Quote:
Originally Posted by dudaionescu
Limitele respective sunt f stricte, deoarece o incinta de tip vented depinde f mult de parametrii T/S ai difuzorului (fapt combatut de meseriasi) si limitele matematice de toleranta ale volumului acestei incinte precum si a dimensiunilor venturilor sunt f mici. La una de compresie te mai poti duce 20-25% in sus sau in jos, dar pentru a avea compresie intr-o usa de masina e nevoie de incinta separata si etansa.
As putea spune ca in asemenea cazuri se face difuzorul pentru usa si nu usa pt difuzor
Eu sincer ma asteptam la un raspuns complet din prima, nu de confirmari succesive, de aceea am rezerve fata de afirmatia ta.
|
Ok, din raspunsul tau nu inteleg nimic.
Te legi iar de parametrii T/S. Ai o obsesie. Toate usile auto se comporta ca incinte bas reflex. Ti-am spus si de ce suna bine usa de VAG (in posturi anterioare).
O incinta de tip vented POATE sa depinda de parametrii T/S. Sau se face un calcul cu un raport de volume, in anumite cazuri. Nici unul dintre modurile de abordare nu este valabil la o usa de masina. La nici o usa de masina. O incinta "vented" constanta (daca pot sa-i spun asa) presupune un volum fix/constant (pereti rigizi, care nu isi schimba forma, nu flambeaza, nu disloca volum prin miscarea unor componente interne) si un port/vent (sau mai multe) cu suprafata si lungime fixe care se stabilesc in functie de volumul incintei SAU parametrii T/S ai difuzorului. Asta ca sa ai macar ceva de care sa te agati cand gandesti o usa ca pe o incinta bas reflex/vented. Si in cazul usilor de masini.... nu e cazul.
Nici acum nu am inteles ce vrei tu de fapt, motiv pentru care primesti informatia fragmentata. Sper sa gasesti ceea ce cauti (cumva).
Tu astepti cumva vreun raspuns magic care sa te lamureasca? Nu exista. Un meserias bun o sa-ti pregateasca usa in asa fel inca sa-i imbunatateasca performantele acustice. Cu "ciunga" scumpa, cu fibra, cu lemn, cu paste vodooo, cu pene de strut, cu suruburi aiurite, cu coca cola si poate niste bucati de cablu argintat. Si depinde de la caz la caz. Cu cat e usa mai proasta, cu atat e mai mult de lucru. Nu inseamna ca la toate e mult de lucru.
In fine... Sper sa gasesti ceea ce cauti. Ai un mod ciudat de a face acest lucru. Tu cauti ceea ce vrei TU sa gasesti, si nu ceea ce-ti trebuie de fapt. Poate functioneaza si asa.
PS: Avand in vedere volumul mare de aer din usile auto si multitudinea de venturi (gauri), tind sa duc marea majoritate a difuzoarelor spre free-air. Deci, daca le mai privesti ca pe incinte bas reflex, gandeste-te la unele prost facute. Usa de la VAG e una dintre cele mai bine facute. Si chiar si aia se poate imbunatati MAJOR.