Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   VERSUS AUTO (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto.html)
-   -   Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno? (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/372656-soft-posta-vs-soft-timp-real-dyno.html)

Flo_Vre 28-04-13 17:49

Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Eu am o idee dar am spus ca e un thread interesant de dezvoltat si de comentat! Se asteapta pareri pro si contra , logic...

crywolf 29-04-13 19:26

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Nu au cum sa existe pareri pro si contra pentru ca softul prin posta este o prostie.
Softul se face pe masina, in cel mai rau caz in mers daca nu exista dyno la dispozitie. Fiecare motor vine cu un anumit grad de uzura si ca urmare nu are cum sa suporte sau mai bine zis, nu exista soft STAS.
Inclusiv chestiile alea cu cititul, trimisul pe mail si apoi rescrierea softului primit pe mail este tot o prostie.
Parere pur personala. Nu trebuie agreata.

PS : discutam de modele stock, pentru ca in cazul modelelor care deja au suferit modificari (turbina mai mare, alt intercooler, injectoare, raport comprimare, chiulasa s.a.) chiar nu merge varianta cu softul prin posta.

Flo_Vre 29-04-13 19:33

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Quote:

Originally Posted by crywolf (Post 5455831)

PS : discutam de modele stock, pentru ca in cazul modelelor care deja au suferit modificari (turbina mai mare, alt intercooler, injectoare, raport comprimare, chiulasa s.a.) chiar nu merge varianta cu softul prin posta.

CLAR !

PS- ar putea sa ti 'sara' in cap detinatorii de VAG , stii la ce ma refer...;)

Nemilosu 29-04-13 20:16

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Quote:

Originally Posted by crywolf (Post 5455831)
Nu au cum sa existe pareri pro si contra pentru ca softul prin posta este o prostie.
Softul se face pe masina, in cel mai rau caz in mers daca nu exista dyno la dispozitie. Fiecare motor vine cu un anumit grad de uzura si ca urmare nu are cum sa suporte sau mai bine zis, nu exista soft STAS.
Inclusiv chestiile alea cu cititul, trimisul pe mail si apoi rescrierea softului primit pe mail este tot o prostie.
Parere pur personala. Nu trebuie agreata.

PS : discutam de modele stock, pentru ca in cazul modelelor care deja au suferit modificari (turbina mai mare, alt intercooler, injectoare, raport comprimare, chiulasa s.a.) chiar nu merge varianta cu softul prin posta.

exemplu: pt un 1.9 tdi de 115 cp sa il faca de 131 nu cred ca ar fi o mare problema cu sistemul asta, deoarece sunt niste valori standard.
dar in secunda in care se schimba configuratia asa cum ai spus, nu pot decat sa ii urez mult noroc incostientului.

ct77pia 29-04-13 22:05

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
un soft facut prin posta nu se poate compara niciodata cu unu facut pe dino sau in mers ....

bluey 29-04-13 22:38

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Si daca ti se face soft "custom" dar nu ti se masoara absolut nici un parametru pe masina , care e diferenta?
Ceas de presiune are si cel mai amarat pe masina ca da bine in fata gagicelor, dar ce faci cu AFR,EMP, EGT,IAT, ETC ???
Te incanta ca iti face custom cu laptopul in fata ta??? Cat de mult?

crywolf 30-04-13 10:22

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Bluey, ceea ce spui tu e tot un soft prin 'posta' doar ca putin mai bun, in sensul ca fie se citesc niste parametri si se trimit la unul care face softul, fie 'softistul' se 'joaca' cu valorile tale. E ceva intre 'posta' si soft customizat. E tot o prostie, dar ceva mai mica :)
Legat de VAGinisti :) (nu ua de ce sa sara la cap, sau in capul meu, pentru ca ma numar printre ei) - intervine tot timpul UZURA motorului si a componentelor. Un motor de 115CP dus la 131CP dar care are deja turbina pe duca (si nici 115 mai scoate de fapt) are toate sansele sa pice. Ma rog, turbina sa pice, motorul ma indoiesc.
Plus ca multa lumea PUNE softuri, putini insa se pricep sa le faca.
Intrebati in particular orice tunner care a incepu pe masina personala - cate pistoane a topit, cate biele a indoit, cate chiulase a crapat si cati arbori are pusi ca si bibelou un sufragerie :)
Chestia e multi sau toti de fapt, spun la ce valori au ajuns. Cate motoare zac la fier vechi pana ce au ajuns la acele valori, este 'secret profesional'.

Acum nu sunt eu conservator sau mai stiu eu ce. Dar stiu de la amici care lucreaza in domeniu de cati oameni e nevoie, si ce aparatura este necesara ca sa dezvolti un soft la o masina noua. Si atunci sa nu imi spuna careva ca vine nenea Gica sau Gigel, cu un laptop luat dein bazar si ne da cai putere ..... aia vin oricum la pachet cu adrese de le centre dezmebrari, reconditionari turbine, service care fac motoare, etc. :)

Bong 30-04-13 13:27

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
soft „prin poștă”...poate pe o chestie comună gen...vag de 2.0 sau 1.9 cel mult ieșit din rodaj, dacă nu chiar nouă mașina, unde încă putem discuta despre niște valori relativ „standard” de la mașină la mașină și chiar și atunci e țigănie, dar să-ți pui pe o mașină pe care ai folosit-o TU în propriul stil de condus o perioadă medie sau lungă de timp așa ceva, trebuie să fi cel puțin bătut în cap, părerea mea.

în funcție și de „meseriaș” și de complexitatea operațiunii, consider că soft-urile făcute „live” (stradă sau dyno) sunt răspunsul, indiferent de mașină. Străzile sunt pline de conducători de logane, accent-uri, golf-uri etc...care au cel puțin 30% putere în plus de la o tobă sport, un soft băgat de pe laptop „între 30 de minute și 3 ore” și un sticker din 3 litere pe spatele mașinii...

Aștept un campion de Rally\drift\drag sau un tuner să mă contrazică...

GTR 30-04-13 14:41

Re: Soft prin 'posta' vs soft in timp real pe dyno?
 
Diferenta nu exista daca softistul face softul prin posta sau la stand atat timp cat masina oricum este pe un stand de dyno si cu toate informatile citite. Mult mai important este cine scrie softul.
Exista si softuri standard pentru masini stoc, dar la fel, conteaza de cine sunt facute si nu sunt intodeauna optimizate perfect.
Cat de resoftarea in sine, in functie de motor, poate fi daunator sau poate sa nu afecteze cu nimic motorul sau accesorile, eventual doar noxele (normal ca nu vorbim de softuri proaste care pot face praf atat motorul cat si turbina).


Deci cel mai important este cine face softul!!!


All times are GMT +2. The time now is 15:36.

- Copyright 2024 4Tuning