Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 28-07-13, 02:28   #6736
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Nu imi sugereaza si nici nu trebuie sa imi sugereze nimic. Folosesti probabil 30-40% din aia 500nm cand calci acceleratia la mers uzual.
Cred ca ar fi si putin incomod sa folosesti aia 500nm mereu, nu crezi? Se lasa cu dureri de gat...
Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 02:47   #6737
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Giully4u View Post
Pentru ca acolo unde e plaja optima de turatie pentru diesel, un otto e subturat (aproximativ).
Dieselul e avantajat ca plaja de turatie optima pentru el coincide cu plaja de turatie folosita in mod curent cam de toti soferii, indiferent de masina/motorizare.
In ziua de azi, singurele avantaje ale motoarelor pe benzina au ramas rafinamentul si sunetul. In rest cam iau bataie la toate aspectele de la diesel (cu exceptii, bineinteles).


Inca o chestie pe care multi nu o inteleg: la diesel ai cuplu maxim la 2500 sa zicem. 400nm sa zicem.
Problema e ca ai cuplu si puterea aia doar cand calci pedala pana la fund si ii dai motorina maxima, nu cand ciupi putin acceleratia.
si la benzina cand ciupi putin acceleratia sare in 6000 rpm si ai putere maxima???
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 02:52   #6738
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Evident, fizica nu-si aplica legile asupra motoarelor pe benzina.
La benzina cand ai ciupit acceleratia intra in WARP MODE.

Giully4u is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 08:18   #6739
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Deja o cam dati in diverse...

Si pentru cei care tot zic de diferenta aia cretina si insignifianta de ~10%, de ce nu le spuneti celor de la BMW ca sunt niste cretini pentru ca au facut 316i si 318i pe e36 si e46 (pe e46 aveau chiar acelasi bloc, aceeasi cilindree, doar ca s-au gandit ei sa il faca mai puternic cu 10 cai pentru un motiv total necunoscut).
Sau spuneti-le ca au fost complet retardati cand au facut 328i vs. 325i (193 de cai vs. 192)!
Sau de ce nu, Volkswagen cu 115 cai si 131.
Sau super-mega-butoanele sport de la masinile mai rasarite care iti dau in general tot cam 10% putere extra, sunt tot pentru ca nu se simte diferenta de 10%, nu?
Dar de departe cea mai proasta si cretina comparatie e intre Renault Clio 172 si 182 intre care diferenta nu e nici macar de 10% si idiotii aia s-au chinuit ca prostii sa bage bani in dezvoltare si testare si proiectare doar pentru 10 cai care oricum nu se simt, nu? Ce e drept aici ajuta putin si greutatea in cazul celui mai slab, dar uite ca 182-ul are 1 CAL PE TONA in plus fata de celalalt si calul ala il ajuta sa faca cu 0.2 secunde mai putin 0-100.
Asta probabil pentru ca nu se simte diferenta de putere si trebuie sa fii bolnav psihic pentru a adauga 10% putere unei masini pentru 200 de euro in conditiile in care a costat ~8.000 cand ai cumparat-o.

Serios, ganditi-va mai mult inainte sa postati...
eMH is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 08:43   #6740
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Omule, vorbeam de logan, nu de masini de 100+ cai putere. Astept pe cineva care a facut remap-ul ala, eventual si o fisa dyno daca se poate, ca sa nu vorbim vorbe. Pana atunci hai sa-i dam pace, ca nu duce absolut nicaieri discutia.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 09:35   #6741
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
Ai performantele alea la 2500 din cauza turbinei ,nu a combustibilului.
Ia da tu frumos turbina aia jos de pe masina si zi-mi exact ce performante mai ai la 2500rpm.
Daca da jos turbina o sa aiba performantele unui 1.9SDi sau alt diesel aspirat. Dar chiar si fara turbina tot are cuplul maxim la turatie joasa, vezi cazul 1.9SDi care are 133Nm la 2200-2600Nm deci da e din caza combustibilului chiar si in lipsa turbinei.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 10:08   #6742
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
Omule, vorbeam de logan, nu de masini de 100+ cai putere. Astept pe cineva care a facut remap-ul ala, eventual si o fisa dyno daca se poate, ca sa nu vorbim vorbe. Pana atunci hai sa-i dam pace, ca nu duce absolut nicaieri discutia.
De fapt era vorba despre 10% in plus putere care nu te ajuta deloc. Cel putin eu despre asta vorbeam.

P.S.: Am gasit asta intr-un comentariu pe youtube in legatura cu softul la Logan 1.4: "Si eu am si merita ,chiar mi-a depasit asteptarile, cuplul se simte foarte bine, Motorul prinde viata."
Nu stiu cat de real e, dar e o parere de la cineva care are, nu?

Last edited by eMH; 28-07-13 at 10:10.
eMH is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 10:17   #6743
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Hai ma pe bune, chiar i-a depasit asteptarile si a prins si viata ... Te credeam om serios, ce dracu.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 10:27   #6744
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Un anume "mumus", membru pe logan club, spunea intr-un topic dedicat : "Este ok...am resoftare de vreo 15000 km...
mare diferenta nu este ."
Din ce am citit pana acum pe acolo, sunt destui care spun ca se observa o oarecare diferenta in ceea ce priveste cuplul la turatii ceva mai mici, iar altii care spun ca diferenta nu e chiar asa mare. Asadar, parerile sunt impartite si in randul posesorilor, si de logan, si de remap, asa ca hai sa-i dam pace ca nu ajungem nicaieri.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 11:06   #6745
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

@emh: zi-mi doar ce diferenta simti tu la un logan 1.4i cu remap intr-un regim de mers normal, maxim 3500 ture, adica plaja de turatii folosita cel mai uzual.

chiar am cautat fise dyno si am gasit la dimsport astfel:

stock: 3500 ture ~ 48 cp
remap: 3500 ture ~ 50 cp

deci pot sa spun WOW 2 cai pai nici ac-ul nu il compenseaza aia 2 cp la un regim de mers normal si la conditiile de utilizare pt care a fost gandita masina.

iar la 5250 rpm avem asa:

stock: ~ 70 cp
remap: ~75 cp

ca sa simti 5 cp in plus ai nevoie de 5250 rpm. se merita? eu unul zic ca nu
__________________
Ford Focus ST170
steffan is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 11:34   #6746
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by cavaliere View Post
PS: Tantaru, fata de un benzinar turbo mentionez ca am consum la jumate cu acelasi stil de mers. O fi bine?
Eram sigur ca o sa pui placa cu "am consum mai bun"....
De asta am intrebat , pana la urma care-i scopul topicului , ca formularea e simplista rau.
Pentru unu care il doare-n c...ot de consum si-si permite un 15l/100km ce mai aveti de zis?E prost ca si-ar lua benzina , ca doar deh , toata lumea trebuie sa conduca diesel.

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Daca da jos turbina o sa aiba performantele unui 1.9SDi sau alt diesel aspirat. Dar chiar si fara turbina tot are cuplul maxim la turatie joasa, vezi cazul 1.9SDi care are 133Nm la 2200-2600Nm deci da e din caza combustibilului chiar si in lipsa turbinei.
Hai ca ai dat-o de gard cu magnificul cuplu de 133NM la 2600rpm , te da cu dintii de volan la o plecare cuplu' ala.
Uite studiu de caz , 2.0 benzina golf 4 , cuplu de 170NM la 2400rpm , aspirat.Pana si o mortaciune de 1.4 are 128NM la 3300rpm si 1.4 e totusi departe de 1.9 ca si capacitate.
Deci cum e cu treaba aia cu combustibilul??
Acolo unde turbina la 1.9tdi(ALH) iti da cuplu aproape dublu la 2000rpm.

Last edited by Tzzantaru; 28-07-13 at 11:43.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 12:18   #6747
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
Da, dar altfel se simt caii in plus la corsa aia de 1.2 turbo. La un aspirat, te "bucuri" de cei 5-7 cai abia pe la 5000-6000 rpm, turatie de care majoritatea se tem, pentru ca "face rau la motor si papa ulei".
Quote:
Originally Posted by cavaliere View Post
Nu te supara, dar tu vorbesti sa te afli in treaba. Caii aia se simt doar la 5500 6000 de ture? In fine, fiecare cu parerea lui.
Quote:
Originally Posted by steffan View Post
@emh: zi-mi doar ce diferenta simti tu la un logan 1.4i cu remap intr-un regim de mers normal, maxim 3500 ture, adica plaja de turatii folosita cel mai uzual.

chiar am cautat fise dyno si am gasit la dimsport astfel:

stock: 3500 ture ~ 48 cp
remap: 3500 ture ~ 50 cp

deci pot sa spun WOW 2 cai pai nici ac-ul nu il compenseaza aia 2 cp la un regim de mers normal si la conditiile de utilizare pt care a fost gandita masina.

iar la 5250 rpm avem asa:

stock: ~ 70 cp
remap: ~75 cp

ca sa simti 5 cp in plus ai nevoie de 5250 rpm. se merita? eu unul zic ca nu
Uite domnu' cavaliere, ca nu vorbeam doar ca sa ma aflu in treaba.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 13:04   #6748
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default Re: Benzina sau motorina ?

Cum scria si eMH mai sus, eu nu inteleg de ce o tot tineti una si buna ca nu ar conta 5 cai in plus la logan sau orice alta masina de 75 de cai.
E adevarat, e o masina inceata, dar 5 cai aia o ajuta si ii mai dau un gram de viata motorului ala. Intr-adevar, in racheta nu se transforma, gen TDI resoftat.
Despre un plus de 5-7 cai putem spune ca e insesizabil la motoare peste 150 de cai, dar la o masina de 75 de cai te ajuta.
Un cal putere pe un autoturism e fix pix, insa daca vorbim de un scuter, un cal putere in plus ii aduce niste performante stralucite fata de stock.
__________________
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 13:47   #6749
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post


Hai ca ai dat-o de gard cu magnificul cuplu de 133NM la 2600rpm , te da cu dintii de volan la o plecare cuplu' ala.
Tu chiar nu ai inteles ce am vrut sa spun. Din afirmatia ta
Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post

Ai performantele alea la 2500 din cauza turbinei ,nu a combustibilului.
am dedus ca te referi la faptul ca o turbina iti da cuplul maxim la o turatie mica, ceea ce nu este asa, motorul diesel chiar si aspirat , iti ofera cuplul maxim(oricat de mic sau de mare ar fi el) de la turatii joase, adica pana la urma din cauza combustibilului ai cuplu mare la turatii mici.

Last edited by lord_wader; 28-07-13 at 13:49.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 13:57   #6750
Giully4u

Stage 5
 
Giully4u's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 577
Member of:
[SEAT]
Default Re: Benzina sau motorina ?

E turatie mica raportata cu motorul pe benzina, dar pentru motorul diesel 2600 rpm e mai mult decat jumatate din plaja de turatie. Deja la 2600 rpm ai pedala calcata mai mult de jumatate.
E echivalentul unei masini pe benzina cu rpm maxim 6000 si cuplu maxim la 3500 rpm.
Giully4u is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -