Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 20-06-09, 12:29   #391
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

te rog frumos, nu incurca DTC cu DSC asta daca esti atat de mare cunoscator.
dolb is offline  
Old 20-06-09, 12:48   #392
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Eu unul nu ma pot grabi sa-l desemnez pe RS6 lider in fata lui M5 atata timp cat M-ul este aspirat, iar celalalt "dopat".As fi frut sa vad un RS6 5.0 non-turbo si sa fi vazut rezultatele (sau de ce nu, un M5/M6 bi-turbo).Asta vorbind strict ca performanta, o masina intr-adevar , mai ales premium, nu e facuta numai dintr-atat.Chiar si asa...situatia nu e chiar atata de rea pentru bavareza

http://www.fastestlaps.com/index.php...=481c0cdbbdd8c

http://www.fastestlaps.com/index.php...=459a7182aff15


@Pe de alta parte insa, ca si conceptie generala (printre altele), "premium" inseamna (cred) RWD (Mercedes, BMW, Lexus, Jaguar etc ) sau AWD plecand de la platforma RWD (X-drive-urile).Atata timp cat stup de modele Audi au FWD sau platforma FWD ( A3, A4, buna parte din A6 sunt chiar FWD), iar restul, chiar daca sunt integrale au aceasta platforma de tractiune...nu da tocmai bine.Nu pot critica Audi ca marca, ar fi si culmea, sunt masini super-ok, imi plac, dar o diferentiere putem totusi face.Asa cum ar fi greu pentru noi sa apreciem ca un pilot de WRC e slab, dar putem aprecia ca e sub nivelul altui pilot de acolo, deci facand comparatii la acel nivel.
1.Ce legatura are motorul daca este aspirat sau turbo cand vb de performante sau chiar si cand vb de premium. De ce m-ar interesa ca, cumparator ce tip este motorul, sau sa nu compar 2 masini pt. ca 1 are motor turbo altul aspirat etc., este absurd, chiar nu are legatura.

2. "Premium inseamna RWD" - asta este chiar aberatie, ce legatura are una cu cealalta ???
Premium insemana dotari, confort, design, siguranta, ce legatura are cu tractiunea ????

3. Ce fel de legatura are M6 cu RS6 !??????
Una este un coupe elegant si sport si cealalta este o limuzina sportiva de familie.

Quote:
Originally Posted by a3ds View Post
Deja cand ai bani de asemenea masini, si de cumparat si de intretinut ma refer, decizia se ia dupa test drive si dupa senzatia pe care ti-o ofera masina, niste timpi seci pe un circuit nu ar trebui sa fie un criteriu pentru un om normal in alegerea unui autoturism, timpii aia sunt obtinuti de piloti profesionisti cu masini tunate/preparate si scopul este reclama, chiar daca nu o spun, un om obisnuit nici nu stie sa plece de pe loc cum trebuie cu o manuala pusa pe o masina de >300 de cai fara launch control and shit.

O masina, cel putin pentru mine, este cu totul altceva decat un timp pe fastest laps punct com dar poate sunt eu mai ciudat, nu am fost in viata mea pe un circuit si nici nu imi cumpar masina pentru asa ceva.

Discutiile astea strict tehnic-ingineresti nu duc nicaieri iar clasa premium pentru mine inseamna confort, frumusete, eleganta, dotari de top, calitate nicidecum drag race sau circuit, nu iti iei S klass ca sa te dai cu el la semafor chit ca e AMG sau seria 7 ca sa te fugaresti pe rucar bran cu diversi.
1. Timpii aia nu sunt seci, iti arata capabilitatea unei masini sau uneori scot defecte la iveala, nu sunt pe masini tunate si scopul este atat comparatie cat si reclama.

RS6, M5, M3, AMG etc. nu sunt pentru oameni obisnuiti, asa ca nu ma intereseaza cum stie sa plece de pe loc un sofer obisnuit, unii vor sa imbine performanta cu confortul, spatiul etc.

Asta este, parerea ta nu coincide cu a mea de ezemplu. Nimeni nu spune sa pleci cu o masina de gen primul de la semafor, sau sa merg cu ea pe pista (cu toate ca as merge), dar pot sa consider ca poate sa imbine luxul, spatiul, confortul, siguranta cu performanta mare si atunci mi se pare foarte ok. Desigur poate sa fie si premium fara veleitati sportive dar unii doresc si sportivitate.
__________________
Mazda MX5 ND 2.0 Revolution

BMW 535d(E60)- 2005

Nissan Pathfinder 2.5 dci - 2006 (Sold)
GTR is offline  
Old 20-06-09, 13:04   #393
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

Quote:
Originally Posted by PvDTranceAddicted View Post
Deci in primul rand in RO si mai ales in zonele in care asfaltul nu e chiar cel mai bun BMW nu are ce cauta, iar o tractiune spate e foarte ineficienta pe drumuri proaste, poate pierde oricand tractiunea intr-o clipa si in momentul acela ti-ai fi dorit sa ai o integrala. Intelege si tu odata ca nu traiesti pe circuti si chiar si asa un BMW n-are cum sa fie mai sport decat un Audi ca am simtit-o pe pielea mea.
In plus de asta o mai repet inca odata, cea mai tare senzatie din lume e cand intrii in viraje cu viteza foarte mare iar masina se lipeste de asfalt, la acest capitol Audi n-are rival din partea BMW sau a vreunei masini premium din clasa sa. RS-urile sunt singurele masini premium cu tractiune integrala, iar asta isi spune cuvantul mereu. Toata lumea vb de "grip grip grip", tractiune, avantaj pe suprafete alunecoase, plecari de pe loc mai fulgeratoare si tot asa. Cum poti tu sa imi spui mie ca o tractiune spate e mai sport decat una integrala?!U chiar crezi ce zici?!
Pai in primul rand fi sigur ca o tractiune spate nu face masina mai neutra la limita, nu iti permite sa faci ce vrei cu masina in orice moment, nu iti creeaza senzatia de siguranta deplina, spatele e foarte usor de controlat si stiu si eu cum e, dar tot functioneaza pe baza inertiei in viraje luate stramt si pe suprafete alunecoase. Interventia sistemelor de siguranta gen ESP, TC, etc e mai sigur sa apara la un RWD fata de un 4WD la care nu prea ai nevoie de ESP. De exemplu ai vazut vreun test cu noul S4 cu acel diferential sport care imparte puterea incredibil pe puntea spate facand ca masina sa fie fantastic de neutra?! Stiai ca neutralitatea e baza tuturor masinilor sport in privinta sportivitatii si dinamicii?! O masina adevarata nu e nici supraviratoare nici subviratoare, ambele variante avand dezavantaje si avantaje, dar o masina neutra la limita iti arata adevarata sportivitate si manevrabilitate extrema. Crede-ma ca nu e vorba ca tin eu cu Audi, imi plac atat de mult brand-uri si masini ca n-am degete la mana sa le numar, singurul brand care nu ma fascineaza e BMW pt ca nu reuseste sa ma impresioneze, parca fac mai rau in fiecare an lansand masini lipsite de personalitate si convingere sa le cumperi.
Inca odata iti zic ca eu am condus sute de km in bmw-uri si stiu ce vb. Am mers foarte tare cu ele, am mers si fara DTC, stiu sa ma joc cu covrigul, stiu sa provoc si mici derapaje, stiu sa fac multe cu masina, nu sunt deloc un incepator sau novice in a conduce sportiv. BMW e sigur pentru mine, ba chiar dinamic dar tot nu ma convinge in fata unui Audi care imi creeaza o senzatie de apartenenta la volan, ceea ce bmw nu prea o face. In bmw simti conectarea cu masinii intr-un anumit fel dar nu in totalitate, lipseste ceva, mai ales la noul active steering senzatia de deconectare e foarte mare si iti creeaza un disconfort total la viteze mari. Ador sa conduc bmw-urile si eu, sunt minunate la condus, pacat de design, dar sunt masini bune, dar nu intratat incat sa vreau sa le conduc mereu. Imi place senzatia de plecare de pe loc intr-un bmw, e dinamic, te tine in suspans, accentueaza sportivitatea masinii. Tin minte ca am facut pe nebunul la cateva semafoare cu un 320i manual si eram cu turatiile sus de tot eliberand ambreiajul brutal am observat aderenta pe care o avea si plecarea mea a lasat in urma toate masinile, a fost foarte marfa. In bmw totul e diferit fata de un audi, clar diferit, nimic nu se aseamana cu un Audi la mers, ceea ce e derutant pt mine pt ca in Audi simt si confort si sportivitate si pot sa fac mai multe lucruri deodata in Audi, asa simt eu din tot ce am condus. Chiar trebuie sa demonstrez toate acestea de fiecare data?!
Chiar ca nu ne intereseaza ce ai simtit pe pielea ta pentru ca tu nu esti sofer, esti doar un conducator auto, daca tu nu ti un BMW (oricum aberezi), e vina ta de sofer nu de masina.


"RS-urile sunt singurele masini premium cu tractiune integrala" - vezi ca si seria 3 e premium si E-klass e premium si aman2 au variante cu tractiune integrala. Mercedes, Audi si BMW sunt branduri premium si fac numai masini premium daca cumva nu stiai. (si A2 este premium in clasa lui)

Repet, nu ne mai spune tu ce poate sa faca o masina sau alta si care sunt limitele lor cand tu nu ai legatura cu soferia, asa ca din puntul asta de vedere nu ai ce sa ne demonstrezi.
GTR is offline  
Old 20-06-09, 13:11   #394
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

Quote:
Originally Posted by PvDTranceAddicted View Post
Oare de ce Audi a fost obligat sa nu mai foloseasca 4WD in curse?! Pentru ca ei castigau mereu cu 4WD, iar GT-R, Lamborghini, Porsche 911 Turbo sunt cele mai elocvente raspunsuri de ce 4WD si nu RWD. Daca e vreo masina din cele enumerate mai sus care ia bataie de la un RWD BMW atunci mai bine lasa-te de meserie. DTC=DYNAMIC TRACTION CONTROL, denumire folosita la BMW. Crezi ca sunt vreun prostovan plin de mine care nu stie ce vb?!Eu zic ca sunt mai bine informat ca tine.
Apropo zi-mi si mie un BMW mai neutru pe circuti decat noul S4. Sunt curios daca ai raspuns la aceasta intrebare. Ai vazut testul autocar in care S4 a fost dus in limita si incercat sa derapeze?!Si abia dupa a nu stiu cata incercare a reusit asta...a si zis ca e cea mai neutru masina pe care a condus-o pana atunci, sa nu mai zic de 4WD de pe GT-R care zapaceste tot ce face BMW cu RWD. Viitorul masinilor sport e 4WD, pana si Ferrari are in plan asta si multe alte masini, asa ca inca odata iti repet nu stii ce poate face un 4WD de ultima generatie gen S4, GT-R, etc. Pe viitor o sa iti iei mare teapa cu RWD.
Si eu apreciez GT-R-ul sau masinile 4x4 dar uite ca le cam rupe capul ZR1 care are RWD.
Nu prea poti sa faci o regula, care este mai buna, care este mai rapida, in functie de putere si de scopul masinii pot sa prefer 4x4 sau RWD si de ce nu in multe cazuri FWD.

Niciodata nu-mi pot imagina un Ariel, Caterham, Lotus etc. cu tractiune integrala, asa cum nu as concepe STI sau EVO fara 4x4.
GTR is offline  
Old 20-06-09, 13:13   #395
PvDTranceAddicted

Stage 4
 
PvDTranceAddicted's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 274
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

Postul tau chiar a fost scurt si la obiect GTR. Bv, asa trebuia inchisa conversatia ca premium=RWD. Unde naiba scrie asta nu stiu, dar in fine acum.
Ideea e simpla premium inseamna clar dotari, siguranta, sa iti ofere o senzatie placuta in conducere si in interior, sa iti placa cap coada toata masina si sa nu te lasa la greu cand ti-e lumea mai draga. Plus ca intervine si designul care e cel mai cautat aspect la ora actuala in gama premium din ce am observat.
Si inca ceva, uite ce G-uri scoate GT-R, o masina grea in fata unui BMW M6 de exemplu, e umilinta totala. Masina aia e poezie in miscare. Ca sa scoti un timp la fel de bun cu un RWD fata de 4WD pe circuit si mai ales in viraje trebuie sa ai LSD si sa ai slick-uri pe spate de minimum 285 latime. Ai vz acel test cu diferentialul acela LSD pus pe 335i vs 335i de fabrica?! A scos 2sec mai rpd ca versiunea cu diferential stock.
De-aia spun BMW e facut pt derapaje, asta e menirea lor, sport la limita cu bmw fara riscuri n-ai sa vezi, iar dupa ultimile statistici in care bmw e clar cea mai periculoasa masina, unde mor anual sute de soferi pe baza "increderii ca bmw e bmw" s-a ajuns ca un roman obisnuit sa nu isi mai doreasca un bmw. Asta e dura realitate in care traim. Din pacate prea multi nu stiu sa conduca si nu stiu ce inseamna un bmw si cum trebuie sa il conduci si ii duc pe multi spre pierire. In LSD si in siguranta ar trebui bmw sa mai investeasca parerea mea.
Si inca ceva, daca era prost sofer muream demult la cat de tampit pot fi uneori la volan, dar cel putin sunt tampit cu acte in regula, nu vreun tampit mort si ingropat de tanar. Si asta fara sa am vreun sistem de siguranta. Covrigul e viata mea, poate pasionat de asta mai mult ca oricine sau cel putin la fel de mult. Sunt obsedat de sportivitate, acceleratie si senzatii tari la volan, crede-ma ma cunosc destul de bine si pe cine ai intreba iti va spune cat de obsedat de sport si de masini sport sunt sau mai bine zis foarte pasionat. Pe mine confortul dus in extrem ma lasa rece, prefer suspensii tari care ma lipesc de asfalt si functioneaza impecabil in orice circumstanta, de-aia spun ca sportul cu masina e viata mea.
PvDTranceAddicted is offline  
Old 20-06-09, 13:17   #396
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

cine mama naibii a zis ca RWD = premium? eu am zis ca RWD = SPORT , RWD este cat se poate de SPORT.

Inca o intrebare mare cunoscator: ce tractiune au urmatoarele masini? Mercedes A-klasse, Bmw serie 1, Audi A 3 ?
__________________

dolb is offline  
Old 20-06-09, 14:43   #397
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Liderul clasei premium: BMW, Mercedes sau Audi?

Cred că asta a fost ultima încercare de a menţine deschis un topic de versus între mărci, la modul general.
Datorită obtuzităţii şi limitării dusă până la prostie a unora din useri discuţiile nu pot fi menţinute în limita normalului, cum s-a întâmplat dealtfel de fiecare dată de-a lungul anilor în cazuri din astea.
Pentru că habotnicii au depăşit frontiera religiei şi pentru că îi găsim discutând la fel de surzi la argumente în orice domeniu, inclusiv cel auto, cu părere de rău închidem topicul.
Sper să ne auzim mai raţionali şi mai calmi pe restul topicurilor de versus.
O zi bună tuturor.
aleks is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -