Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 28-04-13, 18:49   #1
Flo_Vre

Stage 5
 
Flo_Vre's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 352
Default Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Eu am o idee dar am spus ca e un thread interesant de dezvoltat si de comentat! Se asteapta pareri pro si contra , logic...
Flo_Vre is offline   Reply With Quote
Old 29-04-13, 20:26   #2
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,086
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Nu au cum sa existe pareri pro si contra pentru ca softul prin posta este o prostie.
Softul se face pe masina, in cel mai rau caz in mers daca nu exista dyno la dispozitie. Fiecare motor vine cu un anumit grad de uzura si ca urmare nu are cum sa suporte sau mai bine zis, nu exista soft STAS.
Inclusiv chestiile alea cu cititul, trimisul pe mail si apoi rescrierea softului primit pe mail este tot o prostie.
Parere pur personala. Nu trebuie agreata.

PS : discutam de modele stock, pentru ca in cazul modelelor care deja au suferit modificari (turbina mai mare, alt intercooler, injectoare, raport comprimare, chiulasa s.a.) chiar nu merge varianta cu softul prin posta.
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 29-04-13, 20:33   #3
Flo_Vre

Stage 5
 
Flo_Vre's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 352
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post

PS : discutam de modele stock, pentru ca in cazul modelelor care deja au suferit modificari (turbina mai mare, alt intercooler, injectoare, raport comprimare, chiulasa s.a.) chiar nu merge varianta cu softul prin posta.
CLAR !

PS- ar putea sa ti 'sara' in cap detinatorii de VAG , stii la ce ma refer...
Flo_Vre is offline   Reply With Quote
Old 29-04-13, 21:16   #4
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Quote:
Originally Posted by crywolf View Post
Nu au cum sa existe pareri pro si contra pentru ca softul prin posta este o prostie.
Softul se face pe masina, in cel mai rau caz in mers daca nu exista dyno la dispozitie. Fiecare motor vine cu un anumit grad de uzura si ca urmare nu are cum sa suporte sau mai bine zis, nu exista soft STAS.
Inclusiv chestiile alea cu cititul, trimisul pe mail si apoi rescrierea softului primit pe mail este tot o prostie.
Parere pur personala. Nu trebuie agreata.

PS : discutam de modele stock, pentru ca in cazul modelelor care deja au suferit modificari (turbina mai mare, alt intercooler, injectoare, raport comprimare, chiulasa s.a.) chiar nu merge varianta cu softul prin posta.
exemplu: pt un 1.9 tdi de 115 cp sa il faca de 131 nu cred ca ar fi o mare problema cu sistemul asta, deoarece sunt niste valori standard.
dar in secunda in care se schimba configuratia asa cum ai spus, nu pot decat sa ii urez mult noroc incostientului.
__________________
Iadul era plin, asa ca .....................m-am intors , and is no replacement for displacement.
Go go go go
Audi =
Espero =
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 29-04-13, 23:05   #5
ct77pia

Stage 5
 
ct77pia's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,882
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Anonymous Motorsport ]
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

un soft facut prin posta nu se poate compara niciodata cu unu facut pe dino sau in mers ....
ct77pia is offline   Reply With Quote
Old 29-04-13, 23:38   #6
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,173
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Si daca ti se face soft "custom" dar nu ti se masoara absolut nici un parametru pe masina , care e diferenta?
Ceas de presiune are si cel mai amarat pe masina ca da bine in fata gagicelor, dar ce faci cu AFR,EMP, EGT,IAT, ETC ???
Te incanta ca iti face custom cu laptopul in fata ta??? Cat de mult?
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 30-04-13, 11:22   #7
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,086
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Bluey, ceea ce spui tu e tot un soft prin 'posta' doar ca putin mai bun, in sensul ca fie se citesc niste parametri si se trimit la unul care face softul, fie 'softistul' se 'joaca' cu valorile tale. E ceva intre 'posta' si soft customizat. E tot o prostie, dar ceva mai mica
Legat de VAGinisti (nu ua de ce sa sara la cap, sau in capul meu, pentru ca ma numar printre ei) - intervine tot timpul UZURA motorului si a componentelor. Un motor de 115CP dus la 131CP dar care are deja turbina pe duca (si nici 115 mai scoate de fapt) are toate sansele sa pice. Ma rog, turbina sa pice, motorul ma indoiesc.
Plus ca multa lumea PUNE softuri, putini insa se pricep sa le faca.
Intrebati in particular orice tunner care a incepu pe masina personala - cate pistoane a topit, cate biele a indoit, cate chiulase a crapat si cati arbori are pusi ca si bibelou un sufragerie
Chestia e multi sau toti de fapt, spun la ce valori au ajuns. Cate motoare zac la fier vechi pana ce au ajuns la acele valori, este 'secret profesional'.

Acum nu sunt eu conservator sau mai stiu eu ce. Dar stiu de la amici care lucreaza in domeniu de cati oameni e nevoie, si ce aparatura este necesara ca sa dezvolti un soft la o masina noua. Si atunci sa nu imi spuna careva ca vine nenea Gica sau Gigel, cu un laptop luat dein bazar si ne da cai putere ..... aia vin oricum la pachet cu adrese de le centre dezmebrari, reconditionari turbine, service care fac motoare, etc.
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 30-04-13, 14:27   #8
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 877
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

soft „prin poștă”...poate pe o chestie comună gen...vag de 2.0 sau 1.9 cel mult ieșit din rodaj, dacă nu chiar nouă mașina, unde încă putem discuta despre niște valori relativ „standard” de la mașină la mașină și chiar și atunci e țigănie, dar să-ți pui pe o mașină pe care ai folosit-o TU în propriul stil de condus o perioadă medie sau lungă de timp așa ceva, trebuie să fi cel puțin bătut în cap, părerea mea.

în funcție și de „meseriaș” și de complexitatea operațiunii, consider că soft-urile făcute „live” (stradă sau dyno) sunt răspunsul, indiferent de mașină. Străzile sunt pline de conducători de logane, accent-uri, golf-uri etc...care au cel puțin 30% putere în plus de la o tobă sport, un soft băgat de pe laptop „între 30 de minute și 3 ore” și un sticker din 3 litere pe spatele mașinii...

Aștept un campion de Rally\drift\drag sau un tuner să mă contrazică...
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 30-04-13, 15:41   #9
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?

Diferenta nu exista daca softistul face softul prin posta sau la stand atat timp cat masina oricum este pe un stand de dyno si cu toate informatile citite. Mult mai important este cine scrie softul.
Exista si softuri standard pentru masini stoc, dar la fel, conteaza de cine sunt facute si nu sunt intodeauna optimizate perfect.
Cat de resoftarea in sine, in functie de motor, poate fi daunator sau poate sa nu afecteze cu nimic motorul sau accesorile, eventual doar noxele (normal ca nu vorbim de softuri proaste care pot face praf atat motorul cat si turbina).


Deci cel mai important este cine face softul!!!
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -