Ok, imi sacrific putin timp sa "copiez" niste date dintr-o revista (Quattroroute nr. 25 / martie 2007), poate sunt folositoare.
Un test comparativ intre mai multe masini, acceleratii, distanta de franare, timp pe traseu in conditii dificile. La multe dintre ele s-au facut comparatii cauciucuri de serie si cauciucuri de iarna. Niste exemple.
Suzuki Swift 4x4
0-80 km/h - 14.6 sec vs 10.9 sec
80-0 km/h - 117.0 m vs 61.2 m
Slalom - 23.2 sec vs 19.2 sec
Urcare in rampa (cu sisteme de control on) - 2'19''13 vs 1'46''67
BMW 330xd
0-80 km/h - 24.9 sec vs 6.8 sec
80-0 km/h - 203.5 m vs 71.7 m
Slalom - 27.5 sec vs 19.1 sec
Urcare in rampa (sisteme on) - (failed) vs 1'39''29
Nota* - se observa performante (la toate capitolele) deplorabile (200+ metri pentru 80-0 ?!) cu pneuri standard care erau de vara (Bridgestone Potenza RE050 17" vs Continental ContiWinterContact TS790 17" de iarna), imbunatatirile sunt uriase daca se folosesc pneuri corespunzatoare.
VW Passat 2.0 TDI 4Motion
0-80 km/h - 13.8 sec vs 9.5 sec
80-0 km/h - 127.6 m vs 69.6 m
Slalom - 22.6 sec vs 19.8 sec
Urcare in rampa (sisteme on) - 2'09"58 vs 1'40"20
Mitsubishi Pajero
0-80 km/h - 10.8 sec vs 10.8 sec
80-0 km/h - 69.2 m vs 58.8 m
Slalom - 22.6 sec vs 18 sec
Urcare in rampa (sisteme on) 1'50"09 vs 1'43"63
Audi Q7 3.0 TDI (pneuri standard in test => Bridgestone Dueler HP Sport 265/50 pe 19")
0-80 km/h - 17.4 sec vs 7.6 sec
80-0 km/h - 165,2 m vs 66.3 m
Slalom - 26.6 sec vs 19.5 sec
Urcare in rampa (sisteme on) 2'56"10 vs 1'40"28
Un lucru e clar, diferentele sunt mari/foarte mari/uriase intre anvelope all season / de vara fata de anvelope de iarna.