Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Discutii generale

Reply
 
Thread Tools
Old 11-06-05, 15:25   #1
blak
Banned

Stage 5
 
blak's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 783
Default Problema mare...

Am urmatoarea aparatura :
Amplificatoare: Boss Chaos C3000D ( 1x1200W RMS)
Blaupunkt BQX300 ( 4x75W RMS)
MacAudio MX3000 (4x50W RMS)
MacAudio MX3000 (4x50W RMS)
Condensator 1 farad de la Lightning Audio (va fi pus pe amplificatorul Boss)
Toate astea le voi avea in august....
Urmatoarele probleme sunt?
1. Alimentarea... voi ce ati modificat pe masini ca sa puneti amplificatoare de putere mare?
Daca fac un mic calcul 1200+300+200+200+100(HU)=2000W RMS
2000/14.4v = 161 de amperi consum...
Avand in vedere ca alternatorul scoate 65 de amperi.... si as ramane cu 100 de amperi care nu ii acopar... Ce idei avetzi? ...ce as putea face?
O varianta care m-am gandit ar fi urmatoare..desi mi se pare c-am o prostie..dar merita sa o iau in calcul.... sa pun 2 baterii suplimentare de 160A si sa tin statiile pe ele.... si sa le incarce alternatorul...desi e c-am complicat...
Deci... Cum pot face sa ajung la cei 160 de amperi care imi cere muzica... fara Head Unit.. neoane ...proiectoare..faruri,etc si alti consumatori...Astept parerile voastre.
P.S cei care au deja muzica pe masina de mare putere ar putea sa-mi spuna cum au reusit sa scoate mult amperaj...
blak is offline   Reply With Quote
Old 11-06-05, 20:01   #2
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default

Ai face o mare greasala sa mai pui multe baterii.. o sa ai neplacere sa constati ca dupa 1-2 ore se vor consuma
la 160 si ceva de amperi (destul de mult intr-o masina \"normala\") nu ai alte solutii deca un alternator foarte puternic.
curentul care il consuma amplifurile trebuie sa vina d undeva, iar bateriile nu se incarca sigure ... iar daca consumi 160ah si incarci cu 65....fa tu calculele...
alta chestie pe care s-o iei in calcul....ce tip de amplifuri sunt...ala de 1200 banuiesc ca e monobloc class-D deci cu eficienta pe la vreo 87-90% dar celelalte cred ca sunt class-A, cu eficienta pe la vreo 50% asa ca puterea care trebuie sa ti-o dea alternatorul e mult mai mare, ne mai luand in calcul putere consumata d masina(cei 65ah din fabrica). in concluzie un alternator de vreo 4000W ar trebui sa te duca fara probleme sau suprize.
daca ai lamurit treaba asta mai ai cel putin 2 puncte de acoperit:
1)cablaria - nu degeaba sunt pe piata cabluri brand si de mare \"tonaj\"
Obligatorii daca nu vrei sa ti se topeasca pe neasteptate din cauza caldurii
2)condensatorul... - ai FFFFF putin!!
1F la 1200W!!! minimul necesar pt calitate maxima este 1F-200W ... la tine ar trebui sa bata inspre 6F, chiar 10F daca te gandesti sa pui si la restu amplifurilor.

Sper ca ti-am fost d ajutor.
Bafta
__________________
It's the SOUND that simply amazes you...
<<SQ SYSTEM UNLOAD = 100%>>
sa pun si io rezultatele la EMMA aciulea?? neaa..
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 11-06-05, 23:12   #3
blak
Banned

Stage 5
 
blak's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 783
Default

Eu stiam de 1Farad la 1000W
blak is offline   Reply With Quote
Old 12-06-05, 00:12   #4
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default

Apoi adevarul este ca e super important cam ce curent itzi circula prin mashina .... eu am avut un Fiat Ritmo si i-am pus neshte halogene sub bara... de vreo 100 watts fiecare ... si apoi am schimbat vreo 2 contacte (alea in care bagi cheia ca sa iti porneasca mshina) pana m-am prins ca defapt de aia se belesc pentru ca pe acolo circula mult prea mult curent .... era modelul ala cu 4 faruri pe fatza... si cand puneai faza lunga NU stingea faza scurta .. ashe ca atuncea cand imi dadeam in petec .. aveam vreo 8 becuri aprinse) ....

Deci cand vretzi sa va bagatzi ceva ce consuma curent mult .... shi avetzi o mashina nitzel mai veche..... avetzi de grije .... ca o sa avetzi probleme cu cablaraiele .....
__________________
_________________________
KoKozula was here ...
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 12-06-05, 08:20   #5
sfigmo

Stage 5
 
sfigmo's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 908
Member of:
[Moderators]
[TIME SQUAD]
Default

Sfatul meu e sa pui inca minim o baterie asa cum te-ai gandit tu de la inceput, neavand posibilitate sa maresti capacitatea de incarcare a alternatorului...acestea se vor incarca intr-un timp mai indelungat dar ajuta mult mai mult decat un condensator...condensatorul nu inmagazineaza curentul cu o face bateria ci doar da curentul necesar in momentul cand amplificatorul are nevoie...daca nu este curent in baterie nici condensatorul nu va avea de unde sa dea...linistit pune inca o baterie, folosesti cabluri groase astfel incat curentul sa circule de bunavoie pe ele, sigurante cate sunt necesare pe instalatie...repet...bateriile se incarca mai greu amandoua decat una singura dar tin mai mult curent...eventual foloseste o baterie dedicata sistemelor audio gen OPTIMA sau Ground Zero...costa putin dar te ajuta mult...bafta
__________________

Uischi...I'll never forget you...
sfigmo is offline   Reply With Quote
Old 12-06-05, 09:52   #6
blak
Banned

Stage 5
 
blak's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 783
Default

Sfigmo..la ce pret ar ajunge o baterie de care spui?....si c-am ce putere au?...si unde gasesc?
blak is offline   Reply With Quote
Old 12-06-05, 17:14   #7
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default

Stai asa fratele...
condensatoarele nu se pun ca sa inmagazinezi energie!!!
ele se pun sa filtrezi curentul...sa micsoreze impactul consumului excesiv p care l-ar avea un class-D de 1200W asupra sistemului din masina...ca el realizeaza asta cu inmagazinare d energie e altceva, dar niciodata nu poate inlocui o baterie...
iar daca o sa mai puna o baterie de... 100ah sa zicem... sta cu ele pana se incarca la maxim, o ora,2 si dupa ce porneste muzica in 20 d minute o sa inceapa lucruri neplacute sa se intample... de la opritu motorului la arderea calc masinii.
io te sfatuiesc sa ai mare grija ca stiu p altii care au patit sa le ia foc instalatia si nu aveau atatea mii d W in masina!!!

Bafta!
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 12-06-05, 22:21   #8
blak
Banned

Stage 5
 
blak's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 783
Default

Din cate stiu eu ...un condensator de 1 Farad se pune la 1000W maxim... Si condensatorul se pune pt ca sa metii varful de tensiune mereu...sa nu mai fie fluctuatii de tensiune...
De luat foc ..nu va lua instalatia...Pt ca statia de 1200W va avea cablu de 20mm grosime, iar celelalte statii vor avea de 10mm grosime.. fiecare cu sigurantele necesare,etc
Apoi pt baterie ,daca fac cu o baterie in plus..voi face legaturile specifice....cu releu...etc
E adevarat ca, condensatorul e c-am micutz...dar oricum...decat deloc e mai bine
Eu nu stiu cum sa rezolv treaba asta.. macar sa ramana ultima condensatoarele..si trasul firelor la sfarsit..ca nu e asta problema...
blak is offline   Reply With Quote
Old 13-06-05, 06:36   #9
sfigmo

Stage 5
 
sfigmo's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 908
Member of:
[Moderators]
[TIME SQUAD]
Default

Bateria GZBP12.3500 costa 300 Euro...o poti gasi la dealerii Ground Zero din tara... http://www.ground-zero-audio.com/eng...1_bp123500.htm bafta...
sfigmo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -