Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce tip de motor preferati?
Motoare "clasice" (benzina\motorina) 79 69.91%
Motor electric 34 30.09%
Voters: 113. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 10-10-08, 19:52   #1
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Motoare "clasice" vs. motoare electrice

Cum resursele de petrol ale planetei noastre scad pe zii ce trece trebuie sa gasim o alternativa destul de buna. Eu consider ca motorul electric va fi urmasul motoarelor "clasice" (benzina\motorina) asa ca sa discutam aici avantaje, dezavantaje si tot ce este legat de ele!
steffan is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 21:11   #2
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

motoarele clasice pt masini au avantajul a unei perioade foarte lungi in care au fost perfectionate

motorele electrice au inca dezavantajul, cuplului instant f mare (probleme cu transmisia) si dezavantajul autonomiei si atimpului mare de reincarcare

nu ar fi problema o autonomie de 300km problema e ca trebuie sa astepti ceva sa se reincarce bateriile (cateva ore) (benzina in 2-3 minute ai facut plinul si mai mergi inca 400-600 km)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 21:14   #3
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

mie mi se pare interesant la motorul electric faptul k ai acelasi cuplu la orice turatie, plus k sunt mai silentioase... sigur un motor de lambo sau de ferrari suna prea bine.. asta e o sa inregistram sunetul si il punem pe cd

in viitorul apropiat probabil k se va rezolva problema timpului mare de incarcare a bateriilor
steffan is offline   Reply With Quote
Old 10-10-08, 22:07   #4
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

nu stiu de ce dar merg pe ala electric, ma uit asa in urma si imi dau seama ca acum 10-13 ani, pe masini era destuld e scump sa-ti pui si abs, acum, ai pe orice masina. Asa ca in 10 ani pun pariu cu oricine ca multi vom alege electric.
__________________


De ce sa-ti iei audi????? Cand exista ALFA ROMEO
si pentru ca n-am avut bani nici de audi nici de Alfa Romeo, mi-am luat Peugeot.
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 16-10-08, 01:51   #5
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Quote:
Originally Posted by Sindrom View Post
nu stiu de ce dar merg pe ala electric, ma uit asa in urma si imi dau seama ca acum 10-13 ani, pe masini era destuld e scump sa-ti pui si abs, acum, ai pe orice masina. Asa ca in 10 ani pun pariu cu oricine ca multi vom alege electric.
cineva vorbea odata de motoarele electice (un tip cu ceva cunostinte despre electrica) si zicea ca e destul de limitat. acum sa vedem in viitor cat de bine va fi perfectionat. normal ca pana acum noi vedem ca electricele viitorul propulsor pt masinilie noastre. dar cine stie ce ne rezerva viitorul
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 22-10-08, 16:10   #6
apache

Stage 5
 
apache's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,150
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

nu-mi plac deloc electricele astea...nu-mi place nici macar ideea de a conduce un motor electric...

de ce ?

-pentru sunetul de doi bani pe care il scot
-pentru faptul ca acum te tin bateriile 300 de km , acum te tin 280 si peste 1 an te tin 20 ...
-pentru faptul ca as face un drum pana in germania in 5 zile din cauza ca as sta la incarcat bateriile pe la hotii aia din parcarile ungurilor...

..pentru multe altele...
apache is offline   Reply With Quote
Old 01-11-08, 13:38   #7
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

100% PENTRU motoarele termice, "clasice"...
In ziua de azi exista multe posibilitati, multe solutii pentru a face un motor termic eficaciu!
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Old 01-11-08, 22:13   #8
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
motoarele clasice pt masini au avantajul a unei perioade foarte lungi in care au fost perfectionate

motorele electrice au inca dezavantajul, cuplului instant f mare (probleme cu transmisia) si dezavantajul autonomiei si atimpului mare de reincarcare

nu ar fi problema o autonomie de 300km problema e ca trebuie sa astepti ceva sa se reincarce bateriile (cateva ore) (benzina in 2-3 minute ai facut plinul si mai mergi inca 400-600 km)
Complet gresit,

1.motoarele clasice cu combustie nu sunt mai perfectionate decat cele electrice, motoarele electrice avand o conceptie banala si cu un randament mult mai bun.

2.Cuplul mare posibil de obtinut pe o plaja mult mai mare de turatie este un avantaj foarte mare, transmisia neavand in nici un fel de suferit, la un motor electric dozajul cuplului fiind banal de dozat.

3.Problema mare este tocmai stocarea energiei, la ora actuala fiind costisitoare, grea (la propriu), cu timpi mari de reincarcare si insuficienta.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
Old 01-11-08, 22:21   #9
Dripci

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 628
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Trecand peste faptul ca sursa de energie ce poate fi exploatata este zero point energy-echivalent cu-energie din nimic, am ales motorul electric pt ca este mult mai ecologic si ieftin de exploatat(in timp va fi mai ieftin decat benzina, clar). Pana la urma, asta e ca nu se aude ca un v12, dar macar e ecofriendly . Chiar daca au cuplu maxim pe toata plaja de turatii, nu e asta problema. Ganditi-va la un metrou/tramvai/tren/troleibuz...ce, acolo nu s-a putut rezolva problema demultiplicarii cuplului ?
Dripci is offline   Reply With Quote
Old 02-11-08, 01:13   #10
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Quote:
Originally Posted by Dripci View Post
Trecand peste faptul ca sursa de energie ce poate fi exploatata este zero point energy-echivalent cu-energie din nimic, am ales motorul electric pt ca este mult mai ecologic si ieftin de exploatat(in timp va fi mai ieftin decat benzina, clar). Pana la urma, asta e ca nu se aude ca un v12, dar macar e ecofriendly . Chiar daca au cuplu maxim pe toata plaja de turatii, nu e asta problema. Ganditi-va la un metrou/tramvai/tren/troleibuz...ce, acolo nu s-a putut rezolva problema demultiplicarii cuplului ?
acolo a intervenit teoretic disparitia cutiei de viteze. acolo are o cutie cu o viteza, aia mere si inainte si inapoi motorul electric mere pe un principiu mai simplu, si e mult mai usor de dozatputerea de care ai nevoie
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 02-11-08, 09:37   #11
Evoluzione
Saab Pilot


Stage 5
 
Evoluzione's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,635
Member of:
[Moderators]
[Freehand Design Usergroup]
[4Tuning International]
[FOTO]
[PEUGEOT]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Vad ca incepe lumea sa voteze electric!

Asa ca:
Motorul electric e bun doar pentru oras!!! NU e solutia viitorului... dupa parerea mea.
Ati vazut vreo data masini electrice in circulatie!? Sunt vreo 5 la mine in cartier, VMax: 45kmh... si mai rau, nu se aude nimica in afara de rotiile pe tarmac > pietonii nu isi dau seama ca trece o masina (de cate ori nu am patito si eu!?).

Sunt de accord, cuplu istantan la semafor e ceva genial... stiti voi!

Dar, motorul termic inca mai are mult de trait, acum 25 de ani existau motore termice cu capacitate litrica de 267cp (adica motor de 1800cc care sa aiba puterea unui 997 Turbo!) azi, sigur se poate face din nou acest lucru si sa-l adaptam tuturori... Cred ca un asemenea motor chiar si cu putere slabita s-ar vinde bine, mie miar place un Pej' 206 1,8t cu 300cp sau, 250, ca sa fim rezonabili...

Si acum va aparea "Diesotto" motorul Diesel ce functioneaza pe Benzina! adica motor benzinar fara candele de aprindere! Ce inseamna asta? Inseamna avantajele dieselului la pretul benzinei... Cuplu mare si consum redus!
Exista deja prototipe stradale precum S180 DiesOtto, are consum mediu 3,5L/100km desi masina cantareste mai mult de 2,2t!

Tot la registrul ecologiei si economiei (ca defapt de asta se preocupa mai mult oameni) eu sunt pentru adoptarea tehnologiielor precum E85, Stop&Start, sau sistemul care foloseste doar cilindrele necesare (adica un V8 in oras ar folosi doar 4cilindre)...

PS. Masinile au degajat atata pasiune pentru ca erau multe inventii adunate la un singur loc, pentru ca motorul termic putea evolua in continuu, si inca poate!
Nu ati avut nici o data un zambet mare cat o platcita dupa ce ati schimbat ceva la motor (cip, turbo, injectore, reglaje diverse... sau stiu eu ce)?
Mai sunt multe de descoperit! Dar vor fi descoperit doar cu conditia ca noi sa vrem motoare termice, nu electrice!
Si... sincer pe mine un motor fara sunet nu ma inchinta deloc! Ce ar fi un Caterham fara esapament!!? Ce ar fi un MC12 fara esapament!? Sau, Pagani, Koenigsegg, Saleen... ce vreti voir...
__________________
JET GALORE

˙qɐɐs ʇɐ op ǝʍ sɐ ʇsnɾ `ǝʌıʇɔǝdsɹǝd ʇuǝɹǝɟɟıp ɐ ɯoɹɟ sƃuıɥʇ ǝǝs noʎ uǝɥʍ sʞoo| ʇı ʍoɥ sı sıɥʇ
Evoluzione is offline   Reply With Quote
Old 10-12-08, 20:41   #12
Raekwon205

Stage 1
 
Raekwon205's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 21
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Da intradevar, motoarele cu ardere interna iti ofera o senzatie deosebita...dar sa nu uitam ca si motoarele electrice au potetial.De exemplu Tesla Roadster este o masina sport ...electrica, dar cu performante demne de un adevarat supercar...248 cp,14000rpm, suta in 3.9 secunde, viteza max 201 km/h, si o autonomie de 393 de km, si la un consum echivalent in benzina de doar 1.95/suta, si... arata si super bine. Costa cam 100.000$...Este un inceput bun, cine stie peste cativa ani ce apare. Oricum motoarele noastre zic eu ca n-o sa dispara pt pasionati...se termina benzina?ardem gaz, alcool, biobutanol, nitrometan, gasim noi ce. In schimb daca se dezvolta tehnologia, poate fi o alegere...ii clar ca nimeni nu se vede bine in masina la care te gandesti prima data cand auzi de elctrice...o cutie deaia mica cu 40 la ora de sta toata ziua in priza, da de vedeti o masina electrica cum face un ferrari nu ati sta pe ganduri?
In orice caz in momentul de fatza benzinarele is cele mai tari
Raekwon205 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-09, 20:47   #13
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Cred ca discutia ar trebui dusa pe 2 cai : una referitoare la motorul electric si cealalta la capacitatea sursei de energie . Daca ar fi sa comparam cele 2 motoare ar trebui sa luam in considerare anumite criterii . Amandoua transforma o fanumita forma de energie in energie mecanica . Motorul termic transforma energia termica in energie mecanica iar motorul electric transforma energie electrica in energie mecanica . De aceea am spus ca ar trebui o discutie despre sursa de energie (rezervor de benzina ,baterie , pila de combustie ) din punct de vedere al calitatilor mecanice motorul electric este net superior . Are caracteristica cuplu /turatie constanta (deci cuplu de pornire (la turatie zero)) , turatii mult mai mari , raport putere/masa [kW/kg] net superior . Generatia noua de motoare de tractiune sunt astfel concepute incatsunt montate in butucul rotii deci ai 4x4 permanent fara probleme . un alt avantaj este ca in frana de motor se comporta ca un generator si poate recupera energie lucru imposibil la motorul termic . Randamentul mot electric este de aprox . 92% iar la mot termic real nu depeseste 20 % .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 07-01-09, 10:59   #14
Lecca

Stage 5
 
Lecca's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 389
Member of:
[KIA]
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

CE MA, RANDAMENT 20%??? ia mai gandeste-te
Lecca is offline   Reply With Quote
Old 07-01-09, 12:45   #15
The_Mask

Stage 5
 
The_Mask's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
Default Re: Motoare "Clasice" vs. Motor electric

Quote:
Originally Posted by Lecca View Post
CE MA, RANDAMENT 20%??? ia mai gandeste-te
Daca esti asa sigur da un exemplu, sau sti macar ce e ala randament? In cazul in care nu sti cauta pe google ciclul Carnot sau oriunde vrei tu.

OT. Motorul electric aleg pentru ca m-am saturat de taxele si impozitele pe masinile cu motoare termice!
__________________
INFINTI G37 S ====>>> https://forum.4tuning.ro/115-masina-mea-nissan-infiniti/97760-infiniti-g37s.html
TRANSPORT CONTAINERIZAT INTERN SI INTERNATIONAL
IMPORT AUTOTURISME USA
The_Mask is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -