Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 29-03-10, 09:58   #16
Al3xPuma

Stage 3
 
Al3xPuma's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 158
Default Re: GPL vs Diesel

Am condus masina pe GPL dar nu mi-as pune asa ceva pe masina personala .. asa cum a fost mentionat si mai sus ...GPL pe masina de servici gen TAXI ... sunt avantaje dar si multe dezavantaje in primul rand performanta masini se schimba radical poate ca mai exista sunetul si turatiile pe care o benzina le ofera dar degeaba.
In plus uzura masini este mai mare si aici ma refer la partea motorului cel putin asa am auzit si eu din diferite surse
__________________

Why Just Touch The Sky ... When You Can Rule It !!!
Speed Can Slow You Down
Al3xPuma is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 09:59   #17
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: GPL vs Diesel

Am eu GPL secvential pe 5.2 V8. Dupa ce trag linie, realizez ca consuma echivalentul a 15 l de benzina, urban, in traficul din Bucuresti si la drum intins 8-9. Deci, la cost, este foarte bun. Din pacate nu mai pot dormi in masina, cand merg la peste, din cauza buteliei... dar asta este. Cu banii economisiti dorm la pensiune
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 16:18   #18
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by Al3xPuma View Post
Am condus masina pe GPL dar nu mi-as pune asa ceva pe masina personala .. asa cum a fost mentionat si mai sus ...GPL pe masina de servici gen TAXI ... sunt avantaje dar si multe dezavantaje in primul rand performanta masini se schimba radical poate ca mai exista sunetul si turatiile pe care o benzina le ofera dar degeaba.
In plus uzura masini este mai mare si aici ma refer la partea motorului cel putin asa am auzit si eu din diferite surse
Ia un Logan 1.4 normal si unul 1.4 GPL sa vezi cat de radical (NU) se schimba performanta...astea sunt basme sau pareri formate cu instalatiile de gaz de acum 15 ani de pe Dacii. La fel si cu uzura motorului...nu motorul se strica la o masina in general (chiar daca e pe GPL), apar multe alte probleme pana incepe motorul sa faca figuri.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 20:11   #19
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Ia un Logan 1.4 normal si unul 1.4 GPL sa vezi cat de radical (NU) se schimba performanta...astea sunt basme sau pareri formate cu instalatiile de gaz de acum 15 ani de pe Dacii. La fel si cu uzura motorului...nu motorul se strica la o masina in general (chiar daca e pe GPL), apar multe alte probleme pana incepe motorul sa faca figuri.
condu un cielo pe GPL si dupa mai vorbim..Economie scrie pe el atat

vreau sa semnalez si eu cateva aspecte la unele masini cu GPL
2 Opel Vectra cu GPL motoarele se tureaza singure,iarna se condenseaza gazul,lipsa de putere ,motoarele au o ardere mai uscata am vazut o chiuloasa camasi.pistoane si supape de la o masina fosta pe GPL si mi-am schimbat parerea de atunci..castigi la pret pe de o parte pierzi la fiabilitate pe cealalta parte..
__________________
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 20:21   #20
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: GPL vs Diesel

Dupa cum am spus, daca instalatia e praf si e reglata cu picioarele, normal ca masina se comporta jalnic. Vorbesc despre instalatii bune, instalate de profesionisti si reglate cum trebuie. Din moment ce pe unele masini diferentele de performanta sunt minime, asa ar trebui sa fie pe majoritatea, daca treaba este facuta cu cap.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 20:33   #21
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Dupa cum am spus, daca instalatia e praf si e reglata cu picioarele, normal ca masina se comporta jalnic. Vorbesc despre instalatii bune, instalate de profesionisti si reglate cum trebuie. Din moment ce pe unele masini diferentele de performanta sunt minime, asa ar trebui sa fie pe majoritatea, daca treaba este facuta cu cap.
era instalatie originala din fabrica pe Cielo

Avantaje:

Economie la bani. Un litru de GPL poate fi cumparat la jumatate de pret fata de benzina. La 1.000 de kilometri, economia este de aproximativ un milion de lei
Poluare redusa. La pornirea pe timp rece, emisiile de noxe ale GPL sint de 20 de ori mai mici fata de cele ale motorului cu benzina fara plumb.
Asigura o ardere mai completa, permitind astfel utilizarea mai indelungata a uleiului si a bujiilor

Dezavantaje:

Consumul de combustibil creste
Puterea motorului scade cu 5%-6%
Greutatea autoturismului creste cu cel putin 50 de kg, putind afecta suspensiile
Etanseitatea grupului piston-segmenti-cilindri are de suferit
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 29-03-10, 20:53   #22
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
E jenibil si tipic romanesc sa ai un Range Rover cu GPL pe el. ...
Ba nu e deloc.
Am vazut instalatii montate din fabrica pe Volvo,BMW 5-ar, MB,sau pe motorizari de 800 cmc, dar si mari de 6000 cmc ,deci nu exista restrictii de montaj in aceasta privinta.

Ideea cu bomba din portbagaj este pura mitologie mioritica.Rata exploziilor/incendiilor datorate GPL este mult mai mica decat in cazul in cazul benzina/motorina .
GPL-ul european are mai multe octane decat benzina,dar din pacate cel din tara noastra este de mai slaba calitate.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 05:51   #23
bano

Stage 5
 
bano's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 474
Default Re: GPL vs Diesel

logan 1.4 consum gpl 10,5 .. logan 1.5 D consum 5,5 .. pret gpl 23 ., motorina ..41. care e mai buna?? + performante mai bune la DCI .Am vazut unele pe gpl, care abia porneau dupa 4.5 chei,, cu instalatie fabrica. la taxi 2 din 3 sNt Disel LA 70&80 K pe an prefer dCI
bano is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 07:52   #24
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Ideea cu bomba din portbagaj este pura mitologie mioritica.Rata exploziilor/incendiilor datorate GPL este mult mai mica decat in cazul in cazul benzina/motorina
Nici eu n-am auzit de explozii, o zic doar ca pe o gluma, dar dupa cum am zis, daca voi va simtiti ok in preajma buteliilor, mai ales cu una la 2m in spatele vostru bravo voua. Si daca va place sa comutati benzina-gaz, ca stiu ca parca trebuie s-o pornesti pe benzina, dup-aia s-o treci pe gaz si tot asa.

Eu zic sa fiti mai atenti si la ce scrie adrian78bmw, ca nu e omul care sa vorbeasca prostii.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 08:16   #25
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by bano View Post
logan 1.4 consum gpl 10,5 .. logan 1.5 D consum 5,5 .. pret gpl 23 ., motorina ..41. care e mai buna?? + performante mai bune la DCI .Am vazut unele pe gpl, care abia porneau dupa 4.5 chei,, cu instalatie fabrica. la taxi 2 din 3 sNt Disel LA 70&80 K pe an prefer dCI
De unde consumul ala de 10.5 ? In oras ? Fii serios, consumul pe GPL fata de benzina creste dar destul de putin, nu se dubleaza.

Intre 1.4 GPL si 1.5 dCi 65/70CP nu fi prea sigur pe performantele dCi-ului, este cel putin echilibrat.

@ amphetamine - instalatiile din ziua de azi pornesc automat pe benzina iar cand apa ajunge la temperatura X (cat este ea setata) trece singura pe gaz, la fel si la oprire. Tu nu faci absolut nimic, cu comutatorul te joci doar cand vrei sa mergi exclusiv pe benzina.

@ adrian - 5-6%, cum spuneam, neglijabil daca ne gandim ca 1L GPL este 1/2 din 1L benzina. Din 75CP la ramai cu peste 70CP, mare chestie. Si daca ar fi 10% tot ar fi ok, mai ales ca ai posibilitatea sa treci oricand pe benzina, cand vrei sa o omori. Chestia cu greutatea crescuta cu 50KG - sufera suspensiile e mai mult o gluma, nu sunt facute din plastilina, la o masina de 1tona mai poti incarca lejer cateva sute de KG, 50 KG sunt ca si inexistente. De fapt la masini gen Logan ajuta la o distribuire mai buna a maselor, in mod normal fiind mai mult pe fata .
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 10:34   #26
bano

Stage 5
 
bano's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 474
Lightbulb Re: GPL vs Diesel

[QUOTE=_anaconda_;3231958]De unde consumul ala de 10.5 ? In oras ? Fii serios, consumul pe GPL fata de benzina creste dar destul de putin, nu se dubleaza.

Intre 1.4 GPL si 1.5 dCi 65/70CP nu fi prea sigur pe performantele dCi-ului, este cel putin echilibr
de
unde sti tu ca performantele sant la fel . ai logan se vede ca nai mers cu un logan ...la turati intra turbina,, la un 1.4 te rogi de el , VORBESC strict de logan , SI la alte marci e la fel la un 1.4 consumu e de 9 litri cu GPL CRESTE 1-2 litri -- ai porbagaju mai mic poza e pt sati faci o ideie pe unde ma Invart
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image-2009-02-28-5456337-56-parc-din-sectorul-5.jpg
Views:	111
Size:	56.9 KB
ID:	1395496  
bano is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 12:52   #27
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: GPL vs Diesel

N-am logan, nici benzina nici gpl dar am vazut liniute intre 1.4 normal si 1.4 gpl si a fost echlibrat. Iar 1.5 dCI la performante este sub 1.4 MPI, chiar sub 1.2 16V. Atat 0-100 km/h cat si 0-1000 metri. Ca sunt unii soferi incompetenti care au 80 km/h in TR5 si intra in depasire...normal ca te rogi de 1.4 dar exploatat corect este mai rapid decat 1.5 dCI 65/70. Vorbesc de masini in stare buna nu cine stie ce cazatura de taxi. O gramada de taximetristi la 50 km/h sunt deja in TR5, ar fi o idee sa te astepti sa si traga un motor pe benzina la turatia aia.

PS - dupa cum spuneam, 1.4 nu consuma 9-10% decat in oras. Ce este relevant - consumul mediu care este in jur de 7%. La 1.5 dCi cat sa fie ? 5% ? In niciun caz nu consuma 3.5% MEDIU. Apropo, normal ca la turatii intra turbina, altfel ar scoate 35CP amarati. Ajutat de turbo ajunge si el la frumoasa cifra de 65CP, o adevarata herghelie.

Tu ai dat un consum de oras la 1.4 MPI si un consum de 5% la dCI care sigur nu este in oras.

PS 2 - la cat de des intalnit este un logan ar fi ceva sa nu fi mers niciodata cu el .

Last edited by _anaconda_; 30-03-10 at 12:57.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 15:24   #28
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
De unde consumul ala de 10.5 ? In oras ? Fii serios, consumul pe GPL fata de benzina creste dar destul de putin, nu se dubleaza.

Intre 1.4 GPL si 1.5 dCi 65/70CP nu fi prea sigur pe performantele dCi-ului, este cel putin echilibrat.

@ amphetamine - instalatiile din ziua de azi pornesc automat pe benzina iar cand apa ajunge la temperatura X (cat este ea setata) trece singura pe gaz, la fel si la oprire. Tu nu faci absolut nimic, cu comutatorul te joci doar cand vrei sa mergi exclusiv pe benzina.

@ adrian - 5-6%, cum spuneam, neglijabil daca ne gandim ca 1L GPL este 1/2 din 1L benzina. Din 75CP la ramai cu peste 70CP, mare chestie. Si daca ar fi 10% tot ar fi ok, mai ales ca ai posibilitatea sa treci oricand pe benzina, cand vrei sa o omori. Chestia cu greutatea crescuta cu 50KG - sufera suspensiile e mai mult o gluma, nu sunt facute din plastilina, la o masina de 1tona mai poti incarca lejer cateva sute de KG, 50 KG sunt ca si inexistente. De fapt la masini gen Logan ajuta la o distribuire mai buna a maselor, in mod normal fiind mai mult pe fata .
anaconda ieri am venit cu un taxi 1.4 GPL si soferul a zis de consum in oras 10% si Hunedoara e 5 strazi daca prinzi semafoarele pe verde in 10 min ai suflat-o dar sa zicem ca regimul de taxi e altfel..
deci toti care au logan sa bage 5 saci de cartofi in portbagaj pentru o distributie 50-50
acum am si eu o intrebare?motorina de la canistra 2,5 lei sau gpl?
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 17:35   #29
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by adrian78bmw View Post
anaconda ieri am venit cu un taxi 1.4 GPL si soferul a zis de consum in oras 10% si Hunedoara e 5 strazi daca prinzi semafoarele pe verde in 10 min ai suflat-o dar sa zicem ca regimul de taxi e altfel..
deci toti care au logan sa bage 5 saci de cartofi in portbagaj pentru o distributie 50-50
acum am si eu o intrebare?motorina de la canistra 2,5 lei sau gpl?
Decat sa vb cu UN taximetrist mai bine intra si documenteaza-te ca sunt instalatii de la 300 la peste 1000 si sunt diferente foarte mari in functionarea masinii, cum e si normal.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 18:01   #30
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by GTR View Post
Decat sa vb cu UN taximetrist mai bine intra si documenteaza-te ca sunt instalatii de la 300 la peste 1000 si sunt diferente foarte mari in functionarea masinii, cum e si normal.
nu am inteles la ce te referi?eu ma refeream la anaconda care vorbea de consumul in oras nu creste la 10 la GPL..
adrian78bmw is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -