Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Competitii Car-Audio > SPL (Presiune Sonora)

Reply
 
Thread Tools
Old 07-09-05, 19:01   #16
vpower16v

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 757
Member of:
[Competitor CNCA]
Default

vad ca postul se cheama toul despre spl,sau cat stim! eu cred ca stiti mult mai mult asa k propun dak vreti voi sa detaliem nitzel (tehnic vorbind) discutia despre spl ropun sa vb despre formule de calcul,modele de incinta folosite,cum trebuie, ce trebuie si ce nu trebuie facut la o incinta/masina pt spl. eu sincer de mult timp asteptam un topic ca asta!
__________________
ps: Cumpar vinyl-uri audiofile in stare buna, fara zgarieturi, rog seriozitate !

gen muzical cautat : manele
vpower16v is offline   Reply With Quote
Old 09-09-05, 22:14   #17
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Ar cam trebui sa incepem cu inceputul.
Cum facem cutiile sau de care,va fi ultima grija.
-Cred ca mai intii trebuie ca fiecare participant,DUPA ce a studiat BINE regulamentul,sa stabileasca la o categorie la care vrea sa participe.
-Insonorizare
-Urmeaza calculul necesarului de curent functie de AMPLIFICATORUL si DIFUZORUL ( difuzoarele ) ce vor fi folosite.
-Acum urmeaza partea \"tragica\" si anume ASIGURAREA curentului necesar.Aici intra tot ce tine de alimentare:alternator-baterie-cabluri.
-Daca s-au rezolvat toate pina aici,se incepe studierea incintei.Aici e vorba de talent,pricepere,cunostinte,documentare,etc....
-Nu in ultimul rind,urmeaza SETARILE !!!!!! si eventual procurarea unor \"track-uri\" cu eficienta deosebita pentru astfel de concursuri.
SPOR la treaba !
__________________
Quality first !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 09-09-05, 23:10   #18
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Ca tot vorbim despre SPL,pe linga partea pur competitionala,genul in speta mai are un aspect extrem de interesant.Ma refer la faptul ca se va vedea extrem de clar - aparatele NU mint - cam ce se poate face cu o anumita putere.
Va fi un fel de \"clasamentul adevarului\".
Concurentii si spectatorii vor trage conluzii extrem de utile dpdv eficienta si se va vedea cit de importante sunt corectitudinea si calitatea instalatiei.NU neaparat puterea !.
Sunt absolut convins ca vor fi mari SURPRIZE !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 10-09-05, 01:06   #19
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default

Mai inghesuie undeva un LRX si un JL....daca vorbim de surprize. Desi din fericire nu iti doresti asta. :P
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 10-09-05, 19:56   #20
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Dupa ce am vazut ce inseamna 144 dB,sincer nu-mi doresc sa obtin mai mult ca cedeaza carutza.....
Masina mea e gindita pentru SQ.La SPL voi merge fara sa am pretentii mari.
saxo is offline   Reply With Quote
Old 10-09-05, 21:15   #21
Ground Zero
Guest

Stage 4
 
Ground Zero's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 291
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"saxo\"
Ca tot vorbim despre SPL, pe linga partea pur competitionala,genul in speta mai are un aspect extrem de interesant.Ma refer la faptul ca se va vedea extrem de clar - aparatele NU mint - cam ce se poate face cu o anumita putere.
Va fi un fel de \"clasamentul adevarului\".
Concurentii si spectatorii vor trage conluzii extrem de utile dpdv eficienta si se va vedea cit de importante sunt corectitudinea si calitatea instalatiei.NU neaparat puterea !.
Sunt absolut convins ca vor fi mari SURPRIZE !

Parerea mea este ca dupa un astfel de eveniment, spectatorii vor fi si mai rau bagati in ceata...
Te rog sa confirmi daca am dreptate.
...\"clasamentul adevarului\"... ma distreaza la culme formularea ... ar fi interesant de studiat un astfel de clasament daca absolut toate masinile ar fi identice... masina, pregatire caroserie, echipamente - si am folosi doar subwoofer-e de un anumit diametru, diferite brand-uri.
Atunci da, se pot trage concluzii!!!
Dar cand un participant cu un SMALL CAR obtine 150db cu 1 SW de 12inch... adica acelasi nivel SPL precum un VAN cu 2 SW de 18inch... cam ce concluzie s-ar putea trage... avand in vedere faptul ca mai mult ca sigur foarte putini stiu in ce constau diferentele...
...
Dar, atunci cand 2 concurenti participa in aceasi categorie, unul foloseste un subwoofer cu o sensibilitate mai mare ... altul un subwoofer cu o sensibilitate mai mica... primul foloseste 100wrms pentru a obtine 120db, cel de-al doilea 250wrms ... si obtine acelasi rezultat!
...
si exemplele pot continua...
Ground Zero is offline   Reply With Quote
Old 10-09-05, 22:14   #22
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Pai de aia s-au inventat categoriile.Dar atentie ! categoriile sunt functie de numar de difuzoare,dimensiunea lor si numar de amplificatoare.
Conteaza si dimensiunea masinii,dar sa nu exageram....
2 dif de 18\" echivaleaza cu 8 \"OPT\" difuzoare de 12\" !!!!,adica presiune acustica pastrind aceeasi putere de 8 !!!! ori mai mare.
E in avantaj o masina mica fata de una mare cu ceva procente,dar nici vorba de 800 % cistig !!! Sa fim seriosi.
Surprizele,dupa parerea MEA,vor fi in cadrul aceleiasi categorii in primul rind.Si cind spun asta,ma refer la diferentele de eficienta pe care le vom vedea.Aici e vorba numai de stiinta si experienta celui care a facut-o.
S-ar putea sa mai fie surprize si DACA la categoriile mici se vor obtine uneori scoruri mai mari decit la categoriile superioare.
Poate in felul asta se vor lamuri multi cam ce e wattul si decibelul.Nu de alta dar se discuta cu prea mare usurinta de MII de watti,decibeli,etc....fara sa se constientizeze de fapt ce ar insemna daca puterea instalata in masina ar fi (din pacate sau fericire) eliberata in totalitate de difuzoare.
Tocmai lipsa competitiilor ne-a tinut in ceata in care suntem pe strada asta....Nu trebuie sa ne simtim prost,noi,concurentii,ca n-avem cultul decibelului INCA.Sa nu uitam ca PRIMUL aparat portabil de masura a presiunii peste 130 dB ,a aparut in Ro acum vreo 2 luni.....
Acum vom vedea care masina urca cu adevarat in presiune si care \"da\" impresia de TARE prin distorsiuni.
Asta il numesc eu clasament al adevarului.
Astea sunt parerile mele STRICT personale.Poate gresesc,poate nu.Ramine de vazut.
Apropos:Pregateste-te cu baterii pe stoc ca vor fi cereri la greu !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 11-09-05, 08:10   #23
viperu

Stage 5
 
viperu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 386
Member of:
[Moderators]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Ground Zero\"
Parerea mea este ca dupa un astfel de eveniment, spectatorii vor fi si mai rau bagati in ceata...
Te rog sa confirmi daca am dreptate.
...\"clasamentul adevarului\"... ma distreaza la culme formularea ... ar fi interesant de studiat un astfel de clasament daca absolut toate masinile ar fi identice... masina, pregatire caroserie, echipamente - si am folosi doar subwoofer-e de un anumit diametru, diferite brand-uri.
Atunci da, se pot trage concluzii!!!
Cred ca scopul principal al unei competitii de SPL este ca fiecare participant sa-si etaleze capabilitatile de a crea un nivel de presiune in masina cu care participa, si de a trage singur concluzii privind ceea ce ar putea imbunatati si cum.

Din pacate nicaieri in lume nu exita competitii de tip car audio care sa se desfasoare pe aceleasi masini cu aceleasi echipamente... spre deosebire de cursele auto mono marca...

In fiecare competitie exista clase la care se preteaza atat masini mici cat si clase la care se preteaza masini mari... daca un competitor vine cu un vehicol blindat de transport bancar la o clasa unde se accepta un difuzor de 12\" nu este vina celor care vin cu lastun

Insa repet, cred ca scopul primordial este sa cautam solutii pentru ca sa depasim orice limita (respectand regulamentele bineinteles).
__________________
Arguing on the Internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
viperu is offline   Reply With Quote
Old 11-09-05, 12:09   #24
Ground Zero
Guest

Stage 4
 
Ground Zero's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 291
Default

Pai de aia s-au inventat categoriile.Dar atentie ! categoriile sunt functie de numar de difuzoare,dimensiunea lor si numar de amplificatoare.
Conteaza si dimensiunea masinii,dar sa nu exageram....
2 dif de 18\" echivaleaza cu 8 \"OPT\" difuzoare de 12\" !!!!,adica presiune acustica pastrind aceeasi putere de 8 !!!! ori mai mare.
E in avantaj o masina mica fata de una mare cu ceva procente,dar nici vorba de 800 % cistig !!! Sa fim seriosi.

Am dorit doar sa scot in evidenta faptul ca exista diferente... care, de la caz la caz pot fi de pana la 5-6db... functie de cat de MICI sau cat de MARI sunt masiniile...

Surprizele,dupa parerea MEA,vor fi in cadrul aceleiasi categorii in primul rind.Si cind spun asta,ma refer la diferentele de eficienta pe care le vom vedea.Aici e vorba numai de stiinta si experienta celui care a facut-o.
S-ar putea sa mai fie surprize si DACA la categoriile mici se vor obtine uneori scoruri mai mari decit la categoriile superioare.

SURPRIZE CARE FAC DELICIUL SPECTATORILOR!


Sa nu uitam ca PRIMUL aparat portabil de masura a presiunii peste 130 dB ,a aparut in Ro acum vreo 2 luni.....

Evenimente la care s-a masurat SPL-ul in tara cu decibelmetru oficial de competitii au mai fost si in anii trecuti... EMMA, iti aduci aminte, decembrie 2002, kartodrom... Apoi evenimentul EMMA Cluj, etc...
Din cate stiu, EMMA Romania are si ea propriul decibelmetru oficial pentru ESPL de anul acesta.
Daca te referi la decibelmetru de la Termlab, singurul agreat dbDrag Racing, ai dreptate, a aparut in tara acum vreo 2 luni...
Foarte interesant ar fi de stiut daca si ce diferente exista intre cele doua aparate de masura folosite de cele doua forum-uri... ma refer la aparatele produse de Termlab si Audiocontrol. Din cate am citit pe forum-uri straine... ar exista diferente, mici de altfel... Stie cineva mai multe detalii???

Acum vom vedea care masina urca cu adevarat in presiune si care \"da\" impresia de TARE prin distorsiuni.
Asta il numesc eu clasament al adevarului.

Pai, voi chiar credeti ca in competitii de SPL, merge cineva sub 5%distorsiuni - ... Lupta este asa de crancena incat se storc si cei 0,1db din sistem...

Apropos:Pregateste-te cu baterii pe stoc ca vor fi cereri la greu !
Avem! Avem!...
Ground Zero is offline   Reply With Quote
Old 11-09-05, 12:23   #25
Ground Zero
Guest

Stage 4
 
Ground Zero's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 291
Default

Stiu, viperu, asa este...
Dar eu ma refeream la acel clasament despre care vorbea saxo.
Ca sa compari doua sisteme care nu sunt la fel, trebuie sa aduci unul prin echivalari la forma celuilalt... si dupa aceea le compari!
Sper sa ma intelegeti!
Nu mai dezvolt subiectul acesta pentru ca devine plictisitor.


Un vehicol blindat de transport bancar!
Hmmmm!
Sti pe undeva unul fara stapan?
Ground Zero is offline   Reply With Quote
Old 11-09-05, 16:23   #26
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Re:

Sa nu uitam ca PRIMUL aparat portabil de masura a presiunii peste 130 dB ,a aparut in Ro acum vreo 2 luni.....

Evenimente la care s-a masurat SPL-ul in tara cu decibelmetru oficial de competitii au mai fost si in anii trecuti... EMMA, iti aduci aminte, decembrie 2002, kartodrom... Apoi evenimentul EMMA Cluj, etc...
Din cate stiu, EMMA Romania are si ea propriul decibelmetru oficial pentru ESPL de anul acesta.[/quote]

-La EMMA in 2002 aparatul era al lui Peter Flodqvist ( DLS ) care era in vizita in ro....si oricum NU s-au masurat presiuni atunci.Nici nu cred ca avea microfon de SPL la el.
-Despre aparatul celor de la EMMA vorbeam si eu ca fiind primul.Cel de la dB Drag este al 2-lea !
-Aparate de masura ( RTA ) sunt in Ro de citiva ani,microfon de SPL adica 130-180 dB nu a existat.

Din cite stiu eu,in cazul Audiocontrol aparatul propriuzis este dupa cum stim unul dedicat masuratorilor acustice+senzor ori microfon.Spre deosebire de Termlab care foloseste un PC+soft+senzor.
Atita timp cit ambele sunt agreate si de EMMA si de dB Drag nu vad de ce sa ne facem griji.

La aia cu distorsiunile,eu stiu bine ca distorsiune=pierdere eficienta.Ori la spl bataia e tocmai pe maximum de eficienta.Cu alte cuvinte randament cit mai mare.

In legatura cu bateriile deep-cycle,cred ca ar trebui ca fiecare concurent sa constientizeze ca la clasele unde NU sunt permise sursele de curent sau pornirea motorului,fara o astfel de baterie e cam acru....
Noroc ca testul dureaza putin.....
saxo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -