Salutare dragi forumiști !
Povestea īncepe așa : aș avea un gānd să achiziționez un motor, īn ideea să merg cu el o perioadă pe aspirat, după care, de hobby să-l supraalimentez cu o turbină mică, nimic pretențios. un 0.5-0.6bar pe interne stock e arhisuficient. S-a mai făcut pe acest tip de motor, nu e fizică nucleară, pute internetul de documentație și sugestii de piese, nu aici e problema.
Dilema e următoarea : motorul vine īn 2 variante : cu și fără distribuție variabilă a supapelor ( VVT, non VVT). Pentru aspirat, evident e mai ok varianta cu VVT, dar pentru turbo ? are vreo relevanță īn performanțe sau fiabilitate ? Caii sunt aceiași, 107-110, ceva de genu', compresia stock e aceeași.
Aș aprecia ceva păreri de la oameni care au habar despre ce vorbesc eu, nu de la băgători de seamă.
Care ar fi avantajele și dezavantajele unui sau altui tip de motor ?
Ca idee, īntreb principial, că sunt multe brand-uri auto care fabrică motoare cu caracteristici asemănătoare, diferența fiind distribuția variabilă a supapelor ( m50 de BMW, spre exemplu).