VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Ce tip de motor preferati?
|
Motoare "clasice" (benzina\motorina)
|
|
79 |
69.91% |
Motor electric
|
|
34 |
30.09% |
13-05-09, 14:06
|
#31
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
o conversie al unei masini normale cu motor electric costa cam 10000 euro, dar merita fiecare banut. alimentarea se poate face cu o turbina eoliana care daca stii sa o construiesti nu costa nici un ban si mai face si energie in continuu si gratuit, iar un golf cu motor electric ar accelera pana la 100 sub 5 secunde, depinde si de cate baterii ii pui. viteza maxima poate atinge 200, dar va trebui sa adaptezi ambreiajul masinii la unul electric. daca as avea bani mias face o conversie pe electric, doar asa sa le dau rusine la multe masini cu pretentii si f scumpe. dar deocamdata e destul petrol pt inca 50 ani si trebuie sa savuram motoarele cu aprindere.
|
|
|
09-10-11, 08:48
|
#32
|
Banned
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 187
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
cu timpul costurile vor scadea considerabil, dar asta numai cand or sa se produca masini elecrice la scara larga.
a aparul opel ampera, dar sa vedem cum se descurca in afara hartiei.
|
|
|
09-10-11, 10:16
|
#33
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 415
Member of: [RENAULT] [Old School Cars] [4Rally]
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Momentan prefer motorul clasic. Peste cativa ani cand cele electrice se isi vor imbunatati infrastructura si vor fi mult mai performante, mai vedem...desi parerea mea personala este ca pana nu se vor epuiza resursele de petrol nu se vor face mari progrese in cele electrice - cred ca producatorii mari de petrol fac presiuni in acest sens. Doar n-o sa dea faliment peste noapte.
@Darkjedi - e prima data cand aud de posibilitatea unei conversii...stii ceva concret? Exista firme care fac asa ceva? Da-ne te ro mai multe detalii.
__________________
F..k NATO! f..k USA! f..k Bill Clinton! Asta-i gara mea!
|
|
|
09-10-11, 13:57
|
#34
|
Stage 1
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Turbine eoliene pe masini, la scara larga e o prostie. Recent am vazut ca americanii au muncit ani de zice sa faca un design de turbina eoliana care sal puna pe cladiri... adica sa nu creeze turbulente dar tot creeaza anumite neplaceri si tocmai deasta se pun in numar mic. Acum, imagineazati ce-ar insemna 150 de masini cu asa ceva intr-un tunel... Sau mai mult, pe o autostrada foarte aglomerata. Gandeste-te ce turbulente poate creaa chestiuta aia la 120km/h. Deci tu mergi linistit dar aia din spate ce zic =))?
|
|
|
09-10-11, 22:29
|
#35
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 251
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Quote:
Originally Posted by AlexandruHD
Turbine eoliene pe masini, la scara larga e o prostie. Recent am vazut ca americanii au muncit ani de zice sa faca un design de turbina eoliana care sal puna pe cladiri... adica sa nu creeze turbulente dar tot creeaza anumite neplaceri si tocmai deasta se pun in numar mic. Acum, imagineazati ce-ar insemna 150 de masini cu asa ceva intr-un tunel... Sau mai mult, pe o autostrada foarte aglomerata. Gandeste-te ce turbulente poate creaa chestiuta aia la 120km/h. Deci tu mergi linistit dar aia din spate ce zic =))?
|
) nu stiu despre ce vb tu, pt ca nici macar nu am auzit asa ceva dar pare rupt dintr-un film de desene animate 3d. nu zic ca nu poate fii adevarat, dar numai cand ma gandesc putin ma face sa ma gandesc ca nu se poate asa ceva.
__________________
cuplul castiga curse, iar caii putere vand masini
|
|
|
09-10-11, 23:48
|
#36
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Quote:
Originally Posted by AlexandruHD
Turbine eoliene pe masini, la scara larga e o prostie. Recent am vazut ca americanii au muncit ani de zice sa faca un design de turbina eoliana care sal puna pe cladiri... adica sa nu creeze turbulente dar tot creeaza anumite neplaceri si tocmai deasta se pun in numar mic. Acum, imagineazati ce-ar insemna 150 de masini cu asa ceva intr-un tunel... Sau mai mult, pe o autostrada foarte aglomerata. Gandeste-te ce turbulente poate creaa chestiuta aia la 120km/h. Deci tu mergi linistit dar aia din spate ce zic =))?
|
Nu asta e problema.
DACA masinile ar putea fi echipate cu asa ceva, ele ar trebui sa fie pliate cumva in timpul rularii.
Problema pentru asa ceva este ca dimensiunile unei eoliene sunt foarte mari la putere comparabila cu a unei masini, chiar si pentru doar cativa kw nu este realizabil, masina nu ar avea stabilitate decat cu ecartament si ampatament mult mai mari decat in mod obisnuit, in plus, masiniile nu ar avea loc sa treaca unele pe langa altele din cauza marimii palelor.
Cred ca la ce se referea darkjedi este incarcarea bateriilor de la o eoliana fixa.
Si inca ceva,( referitor la postul lui) ca sa accelerezi o tona pana la suta in 5 sec, fara sa pui pierderi, cu un motor perfect, iti trebuie 76kw, in realitate cred ca sare de 120kw, nu e chiar la indemana oricui sa puna un motor si baterii pentru o autonomie decenta intr-o tona.
Eu cred ca celulele cu hydrogen sunt singurele valabile, in viitorul apropiat.
|
|
|
09-10-11, 23:56
|
#37
|
Stage 1
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
http://pl.all.biz/img/pl/catalog/64195.jpeg
Uite un design ce nu presupune pale... si ca sa nu fie nici foarte inalta...ar putea fi montata orizontal...binenteles putin redesenata... dar din nou, problema pusa de mine revine... ar creea in spate un vortex...
RVL 2000 corecteaza-ma daca am gresit cu ceva.
P.S. RVL imi plac foarte mult posturile tale si le citesc cu placere, se vede ca esti citit, mi-ar face placere sa mai vorbim. Si daca nu te deranjeaza intrebarea : Ai absolvit politehnica?
|
|
|
10-10-11, 00:56
|
#38
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Stiu designul asta, mai sunt multe interesante si foarte bune pentru cele stationare.
Problema cea mai mare in aplicare pe auto, este ca vantul "contine" foarte putina energie pe unitatea de suprafata astfel incat trebuie utilizate turbine foarte mari, indiferent de design.
In plus randamentele sunt inca destul de slabe, chiar si randamentul teoretic maxim nu depaseste 59.x % (poate gresesc cu cateva procente , dar oricum pe acolo).
|
|
|
10-10-11, 01:32
|
#39
|
Stage 1
Join Date: Feb 2011
Posts: 21
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Nu stiu ce sa zic, eu unul o vad ca pe o solutie viabila inafara de problemele aerodinamice. Mai ales la viteze mari...
|
|
|
10-10-11, 17:21
|
#40
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Inca o chestie cu electricele: trebuie sa cam uitam de viteze mari daca vrem si autonomie, deocamdata.
Motorul electric nu consuma asa "haotic" functie de sarcina, ci avand un randament mai "constant" consuma aproape proportional cu sarcina deci la 200 autonomia poate redusa la sfert fata de cea la 100km/h
|
|
|
10-10-11, 20:20
|
#41
|
Banned
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 187
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
sunt curios ce date concrete(nu pe foaie) are opel ampera, proaspat iesit. de fapt motorul are mai mult rodaj din prisma lui chevrolet volt care a iesit de vreo 6 luni, daca nu ma insel.
|
|
|
11-10-11, 07:22
|
#42
|
Stage 5
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of: [Toyota] [AUDI]
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Am mers cu un hibrid si anume Toyota Prius. Pot spune ca m-am urcat la volan si m-am rugat permanent la o senzatie ceva... sa stiu ca sunt la volanul unei masini.
NIMIC. Nicio senzatie placuta, nicio nimic. Lasand de-oparte partea cu zgomotul motorului care este aproape zero, masina aia nu m-a impresionat cu absolut nimic. Poate cel mult cum spun multi despre cuplu dar si acela nu m-a bagat in scaun cum poate se spune...
Apoi urcandu-ma inapoi in Celica mea veche de aproape 11 ani... pot scrie aici acum ca sub nicio forma nu voi vota vre-odata electricele. (cel putin hibridele)
|
|
|
11-10-11, 14:56
|
#43
|
Banned
Stage 3
Join Date: Aug 2008
Posts: 162
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
trebuie sa ne mai bucuram de motoarele cu ardere interna cat mai putem, zic maxim 10 ani, dupa care trebuie sa ne bucuram de motoarele electrice cu boxe bose(pt sunetul unui v8 ).
este clar ca motorul electric este viitorul si trebuie imbunatatit, la fel cum am procedat cu cele mac/mas.
swap engine electric trebuie sa includa ambreaj si cutie automata(nu prea vad dc s-ar face manuale, pote pt nostalgici, atat!). costurile or sa scada cand o sa incepa fabricarea acestor motoare la scara larga.
|
|
|
11-10-11, 20:12
|
#44
|
Stage 5
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of: [Toyota] [AUDI]
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
- Toyota Supra Hibrid -
Asa ceva mi-ar placea.
https://www.youtube.com/watch?v=ryap5VpCxus
Interesanta alternativa nu ?
|
|
|
11-10-11, 22:33
|
#45
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
|
Re: Motoare "clasice" vs. motoare electrice
Partea cea mai buna este ca NU trebuie ambreiaj si nici "cutie" pentru deplasare din a in b.
Pentru performante marite ar putea fi folosite cateva trepte dar tot nu ar fi necesar ambreiajul, ar fi suficient un sistem automat prin care motorul sa nu fie nici in accelerare nici in frana in timpul schimbarii vitezelor, desi frana de motor e ca si inexistenta.
Eventual ar putea fi construit motorul cu diferite infasurari cu diferite caracteristici turatie-cuplu.
Motorul electric este foarte bun ACUM, este foarte larg raspandit, chiar si in propulsie, de foarte mult timp doar bateriile ne omoara.
Tocmai datorita problemelor pe care le-ar fi pus un ambreiaj de putere mare s-a folosit sitemul motor diesel-generator-motor electic pe locomotive acum aproape un secol.
|
|
|
|
|