Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 02-01-11, 18:04   #1
RacerJunior

Stage 5
 
RacerJunior's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 376
Default Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

Cum spune si in titlu sunt curios care dintre cele 2 e mai rezistenta, mai usor de instalat si mai putin costisitoare.

Normala :
http://www.lotustalk.com/forums/atta...l-cage-101.jpg

Fibra de Carbon:
http://cornerbalance.files.wordpress...arboncage2.jpg
RacerJunior is offline   Reply With Quote
Old 02-01-11, 18:18   #2
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

Carbonul are toate avantajele in ochii mei...numai ca mai mult ca sigur e super scump si greu de realizat. Totodata vad numai avantaje fata de cel clasic.

Dar avand in vedere ca in 2011 pt rally & drift (la nivel superpro) se folosesc inca materiale "clasice" cred ca inca nu a venit vremea carbonului pt rc.

P.S. Pe mine mai dat gata cu versusul asta
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 03-01-11, 12:48   #3
RacerJunior

Stage 5
 
RacerJunior's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 376
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

Din cate stiu eu carbonul trebuie turnat. Imi imaginez cam cat de greu trebuie sa fie sa torni un roll-cage din fibra de carbon. Un alt dezavantaj ar fi faptul ca nu se poate suda. Deci trebuie facut dintr-o bucata. Si trebuie prins cu suruburi. E un mod mult mai complicat de instalare.
RacerJunior is offline   Reply With Quote
Old 03-01-11, 19:21   #4
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

Nu are rost acest versus.

Puteai foarte usor sa cauti detalii despre fiecare material si aflai ca cele din fibra nu au aprobare FIA si in caz de accident se fac aschii, care ghici pe unde intra.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 04-01-11, 19:25   #5
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

Din cate tin minte, fibra de carbon a inceput sa fie folosita in F1 tocmai pentru motivul ca la impact se face praf si in felul asta absoarbe foarte bine forta accidentului. Ori evident, nu e buna pentru rollcage care trebuie sa fie foarte rezistent si pentru care exista reglementari clare FIA, si despre materiale si despre suduri si prinderi.
Sa ma corecteze cineva daca gresesc.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 06-01-11, 11:21   #6
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

nu-i chiar atat de simplu, cage-u ala din porsche de carbonf are rol de intarire a caroseriei, mai putin de protectie la impact , pe cand un rollcage din metal este mai greu dar ofera si protectie pe langa rigidizarea caroseriei.

fibra de carbon o data deformata isi pierde mult din proprietatile initiale
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 09-01-11, 02:46   #7
vacaroz

Stage 5
 
vacaroz's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 2,016
Member of:
[VW]
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

rol cage-ul din fibra de carbon cum se si vede din poza este facut din prefabricate( asa cred ca se numesc) si sunt montate ca la undite de exemplu.sau la batul acela de aspirator care intra unul in celalalt
amphetamine fibra din carbon se sfarama dar nu cum crezi tu. adica nu ca cum ai da cu o sticla de pamant de se face tandari. e ca si cum ai incerca sa turtesti o cutie de carton. in functie de forta aplicata se turteste intai la locul impactului si progresiv spre interior. asta e marela avantaj. nu se deformeaza ca metalul, ci se zdrobeste progresiv si absorbe din impact
in afara de asta are si o elasticitate sporita si o greutate scazuta. dezavantajul lui crerd ca este mai scump si in caz de deteriorare a unei parti nu o poti inlocui asa usor ca la cel clasic. adica vei avea nevoie de o alta parte de la producator in comparatie cu cel clasic care-l poti suda si singur in curte

Last edited by vacaroz; 09-01-11 at 02:48.
vacaroz is offline   Reply With Quote
Old 09-01-11, 21:50   #8
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Roll Cage : Fibra de Carbon sau Clasic

Quote:
Originally Posted by vacaroz View Post
rol cage-ul din fibra de carbon cum se si vede din poza este facut din prefabricate( asa cred ca se numesc) si sunt montate ca la undite de exemplu.sau la batul acela de aspirator care intra unul in celalalt
amphetamine fibra din carbon se sfarama dar nu cum crezi tu. adica nu ca cum ai da cu o sticla de pamant de se face tandari. e ca si cum ai incerca sa turtesti o cutie de carton. in functie de forta aplicata se turteste intai la locul impactului si progresiv spre interior. asta e marela avantaj. nu se deformeaza ca metalul, ci se zdrobeste progresiv si absorbe din impact
in afara de asta are si o elasticitate sporita si o greutate scazuta. dezavantajul lui crerd ca este mai scump si in caz de deteriorare a unei parti nu o poti inlocui asa usor ca la cel clasic. adica vei avea nevoie de o alta parte de la producator in comparatie cu cel clasic care-l poti suda si singur in curte
Foarte bine argumentat. Cum ziceam si eu...dar mai vag...costul e impedimentul.
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -