Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER |
22-01-11, 21:20
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
|
Diagnostic webasto
Procedati in felul urmator:
Motorul oprit si un cronometru in mina.
Prima data procedati la resetarea procesorului debransind conectorul cu 2 pini care alimenteaza webasto si rebransind conectorul nu trebuie sa se auda nici un sunet.
Daca totul este bine pina aici trceti la pornirea directa prin punerea pinului 3 la masa.
Scoateti dopuletul de cauciuc de la pinul 3 si introduceti firul si faceti contact cu masa, in acelasi timp porniti cronometrul si ascultati turbina daca se opreste.
Daca se opreste dupa 2min si 7 sec anomalie pomp de injectie,pomp de circulatie,cel mai des placa electronica.
Daca se opreste dupa 4min si 5 sec cu o pauza de 3 sec la 2min ,rezistenta bujiei prea mare,aprindere respinsa ptr securitate.
Daca se opreste dupa 4 min si 40 sec cu o pauza de 3 sec la 2 min aprinderea are loc dar detectia flacarii este incorecta trecere in eroare si stop.
Daca merge in continuare sunteti norocosi
|
|
|
22-01-11, 22:28
|
#2
|
Stage 3
Join Date: Dec 2009
Posts: 162
|
Re: Diagnostic webasto
Fazele de functionare
Faza 1 Auto control max 60 sec
Faza 2 Timp de preincalzire 32 sec( alimentare bujie incandes,pomp de circul,turbina de aer regim partial)
Faza 3 Timp de securitate 85 sec (faza 2 +aliment pom dozatoare carburan in plin regim)
Daca in timp de 85 de secunde aprinderea nu are loc trece la faza 4.
Daca aprinderea se prodice trece la faza 7.
Faza 4 Timp de racire (oprirea pompei dozatoare,bujiei,turbina de aer si pomp de apa raman alimentate 60 sec)
Faza 5 A doua incercare de pornire(idem faza 2)
Faza 6 Daca a doua incercare esueaza (idem faza 3)
Faza 7 20 sec (pomp carb,turb aer demi regim)
Faza 8 60 sec (trecere progresiva in plin regim a pom carb si turb aer)
Pompa carburant are doua regimuri de functionare (demi regim si regim plin)
Turbina de aer are 3 regimuri( regim partial,demi si plin)
|
|
|
27-01-11, 15:16
|
#3
|
Stock
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
|
Re: Diagnostic webasto
buna ziua!sunt posesorul unui rover 75 2.0 diesel din 2000 si am observat ca sistemul webasto care il am montat pe masina nu mai functioneaza.am incercat sa fac diagnoza cu pinul 3 dar la mine este deja bagat firul de la pinul 1 in pinul 3 iar pinul 1 are dop albastru! tin sa precizez ca a functionat webasto si iarna trecuta si iarna asta pana acum cateva zile de cand nu a mai pornit!ce trebuie sa fac sa vad daca functioneaza?
|
|
|
27-01-11, 18:16
|
#4
|
Stock
Join Date: Dec 2009
Posts: 7
|
Re: Diagnostic webasto
Quote:
Originally Posted by proemig
buna ziua!sunt posesorul unui rover 75 2.0 diesel din 2000 si am observat ca sistemul webasto care il am montat pe masina nu mai functioneaza.am incercat sa fac diagnoza cu pinul 3 dar la mine este deja bagat firul de la pinul 1 in pinul 3 iar pinul 1 are dop albastru! tin sa precizez ca a functionat webasto si iarna trecuta si iarna asta pana acum cateva zile de cand nu a mai pornit!ce trebuie sa fac sa vad daca functioneaza?
|
in seara asta o pornit...pe bord arata 4 grade...intrebarea este daca ajunge temperatura la 90 grade el trebuie sa ramana pornit sau se opreste? am pornit masina de 4 ori si de fiecare data o pornit si o funcionat in jur de 4-5 minute dupa care se oprea.scotea fum dupa vreo 2-3 min. e normal sa se opreasca sau trebuie sa mearga incontinuu?
|
|
|
28-05-13, 12:24
|
#5
|
Stage 1
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
|
Re: Diagnostic webasto
Quote:
Originally Posted by toby75
Fazele de functionare
Faza 1 Auto control max 60 sec
Faza 2 Timp de preincalzire 32 sec( alimentare bujie incandes,pomp de circul,turbina de aer regim partial)
Faza 3 Timp de securitate 85 sec (faza 2 +aliment pom dozatoare carburan in plin regim)
Daca in timp de 85 de secunde aprinderea nu are loc trece la faza 4.
Daca aprinderea se prodice trece la faza 7.
Faza 4 Timp de racire (oprirea pompei dozatoare,bujiei,turbina de aer si pomp de apa raman alimentate 60 sec)
Faza 5 A doua incercare de pornire(idem faza 2)
Faza 6 Daca a doua incercare esueaza (idem faza 3)
Faza 7 20 sec (pomp carb,turb aer demi regim)
Faza 8 60 sec (trecere progresiva in plin regim a pom carb si turb aer)
Pompa carburant are doua regimuri de functionare (demi regim si regim plin)
Turbina de aer are 3 regimuri( regim partial,demi si plin)
|
Va salut daca folosesti punerea la masa a bornei 3 de la webasto la rover 75 prin ceas programator webasto pentru incalzirea motorului este ceva anormal?
Se poate strica instalatia?
Multumesc
|
|
|
18-11-13, 01:20
|
#6
|
Stock
Join Date: Nov 2013
Posts: 1
|
Re: Diagnostic webasto
salutare tuturor sunt nou pe forum,sunt posesor de rover 75 2.0 cdt din 2000 si am o problema cu webasto sau cel putin asa cred eu ca este o problema,in fine am pornit masina ieri seara erau cam 5 grade afara si a pornit webasto dar scoate foarte mult fum,esential am crezut ca a luat ceva foc,este normal?Am sa o pornesc maine de dimineata si o sa fac un video sau poze ceva pentru postare.Multumesc
|
|
|
18-11-13, 06:27
|
#7
|
Stage 1
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
|
Re: Diagnostic webasto
Quote:
Originally Posted by jeanionut
salutare tuturor sunt nou pe forum,sunt posesor de rover 75 2.0 cdt din 2000 si am o problema cu webasto sau cel putin asa cred eu ca este o problema,in fine am pornit masina ieri seara erau cam 5 grade afara si a pornit webasto dar scoate foarte mult fum,esential am crezut ca a luat ceva foc,este normal?Am sa o pornesc maine de dimineata si o sa fac un video sau poze ceva pentru postare.Multumesc
|
Si eu va salut.
Incearca sa pui la masa borna 3 dela Webasto si urmareste timpi de functionare ai instalatiei mentionati mai sus , daca ai modelul unde borna 3 nu este folosita.
Nu trebuie pornit motorul neaparat daca bateria este buna si nici temperatura mai mica de 5 grade.
Verifica filtrul de aer sa nu fie opturat sau infundat.
|
|
|
22-11-13, 20:30
|
#8
|
Stage 2
Join Date: Dec 2007
Posts: 64
|
Re: Diagnostic webasto
va salut . am montat si eu un sistem webasto pe un opel , sirocoul luat dupa un rover. Proba sirocoului sa vad daca porneste am facut-o jos si a fc impecabil . Apoi l am curatat montat totul la loc si apoi cu el pe masina . intalatia facuta ca la carte -porneste de pe pinul 1 si din telecomanda si din ceas. Dupa 2 zile de la montaj a inceput sa faca oarece probleme.
Prima data , l am pornit - a pornit ventilatia in el (ca asta se auze) si nimic mai mult , apoi dat iar din telecomanda si a pornit foarte bine , in care a mentinut timpul de fc 30 minute in care mi a deschis si climatronicul in interior cand temperat antigelului a ajuns la 30 gr. Pina aici ok , dar astazi l am pornit , a pornit foarte bine dar dupa aprox 4 minute mi a dat un puf de fum si sa oprit (mentionez ca temperat antigelului era la 90 gr) dar din ce am citit face ca indiferent ca temperat este la 90 gr el trebuie sa si faca timpul de fc 30 min daca nu il opresti din telec sau ceas. Bun, dupa aprox 1 ora il pornesc din nou , a pornit ventilatia doar , il opresc si il mai las 3 minute si il pornesc di nou , porneste si fc bine timp de aprox 4 minute ( am auzit ca si pompa de motorina lucreaza) dupa care se opreste si se mai aude doar ventilatorul . Am vrut sa i fac diagnoza si nu raspunde la conectare , nu stiu de ce nu pot sa i fac diagnoza , interfata nu se vede cu sirocoul . Va rog cine imi poate da un sfat. multumesc
|
|
|
22-11-13, 21:11
|
#9
|
Stage 2
Join Date: Dec 2007
Posts: 64
|
Re: Diagnostic webasto
revin din nou cu test
acum am venit de la el , povestea sta in felul acesta
am apasat pe butonul telecomenzii , a pornit , sa auzit ventilatorul incet apoi din ce in ce mai tare si a inceput sa se auda si pompa de motorina apoi dupa iar un anumit timp 2-3 min a dat puf de fum (motorina nearsa) si sa oprit pompa , iar ventilatorul mergea incet , apoi a inceput iar ventilatorul sa mearga din ce in ce mai tare fara sa se mai auda pompa de motorina si la un moment dat a inceput sa bage caldura si sa dea drumu si la climatronic si asa a mers vreo 15-20 min , apoi sa oprit clima si ventilatorul se auzea la turatie mai mare si dupa ceva minute -2-3 sa oprit de tot .In tot acest timp cat a mers baga caldura . (intreb de ce nu se mai auzea pompa de motorina atata timp cat el mergea?)
|
|
|
23-11-13, 21:04
|
#10
|
Stage 2
Join Date: Dec 2007
Posts: 64
|
Re: Diagnostic webasto
Astazi a fc fara probleme , insa ma uitam la furtunul de combustibil care intra in webasto si am vazut ca din cand in cand mai da cate o bula de aer , nu il opreste , fc normal dar este vizibil ca mai are ceva aer pe instalatie.Mai vf.
|
|
|
26-11-13, 16:09
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Dec 2007
Posts: 64
|
Re: Diagnostic webasto
Se pare ca am scapat de probleme , ori am fost eu neinvatat cum fc acest sistem dar de zilele trecute merge perfect , fara nici o problema . E super treaba cu el , cald motorul , cald in interior , deja incalzirea in scaune pe care o foloseam foarte des acum se va odihni!
|
|
|
25-12-15, 10:06
|
#12
|
Stock
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
|
Re: Diagnostic webasto
Salut si bine v-am gasit.Craciun fericit!
Am avut si eu o problema cu webasto thermo topc ,care l-am achizitionat cam legat la ochi..
Nu am stiut cu ce se mananca webasto si am luat un model de pe un t5.Bineinteles nu am putut sa il pornesc manual ca placa e dedicata si ca sa vad intr-adevar daca functioneaza ,mai intai l-am desfacut bucati ,l-am curata de cenusa am verificat fiecare piesa daca e buna am curatat sita l-am asamblat si apoi i-am pornit manual fiecare componenta.
Vreau sa va spun ca am fost multumit de cum a functionat .Am incalzit apa pana la 80 de grade cu el manual asa.
Am gasit la cineva care vinde placi electronice cu pornire la +12 la pinul 1..
Am cerut placa cu iesire pentru pompa de apa.Dar am niste nelamuriri...Eu am alt tip de pompa pentru siricoul asta.E pompa de pe mercedes vito si ma gandesc sa nu consume mai mult si sa imi dea eroare la webasto!...
Ma gandeam si la varianta cealalta si sa iau placa fara iesire pt pompa de apa si sa leg pompa separat ,sa nu mai depind de placa electronica, aceasta sa imi comande doar bujia si ventilatorul!..
Dati-mi niste pareri..Deja m-am legat la cap cu el si trebuie sa o scot la cap!
Multumesc.Sarbatori cu bine!
|
|
|
25-12-15, 19:44
|
#13
|
Stock
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
|
Re: Diagnostic webasto
Pana la urma m-am hotarat si o sa comand placa fara iesire pentru pompa de apa din cauza ca eu nu mai am pompa originala a masinii(cea cu camp electromagnetic) care cred ca are un consum mai mic de curent.
O sa leg pompa care o am printr-un releu si mai departe o sa vad cu de unde o comanda,ca trebuia sa mai mearga inca vreo cateva minute dupa ce se opreste sirocoul .As putea chiar sa comand pompa printr-un releu care sa fie alimentat de ventilatorul de tiraj? Adica..atat timp cat ventilatorul functioneaza la putere maxima ,si pompa o sa bage apa ...iar la urma cand isi face el racirea ,sufland aer rece ventilatorul , pompa sa mai plimbe apa ...
Ramane de miercuri sa intru in posesia placii si sa vedem cum fuctioneaza si care sunt pasii de pornire cu placa noua...
Salutare si sarbatori cu bine in continuare!
|
|
|
25-12-15, 22:12
|
#14
|
Stage 2
Join Date: Dec 2007
Posts: 64
|
Re: Diagnostic webasto
Pompă de vito nu cumva este de eberspacher?dacă da de ce nu o vinzi și îți iei de webasto ,diferență dintre ele este de debit,mai leneșă cea de eberspacher.
|
|
|
26-12-15, 07:31
|
#15
|
Stock
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
|
Re: Diagnostic webasto
O pompa webasto pana acum nu am avut ca sa imi pot face o idee care e mai buna.Da e de eberspacher pompa.De acum m-am legat la cap si cu asta...Nu am la cine sa o vand si pana o sa o vand vine primavara daca nu si vara..
Lasa sa il asez cat de cat in iarna asta sa vad rezultatele si pana iarna viitoare o sa vad ce ii fac.
Tot am niste nelamuriri nu am la cine sa apelez iar pe net nu prea gasesc probleme mele.
Intr-adevar o treaba buna era ompa de apa originala + placa electronica cu iesire pt pompa de apa , nicidecum ce vreau eu sa fac: pompa de vito legata printr-un releu la un temporizator..sau nu stiu ,vad eu.
Ce vreau eu sa stiu ,daca placa webastoului are iesire pentru pompa de apa ,iar eu nu conectez pompa la webasto si o leg pe direct la baterie ,acesta va memora eroare ca pompa nu merge si imi va opri webasto? sau isi va vedea de treaba lui daca pompa nu e bagata in el?
Intreb ca sa stiu ce alegere sa fac in privinta placii electronice.
Ma mai gandesc si pe partea aialalta ...sa pastrez pompa de vito sa o leg printr-un releu iar releul sa il alimentez normal de pe placa electronica de la iesirea pt pompa..
Stiu ca am niste intrebari cam tampite ,dar vreau sa termin o data cu el .M-am legat la cap cand pe mine nu ma durea deloc si acum tre sa o scot la capat ca banii sunt dati deja...
|
|
|
|
|