Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Coltul incepatorului

Coltul incepatorului Intreaba si afla ce vrei sa stii

Reply
 
Thread Tools
Old 23-01-13, 22:58   #16
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by florinstancu View Post
am decuplat condensatorul si, surpriza: pe o scara de la 1 la 10, imbunatatirea e de 9. Evident, tot mai fileaza dar mult mai putin.
Să scot bucata de 40 cm din distribuitor până la amp şi să pun awg0? Credeţi că are efect la lungimea asta ?
Ce e de făcut mai departe ca să nu raman fără baterie/alternator? Credeţi că s-ar simţi diferenţa dacă aş pune bat de 100 în locul celei de 80, tot calciu, sau e frectie?
Multumesc
Mai mult ca sigur ai un condensator de foarte proasta calitate.... Eu le folosesc cu mare succes de peste 14 anii in sistemele car-audio pe care le realizez.
IM is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 23:20   #17
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by IM View Post
Mai mult ca sigur ai un condensator de foarte proasta calitate.... Eu le folosesc cu mare succes de peste 14 anii in sistemele car-audio pe care le realizez.
si eu am folosit cu succes pana acum, la configuratia actuala.... condensatorul este carpower.... nu stiu cat e de prost, ca ei nu prea fac lucruri proaste.... poate nu suficient de mare(a se citi incapator)... daca am avea si noi preturile americanilor, as lua unul de 30F la 130$, ca isi merita toti banii....

PS am citit acum PM-urile. iti multumesc mult, am sa iau legatura dupa ce rezolv, in primul rand problemele de conectica. multam din nou
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 24-01-13, 22:08   #18
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Primul pas ar fi sa masori tensiunea cu un multimetru, sa vezi sa nu scada sub 12 V la relanti. Daca scade sub 12 V e clar ca sistemul depaseste curentul produs de alternator si trebuie alt alternator mai potent. Daca tensiune sta peste 12.5 V poti sa masori consumul amplificatorului cu un clampmetru, persupunand ca gasesti unul care sa masoare in curent continuu (sunt putini care au). Ai putea sa incerci si cu un condesator mai mare, poate ai norocul sa preia varfurile de consum si sa nu mai ai instalatia de craciun in masina, dar e putin probabil ca are suficient curent ca sa se incarce si poti sa ajungi inapoi la situatia initiala, deorece condesatorul nu are de unde sa se reincarce. daca gasesti un condensator mai mare de imprumut, trebuie sa testezi cateva zile, deoarece pe moment, sau cateva ore poate sa fie toitul ok cu el. Oricum numai prin masuratori iti dai seama care e problema, probabil alternatorul sau de ce nu bateria.
Cei 700 A, inscripionati pe baterie sunt curent maxim pe care bateria il poate furniza, intr-un timp scurt, sub 10 secunde, cand e incarcata 100% sau aproape 100 %. In regim normal bateria poate furniza amperajul inscris in amperi ora pe eticheta.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 25-01-13, 10:34   #19
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

pai in cazul asta, cam asta e explicatia......

pt ca statia are consum de aprox 140 in blana..... cu ce mai are si masina consumatori permanenti, ura!

Momentan am sa mai incerc cu inc-o baterie. referitor la alternator, astept idei.

Multumesc
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 28-01-13, 20:58   #20
geoX

Stage 4
 
geoX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 235
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Dar ai masurat tensiunea la intrarea in statie? Ia-ti un voltmetru mai bunicel si vezi cat scade tensiunea cand dai tare. Recomand sa tai boost-urile de pe unde le ai pentru ca eu cred ca procesarea sunetului introduce distorsiuni si statia cred ca ar trebui sa primeasca semnalul asa cum este pe sursa media.Daca e ceva, dai gain-ul mai incet sau mai tare.Zic.. nu?
Si degeaba masori tu consumul statiei, daca tot nu ai curent si alternatorul nu incarca cat trebuie. La bornele bateriei iti incarca bine? Si cum adica ai firele in portbagaj de 4awg? Tu nu ai 0awg direct in amplificator? Si trebuie sa cositoresti cablurile numai unde ai papuci cu care te prinzi de ceva, adica in fata la baterie si la un capat al firului de masa.Sa-ti alegi papucii dupa marimea surubului pe care te prinzi sa ai priza perfecta. Si ca un sfat, un 0awg poti sa-l cositoresti doar cu pistol dinala cu gaz (dinala cu butelie mica,nu stiu exact cum ii zice).Cel putin la mine asa a fost, si am cabluri de 35.
Bateria dupa mine cred ca o schimbi degeaba, pentru ca daca faci drumuri scurte si dai si muzica in blana nu o sa se incarce 100%.
Sper sa nu zic prostii, sunt inca la inceput si incerc sa invat

Last edited by geoX; 28-01-13 at 21:09.
geoX is offline   Reply With Quote
Old 28-01-13, 23:11   #21
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by geoX View Post
Dar ai masurat tensiunea la intrarea in statie? Ia-ti un voltmetru mai bunicel si vezi cat scade tensiunea cand dai tare. Recomand sa tai boost-urile de pe unde le ai pentru ca eu cred ca procesarea sunetului introduce distorsiuni si statia cred ca ar trebui sa primeasca semnalul asa cum este pe sursa media.Daca e ceva, dai gain-ul mai incet sau mai tare.Zic.. nu?
Si degeaba masori tu consumul statiei, daca tot nu ai curent si alternatorul nu incarca cat trebuie. La bornele bateriei iti incarca bine? Si cum adica ai firele in portbagaj de 4awg? Tu nu ai 0awg direct in amplificator? Si trebuie sa cositoresti cablurile numai unde ai papuci cu care te prinzi de ceva, adica in fata la baterie si la un capat al firului de masa.Sa-ti alegi papucii dupa marimea surubului pe care te prinzi sa ai priza perfecta. Si ca un sfat, un 0awg poti sa-l cositoresti doar cu pistol dinala cu gaz (dinala cu butelie mica,nu stiu exact cum ii zice).Cel putin la mine asa a fost, si am cabluri de 35.
Bateria dupa mine cred ca o schimbi degeaba, pentru ca daca faci drumuri scurte si dai si muzica in blana nu o sa se incarce 100%.
Sper sa nu zic prostii, sunt inca la inceput si incerc sa invat
tensiunea începe să fluture foarte timpuriu şi cred că bateria e pe ducă... Încărcare am 14.1, amperaju pe încărcare nu am cu ce să îl măsor


corecţiile sunt pe 0, bas boost nu folosesc.
Partea proastă e că de când am scos condensatorul, ceva m-a lăsat... Ori bateria ori alternatorul.... Mâine am să îmi dau seama ce, mai exact... Ideea e că problema asta deja mă scoate din răbdări... Pe zi ce trece merge tot mai prost şi încep luminile să palpaie la volum tot mai puţin ridicat....

Azi a început să palpaie platonică după luminile de avarie... Cu motorul pornit. Am pus aparatul de măsură, 14.1.... Draci mai înţelege, lua-le-ar draci de opeluri că pe logan 1.4 am avut 800rms fără modificări şi se comportă mai bine

De unde iau un alternator high output, că la opel cel mai mare e de 120 şi nu cred că fac mare brânză cu el ?
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 08:00   #22
geoX

Stage 4
 
geoX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 235
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Dute la un atelier de electrice auto sau undeva unde se vand baterii sa-ti faca un test de baterie(au aparate care iti arata si tensiunea in scurt) sa-ti zica daca e pe duca si sa-ti masoare si incarcarea bine.Eu ce electricieni am intrebat, mi-au zis ca un alternator nu e posibil sa bage Volti si sa nu bage Amperi. Daca m-au mintit, te mint si eu . Eu am o Astra H cu motor 1.9 Z19DT si alternator de 140A si la relanti imi incarca 14.4 V si la volum ridicat nu imi scade sub 13.4,13.5 V dar am doar un SPL Dynamics ICE-800D care are 800W in 1ohm cu cabluri 2awg si nu am probleme, bine ca nici nu ascult in blana mai niciodata.
Dar instalatia electrica a masinii ai verificat-o? Si cine ti-a facut big3? La ala ai cositorit papucii?Ai curatat bine si ai strans zonele de prindere ? Nu mi se pare normal sa-ti palpaie luminile. Banuiesc ca e ceva de la incarcare pentru ca alternatorul ar trebui sa sustina singur toti consumatorii fara amplificator pornit. De cand ai scos condensatorul, cred ca alternatorul este mai solicitat pentru ca preia direct socurile de tensiune. Condensatorul ala cred ca mai liniariza cat de cat consumul si proteja partea electrica cu toate ca-ti cosuma bateria mult mai repede .
Dar tu papucii pe cablurile de alimentare i-ai strans doar cat ai putut cu mana? Daca da, cositoreste papucii, curata zonele de prindere la baterie si la masa si strangele bine si baga direct cablul de + 0awg (si cablul de masa sa fie tot 0awg) in amplificator fara distribuitor sau de astea. Si daca vrei sa mai bagi un amplificator ar fi bine sa mai tragi un cablu separat pentru el. Cel putin, eu asa as face.
Dar ce difuzor ai de tii HPF la 38 HZ si LPF la 180 HZ? Frecvente peste 80 Hz eu unul nu cred ca au ce cauta pe un subwoofer. Si HPF ar trebui sa fie pe undeva pe la 25 Hz, in functie de difuzor si de incinta, dar banuiesc ca ai un difuzor de minim 12'. Parerea mea.

Last edited by geoX; 29-01-13 at 08:05.
geoX is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 13:17   #23
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Daca iei consuma 140 de amperi e enorm. Sunt 1680 W la 12 V, hai sa spunem un 1.5 Kw, de fapt acum vad ca ai precizat si in titlul postului . Pentru atata consum ar fi recomandat sa schimbi si cablurile de la alternator la baterie, poate de aia apar problemele. Roaga-l si pe IM care spunea ca are un condensator mai mare sa ti-l imprumute cateva zile, poate preia varfurile de consum si se rezolva in felul asta problema. Daca nu, varianta mult mai constistoare a unui alternator mai mare, si a unei baterii suplimentare in portbagaj, nu e de exclus. Ideal ar fi un alternator numai pentru muzica, dar nu prea ai unde sa il pui, decat daca renunti la servodirectie sau aer conditionat.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 15:33   #24
geoX

Stage 4
 
geoX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 235
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Nu are cum sa consume 140 pentru ca are 3 sigurante de 40A. In total 120 A maxim, deci 1440 W la 14.4 V cu toate ca nu cred ca scoate mai mult de 1200W. Nu stiu ce sa cred. Cunosc pe cineva cu o Astra H motor de 1.3 diesel si avea un Spl Dynamics S-1200D care dadea 1200W in 1ohm cu cabluri de 35 si nu avea nici o problema. Si totul stock, fara baterie si fara big3.

Si inca o intrebare? Legat de legatura dintre amperii consumati si puterea debitata, asa se calculeaza? Se inmultesc amperii cu 12V? Dar cu motorul pornit in sistem sunt 14.4V, atunci ce facem? Intreb si eu... La Spl Dynamics puterea maxima se afla inmultind marimea sigurantelor cu 10W/A. Deci la al meu,ICE-800D, are sigurante de 80A si are 800W in 1ohm. Cel putin asa zic ei. Nu am un voltmetru profesional sa masor exact cat scoate.

Dar ce difuzor ai de vrei sa dai cu 1400W in el? Cumva DD1515 ala? Vad ca are 500W. Nu face urat daca dai cu 1400 in el?

Last edited by geoX; 29-01-13 at 15:47.
geoX is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 18:34   #25
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

@geoX
1. Se masoara la intrare in DC , V cu multimetru si A cu un clampmetru pentru a afla cat "trage"
2. Acelasi lucru la iesire dar in AC pentru a vedea cat "scoate", tot aici se poate afla si cresterea impedantei.
In ambele cazuri este nevoie de aparate rapide, precise, refresh rate mare, min/max/avg si peak hold. Ex Fluke 117 si Fluke 337
3. Ampliful lui este insuficient pentru cele doua 1515!
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS

Last edited by Bigu; 29-01-13 at 18:37.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 19:39   #26
geoX

Stage 4
 
geoX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 235
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Am inteles. Dar aparatele de masura bune costa destul de mult si nu prea are toata lumea.Dar ce parere ai de sculele de la Mastech? Sunt bune de ceva?
Nu am stiut ca are 2 difuzoare pentru ca nu a spus. Sunt constient ca nu e suficient amplificatorul daca vrea sa scoata untul din ele. Dar pana acolo e cale lunga...si are bani de investit
geoX is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 19:46   #27
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Din punctul meu de vedere este Fluke si restul.
Daca "pandesti" okazii , ebay etc sunt sanse reale sa le gasesti la preturi acceptabile. Sunt genul de aparate care le cumperi odata si le folosesti tot restul vietii. Eu unul asa am facut.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 19:53   #28
geoX

Stage 4
 
geoX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 235
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Da, dar le folosesti des si isi scot banii. Dar la nivel de amator e mai greu.
geoX is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 20:36   #29
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

La nivel de amator eu zic ca nu ar mai trebuii sa te intereseze atatea calcule etc, la nivel de pasionat si hobby nu are rost sa discutam! Acolo se cheltuie cu adevarat.
Iar ideea "ca isi scot banii" , nu sunt curve sa le dau la produs le-am luat pentru ca mi le-am dorit , chiar daca le folosesc de cateva ori pe an.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 29-01-13, 20:37   #30
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

ca sa facem oftopic, sa zic si eu ceva. La multimetre de la fluke sunt modelele 77, 87 si 177, care chiar isi merita toti bani, si care o sa tina mult, mi-se pare ca au si garantie lifetime. Dar pe langa fluke sunt si alti producatori care fac aparate de foarte buna calitate ca extech, sinometer, greenlee, tekpower, amprobe, milwaukee, si mastech, adr modele de top. La clampmetere nu prea stiu care sunt firmele care fac aparate bune. Pentru curent alternativ masoratori mai brutale, fara o acurate ridicata, folosesc la serviciu un Fluke 322, dar pentru o acuratete ridicata si un consum mediu exact folosesc un milwaukee 2236.
silviu.o is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -