Quote:
Originally Posted by IonutzMFF
Pentru ca de exmeplu , un 4x4 intotdeauna are un avantaj in fata unei masini cu tractiune fata sau spate ...
Daca 2 masini sunt apropiate ca putere,masina cu tractiune fata nu are timp sa recupereze pe 400 m avantajul pe care l-a avut la start masina 4X4.Masinile 4x4 sunt avantajate de buna motricitate
La 0...100km/h doua masini cu timp egal dar diferite radical numai printr-o minune prind suta in aceeasi distanta parcursa.
Un 4x4 pleaca brusc mananca metri face INAINTARE(denumire consacrata) si o tractiune spate patineaza si invarte cu 50-60km/h rotile pe loc.
In acest timp 4x4 cu 40-50km/h castiga metri si inanteaza mai bine, atinge 80km/h in timp de e in fata iar din spate vine tractiune spate cu 100km/h dar distanta mica parcursa.
Deci cand va raportati la viteza distanta e diferita. Una accelereraza bine de jos alta sus sau una impige totul mai tare...
Cand vorbim de 0...400m putem lua in calcul timpul obtinut si viteza medie de parcurgere a distantei nicidecum viteza finala.
Eu doresc sa avantajez pe toata lumea
|
Scuza-ma pentru ca te corectez, dar un 4X4 are dezavantaj. Stiu asta pt. ca prietenul meu intotdeauna a avut masini 4X4, si m-am uitat la multe Top Gear-uri. Explicatia ta este adevarata numai in conditia daca masina cu tractiune fata/spate este FOARTE puternica, si in acelasi timp soferul este dobitoc. Un 4X4 are dezavantaj pentru ca puterea se imparte la 4 roti in loc de 2. Langa asta un 4X4 are cu un 1 diferential, 2 planetare, 1 ax cardan si inca un diferential intre 2 punti in plus. Deci puterea se cam pierde.