Va salut.
Eu am astra H GTC de 150cp si in afara de faptul ca in linie dreapta mananca asfaltul, confirm problemele:
- din cauza puntii spate, e mai instabila decat concurenta cu susp indep (compar cu golf V al lui taica-miu, care are si garda mai joasa). Cu un bagaj in portbagaj se rezolva partial problema.
- probleme cu DPF doar DACA nu intretii motorul cum trebuie (sa ai EGR curat, uleiul potrivit ACEA C3). Un update de soft la ECU din 2011 este necesar pt corectarea procedurii de regenerare. Ca fapt divers, trebuie sa fii complet atehnic (sa fiu elegant) ca sa infunzi complet DPF-ul incat regenerarea automata sa nu mai functioneze. Eu n-am reusit asta in 255.000km.
- doua amortizoare fata Sachs IDS+ controlate electronic: 2200 lei.
In rest, masina e in regula:
- consider ca in special zona ceasurilor arata mai bine decat la Focusul pre-2010 (am un amic cu Focus 2006)
- ambreiaj complet schimbat la 240.000 (3000lei), n-as zice ca a tinut putin.
- o singura distributie facuta la 150.000,conform producatorului (1000 lei)
- alte probleme minore: butuc portiera sofer, switch portbagaj.
Masina are 10 ani...nu consider ca am investit mult si nu consider ca am avut probleme grave. Nu am umblat inca la injectoare, turbina, rampa comuna etc. Un motor bun si puternic (gandit de FIAT,modificat de Opel pe partea electrica). Cazanul in care se afla...meh.
Cat timp opelul meu diesel a functionat fara probleme majore, o groaza de 1.6hdi-uri de conceptie PSA (peugeot) au ramas in drum si intr-un final nefericit la dezmembrari (vazute, pozate..pt prieteni care au).
In concluzie, on topic, daca as cauta alta acum, as fi un plimbacios cu multe vacante, as lua diesel si as lua Opel.
Pentru benzina, m-as orienta catre Focus, Citroen, Peugeot <2009. Motoarele de 1.4/1.6 16v n-au moarte si sunt EXTREM de silentioase. Nu tu EGR (care se monteaza pe benzinarele mai noi) si alte prostii. Motorul amicului meu cu C4 nu se aude cu capota ridicata in Piata Constitutiei.