Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 20-01-14, 20:12   #1
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default VVT vs. non VVT pentru turbo

Salutare dragi forumiști !

Povestea īncepe așa : aș avea un gānd să achiziționez un motor, īn ideea să merg cu el o perioadă pe aspirat, după care, de hobby să-l supraalimentez cu o turbină mică, nimic pretențios. un 0.5-0.6bar pe interne stock e arhisuficient. S-a mai făcut pe acest tip de motor, nu e fizică nucleară, pute internetul de documentație și sugestii de piese, nu aici e problema.

Dilema e următoarea : motorul vine īn 2 variante : cu și fără distribuție variabilă a supapelor ( VVT, non VVT). Pentru aspirat, evident e mai ok varianta cu VVT, dar pentru turbo ? are vreo relevanță īn performanțe sau fiabilitate ? Caii sunt aceiași, 107-110, ceva de genu', compresia stock e aceeași.

Aș aprecia ceva păreri de la oameni care au habar despre ce vorbesc eu, nu de la băgători de seamă.
Care ar fi avantajele și dezavantajele unui sau altui tip de motor ?
Ca idee, īntreb principial, că sunt multe brand-uri auto care fabrică motoare cu caracteristici asemănătoare, diferența fiind distribuția variabilă a supapelor ( m50 de BMW, spre exemplu).
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 11-02-14, 17:36   #2
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: VVT vs. non VVT pentru turbo

Cred ca am scris de 3 ori cate un reply lung acum cateva saptamani dar l-am pierdut, cum vad ca nu-ti scris nimeni si am limbarnita la maini iti zic pe scurt ce cred eu (desi nu am experienta, am mai invatatcate ceva despre motoare) :
Consider ca orice sistem vvt sau similar pe un sistem turbo este ~inutil.
Sistemele de genul au ca scop principal aplatizarea curbei naturale de cuplu pentru a face motoarele mai confortabile si/sau pentru a o obtine o putere medie (deci si acceleratie) ca un motor cu o putere maxima mai mare.
Odata instalat un turbo, curba de cuplu se poate modela in anumite limite fara ajutorul vvt.

Last edited by RVL 2000; 11-02-14 at 17:58.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -