imagineazati ce-ar insemna 150 de masini cu asa ceva intr-un tunel... Sau mai mult, pe o autostrada foarte aglomerata. Gandeste-te ce turbulente poate creaa chestiuta aia la 120km/h. Deci tu mergi linistit dar aia din spate ce zic =))?
) nu stiu despre ce vb tu, pt ca nici macar nu am auzit asa ceva dar pare rupt dintr-un film de desene animate 3d. nu zic ca nu poate fii adevarat, dar numai cand ma gandesc putin ma face sa ma gandesc ca nu se poate asa ceva.
__________________
cuplul castiga curse, iar caii putere vand masini
BAMBAKE is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 23:48   #36
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Quote:
Originally Posted by AlexandruHD View Post
Turbine eoliene pe masini, la scara larga e o prostie. Recent am vazut ca americanii au muncit ani de zice sa faca un design de turbina eoliana care sal puna pe cladiri... adica sa nu creeze turbulente dar tot creeaza anumite neplaceri si tocmai deasta se pun in numar mic. Acum, imagineazati ce-ar insemna 150 de masini cu asa ceva intr-un tunel... Sau mai mult, pe o autostrada foarte aglomerata. Gandeste-te ce turbulente poate creaa chestiuta aia la 120km/h. Deci tu mergi linistit dar aia din spate ce zic =))?
Nu asta e problema.
DACA masinile ar putea fi echipate cu asa ceva, ele ar trebui sa fie pliate cumva in timpul rularii.
Problema pentru asa ceva este ca dimensiunile unei eoliene sunt foarte mari la putere comparabila cu a unei masini, chiar si pentru doar cativa kw nu este realizabil, masina nu ar avea stabilitate decat cu ecartament si ampatament mult mai mari decat in mod obisnuit, in plus, masiniile nu ar avea loc sa treaca unele pe langa altele din cauza marimii palelor.

Cred ca la ce se referea darkjedi este incarcarea bateriilor de la o eoliana fixa.
Si inca ceva,( referitor la postul lui) ca sa accelerezi o tona pana la suta in 5 sec, fara sa pui pierderi, cu un motor perfect, iti trebuie 76kw, in realitate cred ca sare de 120kw, nu e chiar la indemana oricui sa puna un motor si baterii pentru o autonomie decenta intr-o tona.
Eu cred ca celulele cu hydrogen sunt singurele valabile, in viitorul apropiat.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 23:56   #37
AlexandruHD

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

http://pl.all.biz/img/pl/catalog/64195.jpeg

Uite un design ce nu presupune pale... si ca sa nu fie nici foarte inalta...ar putea fi montata orizontal...binenteles putin redesenata... dar din nou, problema pusa de mine revine... ar creea in spate un vortex...

RVL 2000 corecteaza-ma daca am gresit cu ceva.

P.S. RVL imi plac foarte mult posturile tale si le citesc cu placere, se vede ca esti citit, mi-ar face placere sa mai vorbim. Si daca nu te deranjeaza intrebarea : Ai absolvit politehnica?
AlexandruHD is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 00:56   #38
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Stiu designul asta, mai sunt multe interesante si foarte bune pentru cele stationare.

Problema cea mai mare in aplicare pe auto, este ca vantul "contine" foarte putina energie pe unitatea de suprafata astfel incat trebuie utilizate turbine foarte mari, indiferent de design.
In plus randamentele sunt inca destul de slabe, chiar si randamentul teoretic maxim nu depaseste 59.x % (poate gresesc cu cateva procente , dar oricum pe acolo).
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 01:32   #39
AlexandruHD

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Nu stiu ce sa zic, eu unul o vad ca pe o solutie viabila inafara de problemele aerodinamice. Mai ales la viteze mari...
AlexandruHD is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 17:21   #40
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Inca o chestie cu electricele: trebuie sa cam uitam de viteze mari daca vrem si autonomie, deocamdata.
Motorul electric nu consuma asa "haotic" functie de sarcina, ci avand un randament mai "constant" consuma aproape proportional cu sarcina deci la 200 autonomia poate redusa la sfert fata de cea la 100km/h
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-11, 20:20   #41
3TURBOnos
Banned

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 187
Exclamation Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

sunt curios ce date concrete(nu pe foaie) are opel ampera, proaspat iesit. de fapt motorul are mai mult rodaj din prisma lui chevrolet volt care a iesit de vreo 6 luni, daca nu ma insel.
3TURBOnos is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 07:22   #42
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Am mers cu un hibrid si anume Toyota Prius. Pot spune ca m-am urcat la volan si m-am rugat permanent la o senzatie ceva... sa stiu ca sunt la volanul unei masini.
NIMIC. Nicio senzatie placuta, nicio nimic. Lasand de-oparte partea cu zgomotul motorului care este aproape zero, masina aia nu m-a impresionat cu absolut nimic. Poate cel mult cum spun multi despre cuplu dar si acela nu m-a bagat in scaun cum poate se spune...

Apoi urcandu-ma inapoi in Celica mea veche de aproape 11 ani... pot scrie aici acum ca sub nicio forma nu voi vota vre-odata electricele. (cel putin hibridele)
Santon is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 14:56   #43
bmwM8
Banned

Stage 3
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 162
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

trebuie sa ne mai bucuram de motoarele cu ardere interna cat mai putem, zic maxim 10 ani, dupa care trebuie sa ne bucuram de motoarele electrice cu boxe bose(pt sunetul unui v8 ).

este clar ca motorul electric este viitorul si trebuie imbunatatit, la fel cum am procedat cu cele mac/mas.

swap engine electric trebuie sa includa ambreaj si cutie automata(nu prea vad dc s-ar face manuale, pote pt nostalgici, atat!). costurile or sa scada cand o sa incepa fabricarea acestor motoare la scara larga.
bmwM8 is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 20:12   #44
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

- Toyota Supra Hibrid -

Asa ceva mi-ar placea.
https://www.youtube.com/watch?v=ryap5VpCxus

Interesanta alternativa nu ?
Santon is offline   Reply With Quote
Old 11-10-11, 22:33   #45
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Partea cea mai buna este ca NU trebuie ambreiaj si nici "cutie" pentru deplasare din a in b.

Pentru performante marite ar putea fi folosite cateva trepte dar tot nu ar fi necesar ambreiajul, ar fi suficient un sistem automat prin care motorul sa nu fie nici in accelerare nici in frana in timpul schimbarii vitezelor, desi frana de motor e ca si inexistenta.
Eventual ar putea fi construit motorul cu diferite infasurari cu diferite caracteristici turatie-cuplu.

Motorul electric este foarte bun ACUM, este foarte larg raspandit, chiar si in propulsie, de foarte mult timp doar bateriile ne omoara.
Tocmai datorita problemelor pe care le-ar fi pus un ambreiaj de putere mare s-a folosit sitemul motor diesel-generator-motor electic pe locomotive acum aproape un secol.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -