Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Arata-ti sunetul! > Sistemul Audio de pe Masina Mea

Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea

Reply
 
Thread Tools
Old 07-07-08, 02:01   #76
AlexBanu
VW Driver

Stage 5
 
AlexBanu's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of:
[VW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Quote:
Originally Posted by Bogdan YBR View Post
mersi alex.
pai ne intalnim intr-o seara.
sa vedem cum stam cu timpul ca as vrea sa-mi desfac masina sa-mi refac toata conectica dar mai astept cablurile de difuzoare awg12 si cele RCA care probabil vor fii dls ultimate sau dietz berlin.oricum imi bat degeaba capul cu ele ca alegerea tot bugetul o face in locul meu
daca ramane timp as vrea sa pozitionez si viitoarele tweetere ca sa le fac stalpii de acum daca tot desfac interiorul.
poate antifonez si plafonul si dau si usile cu pasta.
dupa cum vezi planuri am...... mai tre finantele si timpul
Cand vrei ma anunti si ne vedem.
PS: ce tweetere ai in cap?
AlexBanu is offline   Reply With Quote
Old 07-07-08, 02:31   #77
sharkky

Stage 5
 
sharkky's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of:
[DACIA]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Quote:
Originally Posted by ro_jamess View Post
Ybr scuze pt off topic insa chiar nu ma pot abtine.mai Sharkki eu credeam ca ai mai multa experienta decat cei ce ti-au raspuns mai sus.Este ca si cum eu te-as intreba de ce nick-ul tau este cu doi de k, cand cu unul singur era mai simplu

Era doar o gluma si trebuia gustata ca atare ...
Sper ca totusi sa fie gustata ca atare in continuare ...

Mie imi place ce a facut YBR si ii urmaresc topicul cu placere.
__________________
Contact:

- messenger: razvan_florin2002
- telefon: 0721.433.295


sharkky is offline   Reply With Quote
Old 07-07-08, 02:36   #78
Bogdan YBR
Opel Driver

Stage 5
 
Bogdan YBR's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,066
Member of:
[Opel]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

lu YBR-u nu-i place ce a facut YBR-u si tocmai de asta il incurajeaza sa puna mai multa putere pe usi incercand ceva poate si fara sub sau cu unul foarte mic pt partea de quality <8'' sau 10''>
pt partea care ma fericeste din cand in cand bum-bum vreau ceva de 15" dar nimeni nu-mi recomanda nimic .... . poate voi asculta sfatul unui batran intelept sa pun 2 x 12".
vor urma o serie de modificari pe care le voi posta si aici.
__________________
EX : DAEWOO CIELO '97 1.5 OHC 8 v B 10 YBR
PRESENT : OPEL ASTRA '04 1.7 CDTI B 05 WRB
PRESENT : VOLVO S60 '03 D5 2xx HP B 20 YTD

Come to the DDark side..... We have cookies!
Bogdan YBR is offline   Reply With Quote
Old 07-07-08, 14:30   #79
J.D

Stage 5
 
J.D's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 917
Member of:
[Street Zone]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Poti asculata la mine un Phase Thriller Pro 15" in incinta sealed...insa, chiar daca e sub de SQ, datorita marimii e un picut mai lent ca un 12"...eu unul cred ca o sa trec pe 2 de 12".
__________________
Renault Megane II dci - KW V2 Coilovers, Custom RS bodykit, 18", Custom 2.7" Navi Mio H610, Custom center 7" Monitor Multimedia Interface, Custom "iDrive" system, Custom CarPC used as DSP, Custom SQ Audio System, etc...

Locul I - EMMA 4Tuning Action & Sound SQ Entry Unlimited
Locul III - CNCA 4Tuning Festival SQ Pasionati
Locul II - CNCA 4Tuning Action & Sound SQ Audiofili Unlimited


https://www.youtube.com/watch?v=CrBTyAXXhKs
J.D is offline   Reply With Quote
Old 07-07-08, 15:04   #80
sharkky

Stage 5
 
sharkky's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,316
Member of:
[DACIA]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Eu va recomand 2 de 25, ca de 12 sau de 15 e posibil sa se considere un pic de pedofilie ... (end of the joke) ...
Una peste alta, va ganditi sa puneti 2 suburi in sealed si sa dati SQ pe ele?
sharkky is offline   Reply With Quote
Old 07-07-08, 15:43   #81
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Quote:
datorita marimii e un picut mai lent ca un 12"...

De ce ar fi un difuzor mare mai lent decat unul mic ? Cand marim diametrul marim masa, nu ? Din cauza masei oare ? Sa vedem putin fizica din spatele difuzoarelor…

F = ma

Intr-un difuzor avem o bobina care genereaza un camp magnetic ce alterneaza si interactioneaza cu campul magnetic static reprezentat de magnetul difuzorului. Cum se creeaza acest camp magnetic alternativ ? Datorita curentului care trece prin bobina. Schimbarea curentului care trece prin bobina provoaca schimbarea campului magnetic. Campul generat de bobina interactioneaza cu cel static al magnetului si conul difuzorului se misca. Curent mai mare inseamna forta mai mare. La fel cum magneti permanenti mai puternici inseamna atractie / respingere mai puternica.

B reprezinta campul magnetic din interiorul motorului. Marind B-ul, marim forta motorului. Cum am putea sa facem ca bobina sa genereze un camp magnetic mai puternic ? Simplu, adaugam infasurari pe bobina. Marim lungimea firului (L) din campul magnetic permanent. In ambele cazuri am marit parametrul BL al difuzorului.

Revenind la ecuatie :

F = forta
m = masa
a = acceleratie

Forta este reprezentata de produsul dintre BL si curentul care intra in bobina (il vom nota cu i).

Ecuatia devine : BLi = ma

Literele in italic sunt cele care depind de timp.

Ce inseamna viteza unui difuzor ? Cat de repede raspunde la o schimbare a semnalului de intrare, nu ?
Sa eliminam din ecuatie variabilele care nu depind de timp. Campul magnetic permanent este destul de clar ca nu se schimba in timpul functionarii difuzorului, deci putem elimina B foarte linistiti. La fel, nici lungimea bobinei, deci putem elimina si L. Vorbim aici de curse relativ mici, unde nu apare efectul scaderii fortei motorului prin cursa (mai multe despre asta, mai incolo).
i este un curent alternativ, deci prin definitie variaza in functie de timp.
m e masa mobila a difuzorului, care este destul de evident ca nu se schimba in timpul functionarii (difuzorul nu pierde piese pe parcurs…).
a este acceleratia, ceea ce urmarim noi. ”Ritmul” in care se schimba acceleratia va determina viteaza difuzorului si implicit cat de repede va putea trece de la o pozitie la alta.

Ecuatia devine : i ~ a (direct proportional)
Practic asta inseamna ca acceleratia depinde de curentul care intra in bobina. Mai departe, daca modificarea nu e limitata de nimic, nici acceleratia nu va fi limitata.

Revenind la difuzor.
Acesta este de fapt o bobina, legata de con, care “pluteste” intr-un camp magnetic permanent. Bobinele au tendinta sa pastreze curentul ce trece prin ele constant. Cu cat mai mare bobina, cu atat mai greoaie schimbarea curentului.

Vedem in ecuatia ca pentru a modifica acceleratia e nevoie sa modificam curentul. Cat de repede putem modifica curentul depinde de cat de mare e inductanta bobinei.

In concluzie…viteza unui difuzor nu depinde de masa mobila a acestuia, ci de inductanta. Cu cat mai mare e inductanta, cu atat mai lent reactioneaza la schimbarea curentului si cu atat mai lent e difuzorul.
__________________
Team SQNLL

Last edited by Lil' D; 07-07-08 at 15:45.
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 02:13   #82
Bogdan YBR
Opel Driver

Stage 5
 
Bogdan YBR's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,066
Member of:
[Opel]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

good point google....

ne refeream la un difuzor cu un tranzient bun, rapid
din ce am simulat yo pana acum pe mai multe programe intotdeauna 2x12 dau mai bine decat 1x15".idem si la midbasii de 16 sunt maii rapizi decat unul de 20.

maine cred ca incep pregatirile pt 2 midbassi.
azi am luat numai materialul cu care cred ca voi imbraca stalpii ce vor gazdui o pereche noua de tweetere. (disponibile odata cu bugetul)
va tin la curent cu poze.
Bogdan YBR is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 04:08   #83
J.D

Stage 5
 
J.D's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 917
Member of:
[Street Zone]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Lil' D...si tu acuma... Cum ai explicat tu....cam are destul de multa logica...insa eu am facut doar o comparatie bazata pe ce a ascultat urechea mea pana acum.

Ce-mi faci tu Bogdaneeee...pai mai pot eu sa te las acuma sa ai numai tu 2 Competition-uri pe usa? Daca-mi pun doar unul, o sa-mi dau palme ca "asa se putea auzi si la mine"...

Last edited by J.D; 08-07-08 at 04:27.
J.D is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 04:26   #84
Marinu

Stage 5
 
Marinu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 697
Member of:
[Moderators]
[Competitor CNCA]
Thumbs up Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Quote:
Originally Posted by Lil' D View Post
De ce ar fi un difuzor mare mai lent decat unul mic ? Cand marim diametrul marim masa, nu ? Din cauza masei oare ? Sa vedem putin fizica din spatele difuzoarelor…

F = ma

Intr-un difuzor avem o bobina care genereaza un camp magnetic ce alterneaza si interactioneaza cu campul magnetic static reprezentat de magnetul difuzorului. Cum se creeaza acest camp magnetic alternativ ? Datorita curentului care trece prin bobina. Schimbarea curentului care trece prin bobina provoaca schimbarea campului magnetic. Campul generat de bobina interactioneaza cu cel static al magnetului si conul difuzorului se misca. Curent mai mare inseamna forta mai mare. La fel cum magneti permanenti mai puternici inseamna atractie / respingere mai puternica.

B reprezinta campul magnetic din interiorul motorului. Marind B-ul, marim forta motorului. Cum am putea sa facem ca bobina sa genereze un camp magnetic mai puternic ? Simplu, adaugam infasurari pe bobina. Marim lungimea firului (L) din campul magnetic permanent. In ambele cazuri am marit parametrul BL al difuzorului.

Revenind la ecuatie :

F = forta
m = masa
a = acceleratie

Forta este reprezentata de produsul dintre BL si curentul care intra in bobina (il vom nota cu i).

Ecuatia devine : BLi = ma

Literele in italic sunt cele care depind de timp.

Ce inseamna viteza unui difuzor ? Cat de repede raspunde la o schimbare a semnalului de intrare, nu ?
Sa eliminam din ecuatie variabilele care nu depind de timp. Campul magnetic permanent este destul de clar ca nu se schimba in timpul functionarii difuzorului, deci putem elimina B foarte linistiti. La fel, nici lungimea bobinei, deci putem elimina si L. Vorbim aici de curse relativ mici, unde nu apare efectul scaderii fortei motorului prin cursa (mai multe despre asta, mai incolo).
i este un curent alternativ, deci prin definitie variaza in functie de timp.
m e masa mobila a difuzorului, care este destul de evident ca nu se schimba in timpul functionarii (difuzorul nu pierde piese pe parcurs…).
a este acceleratia, ceea ce urmarim noi. ”Ritmul” in care se schimba acceleratia va determina viteaza difuzorului si implicit cat de repede va putea trece de la o pozitie la alta.

Ecuatia devine : i ~ a (direct proportional)
Practic asta inseamna ca acceleratia depinde de curentul care intra in bobina. Mai departe, daca modificarea nu e limitata de nimic, nici acceleratia nu va fi limitata.

Revenind la difuzor.
Acesta este de fapt o bobina, legata de con, care “pluteste” intr-un camp magnetic permanent. Bobinele au tendinta sa pastreze curentul ce trece prin ele constant. Cu cat mai mare bobina, cu atat mai greoaie schimbarea curentului.

Vedem in ecuatia ca pentru a modifica acceleratia e nevoie sa modificam curentul. Cat de repede putem modifica curentul depinde de cat de mare e inductanta bobinei.

In concluzie…viteza unui difuzor nu depinde de masa mobila a acestuia, ci de inductanta. Cu cat mai mare e inductanta, cu atat mai lent reactioneaza la schimbarea curentului si cu atat mai lent e difuzorul.
Foarte completa explicatia, logica si corecta, de altfel informatiile de care cred eu ca ar trebui sa beneficieze userii acestui forum cat mai des.

Fara nici un fel de rautate sau referire la tine ca user (Lil'd), as mai aduga un citat care nu imi apartine, dar pe care l-am urmat si il urmez de fiecare data: "In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is"
__________________
Music lets you know.. You are alive !

More at: https://www.facebook.com/ArtInMotionExclusive
Marinu is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 14:08   #85
animalutz
VW Driver

Stage 5
 
animalutz's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,203
Member of:
[Street Gambler]
[VW]
[Competitor CNCA]
[AUDI]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

hmmmm...ma faceti si pe mine sa ma gandesc cum as putea sa indes 2 mid-bassi la mine in usi ... si ma faceti sa ma gandesc chiar serios ... ... cred ca renunt la buzunarele usilor pana la urma.... ...
__________________
///Alpine DVA-9965 , Micro-Precision 7.28MKIII , Micro Precision Z-170 MKIII , Brax Matrix X2400.2 Graphic Edition Chrome ,Phase Aliante SI 12 Limited, Brax X2000.2 Graphic Edition Platinum , Brax PowerCap , Aurix , STP , Dynamat , Exide PowerCell - VW Passat B6
AUDIOPIL - Echipamente Car-Audio.
[URL="http://www.audiopil.ro"]
animalutz is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 15:23   #86
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Lil'D... ca o completare, viteza unui dif nu depinde numai de inductanta sa sau doar de curentul ce intra in el... toti factorii constructivi intra in ecuatie (daca ar fi sa fim corecti dpdv fizic), atat masa cat si rigiditatea suspensiilor, diametrul conului cat si tipul incintei in care opereaza. faptul ca masa nu se modifica inseamna ca un dif cu masa mare dar curent corespunzator va fi relativ rapid, pt masa lui, insa rapiditatea va creste pana la un anumit prag, peste care trebuie intervenit in ceilalti parametrii (aka scadere masa, suspensii mai moi, alta incinta etc) pentru a o creste.
si ar mai fi un avantaj in folosirea difuzoarelor mai mici... automat au bobina mai mica, inductanta de care vorbeai mai mica, deci au un consum mai redus in a-i face rapizi.
__________________
It's the SOUND that simply amazes you...
<<SQ SYSTEM UNLOAD = 100%>>
sa pun si io rezultatele la EMMA aciulea?? neaa..
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 15:30   #87
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Sigur, masa dusa la extrem pentru un motor mic nu va insemna un difuzor rapid, chiar si daca are inductanta extrem de mica.

Intra foarte multe lucruri in discutie la final, intr-o aplicatie "reala". Ca exemplu, nu de multe ori difuzorul se misca destul incat sa observi o scadere a BL-ulului si lucrurile se dau putin peste cap...


Quote:
Originally Posted by Marinu View Post
Foarte completa explicatia, logica si corecta, de altfel informatiile de care cred eu ca ar trebui sa beneficieze userii acestui forum cat mai des.

Fara nici un fel de rautate sau referire la tine ca user (Lil'd), as mai aduga un citat care nu imi apartine, dar pe care l-am urmat si il urmez de fiecare data: "In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is"

Pot pregati si o explicatie a "functionarii" vatelinei in incinte...daca este loc de postat alte explicatii ca si cea anterioara.

Am facut destul off-topic...ma retrag acum.
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 08-07-08, 15:37   #88
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

si as mai adauga si spectrul de frecv in care este folosit difuzorul... unde intervine binecunoscuta variatie a impedantei cu frecventa... inca o sursa de anomalii in raspunsul unui difzor. am incheiat si eu off-topicul
p.s.:ybr-ule, ne vdm joi sa-ti vad achizitia
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 23-07-08, 10:28   #89
J.D

Stage 5
 
J.D's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 917
Member of:
[Street Zone]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

Ia zi Bogdane, cum merge treaba?
J.D is offline   Reply With Quote
Old 23-07-08, 10:45   #90
Bogdan YBR
Opel Driver

Stage 5
 
Bogdan YBR's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,066
Member of:
[Opel]
Default Re: Opel Astra G - SQ Project - (B-05-WRB)

...impinsa...
nu m-am apucat de usi ca baiatul cu routerul este in concediu.
Bogdan YBR is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -