Salut,
Referitor la cutia de viteze de pe Lexus as putea sa zic urmatoarele:
1. In modul Drive (simplu) masina se comporta foarte civilizat, cu o acceleratie cursiva si lina atata timp cat nu abuzezi de pedala. Treptele se schimba undeva intre 2000 si 3500 ture. La kick down exista o fractiune de secunda de ezitare (moment in care masina "se gandeste" sa treaca din treapta de viteza in care se afla (la o viteza de 60-70 km/h este in a 7-a, peste 70 km/h in a 8-a) intr-o treapta inferioara - de obicei a 3-a sau a 4-a pentru a furniza turatia necesara depasirii sau a manevrei pe care vroiai sa o executi.
2. In modul Drive (cu butonul Sport activat) se schimba un pic lucrurile in sensul ca se intareste atat directia cat si reactia pedalei de acceleratie. Vitezele nu se mai schimba la 3500-4500 ture si se duc, destul de tentant, pana pe la 5500. Daca ai piciorul greu
se duc pana la 6800 (limita maxima). La kick down aproape ca dispare milisecunda de ezitare masina ajungand intotdeauna in treapta 2 (pana la viteze de 90-100) sau a 3-a (peste 100 la ora).
3. In modul Manual (cu butonul Sport activat) nu mai exista nici o ezitare. Masina face exact ceea ce ii spui sa faca (cu mentiunea ca nu te lasa sa treci intr-o treapta inferioara atunci cand aceasta actiune ar duce acul indicator peste 6800 ture sau intr-o treapta superioara cand acul ar cobori sub 1000 turatii). In rest e ca o telecomanda - incotro o indrepti acolo bate
. O chestie interesanta e ca atunci cand ajungi la 6800 de turatii intr-o viteza nu iti schimba treapta... te lasa sa stai acolo atat cat vrei tu.
Referitor la alte aspecte legate de masina:
- putere in exces (cel putin pentru mine) => daca nu ar fi "jandarmul electronic" se pierde aderenta pe sosea aproape instantaneu atunci cand "o calci". Pe modul Sport "politistul" este mai putin vigilent si te lasa sa "fugi de spate" in limite rezonabile. Poti sa faci un drift in toata regula... Exista optiunea sa dezactivezi sistemele de control al tractiunii si de stabilitate. Inca n-am facut-o pentru ca nu am gasit un loc propice pentru testare. Pe strada nu indraznesc sa fac asa ceva...
- spatiul in spate este intr-adevar destul de limitat (mai ales in zona plafonului). Totusi pot sta confortabil 2 persoane de dimensiuni "laterale" normale si cu o inaltime de 1.80m.
- suspensii fooooarte rigide. Un compromis pentru stabilitate fenomenala pe care o are. Rezulta eliminarea pietrelor la rinichi pe strazile din RO (mai ales pe asa numitele autostrazi si la "relantizoarele" din Bucuresti care trebuiesc negociate la viteze de sub 15km/h).
- consum REAL (nu oficial):
In oras (bucuresti): 18-20 la suta
Afara: 10-14 la suta (depinde pe unde si cum mergi).
- schimb ulei (8.6 litri) + filtru + O-ring filtru + filtru polen - aprox 1400 Ron
Pana acum am 11.000km cu ea facuti exclusiv in Ro in 4 luni jumate. Deocamdata nici o problema in afara de insectele de pe capota
Daca aveti alte curiozitati/ intrebari, va raspund cu drag in limita cunostintelor mele.
Si, DA, imi place si M3-ul.