Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Coltul incepatorului

Coltul incepatorului Intreaba si afla ce vrei sa stii

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-13, 22:39   #1
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Unhappy faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta ?

Salutare tuturor, rog sfaturi si pareri de la veterani, mai ales, dar nu numai.

rabla: vectra b 1.8 X18XE

alternator: 100A - NOU

baterie: silver calcium 80Ah originala FORD

BIG 3: da, awg0

traseu alimentare de la baterie la portbagaj: awg0

alimentare statie si condensator (1.6F): awg 4 (max 0,5m lungime fiecare)

amplif: Audio System X-ion 280.2, in punte, zic ei aprox 1.5 kW la 2ohm punte, si am inteles ca e apropiat de adevar..... acu.... voi ar trebui sa stiti mai bine .....

sub: 3 X pioneer 306dvc(stiu ca se putea mai bine, dar momentan.....astea sunt) puse la 8ohm fiecare si legate toate 3 in paralel => 2.66ohm la borne

setari:

sub-ul pe -3 din +_15 la player, amplif reglat pe 4V(atat are playerul), boost in amplif aprox 2-3dB in 55dB(acolo am atenuare pe incinta si am zis sa fac o oarecare egalizare).

reglat band-pass pe amplif: 38-180Hz

bass din player la +2 din +_9

Ei bine, dragi prieteni, cand ajung cu volumul la 24 din 36(deci cca 2/3, ca nu cred ca urca liniar....) pe o piesa cu bas mai puternic, nu neaparat foarte jos, fac toate luminile ca toti dracii (din bord, plafoniera, lampa de benzina :P), cu motorul pornit si fara consumatori adiacenti (totul oprit). iar daca trec mai sus de 24.... la unele melodii nici nu se mai simte ca urc volumul....... randament 0(zero)

Am observat ca au fost pe aici recomandate configuratii de peste 1kW pe masini cu alimentare mult mai "timida", ceea ce ma face sa imi pun intrebarea: ce nu e ok ?

Mai ales ca vreau sa mai adaug inca aprox 6 X 75W, amplificare mid-bass si inalte (ce e drept, de la 80Hz in sus.....) si sincer mi-e frica si asa sa mai dau tare sa prajesc ceva.....

Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre ?

Last edited by florinstancu; 21-01-13 at 22:53.
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 22-01-13, 06:09   #2
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Scoate condensatorul din instalatie . Cat despre urcatul in volum, cam acela e "maximul" , nu sesizezi nimic pentru ca nu are de unde sa mai intre putere pe difuzoare, pe scurt ampliful e in clip.
__________________
Y!M dbig.sounds
Dealer Autorizat pentru toata gama de produse Digital Designs si PowerCell
S-A DESCHIS
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 22-01-13, 09:50   #3
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

am inteles.

am sa urmez sfatul tau insa nu pot sa nu te intreb si de ce cauzeaza un condensator acest fenomen.
Mi s-a mai spus sa scot condensatorul dar in mintea mea nu-i vedeam logica si nici n-o vad inca, merg pe mana ta. sau este prea mic si doar incurca pe aici ???

Treaba este ca nu stiu nici cum calculez potentialul electric al masini. ca daca eu calculez puterea alternatorului este chiar mai putin decat scoate statia. ok, mai avem si bateria; aia are 700A (nu Ah, evident). deci cati wati ar trebui sa suporte, cu motorul pornit, evident, masina asta, fara sa stric nimic ? (baterie alternator)

Multumesc anticipat.
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 22-01-13, 10:41   #4
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by florinstancu View Post
Salutare tuturor, rog sfaturi si pareri de la veterani, mai ales, dar nu numai.

rabla: vectra b 1.8 X18XE

alternator: 100A - NOU

baterie: silver calcium 80Ah originala FORD

BIG 3: da, awg0

traseu alimentare de la baterie la portbagaj: awg0

alimentare statie si condensator (1.6F): awg 4 (max 0,5m lungime fiecare)

amplif: Audio System X-ion 280.2, in punte, zic ei aprox 1.5 kW la 2ohm punte, si am inteles ca e apropiat de adevar..... acu.... voi ar trebui sa stiti mai bine .....

sub: 3 X pioneer 306dvc(stiu ca se putea mai bine, dar momentan.....astea sunt) puse la 8ohm fiecare si legate toate 3 in paralel => 2.66ohm la borne

setari:

sub-ul pe -3 din +_15 la player, amplif reglat pe 4V(atat are playerul), boost in amplif aprox 2-3dB in 55dB(acolo am atenuare pe incinta si am zis sa fac o oarecare egalizare).

reglat band-pass pe amplif: 38-180Hz

bass din player la +2 din +_9

Ei bine, dragi prieteni, cand ajung cu volumul la 24 din 36(deci cca 2/3, ca nu cred ca urca liniar....) pe o piesa cu bas mai puternic, nu neaparat foarte jos, fac toate luminile ca toti dracii (din bord, plafoniera, lampa de benzina :P), cu motorul pornit si fara consumatori adiacenti (totul oprit). iar daca trec mai sus de 24.... la unele melodii nici nu se mai simte ca urc volumul....... randament 0(zero)

Am observat ca au fost pe aici recomandate configuratii de peste 1kW pe masini cu alimentare mult mai "timida", ceea ce ma face sa imi pun intrebarea: ce nu e ok ?

Mai ales ca vreau sa mai adaug inca aprox 6 X 75W, amplificare mid-bass si inalte (ce e drept, de la 80Hz in sus.....) si sincer mi-e frica si asa sa mai dau tare sa prajesc ceva.....

Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre ?
Incearca cu un stabilizator de tensiune mai mare.
Adica, incearca un condensator de capacitate mult mai mare si desigur unul de calitate.
Daca nu ai, dar pentru a te convinge de ajutorul unui astfel de stabilizator de tensiune in sistemul tau, pot sa iti imprumut pentru cateva zile un condensator Alumapro de 15F.

Se instaleaza foarte aproape de amplificator, ma refer aici la maxim 20-30cm...
Foloseste si un clampmetru pentru a observa consumul maxim al amplificatorului tau in sarcina maxima.
Apropo, ai masurat consumul maxim de curent cu volumul dat cum spui tu, la maxim... al amplificatorului???

Atunci cand observi ca fluctueaza tensiunea foarte rau, ce valoare are aceasta? La cat scade? Daca scade foarte mult, in opinia mea, conform cu descrierea sistemului de alimentare al automobilului tau nu ar trebui sa iti scada sub 12,8- 13V... Daca iti va scadea pana aproape de 12V inseamna ca ai un consum constant de curent in sarcina maxima mult mai mare decat capacitatea alternatorului tau de a produce - in acest caz trebuie un upgrade la alternator. Alternatorul este cel ce produce energie, el fiind cel mai important element in sistemul de alimentare al unui automobil. Un acumulator foarte bun avand caracteristici deep cycle (descarcare profunda) si capacitatea de a furniza curent foarte mare (4000-5000A) in scurt-circuit este al doilea element ca importanta intr-un sistem de alimentare... Operatiunea de upgradare la Big 3 am observat ca a fost realizata.

Fluctualtiile foarte mari de tensiune despre care vorbesti se datoreaza vorfurilor de curent pe care amplificatorul tau le solicita din sistem si nu are cine sa i le ofere. Condensatorul are o descarcare extraordinar de rapida, si ofera acest curent atunci cand este nevoie.
Adica, stabilizeaza tensiune!
__________________
Pure Music
"The myth is stronger than the truth,
And the truth can sometimes lie
To see all from what it was
You need an uncorrupted eye..."
ionutmocioiu-on-facebook.com
IM is offline   Reply With Quote
Old 22-01-13, 12:08   #5
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

deci, pana la urma, sa scot actualul condensator cum zice colegul de mai sus sau nu?

Fluctuaţiile sunt de 1,5-2 V conform afisajului conducătorului însă tot el îmi arată, uneori, fără consumatori, peste 15 V

upgrade alternator cum mă sfătuiţi ?
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 22-01-13, 16:45   #6
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Smile Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Problemă rezolvată parţial. Masă imperfectă în portbagaj.

Acum urcă volumul corect

becurile palpaie la volum mai mare decât până acum şi într-un mod mai tolerant, însă tot palpaie...

Condensatorul încă nu l-am scos. Respect părerile şi experienta celor ce mi-au rasp până acum şi tocmai din acest motiv nu ştiu al cui sfat să îl urmez.

Rog mai multe argumente/păreri.

P.s. Deep cycle momentan iese din discuţie datorită preţului fff piperat, din câte ştiu eu, aprox 1000 ron....
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 22-01-13, 22:48   #7
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by florinstancu View Post
Problemă rezolvată parţial. Masă imperfectă în portbagaj.

Acum urcă volumul corect

becurile palpaie la volum mai mare decât până acum şi într-un mod mai tolerant, însă tot palpaie...

Condensatorul încă nu l-am scos. Respect părerile şi experienta celor ce mi-au rasp până acum şi tocmai din acest motiv nu ştiu al cui sfat să îl urmez.

Rog mai multe argumente/păreri.

P.s. Deep cycle momentan iese din discuţie datorită preţului fff piperat, din câte ştiu eu, aprox 1000 ron....
"Apropo, ai masurat consumul maxim de curent cu volumul dat cum spui tu, la maxim... al amplificatorului???"
Astept un raspuns la intrebarea aceasta pentru a-ti da o recomandare...
Deci, cu amplificatorul in full power, masori curentul ce il soarbe din sistem si tensiunea aferenta acelei citiri.
Verifica toate conexiunile sistemului de alimentare! Absolut toti papucii trebuie sa fie cositoriti protejati la oxidare si stransi corespunzator!
IM is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 01:55   #8
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Exclamation Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Pai nu stiu cum as putea masura amperii (curentul)..... ca nu prea am cu ce....

Iar papucii, ca sa fiu sincer nu sunt cositoriti.... din acelasi motiv, ca nu am avut cu ce sa ii cositoresc, dar chiar nu credeam ca e asa importanta cositorirea atata vreme cat sunt capsati cu simt de raspundere...

referitor la curent.... nu stiu cum sa aflu exact cat consuma, dar vazand pe amp-performance consumul surorii ei "mai mici", in 4 canale x-ion160.4 m-au cam luat emotiile...... si tremuratul.... mai ales cand ma gandesc ca amplificarea pt kick, medii si inalte inca n-am montat-o...

Last edited by florinstancu; 23-01-13 at 02:05. Reason: am uitat sa precizez una-alta
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 04:35   #9
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Cam cat de greu iti este sa desfaci un surub de la condensator?!

Ce vechime are bateria ?!

Last edited by Bigu; 23-01-13 at 04:41.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 09:04   #10
IM

Stage 5
 
IM's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 811
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by florinstancu View Post
Pai nu stiu cum as putea masura amperii (curentul)..... ca nu prea am cu ce....

Iar papucii, ca sa fiu sincer nu sunt cositoriti.... din acelasi motiv, ca nu am avut cu ce sa ii cositoresc, dar chiar nu credeam ca e asa importanta cositorirea atata vreme cat sunt capsati cu simt de raspundere...

referitor la curent.... nu stiu cum sa aflu exact cat consuma, dar vazand pe amp-performance consumul surorii ei "mai mici", in 4 canale x-ion160.4 m-au cam luat emotiile...... si tremuratul.... mai ales cand ma gandesc ca amplificarea pt kick, medii si inalte inca n-am montat-o...
In mesaj privat iti voi trimite numarul de telefon al lui Ciprian. Este din Bucuresti si are tot ce trebuie, inclusiv cunostiinte in domeniu, pentru a -ti verifica si, cu acordul tau, pune la punct sistemul de alimentare.
IM is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 09:44   #11
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by Bigu View Post
Cam cat de greu iti este sa desfaci un surub de la condensator?!

Ce vechime are bateria ?!
nu e vorba de lene. Ieri m-am bucurat că am găsit problema aia de masă şi am remediat-o.

Am să decuplez azi condensatorul să văd care e treaba. Doar că îmi place să ştiu şi să aflu, în general, cauza nu doar efectul. Ok, îl scot, nu mai palpaie să zicem. Care ar fi explicaţia scoaterii unui filtru-tampon într-un circuit, acesta din urmă devenind ulterior mai stabil ?

Bateria are sub un an, alternatorul o luna-două.

Multumesc
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 13:16   #12
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Exemplu concret, un sistem ce l-am avut in trecut:
amp Hifonics Brutus 1500D
sub 2xKicker
baterie Optima Yellowtop (deepcycle)
CONDENSATOR Dietz 3F
0AWG Dietz full cupru

Basul mergea foarte putin si se oprea, isi dadea drumu , se oprea etc. Intr-o melodie aveam genul de probleme de cel putin 10 ori.
Am deconectat condensatorul si a mers perfect.

Ce am dedus eu, condensatorul, dupa ce se golea, era primul care halea tot curentul si la amplif nu mai ajungea. Odata scos, ampliful era singurul CONSUMATOR!, deci atentie, Condensatorul este la randul lui un consumator!

Acum nu e obligator sa fie si la tine la fel, dar merita incercat.
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 17:58   #13
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Lightbulb Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

am decuplat condensatorul si, surpriza: pe o scara de la 1 la 10, imbunatatirea e de 9. Evident, tot mai fileaza dar mult mai putin.
Să scot bucata de 40 cm din distribuitor până la amp şi să pun awg0? Credeţi că are efect la lungimea asta ?
Ce e de făcut mai departe ca să nu raman fără baterie/alternator? Credeţi că s-ar simţi diferenţa dacă aş pune bat de 100 în locul celei de 80, tot calciu, sau e frectie?
Multumesc
florinstancu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 18:08   #14
Bigu

Stage 5
 
Bigu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,762
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Competitor CNCA]
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Baga 0 direct in amplif . Masa ce lungime si dimensiuni are?
Cat despre baterie teoretic e cam frectie... Tie iti trebuie ceva cu curent mare in scurt. Daca bateria mai mare are curent mai mare, poti face o proba inainte de a cumpara una.
Mai arunca un ochi peste absolut toate contactele reci!
Baga mare si tine-ne la curent
Bigu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 18:49   #15
florinstancu

Stage 3
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 161
Default Re: faruri=orga de lumini vectra b cu amp 1.48kW-> cum remediez/atenuez efectul asta

Quote:
Originally Posted by Bigu View Post
Baga 0 direct in amplif . Masa ce lungime si dimensiuni are?
Cat despre baterie teoretic e cam frectie... Tie iti trebuie ceva cu curent mare in scurt. Daca bateria mai mare are curent mai mare, poti face o proba inainte de a cumpara una.
Mai arunca un ochi peste absolut toate contactele reci!
Baga mare si tine-ne la curent
firele în portbagaj le am awg4 la 50 cm lungime fiecare. Mâine le înlocuiesc cu awg0

să văd cum fac rost de o sculă aptă de lipit, le dau jos pe toate şi le cositoresc dacă ziceţi că e importantă treaba asta.

Încep să duc dorul amplifului clasa D...... Dar sper să îmi treacă după aceste "retuşuri"

Diferenţa dintre bateria mea şi cea de 100 de care vb este că a mea are 700A, cealaltă are 800 şi intră la fix
florinstancu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -