Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 13-07-10, 01:00   #1
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Salutare!

Am mai citit una alta despre lichidul de frana, insa nu am o imagine completa asupra specificatiilor lichidului de frana. Sa posteze fiecare ce stie despre lichidul de frana si ce producatori de lichid de frana mai deosebita cunoaste. Ma intereseaza sa stiu cam ce marci de lichid de frana ati folosit, care v-au multumit, si care v-au dezamagit.

On topic: pentru racing conteaza mai mult dry boiling point, iar pentru masinile de zi cu zi, wet boiling point. Despre faptul ca DOT 4 e inferior lui DOT 5 (si 5.1) si superior lui DOT 3, atunci cand e vorba de standarde minime, numai trebuie mentionat.

Eu mi-am luat lichid de frana original de la Volkswagen si am ramas surprins cand am vazut ca se ridica doar putin peste minimul normei DOT 4 in ceea ce priveste wet boiling point: doar 172 grade Ceslius, fata de 155 grade Celsius minumul normei DOT 4. Iar dry boiling point nici macar nu e mentionat pe ambalajul recipientelor (unul de 1 l si unul de 250 ml).
Vreau sa-l schimb pe cel care il am acuma, dupa 3 ani de folosinta. Am pus in urma cu 3 ani Castrol Response Dot 4 (1 l) cu wet boiling point 170 grade Celsius (270 dry boiling point), si mi s-a parut imediat dupa schimb si in toti acesti ani ca a franat mai slab masina ca inainte, decat cu cel original. Sunt derutat, si de asta ma intereseaza experienta voastra.

Last edited by iulian2476; 13-07-10 at 01:21.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 15:52   #2
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

daca ti-a franat mai slab masina dupa ce ai schimbat lichidul de frana inseamna ca nu e aerisita complet instalatia , pana nu ajunge o parte din lichid la temperatura maxima de functionare toate lichidele actioneaza fix la fel, (adica poti baga si apa daca temperatura pe sistemul de franare nu depaseste 98 grade, asta ca fapt divers, nu inseamna ca poti merge cu apa )

nu am schimbat niciodata lichidul de frana la vre-o masina, daca mergi cat de cat normal nici nu este nevoie, mai bine il schimbi pe ala de directie...

daca vrei raspuns mai rapid la franare pune-ti furtune cu insertie metalica.
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 23:23   #3
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Salut!

Instalatia pe ansamblu are conductele din metal. Doar acolo unde se articuleaza masina se folosesc furtunuri flexibile. Asta la toate masinile. Oricum, toate furtunurile flexibile ale sistemului hidraulic sunt gandite sa reziste la presiuni mari si sunt realizate de firme de profil recunoascute.
Am citit multe replay-uri pe alte forumuri si am constat cu uimire ca multi proprietari, dupa ce au schimbat lichidul de frana original, au patit la fel: adica o cursa mai lunga a franei si eficienta mai slaba. De asta mi-am luat lichid original, din dorinta de a avea din nou acea frana ferma ca pana la primul schimb.
Castrolul Response pe care l-am bagat la primul schimb (1 l), avea temperatura de fierbere la umed de 170 grade Celsius, asemanatoarea cu cea de la lichidul original (172 grade). Insa la Castrol dadea si temperatura de fierbere la uscat de 270 grade Celsius. La asta original nu o mentioneaza nicaieri pe ambalaj, nici pe homepage VAG, etc. Frana tine si cu ce am acuma, dar am impresia personala ca mai prost, si maia les ABS-ul cand intra intra mult mai slab. Inainte efectiv imi arunca piciorul inapoi. Acuma doar carie si atat.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-10, 11:13   #4
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Salut!

Instalatia pe ansamblu are conductele din metal. Doar acolo unde se articuleaza masina se folosesc furtunuri flexibile. Asta la toate masinile. Oricum, toate furtunurile flexibile ale sistemului hidraulic sunt gandite sa reziste la presiuni mari si sunt realizate de firme de profil recunoascute.
da, multumesc pentru informatii, chiar nu stiam ca exista conducte din metal....

chiar daca furtunele (produse de firme de profil) REZISTA la presiuni mari , asta nu inseamna ca nu se DEFORMEAZA la presiune !!!!!deformarea se transforma intr-o pedala un pic mai moale si un raspuns usor intarziat la franare ATAT, practic insesizabil si perfect "safe" . Totusi exista si furtune "racing" sau cu insertie metalica care rezista mult mai bine la deformare. Furtunele astea "reising" se simt cel mai bine la motociclete unde nu ai servofrana si lungimea furtunului este considerabila.


Quote:
Originally Posted by iulian2476 View Post
Salut!
Castrolul Response pe care l-am bagat la primul schimb (1 l), avea temperatura de fierbere la umed de 170 grade Celsius, asemanatoarea cu cea de la lichidul original (172 grade). Insa la Castrol dadea si temperatura de fierbere la uscat de 270 grade Celsius. La asta original nu o mentioneaza nicaieri pe ambalaj, nici pe homepage VAG, etc. Frana tine si cu ce am acuma, dar am impresia personala ca mai prost, si maia les ABS-ul cand intra intra mult mai slab. Inainte efectiv imi arunca piciorul inapoi. Acuma doar carie si atat.
Intelege ca o temperatura mai ridicata de fierbere a lichidului de frana te ajuta NUMAI la solicitari intense si in conditii de mers greu de atins pe un drum PUBLIC.

Simptomele acuzate de tine nu au legatura cu standardul sau calitatea lichidului de frana ! daca au aparut imediat dupa schimbarea lichidului (doar a lichidului) inseamna ca aerisirea nu a fost facuta corect. Aceleasi simptome pot fi date de furtune imbatranite(mai rar) sau de garniturile pompei de frana si mai exista posibilitatea sa nu ajunga suficient vacuum la servo (simptome diferite totusi) (ex. la leonul meu trebuie sa tai anual din furtunul care duce vacuum la servo)

sper ca de data asta m-am facut inteles.
beck is offline   Reply With Quote
Old 15-07-10, 09:42   #5
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

eu stiu ca lichidul se inlocuieste cam o data la 2 maxim 3 ani,fiindca isi pierde proprietatile
la fel cum aerisirea franelor se face la un anumit numar de km,fiindca local langa etrieri sau tamburi de la functionare calitatea lichidului scade,si e bine sa fie inlocuit cu lichid "fresh"
acum la masinile cu abs nu sunt sigur ca e nevoie de aerisire anuala,iar unele daca nu ma insel isi aerisesc singure sistemul de franare(astea de generatie noua) deci nu ramane decat sa-l schimbi din cand in cand,chiar daca mergi,chiar daca nu mergi cu masina...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 15-07-10, 09:58   #6
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Si eu am citit ca la masinile de generatie mai noua, printre care si la Golf IV, bulele de aer de la ambreaj ar iesi singure in recipientul lichidului de frana. Foarte sigur nu sunt, insa asa am auzit. Despre restul instalatiei (conductele care duc la roti) nu am auzit sa se videze singure.
Am mai citi ca exista la Golf IV si posibilitatea aerisirii pompei de ABS cu VAGcom-ul.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-10, 10:16   #7
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
eu stiu ca lichidul se inlocuieste cam o data la 2 maxim 3 ani,fiindca isi pierde proprietatile
la fel cum aerisirea franelor se face la un anumit numar de km,fiindca local langa etrieri sau tamburi de la functionare calitatea lichidului scade,si e bine sa fie inlocuit cu lichid "fresh"
acum la masinile cu abs nu sunt sigur ca e nevoie de aerisire anuala,iar unele daca nu ma insel isi aerisesc singure sistemul de franare(astea de generatie noua) deci nu ramane decat sa-l schimbi din cand in cand,chiar daca mergi,chiar daca nu mergi cu masina...

da, corect, asa ai invatat/aflat din manuale , doar ca manualele sunt scrise de producatori, iti garantez ca un dot 4 nu isi pierde foarte mult din calitati nici dupa 10 ani de functionare.

Trebuie schimbat imediat insa, daca ajunge cumva APA in instalatie, atat.
beck is offline   Reply With Quote
Old 15-07-10, 10:25   #8
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Din cate am inteles eu, lichidul de frana este higroscopic, insa nu absoarbe mai mult de 3% apa. Defapt acel wet boiling point este limita minima la care poata sa scada calitatea lichidului de frana, atunci cand contine 3% apa.

Si eu stiu la fel despre calitatea lichidului de frana, ca nu poate sa scada foarte mult, insa scaderea eficientei franei este datorita maia les aerului care apare in timp in instalatie.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-10, 12:32   #9
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

aer care apare langa etrier la o franare zdavana...si tot de la franari zdravene,lichidul de langa etrier este uzat fata de cel din recipientul de pe pompa de frana,singur nu are cum sa se inlocuiasca,si de asta se recomanda aerisire la anumite intervale de timp
mai exact,daca faci azi aerisirea,pana nu mai ai bule in instalatie si lichidul iese perfect curat,si faci aerisire si peste 6 luni o sa vezi ca primii ml de lichid de frana care ies or sa fie de o culoare cenusie,si relativ subtire,fata de lichidul care ajunge acolo dupa 2-3 desfaceri la aerisitor...termenul de garantie difera de la lichid la lichid,si ma oftic ca nu am un bidon la indemana sa ma uit la perioada de valabilitate,care este valabila pentru el,fie ca sta in recipient fie ca e pus in instalatie...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 15-07-10, 17:52   #10
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

La mine pe bidonul respectiv scrie ca expira in luna 9 2014. Bidoanele le-am cumparat in decembrie 2009. Nu scrie cand sunt fabricate, sau nu imi dau eu seama sa descifrez codurile de pe ele. Deci sigilat tine cam 4-5 ani. Se pare ca producatorul lichidului de frana de la VW este Pentosin (ca si pentru lichidul de racire).

Last edited by iulian2476; 15-07-10 at 18:03.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-10, 01:38   #11
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Lichid frana : dry vs. wet boiling point

Am schimbat cu vreo 10 zile in urma lichidul de frana personal la masina mea si chiar merita sa faci schimbul asta la 2-3 ani. S-a intarit pedala, cursa pedalei e mai scurta si frana mai prompta. E destul de simplu; mie mi-a luat 1 h cu un ajutor.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -