Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 16-12-09, 02:20   #1
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

In urma ninsorii de ieri am auzit printre cunoscuti dar si la tv sau radio pareri impartite despre anvelopele de iarna daca se merita sau nu, voi pe aici ce parere aveti?

Se merita gume de iarna pt 2-3 saptamani de zapada/an? merg folosite si cele de vara sau all season pe timpurile astea si ne bazam ca o sa curete autoritaile drumurile?
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 02:26   #2
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Asta cu autoritatile clar nu e ceva pe care sa te poti baza.
Eu zic ca merita gumele de iarna.Poate nu merita sa le iei pe cele mai scumpe,dar ceva de iarna sa fie.
Multi nu se gandesc ca nu plecatu e marea problema,ci oprirea. Iar alea de vara nu stiu cum se descurca acum..
Deci parerea mea clar merita.
__________________
2006 Mazda6
2010 Skoda Octavia


Suzuki Club Romania
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 02:41   #3
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

F important si acest aspect , anume franarea, multi pun gume de iarna doar pe rotile cu tractiune .
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 08:27   #4
tigermotorsport
Cluj Street Racing Member

Stage 5
 
tigermotorsport's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 565
Member of:
[Opel]
[CSR]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Compozitia celor doua tipuri de anvelopa difera. Astfel, dupa cum probabil ati observat si voi cauciucurile de iarna vara fluiera in draci la porniri/franari bruste. Cele de vara la temperaturi scazute pierd aderenta si pe carosabil uscat. Asadar, recomand folosirea cauciucurilor adecvate.
__________________
I will rest when i am dead.
tigermotorsport is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 09:20   #5
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Mi se pare o discutie destul de interesanta dar pe de alta parte si foarte amuzanta deoarece îmi aduc aminte pe vremuri se mergea cu cauciucurile pîna erau pe sîrma si atunci venea motivul:

Merg mai departe cu ele pe sîrma ca are iarna aderenta mai buna si la o adica si asa trebuie sa-i pun lanturi.

Cauciucurile de iarna nu sînt numai pt. zapada. Asta sa fie clar.
Astea sînt si pt. sol înghetzat, polei etc., totul ce este în sezonul rece cînd temperatura la sol scade SUB +7°C.
Cine crede ca cauciucurile de iarna ajuta numai pe zapada, este null documentat iar cine umbla cu cauciucuri de vara numai pt. ca afara nu este zapada, i s-a urît cu binele.
Cum a sus cineva mai sus diferentele sînt nu numai la profilul cauciucurilor dar si la material. Cauciucuri de vara pe polei sau sol înghietat e ca si cînd te dai iarna cu patinele. (asta asa pt. întelesul unora). Cam asta e aderenta pe care o ai într-o curba sau cînd pui frîna brusca.

Treaba se si poate încerca în fiecare parcare mare sau loc viran. Iarna cînd solul este înghietat, cîteva marcaje (Start / Punct de frînare / orire reala) si atunci, accelereaza la start cu cauciucuri de vara si pune frîna în locul stabilit si vezi unde te opresti. În locul unde te-ai oprit pui pilonii (caciulile) de plastic.
Acum repeta figura cu cauciucuri de iarna si ai sa vezi diferenta. Nu e nimic mai simplu.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 14:35   #6
Tzepozzz

Stage 5
 
Tzepozzz's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 611
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

de acord cu tine CyberCSX, doar ca pe polei te duci sanie la fel de bine si cu cauciucurile de iarna (testat de mine in dimineata asta).
@DOHC16: Badea a fost cam prost informat aseara...
Tzepozzz is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 15:32   #7
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Da, l am auzit pe Badea , cam deplasat comentariu ca nu conteaza gumele de iarna , el vroia sa scoata in evidenta ca nu au dezapezit astia drumurile .

Intrebare : Daca e polei , sau cum e acum la noi zapada cu polei dedesubt , 2 masini indentice , una gume de vara alta de iarna ,merg amandoua cu aceasi viteza , franeaza ambele in acelasi timp, sanie asa cum se duc , totusi care masina opreste prima?
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 15:47   #8
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Probabil aia cu pneuri de iarna dar la o diferenta mica.

Daca ar fi doar zapada atunci diferenta cu siguranta ar fi semnificativa dar poleiul schimba complet datele problemei, ori ca ai pneuri de vara ori ca ai de alea de iarna tot ~ 0 ai aderenta pe polei.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 16:09   #9
!41!
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,397
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Honda]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Pe zapada sau polei nu conteaza prea mult de care sant. Diferenta mai mare e pe uscat la temperaturi scazute la plecari in forta sau franari la limita , acolo sant superioare cele de iarna.
!41! is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 16:12   #10
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Quote:
Originally Posted by Tzepozzz View Post
de acord cu tine CyberCSX, doar ca pe polei te duci sanie la fel de bine si cu cauciucurile de iarna (testat de mine in dimineata asta)..
normal ca te duci si pe polei dar nu asa de rau ca cu cele de vara. În afara de asta, LEGEA mai zice ceva si de CONDUITA PREVENTIVA unde trebuie sa-ti adaptesi stilul de condus în functie de conditiile atmosferice, trafic etc. si de CONDUS DEFENSIV. Se învata la scoala de soferi, sta scris si în legislati a româna si asta nu de ieri sau de azi ci de cînd am facut eu permisu la Resita în 1979, ba de si mai de mult.

toti trebuie sa realizam ca natura nu poate fi învinsa sub nici o forma. Indiferent ce tehnica detinem. Singurul lucru ce putem face e sa prevenim si sa n-e aparam pielea si asta putem face numai noi cu gîndire logica.

Ca tu ai derapat asa de tare, chiar asi fi curios ce gume de iarna ai? Ce marca. sÎnt cumva AL SEASON?
Eu am pe cea cu care circul iarna gume de la firma KLEBER. 600 EURO pt. 4 bucati si nu ma pot plînge.
N-am avut parte înca de surprize si asta pe o masina din '89 cu tractiune spate fara A.B.S. / T.C. / E.S.P. si alta "pazlamalîcuri" electronice.

Quote:
Originally Posted by !41! View Post
Pe zapada sau polei nu conteaza prea mult de care sant. Diferenta mai mare e pe uscat la temperaturi scazute la plecari in forta sau franari la limita , acolo sant superioare cele de iarna.

Asta s-o crezi tu. am vazut niste teste facute cu porsche Cayene si Audi de catrea ADAC pe zapada de am ramas eu cu gura cascata.

Am sa-mi iau timp sa caut video-uri cu teste nemtesti ADAC eventual sa l-e traduc prin subtitrare si sa ti le pun sa vezi cu ochii tai.
ADAC face si TEST DRIVE pt. amatori, un fel de cursuri de initiere în poligoanele ADAC unde poate fiecare sa ia parte, unde înveti cum sa eviti cum sa reactionezi în diferite situatii, unde poti faci singur teste de comparatie etc. Cred ca daca ai lua parte la un test drive din asta, ti-ai schimba parerea.

Last edited by CyberCSX; 16-12-09 at 16:17.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 16:25   #11
Lecca

Stage 5
 
Lecca's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 389
Member of:
[KIA]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

daca s-a mers greu zilele astea, s-a mers mai ales din cauza soferilor neechipati corespunzator, care cu anvelope de vara abia plecau de la stop... iar apoi , de frica, rulau cu 20kmh... nu ma asteptam la badea sa fie atat de retard. chiar nu stie nimic tehnic despre subiect, dar comenteaza... abia pandea un motiv sa mai injure autoritatile... mi se pare chiar stupid, mai ales ca eu stau vis-a-vis de antena 1, si cartierul baneasa a fost plin de masini de interventie...
__________________
ProCeed 1.6 126hp
Golf 5 1.9TDI DSG
Lecca is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 16:39   #12
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Eu am vazut aseara la Antena 1 pe WebCast ce Chaos e acolo. pur si simplu nu stiam sa ma mir sau sa compatimesc atîta prostie ce-i pe strazile alea în Bucuresti si nu numai.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 16:40   #13
!41!
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,397
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Honda]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
normal ca te duci si pe polei dar nu asa de rau ca cu cele de vara. În afara de asta, LEGEA mai zice ceva si de CONDUITA PREVENTIVA unde trebuie sa-ti adaptesi stilul de condus în functie de conditiile atmosferice, trafic etc. si de CONDUS DEFENSIV. Se învata la scoala de soferi, sta scris si în legislati a româna si asta nu de ieri sau de azi ci de cînd am facut eu permisu la Resita în 1979, ba de si mai de mult.

toti trebuie sa realizam ca natura nu poate fi învinsa sub nici o forma. Indiferent ce tehnica detinem. Singurul lucru ce putem face e sa prevenim si sa n-e aparam pielea si asta putem face numai noi cu gîndire logica.

Ca tu ai derapat asa de tare, chiar asi fi curios ce gume de iarna ai? Ce marca. sÎnt cumva AL SEASON?
Eu am pe cea cu care circul iarna gume de la firma KLEBER. 600 EURO pt. 4 bucati si nu ma pot plînge.
N-am avut parte înca de surprize si asta pe o masina din '89 cu tractiune spate fara A.B.S. / T.C. / E.S.P. si alta "pazlamalîcuri" electronice.




Asta s-o crezi tu. am vazut niste teste facute cu porsche Cayene si Audi de catrea ADAC pe zapada de am ramas eu cu gura cascata.

Am sa-mi iau timp sa caut video-uri cu teste nemtesti ADAC eventual sa l-e traduc prin subtitrare si sa ti le pun sa vezi cu ochii tai.
ADAC face si TEST DRIVE pt. amatori, un fel de cursuri de initiere în poligoanele ADAC unde poate fiecare sa ia parte, unde înveti cum sa eviti cum sa reactionezi în diferite situatii, unde poti faci singur teste de comparatie etc. Cred ca daca ai lua parte la un test drive din asta, ti-ai schimba parerea.
Stiu destul de bine germana n-am nevoie de traducere . Stiu si ce-i ADAC . Eu vorbesc de cauciucuri Fulda de 250 de euro nu de 4 foi ca santem romani noi majoritatea de pe forum . Am vazut si eu diferite teste unde se testau sisteme de tractiune sau stabilitate . Cauciucuri strict am testat si eu la deplasari greoaie pe conditiile amintite . Pe zapada si polei nu am vazut mare diferenta . Pe uscat la temperaturi mici doar.
!41! is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 16:43   #14
KAY_

Stage 5
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Style in Motion]
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Eu am renuntat la 407 gume 265/35/18 de vara tractiune fata , in favoarea unui Mercedes C180 gume de iarna tractiune spate cu care voi merge toata iarna. Diferenta o fac anvelopele de iarna , fara ele cred ca nici nu ieseam din parcare .

Ieri am facut 30 km spre ploiesti cu 407 in 3 ore si drumu a fost liber .L am bagat in garaj si il mai scot cand or da ghiocei . Gume de vara late cea mai proasta alegere pe zapada indiferent de cat de sofer esti .
KAY_ is offline   Reply With Quote
Old 16-12-09, 17:27   #15
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Anvelope de Vara vs Anvelope de Iarna

Ok, imi sacrific putin timp sa "copiez" niste date dintr-o revista (Quattroroute nr. 25 / martie 2007), poate sunt folositoare.

Un test comparativ intre mai multe masini, acceleratii, distanta de franare, timp pe traseu in conditii dificile. La multe dintre ele s-au facut comparatii cauciucuri de serie si cauciucuri de iarna. Niste exemple.

Suzuki Swift 4x4

0-80 km/h - 14.6 sec vs 10.9 sec
80-0 km/h - 117.0 m vs 61.2 m
Slalom - 23.2 sec vs 19.2 sec
Urcare in rampa (cu sisteme de control on) - 2'19''13 vs 1'46''67

BMW 330xd

0-80 km/h - 24.9 sec vs 6.8 sec
80-0 km/h - 203.5 m vs 71.7 m
Slalom - 27.5 sec vs 19.1 sec
Urcare in rampa (sisteme on) - (failed) vs 1'39''29

Nota* - se observa performante (la toate capitolele) deplorabile (200+ metri pentru 80-0 ?!) cu pneuri standard care erau de vara (Bridgestone Potenza RE050 17" vs Continental ContiWinterContact TS790 17" de iarna), imbunatatirile sunt uriase daca se folosesc pneuri corespunzatoare.

VW Passat 2.0 TDI 4Motion

0-80 km/h - 13.8 sec vs 9.5 sec
80-0 km/h - 127.6 m vs 69.6 m
Slalom - 22.6 sec vs 19.8 sec
Urcare in rampa (sisteme on) - 2'09"58 vs 1'40"20

Mitsubishi Pajero

0-80 km/h - 10.8 sec vs 10.8 sec
80-0 km/h - 69.2 m vs 58.8 m
Slalom - 22.6 sec vs 18 sec
Urcare in rampa (sisteme on) 1'50"09 vs 1'43"63

Audi Q7 3.0 TDI (pneuri standard in test => Bridgestone Dueler HP Sport 265/50 pe 19")

0-80 km/h - 17.4 sec vs 7.6 sec
80-0 km/h - 165,2 m vs 66.3 m
Slalom - 26.6 sec vs 19.5 sec
Urcare in rampa (sisteme on) 2'56"10 vs 1'40"28

Un lucru e clar, diferentele sunt mari/foarte mari/uriase intre anvelope all season / de vara fata de anvelope de iarna.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -