Documente necesare pentru īnregistrarea īn registrul comerţului a menţiunii privind modificare denumirii unui
comerciant*:
1. Cererea de īnregistrare (original);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi a rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare (copie);
4. Actul modificator al actului constitutiv (hotărārea adunării generale a asociaţilor acţionarilor/decizia asociatului unic sau
actul adiţional la actul constitutiv, original);
5. Certificatul de īnregistrare şi, după caz, anexa/anexele (original);
6. Actul constitutiv actualizat;
7. Dacă este cazul:
- declaraţia-tip pe propria răspundere, īn original, semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte asumarea de
către solicitant a responsabilităţi privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate;
- avizele prealabile prevăzute de legile speciale (original);
- īmputernicire specială sau avocaţială pentru persoanele desemnate să īndeplinească formalităţile legale (original).
8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
- taxa judiciară de timbru, īn original;
- taxe de registru;
- timbre judiciare;
- tariful de publicare īn Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
NOTĂ:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnătură, cu menţionarea īn clar a
numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot īntocmi şi semna cererea.
Īn cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun īn original sau copii certificate şi traducerea realizată de un
traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
Soluţionarea cererii revine īn competenţa judecătorului delegat care poate dispune administrarea şi a altor acte
doveditoare decāt cele enumerate.
Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de īndrumări pentru
completarea corectă a cererii de īnregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului
registrului comerţului de pe lāngă tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (
www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Documentele se depun la ORC īn raza căruia firma īşi stabileşte sediul social, la ghişeu sau prin corespondenţă.