Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Accesorii si conectica

Accesorii si conectica alimentare si montaj

Reply
 
Thread Tools
Old 22-11-06, 00:25   #1
taz[B!KER]

Stock
 
taz[B!KER]'s Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Talking e nevoie de condesator sau nu?

Precizez ca sunt novice in audio dar din ce am mai citit am reusit sa-mi aleg ceva ce sa-mi placa si sa fie util si ulterior in cazul unui upgrade.Sistemul este urmatorul HU- Pioneer DEH-P77MP; pe fata JBL P550C(sistem);pe spate JBL T595 Limited si amplificator JBL GTO75.4 +kit dynamat pentru toata masina.Intrebarea ar fi "Imi trebuie sau nu condensator pentru sistemul asta?" .Astept pareri atat cu privire asupra condensatorului cat si asupra sistemului.


P.S daca boxele spate le-as inlocuii cu doua difuri de subwoofer GTO1002D+tweetere separate si alt amplificator credeti ca ar reda bine bassul sau difuzoarele de subwoofer merg bine doar in incinta si atat.
taz[B!KER] is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 00:39   #2
adiv

Stage 5
 
adiv's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 406
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

In primul rand ar trebui sa dai cateva date si despre masina/sist electric. Cu siguranta nu-ti trebuie condensator la acea statie. Mai bine investesti banii in altceva.

Difuzoarele de sub-bas suna bine in incintele pe care le recomanda producatorul si se fac dupa anumite specificatii date de producator. Exista si difuzoare free-air pe care le poti monta cum zici tu in locul boxelor din spate dar cel mai bine e sa ai un dif in incinta facuta dupa niste calcule de cineva care se pricepe sau de catre producator. Acele JBL nu cred ca sunt free-air, din cate stiu cel mai bine suna in incinte sealed, din auzite, nu m-a interesat foarte mult acel tip de difuzor.
adiv is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 15:42   #3
taz[B!KER]

Stock
 
taz[B!KER]'s Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Talking Re: e nevoie de condesator sau nu?

masina este un logan dar fara alte modificari la partea electrica adica baterie mai mare sau alt alternator.As mai avea "Daca boxele fata sunt de 75 w rms cu o putere maxima de 210 w si amplificatorul si amplificatorul 104 w pe canal rms; are ceva?"
taz[B!KER] is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 18:10   #4
C8V5S

Stage 4
 
C8V5S's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 285
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

nu are nimic, trebuie doar reglat...la 75w rms si 4ohmi ar trebui sa ai o tensiune de 17.3 pe canal
C8V5S is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 20:40   #5
adiv

Stage 5
 
adiv's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 406
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Este foarte bine ca difuzoarele au 75 rms si amplif-ul 100 rms. Amplificatorul trebuie sa aibe 1.5 * puterea difuzoarelor, ca sa poti sa ajungi la limita difuzoarelor fara sa ai distorsiuni din partea amplif.
adiv is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 20:48   #6
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Pai poti masura cu un multimetru caderea de tensiune pe cabluri ,adica ce tensiune ai pe bornele de alimentare ale amplificatorului la putere maxima,eventual pe un basstest.Daca te trezesti ca la baterie ai cu motorul pornit 13,7 si pe amplificator ai 8-9 v iti dai si tu seama ca ai o problema.
Pe care o poti remedia cu un cablu de alimentare mai solid nu neaparat cu un condensator.Si ar fi ideal sa ai cablurile de alimentare cat mai scurte posibil, eventual legi masa de la un surub mai sanatos din portbagaj daca nu ai facut-o deja.Daca incepi deja sa ai probleme cu turatia motorului din cauza muzicii poti sa te gandesti mai departe dar nu cred ca e cazul tau.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 21:51   #7
taz[B!KER]

Stock
 
taz[B!KER]'s Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Quote:
Originally Posted by adiv View Post
Este foarte bine ca difuzoarele au 75 rms si amplif-ul 100 rms. Amplificatorul trebuie sa aibe 1.5 * puterea difuzoarelor, ca sa poti sa ajungi la limita difuzoarelor fara sa ai distorsiuni din partea amplif.
sa inteleg ca boxele spate care au 150 rms rup amplificatorul in doua
taz[B!KER] is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 21:59   #8
adiv

Stage 5
 
adiv's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 406
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Cum naiba sa-l rupa ? Eventual rupi tu difuzoarele cu amplif N-au nimic daca au 150 rms, conteaza doar sa nu dai atat de tare din volum cat sa distorsioneze. Principala cauza a distrugerii difuzoarelor este supunerea lor la un semnal distorsionat, nu folosirea unui amplif mai puternic. Oricum nu trebuie sa-ti faci probleme cu sistemul tau, nu se intampla nimic. Multi pun difuzoare de 50 W rms pe cei 10-15 W rms ai cd-playerului . Asta inseamna ca il rup ?
adiv is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 22:05   #9
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Quote:
Originally Posted by taz[B!KER] View Post
sa inteleg ca boxele spate care au 150 rms rup amplificatorul in doua
Este incorecta exprimarea ta.
In general amplificatoarele rup boxe si nu invers . Sau asa stiam eu.
Omu a vrut sa zica ca orice amplificator are spre puterea maxima un procent de distorsiuni mai mare sau mai mic in functie de producator si/sau de tipul amplificatorului.
Ex: Amplif de 100w are 10% distorsiuni la 100W si 1% distorsiuni la 75W.
Tu folosind amplificatorul la maxim 75W vei avea distorsiuni f mici.Problema apare daca nu il reglezi si dai cu 100W in difuzor de 75W.Risti si difuzorul si amplificatorul.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 23:46   #10
bulu

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 370
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

condensatorul nu are rolul doar de a da curent instant cand acesta lipseste ... mai are si rolul de a stabiliza tensiunea ... mai ales in sistemele in care se aude motorul prin boxe sau tot felul de lucruri si constati ca nu e de la cabluri sau bucla la masa .Din baterie e liniara dar din alternator(curent alternativ transformat in curent continu) nu v-a fi niciodata perfect liniara.
bulu is offline   Reply With Quote
Old 22-11-06, 23:56   #11
adiv

Stage 5
 
adiv's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 406
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Pai nu i-ai raspuns omului la intrebare . Sa-si puna sau sa nu-si puna ? Tu ai pune cond pe acea configuratie ?
adiv is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 19:44   #12
bulu

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 370
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Eu i-am spus ce mai face ... acum depinde de cerintele lui.
SA puna sis fara condensator si daca se aude bine si nu are probleme sa nu-si puna ca da 2,5 mil degeaba .
Daca dai banii pe ceva tre sa-i simti si efectu.
bulu is offline   Reply With Quote
Old 28-11-06, 20:08   #13
taz[B!KER]

Stock
 
taz[B!KER]'s Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5
Talking Re: e nevoie de condesator sau nu?

deci pana la urma o sa fac tot cum ma taie pe mine capul o sa pun si condesator
"sa inteleg ca boxele spate care au 150 rms rup amplificatorul in doua" imi cer scuze pentru exprimare am gresit in formularea gandurilor.
P.S pentru moderatori "Puteti sa stergeti acest thread"
taz[B!KER] is offline   Reply With Quote
Old 05-12-06, 18:06   #14
ducele
2 Roti

Stage 5
 
ducele's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 575
Member of:
[PEUGEOT]
[2 Roti]
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

pot sa trag un fir de alimentare de la baterie pana in condensator iar din condensator sa ies cu doua fire de alimentare pt doua statii?
ducele is offline   Reply With Quote
Old 05-12-06, 19:42   #15
bulu

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 370
Default Re: e nevoie de condesator sau nu?

Poti si mai multe(problema e cate cabluri incap ) ... eu il folosesc si ca distribuitor (eu am legat 2 statii si HU pe el)
bulu is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -