Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Consiliere achizitie audio

Reply
 
Thread Tools
Old 23-06-10, 10:42   #16
groowe

Stage 5
 
groowe's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of:
[CITROEN]
[Competitor CNCA]
Default Re: Sunetul si Golful 4

De fapt putine is chiar in clasa A...
groowe is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 11:53   #17
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sunetul si Golful 4

Nu stiu daca e una in totalitate in clasa A. Poate doar la puteri mici (cum se intampla la amplificatoare clasa A/B).

Din experiente proprii, cu niste amplificatoare clasa A, pentru 15W utili disipam cate 200W.
Suprafata radianta era de cel putin 4 ori mai mare, ca la orice amplificator auto.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 16:45   #18
AlexBanu
VW Driver

Stage 5
 
AlexBanu's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of:
[VW]
[PARTICIPANT CURSE]
Exclamation Re: Sunetul si Golful 4

Amplificatoarele Precision si Competition de la Helix sunt A/B nu sunt A.
Daca ai drum prin Bucuresti si vrei sa vezi sau sa asculti componente sau amplificatoarele de la Helix da un semn.
AlexBanu is offline   Reply With Quote
Old 23-06-10, 19:58   #19
groowe

Stage 5
 
groowe's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of:
[CITROEN]
[Competitor CNCA]
Default Re: Sunetul si Golful 4

Unde-am fost si unde-am ajuns, ditamai offtopicu'
groowe is offline   Reply With Quote
Old 25-06-10, 12:35   #20
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sunetul si Golful 4

Da, acum am vazut.

Etajul final nu poate fi in clasa A, decat la puteri mici (0.5-2W, in functie de curentul de mers in gol al amplificatorului). La puteri mari, se duce spre clasa A/B.
Sau preamplificatorul, care deobicei este un opamp, are etajul final in clasa A, cu un Jfet Cascode.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 28-06-10, 10:24   #21
Marinu

Stage 5
 
Marinu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 697
Member of:
[Moderators]
[Competitor CNCA]
Default Re: Sunetul si Golful 4

Parerea mea este ca indiferent ca este clasa X,Y sau Z, din specificatii nu se poate face diferenta intre amplificatoare.... Important pana la urma este doar sunetul si asta ar trebui sa fie si factorul decizional in achizitionarea unui amplificator, indiferent de Brand. Singura modalitate prin care putem determina care amplificator este pe placul fiecaruia, este sa il ascultam legat la difuzoarele pe care le detinem, montate pe masina pe care o detinem si asa mai departe.
__________________
Music lets you know.. You are alive !

More at: https://www.facebook.com/ArtInMotionExclusive
Marinu is offline   Reply With Quote
Old 28-06-10, 11:28   #22
groowe

Stage 5
 
groowe's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 304
Member of:
[CITROEN]
[Competitor CNCA]
Default Re: Sunetul si Golful 4

Corect, dar in lipsa de posibilitati nu ramane decat sa ne dam cu presupusu si sa ne orientam si dupa brand
groowe is offline   Reply With Quote
Old 03-07-10, 10:06   #23
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Sunetul si Golful 4

Nu vreau sa stric vanzarile nimanui, dar prefer sa clarific niste treburi.

Nu stiu cati dintre voi au construit amplificatoare in clasa A ca sa stiti exact cum functioneaza si ce este diferit fata de o clasa A/B. Poate daca ati fi avut aceasta experienta, nu aveati astfel de argumente "solide".Drept urmare va las voua placerea sa descoperiti tainele clasei A.

Am citit manual amplificatorului HELIX. Nu se mentioneaza deloc de iesire in clasa A, ci doar de driver stage (prefinali) in clasa A. Aceasta este o topologie (Emitter-Follower) in clasa A/B in care mentinerea acestui stage in clasa A se face prin alimentarea inversata a acestora (in loc de V+ cu V- si viceversa).

Clasa A la doar in cazul prefinalilor nu prea are avantaje (in clasa A/B) deoarece toate implementarile conduc dupa oprirea finalilor; incep sa conduca cu mult inaintea finalilor, neevitand astfel distorsiunile de crossover datorate inchiderii/deschiderii finalilor (Clasa A/B).

Un alt indiciu al clasei A/B este racirea insuficienta. Eficienta se afla intre valorile de 10-30% -single ended, maximum 50% - push-pull (restul pana la 100% fiind caldura) in cazul clasei A.

Last edited by Predator; 03-07-10 at 10:10.
Predator is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -